Spil i starten af næste uge

Started by Bartok, 10 October, 2012, 21:13:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

KingKongCopenhagen

Jeg er ved at forberede et par 300-point hold.
Jeg spiller primært figurer fra M10A, CW og CA. Jeg ved ikke lige hvilken age der dækker over de set.

Jesped

Jeg tror kl 18 er ok. Angående format, så er jeg ikke super interesseret i 300 modern. Mest fordi mine muligher er begrænset, så det vil være ret afslørende. Men igen, hvis hovedparten er til 300 modern, spiller vi det. Eller er vil jeg gerne 600 og faktisk også 800.

Kloen

Jeg følger bare trop på pointtallet, men når vi er 3 er lavere point lettere, for mig i hvert fald, at overskue.
Men som sagt bygger jeg et hold til hvad end pointtal I andre er enige om. Af format foretrækker jeg klart SA så man ikke er så begrænset.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kloen

Forresten, taler vi mandag 15/10?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Kloen

Quote from: Bartok on 13 October, 2012, 22:57:47
Læs emneoverskriften
Ja Per, men når jeg spørger er det fordi jeg bliver i tvivl. Dette gør jeg fordi jeg ikke har samme tidsmæssige overblik som jer andre, og ikke kan vide med sikkerhed om jeg husker rigtigt.
Nu checkede jeg datoen tråden blev lavet, og holdt det sammen med en papirkalender, så jeg tror jeg har fundet mit svar. Men måske du, når du nu alligevel tager dig tid til at svare, også lige så let kunne have besvaret mit spørgsmål? Medmindre det var for at lære mig en lektie om online-dovenskab.. i så fald; lesson learned.  ;D

Jesped

Jeg laver nogle 300, 400 og 600 SA hold, så kan vi se hvad vi vil spille mandag

Bartok

Hej Søren, jeg svarede da også, det var nu ikke for at drille. Ja, spillet er i morgen

Kloen

Quote from: Jesped on 14 October, 2012, 08:13:14
Jeg laver nogle 300, 400 og 600 SA hold, så kan vi se hvad vi vil spille mandag
Så følger jeg trop og gør det samme.
@Per:
Jeg smed også smileyen på for at understrege at jeg var med. Vi ses imorgen.

Jesped

Jeg kommer lidt senere 18.30 - 19. Skal lige spise aftensmad

KingKongCopenhagen

Jeg melder desværre afbud idag :(
Men jeg er stadig på torsdag! :)

Håber i får nogle fede spil!

Bartok

Huhej nogle fede spil, vi fik spillet her til aften! Mon Søren - der var aftenens fotograf - kan lokkes til en battlereport? Jeg kan evt. supplere.

Mine hold var:

Dark Phoenix 100
Professor X 75
Wolverine 75
Angel 50

og

Avengers Prime 400
Hawkeye 65
Sharon Carter 45
Spider-Man 50
Victoria Hand 40

Damn, der blev gang'et op på Avengers Prime, skal jeg lige love for! Og Infinity Gauntlet havde en afgørende rolle i begge spil, kan man roligt sige, i første spil var det på en mere overraskende måde end i spil 2.

Kloen

Jada.

Vi startede med et 4-mandsspil på Gamma Base/Gamma Range maps'ne sat sammen - det gav et pudsigt flow i spillet, og resulterede i Pers allerede beskrevne X-Men mod Jespers A.I.M.-tropper
Modok 160
A.I.M. Renegade 34
A.I.M Agent 38
Yelena Belova 60

Jeg stillede et Police-hold

Zoom 130
Gauntlet 40
Cosmo 52
Sgt. Gordon 50
GCPD 27
299

Mens Kåre stillede en kombination der skabte forundring hos både Per, Jesper og mig, nemlig
Tarot 47
med en fuld gauntlet på 40
Bruce Banner 55
Dr. Strange 75
Klarion 76
293

Til at starte med undervurderede jeg Tarot groft, og var overbevist om at Zoom med gauntlet'en på nok skulle gøre kål på Kåres tropper. Men klog positionering gjorde at jeg ikke kunne komme ind til hende. Og hun fik stille og roligt drejet gauntlet'en op på et 2-tal og sin "Major Arcana"-trait op på "The Devil".

Mine polititropper gjorde relativt kort proces og skød den netop indskiftede Hulk i smadder

Og så begyndte jagten ellers. Min Zoom (der jo helst ikke ville ende sin tur indenfor 3 felter af Tarot pga. den penetrating skade) fes afsted efter Tarot, der effektivt bar Klarion rundt og stillede ham i vejen. Altimens Dark Phoenix vist tog livet af Jespers A.I.M.-tropper nede i den anden ende

Og så endte det spil, meget overraskende - i hvert fald mht. Tarot - med denne stand-off, som Pers Phoenix vist vandt:

Kloen

i det andet spil opgraderede vi til 600, og fandt et regulært 4-personers map, nemlig Space Port-map'et fra LOSH-starteren.
Jeg stillede et Justice League-hold
bestående af
enchantress 250
gauntlet 40
Justice League Dark ata 2
nightwing 94
ata 2
green arrow 95
ata 2
deadman 52
ata 2
constantine 59
ata 2

Kåre stillede et Monster-hold med
Hulk 165 (som HAR en trait der giver ham Super Strength!)
Ragnarok Surtur 233
Fire Demon 33
Fire Demon 33
Mole Man 47
Frost Giant 80
591

og Jespers Avengers
Captain Marvel 141
Scarlet Witch 75
Mockingbird 50
Steve Rogers 99
Hawkeye 65
Wasp 50
Victoria Hand 40
Mariah Hill 72
592

Og Pers Avengers
Avengers Prime 400
Sharon Carter 45
Hawkeye 65
Spider-Man 50
Victoria Hand 40
600

Det startede hårdt med at min Enchantress phasede over midt i Kåres tropper som desværre ikke bare én men tre(!) gange klarede sig gennem shape change, slog 8+, ramte og undgik super senses. Og så var jeg sgu' lidt æv.

Imens var alle andre end mig pænt frustrerede over at John Constantines tilstedeværelse gjorde deres PC irrelevant. Og min ATA forkortede ALLES  range med -2 (det er altså en stærk ata til kun 2 point)
Mens kåre og jeg kæmpede i det ene hjørne bevægede Jesper sig langsomt over mod Pers tropper - der nu også begyndte at skyde mig i røven

Jeg tog nu flugten med Enchantress gennem en af teleporterne og dukkede op lige bag Per, og var nu heldigvis nået til 2 på Gauntlet'en - så valgte running shot og RS/psychic blastede Avengers Prime for 5 penetrating. En nedpilning Per havde brug for efter succesrigt at have givet dem et trio attack hvor han med 15Av og 9DamV skød disse 3 ihjel på én tur!

Kåre satte nu alt ind og gik til angreb med Ragnarok Surtur

Imens var det lykkedes mig at får Enchantress' gauntlet op på 3, og med +2 på ALLE stats inklusive frit powervalg hver tur kunne hun regenerate op til sit start-click mens hun pulse wavede al modstand til døde.

Jeg vandt - men mest fordi jeg huskede at stikke af når det var påkrævet, og fordi vi andre fra start tænkte at det største problem ville blive Avengers Prime.

Jesped

Tak for et par gode spil. Jeg syntes nu ikke det er så mærkeligt, at jeg fokuserede på avengers prime, efter den fjernede 3 af mine figurer i en runde.

I første spil gjorde modok overraskende god modStand imod Dark Phoenix. Han fik da taget alle resten af pers figurer ned inden han selv gik ned.

Bartok

Genial battlereport, Søren! Det ser altså fedt ud med billeder til. 

Jesper, jeg forstår ellers ikke, at du gik på Avengers Prime ;o) Som ud over dine tre figurer på én runde, først one-shot'ede Green Arrow så nakkede Ragnarok Surtur på én runde og senere IH101 Hulk på én runde - det er 720 point worth of kills, woot woot! 8)

Ret sjov var også Kåres Fire Demon, der slæbte rundt på Mole Man med 3 i speed. Først mind controllede Mulle sin slave, så fløj den selv - sikke det tog tid at komme på tværs af map'et!

Modok holdt ret godt stand i spil 1, som Jesper skriver. Og måske havde balancen været en anden, hvis Jesper havde valgt at angribe først og psychic blaste min Dark Phoenix, men vi var begge lidt påpasselige med at stikke hovedet frem - hvilket også kom Kåre og Søren til gode, som begge havde figurer med Infinity Gauntlet på. Havde vi spillet på et normalt firemandskort, havde hele spil 1 set fuldstændig anderledes ud. Infinity Gauntlet egner sig dårligt til multiplayer-spil, fordi det giver bedre tid til at komme langt op ad dial'en. Men både spil 1 og 2 var vildt underholdende.

Bartok

Hvis der er nogen, der leder efter en Dark Phoenix, har ham englænderen, jeg købte min af, stadig flere til salg til $30: http://www.ebay.com/itm/Marvel-Heroclix-10th-Anniversary-Dark-Phoenix-021-/251163165997?pt=UK_Toys_Wargames_RL&hash=item3a7a7dc52d

Sporh

Fed battle report!

Og sejt, Kåre også deltog... Hvordan er formen her op mod DM?

Kloen

Quote from: Sporh on 16 October, 2012, 14:14:52

Og sejt, Kåre også deltog... Hvordan er formen her op mod DM?
På niveau.. Og mere til.

Bartok

Kåre ville også komme på torsdag. Bastian er i Jylland, men var ellers frisk nok.

Kloen

så er vi Kåre, Kion, Henrik, Per og mig - hvad med Jesper?

Jeg foreslår at vi begrænser os til at hive hold i størrelserne 3-, 4- og 500SA med

Bartok

Jesper kunne vist ikke torsdag. Jeg kan desværre ikke deltage i det forestående DM, men det er helt ok med mig, hvis I vil DM-træne og spille en masse 300-kampe. Jeg er klar på hvilket som helst pointantal.

KingKongCopenhagen

Jeg er også ret hooked på 300... Jeg skal også træne til DM  ;D

Bartok

Angående vores uenighed i spil 2 om Energy Explosion og Super Senses så havde jeg ret i, at min Spider-Man kun skulle have slået ét enkelt Super Senses-rul:

http://www.hcrealms.com/forum/showthread.php?t=271400&highlight=super+senses+energy+explosion

Bartok

uhh, jeg pønser på nogle onde hold til i morgen [gnæk gnæk]. Mens jeg har sonderet feltet af gode konkurrencefigurer, slår det mig, hvor utrolig mange der er velegnede til det, mange flere end tidligere år. Det synes jeg klart er en gevinst for Heroclix, det gør det sværere for metaspillet, altså at kunne regne ud, hvad modstanderne stiller med af hold.

Man kan også bare se på de seneste års VM-hold, at HSS er langt mindre repræsenteret. Wild Card-abuse er også blevet sværere at lave - der bliver simpelthen længere imellem figurer med wild card, men figurer med Mystics TA laves der dog flere af, det er bare mere balanceret, når der ikke længere er billige figurer som SI Spider-Man, SI Iron Man og lignende til også at få Mystics TA oven i hatten samtidig med at være gode i close combat.