News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Episk Malemarathon 2012-->

Started by DarkAngel, 28 October, 2012, 14:14:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

DarkAngel

Så tager vi en ny runde af det episke malemarathon.

Reglerne er såre simple:

Konkurrencen løber over et års tid fra dette års GF og med afslutning til GF weekenden 2013.

For hver fuldt malet Epic base (malet af en selv, fuldt malet = farver, base and all), der bli'r præsenteret med fyldestgørende billede (ikke 20 meters afstand) i denne tråd gives et Barragepoint. Kun ting malet efter startdato kan tælle med.

>>Nyt tiltag: Ved modeller med DC, giver der istedet point pr DC istedet for pr base. <<

Tilstræb at poste "pæne" billeder. Det vil sige ikke blandet med alt muligt skrammel fra dit arbejdsbord. Et stykke hvidt papir kan bringe dig langt i denne sammenhæng.

Husk at opgive total point der ønskes noteret for billederne i hver post.

Vinderen får en øl/sodavand af alle de tabende deltagere på næste års GF epic turnering.
2012: ?

Og værsgo' - sving penslerne...

Deltagere:
Soerenov = 228 point
Jonz = 214 point
Speaker to Machines = 199 point
stoiss = 186
Commander = 97 point
Fimbulvetr = 79 point
DarkAngel = 67 point
Frede = 50 point
Manus = 27 point
TF Riley = 10 point

Total = 1157 point

Jonz

Super, tak. Gør klar til at vise resultatet af sidste uges søvnløshed. Men først skal der lige spilles i aften.
Spøgsmål: Der blev 2 gange i den tidligere tråd spurgt til, eller opfordret til, at tælle DC points ved titaner, så man får noget mere for indsatsen ved store projekter. Hvad siger du til at indkoorporere det? (det er ikke fordi det er sådan noget jeg har lavet i sidste uge, for det er det ikke).

/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

Frede

Jeg syntes det er en god ide at give point pr Damage point. Netop for at give lidt ekstra for at male større ting.

- F -

DarkAngel

Vi kan godt give point pr DC, men pointen er dog stadig at få malet en masse modeller.
Jeg skriver det ind i reglerne.

soerenov

Jeg synes, at der kun skal gives et point per model.
Det episke malemarathon handler om at male nye Epic-figurer til spillebordet. Det handler ikke om hvilke figurer man maler eller hvor flot man gør det.

Venlig hilsen
Soerenov

Commander

Jeg syntes det er en super ide at give flere point for Titans da det tager en del længere tid at male dem.

(Er pt. ved ar male en Super Titan som jeg gerne vil have point for  ;D)

Jonz

Nå Jungs, vi skal igang. Inden Warlord Badazz vil have points for sine Boyz, og DarkAngel for dine onde mariner, og Commander for det Imperator-projekt, så må jeg hellere lægge halvhårdt ud  ;D

Kunne ikke sove et par nætter i forrige og sidste uge, og i weekenden skulle jeg opruste inden træningskamp *host* med MaskineHviskeren, så det er blevet til en sjat   ::)
Alt til min Iron Warriors Chaos hær  8)

Raptors, formation nr. 2:

Havocs heavy support, i Rhinos, samt en ekstra Rhino der manglede i en formation Chosen:

Marine formation nr. 3, repræsenteret ved allierede Chaos Squats, "The Half-pint Hell Angels", i converted Rhinos:

Defilers, der er lavet af robotter fra DarkRealm, nu GW ikke vil lege med. Converted med kæder og haler af green stuff:

Game on, tøser!
/Jonz

elThyge

Er ikke sikker på, at jeg får det helt store epic-år, men jeg vil gøre mit bedste for at nå min klassiske 30 point grænse. :)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Jonz

Chaos opruster, for at have flere kort i ærmet i turneringskampene....

2 Raptors, inkl. en Lord (stort sværd, knapt synligt)
4 Flamers
5 Horrors (beasts)
1 Blood Thirster (DC3, er blevet super fed)
2 Hell Tallon fighter-bombers (er ikke blevet gode, der gik noget gal i undercoat... Men de kan spille)

2+4+5+(1x3)+2 = 16 points

Tidligere: 29, ny score 45 points 8)

Næste projekter: Plague Marines, Berzerkers, Noise Marines, flere Deathwheels samt første Daemon Prince.

Skal jeg vinde over mig selv i år, eller er jeres kameraer bage gået i stykker?! Jeg ved flere HAR svinget penslerne, så kom glad.

/Jonz

DarkAngel

Da alt blev færdiggjort i sidste øjeblik lige før GF 15 og deadlinen var sat til torsdagen før har jeg valgt at det sidste som jeg også har fået efterrettet lidt på skal være med i dette års malemarathon.

2 Black Legion Retinues

Closeup af cheferne

Raptor cult

Terminators + Daemon Prince

Bike Company

5 Defilers

3 Hellblades

6 konverterede Chaos Land Raiders

8 + 8 + 8 + 7 + 8 + 5 + 3 + 6 = 53

Jonz

Super arbejde, Christian. Fede figurer du har fået fingrene i. Lad os møde 'ead to 'ead i turneringen!
/Jonz

Jonz

Føringen forsvandt!  :o
Efter gode erfaringer i et par spil, så skal der flere Deathwheels til samlingen. Synes dog den sidste jeg lavede (sidste malekonkurrence) var for stor, så det blev til et nyt design. Den er nu ikke så stor som en titan, men blot som en Super Heavy tank, og det passer meget bedre. De SER også hurtigere ud  8)

2 x DC4 = 8
45+8 = 53 points.

Delt førsteplads! Må i værkstedet igen...  ::)
/Jonz

DarkAngel

Under alle omstændigheder ser det ud til at chaos vinder.

Commander

"Ved ikke hvorfor, den vender på hoved, men mener at billederne, er bevis nok for at den er malet  :)"

Så fik jeg rettet billedet  8)

Det er dele fra en Warmachine figuer, dele fra epic samt dele af en Ork kanon fra Warhammer 40K

12 DC => 12 point

Håber den kan godkendes.. Hvis ikke, var det bare sjovt at lave/male den :)

DarkAngel

Flot fyr! Kan godt lide farverne hvis man abstraher fra at tænke på det svenske flag.

Hvor stor er den? Du må lige fortælle hvad den skal repræsentere?
og også lige få styr på rotere billederne 180 grader.

TF Riley

Quote from: DarkAngel on 02 December, 2012, 09:56:09
Flot fyr! Kan godt lide farverne hvis man abstraher fra at tænke på det svenske flag.

Hvor stor er den? Du må lige fortælle hvad den skal repræsentere?
og også lige få styr på rotere billederne 180 grader.

Sagde hun også i går  8) :o

DarkAngel

Din gris! :)

Nå jeg fik baset lidt mere idag.

3. Retinue - så behøver jeg vist ikke flere lige nu.

6 stands Obliterators, var ikke tilfreds med hudfarven først, så dette er andet forsøg.

53 + 8 + 6 = 67

Commander

Her er et billede mere af min Titan sammen med en Reaver Titan og 4 stk. Space marines fra Imperial Fist.

Imperial Fist er en hær, som jeg er begyndt på, da jeg gerne vil have lidt afveksling til mine IG.

Synes Imperial Fist har en fed farve og så har de nogle rigtige spændende muligheder if. deres army liste (Terminators med Thunderhammers and Stormshields)

Den store Titan er en Imperator Titan

Imperator Titan

Reaver Titan

4 stk. Imperial Fist Space Marines (Med commander)

Point
Imperator Titan 12 DC - 12 Point
Reaver Titan 4 DC - 4 Point
4 stk. Imperial Fist tactical Marines - 4 Point

I alt - 20 Point

Glæder mig til at spille med Imperial fist SM mod jer andre (især mod Eldar  ;D)

DarkAngel

Uha! Kejsertro lømler. Ser flotte ud.

TF Riley og Jonz vi skal have malet mere chaos! Mere chaos! :)

JacobFrandsen

Fine sager over hele linjen!

@Commander: hvad har du baseret dine marines på?

/Jacob

Commander

Tak for det  :)

De er baseret på nogle runde metal ringe som er købt i Silvan. Derefter GS som jeg former efter behov samt lave huller til at sætte SM i.

Syntes det giver lidt mere "bevægelse" når de står i runde baser....

/Andreas

Jonz

Ja, det er fede baser. Vi sad og malede her til aften, og det er 24mm spændskiver fra Silvan, altså nummeret mindre end dem du bruger til orkerne. Fungerer super. Og den klat greenstuff gør underværker. :D

Der er i øvrigt flere Chaos Mariner på vej, muhahaha!  ;D 8)
/Jonz

Jonz

Godt så, handsken er af.

4 Khorne Berzerkers med Champion samt Rhinos.

Feral Titan (DC3) lavet af en kraftig modificeret Mining Machine fra DarkRealm, med Knight-kanon som basis for flammekaster, og Whirwind som multiskudskanon. Dertil en del GreenStuff:

I alt 4 + 2 + 3 = 9. Før 53, nu 62 points.
/Jonz

Commander

Imperial Fist forstærkninger

Har efterhånden fundet en rytme i min maleteknik således resultatet bliver tilfredsstillende samt male hastigheden er høj...

4 stk. Land Raiders

6 stk. tactical units samt 3 stk Rhinos

6 stk. tactical units samt 3 stk Rhinos

1 stk.Chaplain unit, 1 stk Librarian unit samt 1 stk. Assault Terminator unit (Thunderhammers and Stormshields  8))

Point

4 stk. Land Raiders => 4 Point
12 stk. tactical units samt 6 stk Rhinos => 14 Point (18 point - 4 point som jeg har fået)
1 stk.Chaplain unit, 1 stk Librarian unit samt 1 stk. Assault Terminator unit => 3 point

Ialt => 21 Point

Samlet antal point til mig: 41 Point

Death to all Xenos....

soerenov

Ved Kejseren! Vi bliver jo rendt over ende af kætteriske forrædere.
Imperiet behøver forstærkninger:

1 Reaver titan, DC6
3 Baneblades, DC3
10 Leman Russ
3 Bombards

6+3x3+10+3 = 28 point

Da mine titaner og 'super heavies' er klassiske metalrøde, så besluttede jeg for afvekslingens skyld, at de almindelige 'småtanks' skulle være en anden farve, fordi mine teknopræster ikke synes, at de er værdige nok til at være Marsrøde. Det er ikke ligefrem malekunst, men det vigtigste er, at de kan afprøves på spillebordet.