News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

WHFB udtagelseskriterier for 2014

Started by Kragh, 30 November, 2012, 12:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kragh

I denne tråd kan man komme med forslag til og med 12.12.12

De skal skrives i
Quotequote
funktion, så jeg nemt kan samle det hele i toppen.

Juleaften starter en afstemning der kører til nytårsaften.
Vinderen findes efter en enkelt afstemning, så fremt den har fået over 50% af stemmerne.
Ellers vil de tre forslag med flest stemmer komme i en finaleafstemning hvor den af de tre med flest stemmer vil være gældende for 2014. Denne afstemning vil løbe over 7 dage (1.-8. jan)

Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Forslag til udtagelse

QuoteA:
Det isolerede år fra. 1.11 til 1.11 inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, og vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af året, skal de 3 have fundet resten af holdet. Det må gerne gøres før...

(Uanset om udvælgerne deltager eller ej, kan de stadig udvælge holdet. Er der ingen af de tre der gider, går man tilbage og bruger udvælgerne fra året før, og bliver ved med at gå et år tilbage indtil der er én der gider. Er der et lige antal fra et år der gider, og de ikke kan blive enige, går man tilbage som ovenfor og finder en tredje udvælger startende fra de højest placerede fra de år.)

QuoteB:
Det isolerede år fra. 1.11 til 1.11 inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, og vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.
Derudover er vinderen af NWL automatisk kvalificeret, men er ikke automatisk med i udvælgelsen af de mindst fire resterende spillere.

Inden udgangen af året, skal de 3 have fundet resten af holdet. Det må gerne gøres før...

(Uanset om udvælgerne deltager eller ej, kan de stadig udvælge holdet. Er der ingen af de tre der gider, går man tilbage og bruger udvælgerne fra året før, og bliver ved med at gå et år tilbage indtil der er én der gider. Er der et lige antal fra et år der gider, og de ikke kan blive enige, går man tilbage som ovenfor og finder en tredje udvælger startende fra de højest placerede fra de år.)

C:
Landstræneren

Udtagelsen af ETC holdet 2014 skal foregå meget på linje med den model vi kender fra sportsverdenen hvor en landstræner eller et træner team forestår udtagelsen.

Alle kan opstille til hvervet som landstræner. Man skal melde sig på banen senest 15. oktober 2013. Dette gøres i en dertil egnet tråd på PF hvor man samtidig skriver kort omkring sine ambitioner og forventninger til ETC 2014. Man kan opstille som enkelt person eller som et træner team.

Som træner forpligter man sig til:

At udtage holdet som skal stille op for Danmark i 2014. Senest d.24 december 2013.

At sætte kursen for holdet – dvs. lægge en klar linje omkring de forventninger og metoder holdet skal leve op til og anvende.

At forestå alle fornødne ting omkring holdet – dvs. selv stå for eller uddelegere alle de opgaver som følger med ETC holdets forberedelse og afvikling af ETC turneringen. Landstræneren er selv coach på selve ETC turneringen og kan ikke udtage sig selv som spiller.

Alle de emner som melder sig på banen som trænere smides d.1 november op til afstemning på den lukkede del af ETC boardet. Alle som lurer og har interesse i holdet vælger nu i fællesskab deres landstræner og d.1 december afsluttes afstemningen.

Beslutninger under vejs

Quote1:
De tre udvælgere af holdet afgører alle uforudsete episoder frem mod ETC. F.eks. afbud med valg af ny deltager til følge, træner mv.

Quote2:
Hele det udvalgte hold afgører i fællesskab alle uforudsete episoder frem mod ETC, ved demokratisk afstemning. Ved stemmelighed tæller de tre udvælgeres stemmer for 2 stemmer hver. F.eks. afbud med valg af ny deltager til følge, træner mv.
Thomas Kragh
Se min blog

Azrael

Super Kragh!

Men - for at spare lidt tid kunne man måske starte med en afstemning om der overhovedet skal ændres i udvælgelsesmetoden?
Hvis alle (de fleste) syntes den nuværende er fin, kunne man spare lidt tid og energi der.

Kragh

Jeg tror ikke flertallet vil beholde den, derfor har jeg med vilje sprunget din idé over, for at spare tid  :)
Thomas Kragh
Se min blog

Asger

QuoteInden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet.

Kragh, skal dette ikke rettes til udgangen af november eller december? 3mdr til at vælge holdet virker unødigt. Det gør sig gældende i begge forslag.

Asger

Belerophon709

Quote from: Asger on 30 November, 2012, 14:05:04
QuoteInden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet.

Kragh, skal dette ikke rettes til udgangen af november eller december? 3mdr til at vælge holdet virker unødigt. Det gør sig gældende i begge forslag.

Asger

/jokemode

Du kan jo lave to nye tilpassede forslag...

/jokemode off

Marcus

Asger

Belerophon709

Kragh

Opdateret for de sure gamle manders skyld.
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Har gået og tygget lidt på om nogle turneringer skulle give flere point.

F.eks:
10-19 deltagere 1/2 point
20-35 deltagere fuld point
36+ 1.5 gange point
50+ tæller dobbelt
Thomas Kragh
Se min blog

El Rey

Det synes jeg ikke når vi bruger ranglisten, kampen er jo den samme om det er til den ene eller anden turneringen. Var det derimod ikke baseret på ranglisten, men ens placering ved en turnering, vil jeg synes størrelsen var relevant.

Asger

Enig med Kent  :o.

En 3 spils turnering tæller allerede ca. halvt i forhold til en 6 spils :)

Asger

Stefan

Landstræneren

Udtagelsen af ETC holdet 2014 skal foregå meget på linje med den model vi kender fra sportsverdenen hvor en landstræner eller et træner team forestår udtagelsen.

Alle kan opstille til hvervet som landstræner. Man skal melde sig på banen senest 15. oktober 2013. Dette gøres i en dertil egnet tråd på PF hvor man samtidig skriver kort omkring sine ambitioner og forventninger til ETC 2014. Man kan opstille som enkelt person eller som et træner team.

Som træner forpligter man sig til:

At udtage holdet som skal stille op for Danmark i 2014. Senest d.24 december 2013.

At sætte kursen for holdet – dvs. lægge en klar linje omkring de forventninger og metoder holdet skal leve op til og anvende.

At forestå alle fornødne ting omkring holdet – dvs. selv stå for eller uddelegere alle de opgaver som følger med ETC holdets forberedelse og afvikling af ETC turneringen. Landstræneren er selv coach på selve ETC turneringen og kan ikke udtage sig selv som spiller.

Alle de emner som melder sig på banen som trænere smides d.1 november op til afstemning på den lukkede del af ETC boardet. Alle som lurer og har interesse i holdet vælger nu i fællesskab deres landstræner og d.1 december afsluttes afstemningen.

Asger

Kragh kunne man, som vi snakkede om, indføre en klausul om at top 3 afgør tvister i løbet af året? Altså både hvis der ikke kan blive enighed om træner/rangliste dispensation/udskiftning osv?

Der kan selvfølgelig (og bør) indhentes input fra miljøet, men bare for at undgå nogle af de uendelige diskussioner. Som altid kan vi ikke opnå 100% enighed, men er man uenig kan man så tage det på sin kappe at lave et oplæg til næste års udvælgelse, som klarlægger tvisten 100%.

Asger

Kragh

Quote from: Asger on 10 December, 2012, 12:51:25
Kragh kunne man, som vi snakkede om, indføre en klausul om at top 3 afgør tvister i løbet af året? Altså både hvis der ikke kan blive enighed om træner/rangliste dispensation/udskiftning osv?

Der kan selvfølgelig (og bør) indhentes input fra miljøet, men bare for at undgå nogle af de uendelige diskussioner. Som altid kan vi ikke opnå 100% enighed, men er man uenig kan man så tage det på sin kappe at lave et oplæg til næste års udvælgelse, som klarlægger tvisten 100%.

Asger

Jeg smider den op som en tillægsafstemning med følgende muligheder:

QuoteA:
De tre udvælgere af holdet afgører alle uforudsete episoder frem mod ETC. F.eks. afbud med valg af ny deltager til følge, træner mv.

QuoteB:
Hele det udvalgte hold afgører i fællesskab alle uforudsete episoder frem mod ETC, ved demokratisk afstemning. Ved stemmelighed tæller de tre udvælgeres stemmer for 2 stemmer hver. F.eks. afbud med valg af ny deltager til følge, træner mv.
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Forslag opdateret i toppen.

Ps. det er sidste dag til at komme med forslag.
Thomas Kragh
Se min blog

Asger

Hej folkens.

Jeg vil gerne lige tilføje en kommentar til en af afstemningsmulighederne, som jeg tilførte. Andre er så velkommen til at være uenige, eller rive den fra hinanden :)

Det korte af det lange er at landsholdet i tidligere år, flere gange, har været ved at blive "revet midt over" når der skulle træffes svære beslutninger om venner i plenum. Det er pissehamrende svært, og præcis lige så pisse nedern og dræbende for entusiasmen. :(

I refleksionen oven på de omgange var der relativt bred enighed (ikke fuldkommen åbenbart, og udelukkende baseret på min fejlbarlige hukommelse) om at det var bedst at beslutte i et mindre forum.

Jeg skriver dette fordi det måske ikke er åbenlyst for folk der ikke har været en del af holdet i de givne perioder, da vi netop forsøger at holde den slags internt. Det er dermed motivationen og hændelsesforløbet bag forslaget. :)

Asger

kpl.blutch

Jeg må altså lige spørge, mht "B"

Hvis vinderen af NWL, osse er i top 3 på årslisten, hvordan så ?

Christoffer