News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

WHFB udtagelse 2014 - Afstemningen

Started by Kragh, 17 December, 2012, 14:24:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Overhamsteren

Nu kan landstræneren vel foreslå nogle ting, inden han rent faktisk er valgt, i det oplæg han laver inden afstemningen, fx at han får dækket transport og logi og så er det alle dem der stemmer på ham der har valgt at sådan skal det være.

I det hele taget går jeg ud fra at ham der endeligt bliver valgt har lavet et ret fyldestgørende oplæg og er en person som miljøet kender og stoler på, hvorfor skulle man ellers stemme på ham?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jan D'Souza

Enig med hamster. Jeg skal godt nok kigge dybt for at kunne få øje på alle de negative ting Daniel nævner. Der er enkelte problemer jo - men det er der sgu også ved ranglistemetoden. Et eksempel på et usagt problem ved ranglistemetoden er at man til en turnering kan have klaret sig vanvittig godt, hvorefter turneringsdataen går tabt, hvorfor resultaterne ikke kommer på ranglisten. Vi har dog fået det til at virke alligevel! Og lur mig om vi ikke også får option C til at virke - måske bliver vi endda glade for den.
Jeg kunne spørge dig Daniel - lidt provokerende - om du er så bange for option C fordi der er en større sandsynlighed for du ikke bliver valgt end ved en af de andre metoder?
Tilbage til Hamster. Hvis jeg skulle melde mig som træner ville jeg i midt oplæg skrive hvad jeg forventede spillerne tog sig af økonomisk osv. På den måde ved spillerne hvad de går ind til.

Noget helt andet er at vi har et WTC i wm/h der skal vindes, så hvornår skifter i over og bakker op?

Mys,
Jan

kpl.blutch

Kan det ikke netop blive et problem Overhamster. Hvis PF stemmer en træner ind, der har som krav at han skal have turen betalt. Er det så dem der stemmer på ham, der skal betale ? Det ville vel være fair ?
Eller mener du, at det er de 8 spillere, der i det tilfælde, skal betale for træneren ? For så er der da endnu en grund, til at melde fra til finalen :)

Christoffer

Overhamsteren

Jeg mener det er de 8 spillere der betaler transport og logi i samme klasse som det de selv benytter, det synes jeg er fair nok og overkommeligt rent økonomisk især da det er en procentvis ret lille stigning i den udgift det allerede er at tage afsted, og så er det også det de har gjort de foregående år. Tror ikke der er nogle er undlader at søge ind som spiller på grund af det.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

kpl.blutch

"og så er det også det de har gjort de foregående år."

Jeg går ud fra du mener spillerne har betalt for sig selv, hvis det er første gang træner-metoden er blevet valgt ?
Eller har der været en træner med de tidligere år ?

Christoffer

Belerophon709

Der har været træner med andre år også, hvor spillerne vistnok har spyttet i kassen økonomisk.

Marcus

kpl.blutch

Okay :)
Bare folk er med på den.
Jeg synes bare det lyder fair, at dem der stemmer træneren ind, osse betaler hvis han har det krav :)

Christoffer

Belerophon709

Hvis nu træneren, der bliver valgt, stiller følgende som krav:

Minimum én rygmassage pr. dag

...så er det op til spillerne at sige "Nej tak!" til tilbuddet om en plads på landsholdet, hvis de ikke er indforståede. Det er ikke dem, der stemmer træneren ind, der skal opfylde hans krav.

Marcus

kpl.blutch

Det er jeg helt med på Marcus. Var osse kun den eventuelle betaling jeg tænkte på.
Men sæt nu at træneren har det krav, og så de 10 øverste på ranglisten takker nej til at deltage af den grund ?
Kan man så sige, at vi sender det bedst egnede hold afsted ?

Christoffer

Belerophon709

Quote from: kpl.blutch on 02 January, 2013, 19:44:10

Det er jeg helt med på Marcus. Var osse kun den eventuelle betaling jeg tænkte på.
Men sæt nu at træneren har det krav, og så de 10 øverste på ranglisten takker nej til at deltage af den grund ?
Kan man så sige, at vi sender det bedst egnede hold afsted ?

Christoffer

Jeg ved godt, at det galdt betalingen... Hvis man ikke kan lide de krav en landstræner stiller, så kan man lade være med at takke ja. Man kan også lobbyere for en anden kandidat inden valget. Mulighederne er mange.
Hvis de øverste på ranglisten takker nej (hvis de bliver spurgt), så er det ikke sikkert, at det er det stærkeste hold, nej - ej heller er det sikkert, at de ville takke ja til andre krav. Det ved vi i skrivende stund intet om.

Mht. økonomien så har det dog været sådan før, at spillerne har betalt for den niende mand.
Når det så er sagt, så er jeg da sikker på, at landsholdsspillerne tager imod med kyshånd, hvis du har lyst til at støtte dem økonomisk, Christoffer... ;)

Marcus

kpl.blutch

Jamen hvis det kommer til at de mangler en hund eller 2 til billetten skal jeg da gerne se, hvad jeg kan gøre :)

Det ændrer bare ikke lige ved, at jeg synes det lyder "farligt" at smide træneren ud til afstemning på PF.
Jeg ved godt, at NU er det sådan det er, men skal det ændres i fremtiden, skal man vel få folk til at tænke over det allerede idag :)
Og så er de 3 øverste på listen, så vidt jeg kan forstå, kvalificeret auto, hvis de ønsker det

Christoffer

Belerophon709

De tre øverste er kun automatisk kvalificerede i år, da det er den model, der anvendes lige nu.
Den model har intet at sige ift. 2014-holdet.

Marcus

kpl.blutch

Okay. Men hvem er så de 3 i valgmulighed 1 der skal afgøre valg af nye spillere, træner mv ?

Christoffer

Belerophon709

Christoffer,

Hvad har du røget?
Det er jo netop de tre øverste fra Ranglisten... Men valgmulighed 1 og 2 ville kun have noget at skulle have sagt hvis A eller B blev valgt...

Marcus

kpl.blutch

"Hvad har du røget?"

Alt for meget :P

Så undrer jeg mig bare over at folk stemmer C1, C2 osv :)

Men bortset fra det. Hvad så hvis træneren hopper fra midt i det hele ? Skal vi så have en ny afstemning ?
Eller bliver det så spillerne der vælger ?

Christoffer

Stephan

Det var jo nok i tilfælde af at det var valgmulighed A eller B der vandt.
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

kpl.blutch

Quote from: Stephan on 02 January, 2013, 21:31:02
Det var jo nok i tilfælde af at det var valgmulighed A eller B der vandt.

Og så tror du ikke at de havde stemt på A eller B ? Det er sq nok nærmere fordi, de troede de SKULLE vælge ;)

Christoffer

Belerophon709

Nej, Christoffer.

Jeg stemte også på én af de to, just in case.

Marcus

kpl.blutch

Jamen jeg er ikke i tvivl om, at du har tænkt på det Marcus. Men tror bare ikke det er alle der har ;)

Men ...
Men bortset fra det. Hvad så hvis træneren hopper fra midt i det hele ? Skal vi så have en ny afstemning ?
Eller bliver det så spillerne der vælger ?

Har du et forslag til den her ? :)

Christoffer

Daniel

Quote from: Jan D´Souza on 02 January, 2013, 18:10:50
Jeg kunne spørge dig Daniel - lidt provokerende - om du er så bange for option C fordi der er en større sandsynlighed for du ikke bliver valgt end ved en af de andre metoder?

Det kunne du jo, selvom jeg vanskeligt kan se, hvori provokationen består. Blandt andet fordi jeg ikke kan se, at min mulighed for at blive valgt er mindre. Der skal stadigt vælges 8 spillere, og forudsat, at evne er iblandt udvælgelseskriterierne (hvilket alligevel er en forudsætning for min deltagelse*), så kan jeg ikke se, hvorfor det er mere sandsynligt, at jeg skulle blive valgt under metode A/B end under C-metoden.

*Det er jo ingen kunst at komme til ETC og spiller warhammer på et fjolle-hold. Det har både Wilhelm, Benny, Mads og jeg selv været, så hvis folk har den slags ønsker så er der rig mulighed for det uden at forpurre Danmarks chancer.

Jeg gider ikke rigtigt gentage mig selv, og du kan jo bare læse nogle af mine talrige posts som indeholder adskillige argumenter for, hvorfor jeg synes C-Metoden er dårlig. En ny, som jeg ikke orker at uddybe lige nu er, at jeg synes det bliver en kommunikationskonkurrence, frem for en konkurrence i at være god til warhammer. Sjovt nok er der derimod ingen af jer fortalere, som kommer med argumenter for hvorfor metoden er god. Tværtimod skal der nu et stort stykke arbejde i gang for at sikre at metoden overhovedet kommer til at virke...

Men fred være med det: Som jeg har sagt andetsteds så er jeg ikke særligt bekymret for holdet i 2014, og det lyder jo på flere af jer, som om det mere er for afvekslingens skyld, end et reelt ønske om forandring, der har fået jer til at stemme på C-metoden. Så det går jo nok det hele denne gang.

Jeg håber det går.

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Player1

Hvem endte med at blive valgt som landstræner? Jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder.

Vedel

Quote from: Player1 on 22 March, 2013, 15:14:18
Hvem endte med at blive valgt som landstræner? Jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder.

Alle kan opstille til hvervet som landstræner. Man skal melde sig på banen senest 15. oktober 2013.

Der er endnu ikke valgt nogen.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)