News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Alien invasion - Projekt Tyranids

Started by Jonz, 30 December, 2012, 18:57:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jonz

Nyt projekt!

Jeg har altid haft en svaghed for horder af aliens der vælter hen over slagmarken, og Tyranids har mange fede figurer. Efter at have studeret deres liste og særregler er jeg bidt af en gal bug... Så derfor skal det være næste projekt. Kald det et nytårsforsæt  ::)

Modellerne kan jo slet ikke fås mere, men jeg har 8 rammer á 29 figurer liggende fra gamle tider. Så det klarer en del af infanteribehovet for normal hær (og jeg bruger kun 3-4 pr. unit). Derudover, så har jeg brugt lidt af juleferien på at høste andre modeller på eBay, så samlingen vokser.

Opråb! Hvis nogen her på listen har noget Epic Tyranid liggende, så køber jeg det meget gerne  8)

Jeg har været i tvivl om farvevalget, men da jeg rigtigt godt kan lide den klassiske rød+knogle, så har jeg lavet en test:

Det er lidt svært at få farven gengivet godt med dårligt kamera og lys, men jeg synes den er fed. Rund base fungerer også godt. Så jeg kører på :) Håber nogen er friske på et spil når jeg når omkring 2000 points. Og så håber jeg på lidt forståelse overfor at jeg ikke kan stille alle figurer korrekt (men der arbejdes seriøst på det).

Mon der sidder nogen derude der rent faktisk har prøvet at spille Tyranids i Epic Armageddon? Jeg har ikke spillet dem siden Space Marine dagene.....  Net EA compendiet fra Tactical Command har en fin liste, og så har Epic UK gruppen også lavet deres egen liste som også virker fin.

- Recistance is futile. All will be assimilated -  8)
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

Speaker to Machines

Quote from: Jonz on 30 December, 2012, 18:57:28
Nyt projekt!
Sådan skal det være.

Det ser godt ud so far.

Quote from: Jonz on 30 December, 2012, 18:57:28
Opråb! Hvis nogen her på listen har noget Epic Tyranid liggende, så køber jeg det meget gerne  8)

Jaeh, jeg har jo også et Tyranid-projekt, og nok også flere nidder end jeg skal bruge.  Du må gerne aftage nogen af dem, så jeg i det mindste kan opleve dem på den anden aside af bordet...

Der er 6 forumware Carnifexer (Carnifi?), hvoraf den ene er samlet, og 36 forumware Raveners, alle på sprues.  De er sindsygt præcise nedskaleringer af de nuværende 40K modeller, hvis det er det man kan lide... De er sprøde (og Carni'erne har komplette våbensæt, også!), men næsten for fine for mig.  De clasher lidt med de noget grovere epic tyranider jeg ellers bruger (der står en stand Warriors og Gaunts ved siden af, til sammenligning, ikke til salg!).

Ud over forumware har jeg flere Tyrants og Dom'er end jeg skal bruge, så dem må du også gerne aftage (gerne flere, jeg har en del, og man skal sjældent bruge mere end én Dom - jeg er ved at konvertere en til en Biotitan, men jeg ved ikke helt om det virker).
Stephan Dahl

FatherNurgle

Jeg tror godt jeg kan finde lidt frem. Ikke noget infantry, men jeg mener at have lidt større bæster til at ligge ... blandt andet nogle Malefactors vist nok. Jeg kan jo lige kigge på det imorgen.

Jeg har spillet en del med NetEA-listen, og jeg synes den fungerer fint. Den har nogle svagheder, men også styrker, og så synes jeg den er sjov at spille.
Den spiller ikke lige op med de hårdere lister, men den kan godt vinde i ny og næ ;)

Jonz

Cool, drenge.
Tror gerne jeg aftager det fotograferede. Har 1 Dom, men skal måske prøve Epic UK listen, der kan man have flere med.

De raveners er fede. Jeg har indkøbt nogle 40k Rippers, de er fine proxyer (proxi?) også. Carnifex er vildt blæret, og jeg har kun 3.

Jeg mangler artilleri (Dactilys) og mandskabsvogne (Malefactor), så hvis Hr.Nurgle kan lave et inventory vil det være fedt :)
Harridan (skimmerbæst) skal jeg også have fat i en flok af, men overvejer at converte 40k gargoyles som alternativ.

Har faktisk fået malet en del siden nytår, fikser billeder lørdag.
/Jonz

FatherNurgle

Jeg har 3 Exocrines og 1 Dominatrix (begge i uåbnet blister), og så har jeg i hvert fald 3 løse malefactors.

Speaker to Machines

Quote from: FatherNurgle on 04 January, 2013, 00:19:40
Jeg har spillet en del med NetEA-listen, og jeg synes den fungerer fint. Den har nogle svagheder, men også styrker, og så synes jeg den er sjov at spille.

Hvad for en af dem? Der er en old-school (Onachus?) og en Modern (med alle de nye monstre)...

Tangent: EUK listen er ret anderledes, den har slet ikke spawning (så man skal vist have flere modeller til at start med?)

Quote from: FatherNurgle on 04 January, 2013, 16:39:28
Jeg har 3 Exocrines

Hvis Jonz ikke vil have dem, så give lige lyd.  Jeg mangler Exocrines (og Dactyli, men de er ikke lige at få fat på).
Stephan Dahl

Jonz

Lad os dele byttet - jeg har købt 4 Exocrines på eBay, så kan vente med flere. Vil meget gerne handle de Malefactors (og Dactalys, og Trygon og...)

/Jonz

FatherNurgle

Jeg husker ikke om jeg evt. også ligger inde med nogle Trygons. Jeg tror lige jeg skal have kigget på hvad der ligger i mit skab i klubben.

Jonz

Kiggede igen på regler. EUK listen har ikke spawning, korrekt, og det er måske lidt synd. Termagants koster så 15 i stedet for 20, med samme stats.

Men listen har så Teleport i stedet for Tunneling (noget hårdere, dog mindre charme) og en fed ting i form af Hive Nest, som er en 0 movement WE som man vil placere (evt garrison) ved objectives på egen banehalvdel, og der kan være tropper inde i den. Så den virker både warp-gate agtigt og kan holde et objective (hvis jeg læser rigtigt).

Holder lige en fest for mig selv. Har vundet 4 auktioner over Biovores og Zoanthropes, de er ret Hard To Get (had a girlfriend like that once...). Så har 6 af hver nu.

Noget andet: Spore Mines... Kan bruge 40k modellerne, men realistisk set, så er de jo alt for store (næste Squat spæreballonner) så tænker på at bygge selv. Ideer?

/Jonz

Spicker

Ahh så det er dig jeg skal sende olme tanker efter ;)... har lige tabt et par auktioner på netop biovores og zoanthropes. Måske man skulle koordinere de eBay bud, så vi ikke udkonkurerer hinanden inden for DK i det mindste.

Omkring gargoyles som Haridans. Jeg har selv lavet en lille simpel konversion og det fungerer ganske udemærket. hovedet er erstattet af et ripper hovede og jeg har sat to andre arme på end de der medfølger. Beklager dårligt billede:

Jonz

Fed conversion, det fungerer jo rigtigt godt. En æske Gargoyles koster jo lidt, men når man skal have 3-4 Harridans (som på eBay ligger på et par hundrede stykket) så er det vist en fin plan.

Jeg skal afholde mig fra Biovore og Zoanthrope-auktioner i den nære fremtid, så giv den gas ;) Jeg håber heldet er med dig. Og eBay-teknikken, ikke mindst: Stort bud indenfor de sidste 30 sek. af auktionen, så holdes prisen rimelig. For det meste...

Nåede ikke lige billede idag, det bliver i morgen (i maletråden). Har malet mine første 19 units i denne uge.
/Jonz

Taoregorn

Er epic tyranids stadig noget værd?!

Jeg har bjerge liggende og kunne dæleme godt tænke mig at få det omsat til grunker.

Jonz

Taoregorn, så er du måske heldig. Vi er et par stykker der opruster, og så længe vi stadig har mangler, så har du vist købere :)
Send gerne en mail med et billede eller liste med ting, eller del det her.
/Jonz

Spicker

Så absolut Thorbjørn. Troede ikke du ville af med dem, men er da meget interesseret... Ikke mindst dine gaunts er i god værdi. Lad os høre hvad du har, så skal du nok komme af med dem.

Speaker to Machines

Yes, lad os se dyrene, så skal vi nok byde ind :)
Stephan Dahl

Taoregorn

Yir, jeg får lige sat en auktion op på de første stumper engang efter tirsdag. Nu må det ske! Har ævlet om det i 100 år.  :-X

Jonz

Handyman-spørgsmål:

Spore Mines.... hvordan?

Jeg har overvejet 40k minerne, men de er lidt store. Tænker om en lille snotklat Greenstuff på en pind i luften kan gøre det, men det må kunne laves pænere.

Har i øvrigt lavet en 3000 pt. liste som Traget 1 for maleprojektet, og den vil kræve 86 units. 21 af dem er malet nu, og jeg HAR resten på lager, undtagen lidt sporemines :) Hvis jeg maler 2 om dagen er jeg færdig om en måned.
/Jonz

Speaker to Machines

Quote from: Jonz on 07 January, 2013, 23:11:22
Spore Mines.... hvordan?

Jeg har overvejet 40k minerne, men de er lidt store. Tænker om en lille snotklat Greenstuff på en pind i luften kan gøre det, men det må kunne laves pænere.

Jeg ville da synes spore mines er sagen.  40K Meiotic spores (dem fra FW) er ca. 5x så store som spore mines, så det passer fint i skalaen.

Stephan Dahl

Taoregorn

Hva med et stykke ståltråd hvor du folder tråden lidt så den ikke er snor lige, kommer en klat greenstuff på og giver det lidt tekstur.

Herefter lidt hvid lim på undersiden/øverste af ståltråd for at tykne den lidt og gøre den mere 'organisk'

Jonz

Hmm.. To gode forslag.
Har nu set dem fra Forge World, og de er dobbelt så høje som en mand. Altså kan de også godt være lidt store i Epic, men synes stadig de gamle Spore Mine figurer er noget store (3 cm. cirka).

En mulighed for hjemmebyg er måske et peberkorn eller et tørret bær (godt rynket), monteret på tråd som forslået. Evt. 3 på en base, ligesom de andre figurer.

Dactylis lige modtaget med posten, i øvrigt  8)
/Jonz

Jonz

Overvejer disse som Haridans også:
http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/Tyranids/TYRANID-RIPPERS-WITH-WINGS.html

Mindre end den originale figur, men faktisk ikke så meget. Og billig - £19 for 9 styk.
/Jonz

soerenov

Quote from: Jonz on 08 January, 2013, 12:01:01
En mulighed for hjemmebyg er måske et peberkorn eller et tørret bær (godt rynket), monteret på tråd som forslået. Evt. 3 på en base, ligesom de andre figurer.

Jeg synes, at det lyder fint. 40K udgaverne er også for store i mine øjne.
Iøvrigt, så synes jeg rigtig godt om 40K Gargoyles som Harridans. Det ville jeg selv vælge.

Corran_dk

Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

Jonz

Nå.... Det var de Spore Mines vi kom fra!

Jeg gik faktisk igang med at bygge, har bare først fået dem malet nu. Proces og resultat:

Kikærter montoret på 24mm spændskiver med stålråd og lim:

Baser udjævnet med Polyfila og haler/slæb lavet af green stuff:

Malet røde/gule med efterfølgende rød + sort wash, og lilla + lilla wash på halerne:

Glæder mig til at prøve dem i spillet.
/Jonz

TF Riley