News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Så ændrede Dark Angels lige metaet i powerhære =)

Started by Omalley69, 23 January, 2013, 10:24:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Omalley69

http://www.belloflostsouls.net/2013/01/40k-dark-angels-tshft-and-meta.html

Det er fandme sejt at et ellers dårlig codex lige kan byde på et enkelt broken banenr der er hårdt nok til at ravenwing bare sparker røv.
Det er også fedt at der er så mange black knights i hæren.  ;D

HQ – Sammael – Raven Sword, Adamantite Mantle, Corvex, Night Halo.
HQ – Librarian – Mastery Level 2, Auspex, Space Marine Bike, Force Staff, Psychic Hood.
HQ* – Ravenwing Command Squad – 3x – 2 Corvus Hammer, 2 Plasma Talons, Champion w/ Blade of Caliban, Apothecary w/ Narthecium, Standard Bearer w/ Banner of Devastation & Grenade Launcher.
Troops – Ravenwing Attack Squad – 6x + 1x Atk Bike – 2 Plasmaguns, Multimelta.
Troops – Ravenwing Attack Squad – 6x + 1x Atk Bike – 2 Flamers, Multimelta.
Troops – Ravenwing Attack Squad – 6x + 1x Atk Bike – 2 Meltaguns, Multimelta.
Fast Att – Ravenwing Black Knights – 5x – 4 Plasma Talons, Power Sword, 1 Grenade Launcher.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Bumkarl

Tjaeh. Det er nu ikke et dårligt codex, men ok.

Så vidt jeg kan se står der at både Ravenwing og Deathwing klarede sig godt og personligt synes jeg da der er mange måder de to (tre, hvis vi tæller "greenwing" med) kan kombineres fornuftigt. Så mon ikke man også kommer til at se andre typer DA hære klare sig ganske fint?

Geilswijk

Be Strong In Your Ignorance

Death to All...

Omalley69

IMHO er det dårligt i den forstand at det, ligesom nidder, har få enheder der virker.

Et banner, bikers og eller termis...yay! "do you want shitty airplanes with that?"  :-\

Quote from: Geilswijk on 23 January, 2013, 10:43:30
Banner of Devastation... must be awesome.  ???

Its devastating!  :P
(????)?????*(???

princelarming

Umiddelbart er det da et ok Codex - og fortsætter trenden fra C:CSM med at holde lidt igen med power-niveauet, så det ikke bare er en opadgående kurve...

angående listen, har jeg indtrykket af at det enten er alle æg i en lille kurv (2xHQ og banner i Command biker squad) eller det vigtigste æg i en alt for lille kurv (kun de 3 command bikers til at holde hærens koncept/banner igang)
Ikke dermed sagt at det er en dårlig liste, men target priority er ikke vanskelig, når man kan halvere effektiviteten af modstanderens skydning, ved at hælde ild efter 3-5 bikers...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Omalley69

Du mener vel 5 modeller, 2 hq og 3 bikers.

Jeg var også virkelig forbavset over at han ikke gemte banneret i en raider, men ja, det giver jo point til så meget andet.
(????)?????*(???

Hjarl

Heldrakes...Dem mødte han åbenbart ikke nogen af :) ?

Omalley69

Det kan også være at han bare stod i mdostanderens deployment zone når de ankom.

Men der står at der kommer battlereports snart, så blvier det da spændende at se hvad han mødte.
(????)?????*(???

Kaltenberg

Spændende, synes også det at putte alle æg ned i en enkel lille enhed, men listen virker ikke bare god, også lidt skræmmende.
Om den så rent faktisk virker også efter folk har spillet mod den første gang, tjaa det ved jeg ikke.  :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Omalley69

Ideen med misfortune, -1t grenade launcher, 22 tl salvo 4 bolters og godt med special weapons er rimelig nasty så længe det varer.
(????)?????*(???

Ni

Syret nok at han åbenbart ikke mødte en eneste necron-flyver-hær... De ville jo høvle den liste langt ind i morgendagen.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Omalley69

Fly tunge hære er vist ikke så populære derovre, og hvis bikerne starter kan de nemt lægge 3 melta våben ind på alle 5 barges.

Men der stod vist også at en af kampene havde været tæt på at gå galt.
(????)?????*(???

Ni

Tja, jeg tænker nu mere på scythes. De kan overhovedet ikke røre dem... Men jeg må indrømme at jeg ikke har læst det nye codex endnu. Har de scout eller hvordan vil du mene at de kan få short range melta på barges i tur 1? Det lyder nu en kende åndssvagt imo.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Omalley69

DA bikes har scout.

Grenadelauncheren kan give -1ws og -1 ini eller -1t.

Talons er tl plasmagun med range 18.

Devasation banneret gør alle boltguns til salvo 2/4 hvis unitten er indenfor 6.
(????)?????*(???

Hesse

Følgende er fra comments på BOLS, fra manden bag den RW hær ang. de to Heldrakes:

Essentially I capitalized on his bad deployment (He deployed his Aegis near the center of his long table half for fear of Outflankers before I deployed my army). Allowing me to table his army before the Flyers came in and manning his own Quad Gun. To add insult to injury, the Helldrakes came at me piecemeal which meant the game was essentially over at that point. People forget that once the Helldrakes come in, I dont need my Banner anymore, I already did my damage. He can focus kill a non-scoring unit if he wants and then get killed by the rest of the army's large volume of Special Weapons.

Also Rear Armor of a Helldrake is 10. Bikes are fast and are equipped with TL Bolters. I can glance it to death in addition to all the Plasma and Meltaguns.

Oh and you don't win by bringing just the right tools, you win by making less mistakes than your opponent and capitalizing on your tools.

I was more afraid of the Blastmasters and the Doom Siren than the Helldrake....
Link: http://www.belloflostsouls.net/2013/01/40k-dark-angels-tshft-and-meta.html#comment-775807566

Så...vi er måske mere ude i en dårlig spiller vs. en god spiller.

aren

Skulle lige til at sige at blastmasters er pænt træls for den hær, specielt med ny FAQ.