News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Super-noob spørgsmåls tråden

Started by strangefellow, 10 February, 2013, 21:44:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

strangefellow

Jeg har lige lavet en handel og fået snitterne i en håndfuld epic figurer jeg godt kunne tænke mig at udvide til et par hære.

Jeg har lige et super dumt spørgsmål.

Jeg har set at en del af jer monterer jeres figurer på runde baser, men Epic kommer traditionelt med firkantede. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om dette i regebogen overhovedet. Er det bare sådan at man kan base sådan som man har lyst eller er der gældende regler på området?

FatherNurgle

Du kan gøre lige som det passer dig, bare størrelsen ikke stikker af.

Jeg bruger spændeskiver, fordi jeg synes det ser fedest ud med runde baser, og så er det dejligt nemt at magnetisere en kasse til transport.

Corran_dk

Velkommen til  ;D

Quote from: strangefellow on 10 February, 2013, 21:44:19
Jeg har lige lavet en handel og fået snitterne i en håndfuld epic figurer jeg godt kunne tænke mig at udvide til et par hære.
Hvilke figure har du fået fingrene i?

Jeg har lige et super dumt spørgsmål.
Der er ingen dumme spørgsmål, jeg var også i tvivl til at starte med =)

Jeg har set at en del af jer monterer jeres figurer på runde baser, men Epic kommer traditionelt med firkantede. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om dette i regebogen overhovedet. Er det bare sådan at man kan base sådan som man har lyst eller er der gældende regler på området?

http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1320000_EPIC_updated_rulebook-sections_1-4_Oct09.pdf
Quote from: Rulebook 1.1.2 Stands
As previously noted, a unit can be a single vehicle model, or a
stand made up of several very small models grouped together
and glued to a small base. Stands usually represent things like
infantry, where moving the individual models round on their
own would be very fiddly with Epic scale models. All the
models glued to a stand count as a single unit as far as the rules
are concerned. The size of a stand and the number of models
glued to it are left pretty much up to the player to decide within
the following limitations:
• A stand may be no more than 40mm and no less than 5mm
across in any direction.
• A stand must be at least 20mm across in one direction (ie, a
5mm by 5mm stand is not allowed, but a 5mm by 20mm
stand would be okay)

• Stands representing infantry units must have at least three
infantry models and may not have more than seven. Infantry
mounted on bikes or horses must have between two and four
models mounted on each base

• Stands representing artillery must have between one and two
artillery pieces and up to six crew models.

Men ellers er der frit slag... runde, firkantet er alle tilladt.
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

strangefellow

Super tusind tak for svarene

Har altid været mest til runde baser, de firkantede virker så klodsede

Jeg har fået raget en Spacemarine company box til mig samt en ork horde box, battlewagon box og en inkomplet stompa box

Så må vi se hvad der kan komme ud af det.

Er der frit slag for at bruge alle de "nye" armybooks fra TAC COM? har lige siddet og rodet lidt i dem (eller er de optimeret til Netepic?)

DarkAngel

Mange bruger dem fra Taccom. Tror mest det er englænderne der bruger dem der hedder EpicUK (fra en ande side).

Læg dog mærke til ved NetEA (taccom) hvad der er 'Approved', 'Developmental' og 'Experimental'
Tror de fleste er med på Approved, men ellers snak med modstanderen om den du gerne vil spille - som regel sjovest at spille den liste man bedst kan lide.

Selv er jeg igang med en Dark Angels hær, men jeg vælger dog at spille den som Codex Astartes listen.

Jonz

Fedt du har blod på tanden. Lav dine baser som du synes de ser fede ud, så går det fint.

Vi spiller Epic Armageddon (det seneste spil Games Worksop udgav) med de armylists der er videreudviklet af Fans, under navnet NetEpic. Det meste er samlet i compendiet, den seneste opdatering er fra august. Du har den sikkert, men eller ligger det her: http://www.netepic.org/

Vi du prøve at spille med en meget eksperimenterende liste (nogle fans har røget for meget tjald inden de har fundet på det...) så bare hør modstanderen først. Alt i compendiet burde gå fint. Jeg spiller Chaos efter den godkendte liste, og er begyndt på Knights (den er under udvikling), og så Tynanids, der stadig står som experimental, selvom den ikke er ny (men de ansvarlige justerer løbende, for at finde rette balance).

Bemærk at Epic ikke er et 100% balanceret spil, nogle lister er meget bedre end andre, særligt mod visse modtandere. Så lad være med at spille om penge  :-X
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

strangefellow

Tusind tak for svarerne.

Venter nu i spænding på at få mine figurer (og de impulskøb jeg kom til at lave på ebay)

Jeg sad og kiggede lidt i chaos og marine dex'erne til NETepic og kunne ikke rigtigt lure konceptet med de store detatchments til 800-1000 points. Er det ikke frygteligt ufelxibelt? og hvor ser man hvad der rent faktisk er i sådan et detatchment (sikkert mig der er blind igen)

Er der nogen på sydsjælland der spiller eller er det i Kbh og Jylland den slags foregår?

TF Riley

Detachments til 800-1000 points? Er det Horus Heresy-listen du har læst?

En stor formation koster vel omkring 400-600 alt afhængigt. Hvis det bliver dyrere, er det for mange point at binde, vil jeg mene.

Vi er rimelig mange spillere i Kbh, der også spiller forholdsvist fast. Måske er der nogen, der arrangerer en spilledag eks. i EP her til foråret? Det ville være en oplagt dag at kigge forbi...

TF Riley

Quote from: Jonz on 11 February, 2013, 12:35:39
Bemærk at Epic ikke er et 100% balanceret spil, nogle lister er meget bedre end andre, særligt mod visse modtandere. Så lad være med at spille om penge  :-X

Hvilke lister tænker du på her Jon? Jeg synes kun Knights-listen og Titans-listen har været noget ost.

strangefellow

Det kan da godt være jeg er kommet til at kigge i HH listerne. Burde de andre minde mere om listerne i EA regelbogen?

Det ku være super hygge at kigge ind, har ikke rigtigt kunnet overtale nogen hernede til at spille endnu.

TF Riley

Ellers prøver vi at spille nogenlunde fast på forskellige hverdage, men hvis du bor i Vordingborg, er det jo noget af en rejse. Så mon ikke vi skal skubbe lidt til EP-drengene og høre, om de arrangerer en dag.

Jeg husker ikke lige en liste med så store formations. NetEA-kompendiet er meget godt, men nogle af listerne er blevet opdateret siden.

http://www.net-armageddon.org/page/army-lists

Quote from: strangefellow on 17 February, 2013, 11:12:46
Det kan da godt være jeg er kommet til at kigge i HH listerne. Burde de andre minde mere om listerne i EA regelbogen?

Det ku være super hygge at kigge ind, har ikke rigtigt kunnet overtale nogen hernede til at spille endnu.

strangefellow

De er jo perfekt  :D Tusind tak det var lige præcis sådan en armyliste jeg ledte efter. Jeg må ha kigget på nogle forkerte på taccom.

strangefellow

Har siddet og leget lidt med en Salamanders liste, valgte primært Salamanders fordi jeg er helt tosset med special land raiders, så kan man jo også lege lidt med conversions.

Tactical detatchment       275
Supreme command         100

Devastator detatchment  250
Salamander devastator    100

Devastator detatchment  250
Salamander devastator   100

Terminator detatchment    325
Heavy transport redemeer 325
Chaplain                            50
Close support redeemer      75

Thunderhawk                   200

Assault detatchment         150
(i thunderhawken)

Land raider detatchment    350
Helios upgrade x 4             100

Strike cruiser                     200

total                                 3450

Er den liste helt i skoven?
Jeg ved godt den mangler noget AA, men hvis den skal op på 4000 så får den nogle hunters i de forskellige detatchments.

TF Riley

Jeg har lavet en 4000 points liste udfra din med de ting, jeg mener du bør have med.

En Thunderhawk lastes med ass/dev, terminators er spillets bedste cc deepstrike så ingen land raiders til dem, resten af hæren i pods på nær en dev. i biler med hunter til at beskytte baglinjen.

De to land raider det. er for din skyld. Jeg ville gerne droppe den ene for evt. flere fighters og en aktivering mere. 12 aktiveringer er lige i underkanten.

Den her er god, men ved ikke om den differencierer lidt i forhold til seneste Salamanders liste. http://traitor-legion.appspot.com/chooser.html?list=SM_salamanders_NETEA

Jeg har i øvrigt en stak plastic comtemptors, hvis du står og mangler.

Incompertus, 4000 POINTS
Salamanders (NetEA v1.13)
==================================================

TACTICAL DETACHMENT [500]
6 Tactical units, Supreme Commander, Vulcan Dreadnought, Drop Pods, Hellfire Dreadnought

DEVASTATOR DETACHMENT [350]
4 Devastator units, 2 Salamander Devastator units, Drop Pods

DEVASTATOR DETACHMENT [425]
4 Devastator units, 2 Salamander Devastator units, Hunter, Rhinos

TERMINATOR DETACHMENT [375]
4 Terminator units, Chaplain

THUNDERHAWK [250]

ASSAULT DETACHMENT [200]
4 Assault units, Chaplain

FIGHTER SQUADRON [150]
2 Thunderbolt Fighters

FAST ATTACK DETACHMENT [200]
5 Landspeeder

DEVASTATOR DETACHMENT [300]
4 Devastator units, Librarian

WHIRLWIND DETACHMENT [375]
4 Whirlwinds, Hunter

LAND RAIDER DETACHMENT [425]
4 Land Raiders, Land Raider Redeemer

LAND RAIDER DETACHMENT [450]
4 Land Raiders, Land Raider Helios

TF Riley

Thunderhawken kan evt. droppes helt og pointene investeres i mariner i pods.