News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Wrath of the emperor

Started by Ilithien, 26 March, 2013, 14:07:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ilithien

Hej hej medfistere. Jeg har tænkt mig at dele lidt af mine oplevelser omkring hobbyen med jer. Denne blog bliver ret adspredt i fokus, der kommer både til at være work in progress figurere, billeder fra spil, diskussioner af armylist og et forsøg på at skrive lidt fluff.

Min 40k hær, der pt. mangler et navn (http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=65656.0) har været noget tid undervejs. Men blev her i weekenden samlet færdig. Eller i hvert fald den første del af den. Det er en fodfolke hær, og jeg spiller grey knights.
Her er der lige et billed af de første test dukker:

Alle mine grey knights (strike, interceptor, purifier, purigation) bliver baseret på Dark Angel veterans. For at give hæren et lidt mere unikt præg. Og fordi det ser super cool ud! :).

Spil log - 7/2/3 - Points for: 72 - Points against: 55 - Point difference: +17.
-----------
13/03/25 vs Lykke = Win (10 - 7)
13/03/26 vs Benny = Win (11 - 5)
13/03/29 vs Quade = Defeat (3 - 9)
13/04/10 vs Lykke = Draw (5 - 5)
13/04/30 vs Rune = Win (6 - 4)
13/05/05 vs Lykke = Defeat (10 - 7)
13/05/30 vs Gonzo = Win (6 - 1)
13/05/30 vs Gonzo = Win (5 - 4)
13/06/08 vs Lykke = Win (6 - 0) (Henceforth known as 'The Day of Joy'.)
13/06/15 vs Lykkes ven = Defeat (1 - 7)
13/07/03 vs VonPanne = Win (5 - 2)
13/07/17 vs VonPanne = Draw (4 - 4)
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Ilithien

[Work in progress]

Part I - The founding
In a dark hallway on the holy planet of Terra, commander _____ stood before the great gate to the Adeptus Administratum, he had been summoned here to enter a new phase of his service to the emperor. He knew not would be required of him, but he knew that whatever it was he would rise above the task. Slowly the massive gate started opening, he was instantly hit in the face with a musk smell, it reminded him of the cellar he lived in when he was young, dusty and somehow as if the oxygen had been removed, his tongue withdrew, and there instantly was a taste of metal in his throat.

As a consequence of an imperial decree from the Adeptus Administratum, the creation of the Wrath of the Emperor became realized in the early years of M41. Their mission is to take the fight directly to the enemy, in a desperate attempt to change the focus of the gods of chaos to defend their own territories, the greatest soldiers from the ranks of the grey knights is lifted from their oaths and placed under the command of Grand Master _______ .
--------------
Part II ? A knife in the Dark
Suddenly the alarm

It was as though time itself stood still, as the eldarish blade slowly entered the body of the grand master, it was clear that the blade was not of this world. Ever so slowly the
Part II - The Journey to the Eye

--------------
Part III - The Cadian Blockade

As the mothership landed upon the dessert planet, and scanned the surface for hostile lifeforms and its atmosphere for dangerous chemicals, a message was received.

"This is your last warning, turn over your ship to the command of Lord Commissar Warfield, or suffer the consequences".

--------------
Part IV - Entering the Void

As the ship slowly approached the event horizon

--------------
Part V - Daemon overload
--------------
Hull breach!!

--------------
Part VI - The ancient ways
--------------
The retrival of the eldar tech.
Battle Brother

King_Cuttuk

Det er rret mørke figurer så jeg vil forslå en mørkere baggrund og mere lys på figuren samt måske en holder til dit kamera så det ikke ryster så meget.

Ser frem til samlingen af din hær.

Wild

Det ser rigtigt spændene ud, kunne dog godt tænke mig nogle bedre billeder så jeg kan se overgangene i farverne på den røde/ orange hætte og flameren.

Ilithien

@ King: Jeg vil forsøge mig med det du snakker om næste gang.

@ Wild: Der kommer nok også til at være nogle flere billeder. Men lige nu er hæren bare sort. Så det er der sgu ikke så meget spændende over lige pt.
Battle Brother

Ilithien

Tror ikke alle mine slag kommer til at indgå i min fluff udvikling. Men jeg har tænkt mig at bruge mine slag her i starten til at etablere en baggrundstekst ~4-5 sidder. Det vil sige det primært bliver mine slag, imod dæmoner og chaos spillere der kommer til at påvirke historien. Hvilke andre fractioner kan kan trække på, hvis tanken er at de rejser ind i warpen? Som jeg forstår fluffet, så kan warpen virke som en slags portal, og kan derfor slynge en frem og tilbage i tid og rum, så det er muligt for chapter at pludselig at befinde sig andet steds, men hvordan kommer de så tilbage?
Battle Brother

Ilithien

Så fik jeg også mit første nederlag med hæren. Efter et overhovedet ikke tæt spil, endte jeg med at tabe til Quade 3-9 og hans dark eldar. Det kunne muligvis have blevet lidt mere tæt, men Quade klarede sine saves som en mis, og jeg fejlede et instant death på min grand masters 4+ inv save. Og så var den ged barberet, derfra handlede spillet mest om hvor store mine stryg skulle være. I længe lignede det at jeg skulle bukke mig forover og æde et nederlag på 12-0 men et fejlet charge fra Quade i tur 5 (og et spil der heldigvis stoppede i tur 5), sikrede mig det ene objektiv og på papiret et mindre nederlag :).

Rent flufmæssigt har jeg tænkt mig at skrive spillet ind som et raid i mod mit rumskib inden de kommer til Cadia.

Regner med at der kommer billeder af dukker op søndag aften / mandag formiddag.
Battle Brother

Ilithien

Så er der fandeme billeder af dukker!!

Ja, de er blevet gået efter med sort farve. Men så er der da lidt at kigge på :D.

Fik samlet og sprayet (som jeg er giga ringe til), min hær palmesøndag. Og har i påsken fået spillet en masse dejlige spil, og fået lagt de første penselstrøg. Det er min plan at være færdig med hæren inden første juni, så der skal sgu svinges en pensel i et rimeligt tempo for at nå det.

Har i bedste, nu maler jeg den seje model stil startet ud med at lægge farve på min Grand Master. Der mangler ikke det store, basen skal have lidt, våbnet skal lires op, og så skal der males purity seals, og så er han ca. done. Her ses han fra 2 vinkler:

Til sidst er der blevet leget med purifier farve tema, og her tænker jeg hvide kåber (i stedet for den røde som resten af hæren skal have). Det er ikke verdens bedste billede, men giver det mening? Da der er meget hvid og hvid ... og hvid:
Battle Brother

King_Cuttuk

De er godt nok glade for autocannons :D

Ej, det er nogel kickarse figurer du har malet der!

Ilithien

Ze autocannons er psycannons, fordi gw's psycannons er "lidt" fesne.
Battle Brother

Ilithien

Så er jeg sgu tilbage igen, med lidt billeder af mine dukker efter en produktiv weekend:

Der er blevet lavet baser, givet en grundfarve (scorched brown), malet enchanted blue på alle force våben, og så er jeg begyndt at male rød på alle de kåber der skal have rød farve.

Det mangler jeg dog stadig lige at gøre på en 15 stykker:
Battle Brother

Ilithien

Bom bom, endnu et spil mod Lykke. Denne gang imod hans orker. En hær han har spillet i nogen år nu, og sluttede som nummer 4. med til ETC, hvis der er nogen der følger med i sådan noget. Resultatet blev endnu en rigtig god kamp, hvor pointene hele tiden stod meget lige. I sidste ende gav det et draw, mægtigt klaret af de noble "grå" riddere, der i længe så ud som om de skulle slutte spillet uden en model på bordet.

Men det gav mere blod på tanden, til at få smidt endnu mere farve på. Tror det bliver rigtigt lækkert i færdig udgave. Specielt de hvide kapper på mine purifiers kommer til at spille max.
Battle Brother

Ilithien

Så kom der basis rød på de sidste tropper der manglede dette. Så er næste skridt den farve jeg har frygtet mest, commando khaki! Mein got det kommer til at tage lang tid. Men her et billed af hæren i dens nuværende stand:
Battle Brother

JanusHedemann

Den ser godt nok lækker ud den hær :)

Thumbs up herfra - og lad os se noget mere :)

Eventuelt med close ups ?

/J

Ilithien

Mange tak :). Jeg har ikke så meget at tage close ups af, da der kun er et lag farve på det meste, så det er begrænset hvor spændende det er at kigge på. :D
Battle Brother

JanusHedemann

Nå - men lækkert ser det ud :)

Ilithien

Så blev der i anledning af Sodavand og Skritprygel (et Emperors Pride initiativ) malet en enhed færdig:

Battle Brother

Ilithien

Du malede dukker bragte held til mit spil. Et underligt spil i mod Rune, der startede spillet ud med at nakke for ~300 points terminators, under night fighting, og så selvfølgelig også lidt grey knights hist og her. Så var vi ligesom i gang med vores 1650 points spil. Men som en boss stod min grand master tilbage, sammen med 6 andre riddere, og sejeren var i hus efter 5 ture. Havde der været en 6. tur, ville jeg have været tablet, så fint at spillet sluttede :).
Battle Brother

Ilithien

5. Maj og endnu et herligt spil imod Lykke. Der blev råbt og skreget, råbt om bis og svinet hinandens usle hære. Alt var som det skulle være, lige indtil....

Vi spillede på vanligvis kill points, for dælen det er cool når der bliver gået til den. Men jeg må erkende, at min hær løb ind i noget der er bis. Og af alle steder så i grundbogen, det warlord trait der giver 'move through cover' OG 'stealth' i ruiner, forhelved hvor er det pladt. Nårh ja, så er det jo også til hele hæren. Noget retarderet møg, nuvel nok af rant.

Selve spillet gik super fint, må snart bare lærer at marines skal starte på bordet. Det ermeget bedre, i hvert fald for mig. Jeg var på et tidspunkt foran 10-2, men lykke nåede at vinde spillet, ved at dræbe min sidste marine, på et tidspunkt hvor der faktisk ville have stået 10-7 til mig. Nuvel, det var sgu et fedt spil :D, hammer når det er bedst.
Battle Brother

lykke

Tak for spillet igår, det var satme hygge.
Husk at den trait kun er urimelig god på netop det bord vi spillede (alt var ruiner) og det kræver at man ruller den. Desuden ligger den i en række, hvor de andre traits er ret dårlige.

Og så må du jo bare indse at jeg er en bedre spiller, plain and simple! :D
"I could aim, but with this cannon - I DON'T HAVE TO" - SC2 Thor

Ilithien

Forkert lykke, det er 40k, der er altid ruiner. Specielt når der spilles i EP. Hvad angår hvem der er den beste spiller, så er det sgu store ord, når vi ikke kunne stå mere lige.
Battle Brother

Ilithien

Gik i gang med at lave baser i går, og fil lavet lavaen færdig på alle, samtidig gik jeg i gang med at smide navne på mine gutter. Lige et billed af en enkelt gut:

Battle Brother

Ilithien

Så blev kåber lavet færdigt på alle dem der har sådan en. Skisme nice! Fejre det lige med et gruppe billede :D

Photobucket driller mig, så håber det kan lykkedes på denne måde:

Battle Brother

Powerfist

Super fed hær, og lækre baser!
Thomas Powerfist Bærentsen

JanusHedemann

Helt enig - det ser virkeligt godt ud :)

/J