News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Orions Tyranids: Hive Fleet Kraken

Started by Orion, 22 February, 2013, 12:39:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Orion

Velkommen powerfistere!  :o

Efter mange år uden for hobbyen er jeg atter blevet trukket ind i nørderiets spind af en flok biologer, en ingeniør og verdens flotteste jurastuderende (+2 på Charisma). Jeg har derfor besluttet at starte en Tyranid hær, og på denne blog vil jeg dokumentere fremskridtet på min hæren, som jeg har valgt at male i hive fleet kraken tema.

Jeg vil sætte pris på alle inputs og kommentarer  :)

Indtil nu ser den lillebitte hær således ud.

MEN DEN VOKSER (det sagde hun også i går).

Psykomamba

Hov hov jeg er hverken biolog eller ingeniør ;)
Men det ser rigtig godt, det er en god start du har dig.
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Orion

Som i måske kan se, planlægger gruppen en super fed omgang APOCALYPSE!

Da jeg er den seneste tilkomne til gruppen, er min hær ikke helt så stor som de andres  :'( Til gengæld får jeg nogle fede allierede  ;D

Her er listen (1500 pt), som jeg håber at få gjort færdig til vores apocalypse i slutningen af April. (I malet tilstand forstås)

HQ

Hive Tyrant
(Twin-D, Wings, Hive Commander) 270

Hive Tyrant
(Twin-D, Wings,)   245

ELITES:
Doom (pod)      130

TROOP:
Tervigon      175
(Catalyst)     

Tervigon      175
(Catalyst)           

10 Terma      50
10 Terma      50

HEAVY:
Trygon         200
Trygon         200

Banshee

Hej Marc,

Velkommen tilbage til 40K hobbyen og så med en fin Tyranid Splinter Fleet af alle racer!

Bistår gerne med svar og hjælp på diverse tyranidprojekter. Har måske også nogle bitz af forskellig slags liggende.

De venligste

Lasse - Hivefleet Memnoch

Devour!!!
"Can You hear the sound of an enormous door slamming in the depths of Hell?"

"We deliver faster then a bullit!"

De nordfynske katalysatorer - proud member

Orion

Hej Banshee the MAN!

Superfed blog du har!

Btw, jeg har sendt dig en svar pm  :)

Orion

NU... er det vist tid med en update.

Jeg har fået malet en del, siden sidst jeg skrev her på bloggen.

Jeg kan nu stille omkring 1300-1500 point malet:
2 Hive Tyrants,
1 Tervigon,
Doom of Malantai,
2 Trygons,
27 termagaunt.

Jeg er helt vild med Nidzilla teamet, dvs. masser af Monstrous Creatures, så jeg har tænkt mig at forme listen på den måde i fremtiden.

Ooooooooooog mine damer og heeerrer: Hæren kommer heeeeeeer!

Hive Tyrant 1:

Hive Tyrant 2:

Tervigon:

Trygon 1:

Trygon 2:

Doom:

Termagaunts:

Ja DA!!!!

Orion

I morgen skal der spilles Apocalypse med nogle super svedige dudes.

Vi spiller 14.000 point på hver side, (!) så det bliver en gigantisk kamp  8)

Jeg skal bidrage med 1750 point på 'de ondes' hold, og listen ser sådan ud:

Tyranid – Hive Fleet Kraken Splinter Fleet
1750 points

HQ (535 pt.)
Hive Tyrant (280 pt.)
Twin linked Devourer (15 pt. ), Wings (60 pt.), Hive commander (25 pt.), Toxin Sacs
(10 pt. )

Hive Tyrant (255 pt.)
Twin linked Devourer (15 pt. ), Wings (60 pt.), Toxin Sacs (10 pt. )

TROOP (305 pt.):
Tervigon (255 pt)
Catalyst (+15), Onslought (+15), Crushing Claws (+25), Scything Talons (+5), Toxic
Sacs (+10), Adrenal Glands (+10 pt), implant attack (+15)

10 Termagaunts (50 pt).

ELITE (360 pt.):

Doom of Malan'tai (130 pt.)
Mycetic Spore (40 pt.)

10 Ymgarl Genestealers (230 pt.)

HEAVY (550 pt.):
Trygon Prime (275 pt.)
Prime (40 pt.), Regeneration (25 pt.), Toxic Sacs (10 pt.)

Trygon Prime (275 pt.)
Prime (40 pt.), Regeneration (25 pt.), Toxic Sacs (10 pt.)

Orion

Mit nyeste projekt er et forsøg på at konvertere nogle Ymgarl Genestealers.  8)
Jeg har været heldig at få fat på nogle SPACE HULK genestealers, som vil gøre sig godt som Ymgarl, hvis de bliver konverteret på den rigtige måde.

Jeg er helt vild med de taktiske muligheder, som disse fætre åbner op for, men jeg er en røv til at konvertere. Så hvad filen gør man? Hva?  :o
Man kontakter selvfølgelig BANSHEE THE MAN!  ;D  Han har lavet nogle superfede konvertioner af Ymgarls, som I kan se på linket her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=39782.500

Så jeg skrev til Banshee, som tilbød at konvertere dem for mig (til en yderst billig pris i øvrigt), men han tilbød samtidig at give mig et par pointers i forhold til, hvordan jeg selv kunne lave dem. Så jeg tænke: "What the hell, jeg forsøger".

Her er en de trin jeg har fulgt:

Trin 1: En Space Hulk Genestealer

Trin 2: Klip Underkæbe af, lav nogle greenstuff pølser, og lim lortet sammen.

Trin 3: Mere greenstuff på og lave åndehuller på siden af kæben. Og klip lidt hænder af og noget.

Jeg synes alt i alt, at figuren er blevet OK. Den er ikke så flot som Banshees, men jeg håber på, at den bliver lidt pænere, når den bliver coated.

Jeg har klaret trin 2 på 10 genestealers indtil nu, så jeg mangler bare ansigtsmodeleringen:

Glæder mig til at få dem færdige, så de kan males  :)

Banshee

Hep hey,

Super fedt at se nogle store monstrous malede tyranid væsner...det er sku' nogle dejlige modeller og med et godt malearbejde på!

Fedt at se de Ymer-geil genestealers blive ført ud i livet...ikke noget med at bruge de tentakelhoveder der følger med i genstjælerpakken...det bliver bare mere personligt når man laver det selv! Respekt!

Tak for referencen til mit forsøg på at skabe nogle Überstealers og glad for at de kunne inspirere dig!

Keep up the good work!

Lasse aka Banshee the Man  :)

Orion

Question:

Skal mine basekanter være sorte eller brune (som de er nu?)

Kristian Krogh

Jeg tror faktisk at sort vil se bedre ud. Smid lige et billede af en tester op!
PF-trader (http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=47597.0) - Selvom den er gammel.

Psykomamba

Jeg er nok mere til brune faktisk
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Player1

Konstantin the Apostate

Sorte! Sorte! Sorte basekanter!!!! Folket kræver det!! :D
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

JanusHedemann

+1 :)

Virkeligt nogle fine figurer du har fået skabt :)

/J

Orion

Tak folkens! Fedt, at I følger med - det giver lige lidt ekstra energi til at komme i gang igen!  8)

Smider snart en teaser op med sorte basekanter, og en übergeil genstjæler  :)

Omalley69

Super flot tl devourer konvertering.  :)
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Banshee

Folket fortjener en update  :)

Vi vil se de Ymer-Geil Stealers med noget farve på!!!

De venligste

Lasse

Orion

Jamen, så skal folket da ha' en update!

Hobbyen er gået helt i stå: jeg har fået en datter, og kører to jobs, som tager al min tid. Men disse to fætre fik jeg malet for nogle måneder siden. Heldigvis har drengene i klubben arrangeret en gang apocalypse om nogle måneder, så der er lidt motivation for at få malet lidt. Indtil videre må i nøjes med disse to ymergeil - dog uden sorte basekanter.

Jeg er ikke specielt godt tilfreds med dem (de er ikke så flotte som Banshee THE MAN's!), men når jeg tænker på at det er mit første forsøg med Green stuff, så kan de godt gå.  :)

Tak fordi i holder liv i bloggen jer derude  ;)

Dalamar

Ser rigtig godt ud! Lidt maling er bedre end ingen, så der holdes liv i bloggen og du maler jo figurer i et godt tempo :)

Banshee

Ja ja det bliver da til noget med maling og det hele! De har jo bare ligget gemt i dvaletilstand i et stykke areaterrain....

Stort tillykke med datteren! Sådan en lille broodling kræver tid og skal sku' have tid med sin far...osse for at lære hende de rigtige alien-agtige hvæselyde som genestealers siger!

For mit eget vedkommende har jeg med stor fornøjelse genoptaget min Tau hær og er ved at male nogle af de større suits for tiden...men der går jo rygter om en kommende Nid'vember måned så mon ikke der snart kommer nogle tyranidder tilbage på malebordet her i Horrorslev?!?!

Keep up the good work...og forkæl nu den lille tøs!

De venligste

Lasse

Orion

Psykomamba

Orion

Ups, det var lige en test. Nidderne er sat til salg. :-)