News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Ilithien leger med 8th edition High Elves

Started by Ilithien, 02 July, 2010, 15:11:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ilithien

Jeg har nu efter ~10 spil i 8th "indset" at magisk protection ikke rykker ret meget, eller det vil sige magisk beskyttelse i den form jeg tidligere har andvendt ikke har hjulpet en hujende fis. Den har primært bestået af loremaster's cloak og banner of arcane protection. Men måden hvorpå mange spells fungere på nu, så er det ikke helt vildt sejt. Der er kommet mange flere buff og de-buff spells. Og de skade spells der er, er som regel tag en test eller dø. Det vil sige at jeg enten skal gå hele vejen og så have en bsb med banner of the world dragon. (Men så kan jeg ikke buffe min egen enhed) eller så skal jeg have lidt flere små mages med, så jeg kan få lidt scrolls og ekstra dispell terninger.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Jamand

Quote from: Ilithien on 17 December, 2010, 14:25:36
...Der er kommet mange flere buff og de-buff spells. Og de skade spells der er, er som regel tag en test eller dø. Det vil sige at jeg enten skal gå hele vejen og så have en bsb med banner of the world dragon. (Men så kan jeg ikke buffe min egen enhed) eller så skal jeg have lidt flere små mages med, så jeg kan få lidt scrolls og ekstra dispell terninger.

Miasma :) den er bare bomben mod HE elites. "Rerollable hits der rammer på 3+ siger du? Hvad siger du til non-rerollable på en 5+ istedet"??

Mht til world dragon banner. Det kommer vel an på loren. Hvis du går Life er den klart numse, men hvis du går shadow så er den da toppen at smide ind i en bunke lions eller føtex. De skal jo alligevel ikke have nogen buffs. Problemet er selvfølgelig at din bsb falder for det første vindpust med et magisk banner...

Bom

Har fundet ud af at (ihvertfald mod WOC) vi er nødt til at have noget at buffe vores spearmen med.

med de 25% core requirement og diverse characters kommer Core hurtigt til at udgøre halvedelen af dine units, og de er altså bare ikke særligt stærke på trods af kamp i 4 rækker og re-roll.

Life er derfor ikke en mulighed mod WOC, simpelthen fordi halvdelen af hæren ikke kan gøre noget mod 3+/5++

Derimod er shadow fantastisk, -2S er jo lige så godt (faktisk bedre i nærkamp da man får sin save tilbage) som +2T fra life (som er bedre mod skydning), -2T kan også gøre at dine spearmen pludselig kan få en chance mod warriors, men især mindrazor er vild.

problemet med shadow er at begge debuffs er RIP, det sucks da den kun vil være oppe i ens egen tur, i modstanderens tur bliver den bare dispellet med det samme.

løsningen er da at tage en silver wand på sin lvl 4 så man får begge debuffs og samtidig tage seerstaff på sin lvl 2 og tage flames of the phoenix. På den måde har fjenden 3 spells, 10+,13+ og 11+ der skal dispelles før han selv kan kaste noget.. hvilket han muligvis ikke engang kommer til.

man kunne også vælge at tage mindrazor og miasma med sin seerstaff mage og så life med sin lvl 4, men uanset hvad skal de spearmen have noget hjælp.. :)

for 40 point og sammen med en silver wand er loremasters cloak faktisk udemærket til at sikre sig at ens 2 mages ikke bliver death-sniped..

Jamand

Af nysgerrighed, hvad ville din strategi være hvis du vidste du kom mod WoC? :)

Honsou

Først savle over de enormt fede figurer, så skyde hans hurtige enheder ned, og omringe de tunge langsomme drenge.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Bom

eftersom HE er røv dyre og marauders er røv billige, hvordan vil du så have nok enheder til at omringe noget som helst?

Ilithien

Warriors = mind razor på dine spear elves. Murauders = spearelves :D måske med noget enten minus T eller S på dem :D De må jo gerne have great weapons hvis de har S1 ;)
Battle Brother

Jamand

Quote from: Ilithien on 09 January, 2011, 02:19:36
Warriors = mind razor p? dine spear elves. Murauders = spearelves :D m?ske med noget enten minus T eller S p? dem :D De m? jo gerne have great weapons hvis de har S1 ;)

Sidste gang Bom fik en mind razor af p? sine LSG mod mine warrs nakkede de 6, mistede selv 8, breakede og blev l?bet ned. Good times  :D L?nge leve 5+ ward save  :-*

Ilithien

20 attacks --> 15 hits --> 12,5 wounds --> 8 døde warriors.
Battle Brother

paaske

Ilithien

Det er sgu et godt spørgsmål :). Men nej, warhammer delen af mit liv har været sat lidt på stand-by den seneste tid.
Battle Brother

Ilithien

Quote from: paaske on 17 April, 2011, 16:16:42
Sker der noget nyt??
Men nu er jeg til gengæld tilbage.

Mine kære elvere har længe ligget og været triste over, at jeg er faldet til den mørke side, og spiller en del 40k for tiden. Er i gang med et Grey Knight projekt (der kan følges her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=66274.0), og har generelt genfundet glæden ved hobbyen.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mig og 8th edition fantasy ikke er super gode venner. Magi er vildt, de har fjernet en masse magic items, der er kommet mange tossede og efter min mening barnlige ting, som for mig at se gør spillet mere fjollet end hvad godt er. Og det er i hvert fald ikke noget der for mig, skaber følelsen om en dyster verden, med mørk magi og skumle typer.

Nuvel, hvad skal der ske med hæren? Jeg kommer nok ikke til at spille mega meget med hæren lige med det samme. Det bliver nok mest et male/converte projekt. Men kan ikke helt fastsætte mig på hvad jeg vil. Her er et par af mine ideer:

* Har gerne vil lave en udød elver hær, men synes kun jeg kan få nogle af enhederne til at virke, resten ser ikke rigtigt ordenligt ud.

* Noget Lustria halløj, der kunne give mig rig mulighed for unit fillers, og masser af lianer, væltede elver søjler og andet gøgl.

* En løve hær, det er hverken unikt eller nytænkene, men de nye løve upgrades til ens skjolde, samtidig med alt løve kareten og white lions er pænt svedige, giver sgu mig alligevel lidt.

Rent temamæssigt, ved jeg sgu ikke. Er lidt fanget synes jeg. Altså en samlet hær i hvid og blå, virker. Ingen tvivl om det. Men kunne også være fedt med noget mere fokus på at elvere kommer fra flere kingdoms... gah, nogen der har nogle ideer. Regner med at der kommer billeder op af de første par dukker i næste uge. Skal i hvert fald have lavet en model færdig til slutningen af måneden. 
Battle Brother

Ilithien

Det bliver nok en løve hær i første omgang. Det er det jeg personligt er mest psycked over. Har samlet min egen lille udgave af en loremaster:

Hans hår er ikke done, men der kommer nok noget greenstuff ind og giver ham en ordenlig manke.
Battle Brother

Jones

Spændende. Følger med. :)

Rammen for spillet er jo kun så fjollet, mørk, mærkværdig eller dyster, som man selv gør den til. Alt andet er jo bare regler....
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Traxo

Fed udgave af loremasteren - jeg er fan!

Da jeg startede min HE hær, var løve tema også en af de ting jeg overvejede.. Der er SÅ mange muligheder! Swordsmasters med økser, dragon princes på løver, og generel løve-ikonografi..

Jeg følger spændt med :)

-J
Følg med i min og kærestens forskellige projekter:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=555.0

Ilithien

@ Jones. Nej det er ikke kun regler, når der er dumme enheder og gøgl over alt :D.

@ Traxo: Mange tak. Ja for filan, og med de nye skjolde upgrades, så kun jeg kun sige go for, at det blev et løve tema.

Har besluttet mig for at male dem blå og hvide, det skal jo til. Så sådan er det, tror også det vil kunne komme til at spille ret godt, med nogle frodige baser.
Battle Brother

Traxo

Blå og hvid er en klassiker.. Jeg tror dog du med fordel kunne gøre temaet mere dystert som du selv skriver.. Eventuelt en meget mørk blå, og en lidt beskidt hvid.. Det tror jeg personligt vil passe godt til det vilde løve-tema :)
Følg med i min og kærestens forskellige projekter:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=555.0

Ilithien

Jeg tror jeg vil gøre det krid hvidt og meget blåt, så må jeg lade en masse conversions og nogle fede baser gøre det for min sygelige træng til, at lave noget der ikke er canon :D.
Battle Brother

Ilithien

Imens jeg arbejder på at få de sidste Grey Knights færdige, så er det ikke fordi at tankerne omkring HE ikke er der. Faktisk begynder de at fylde mere og mere. Og det nærmest kribler i fingrene for at komme i gang med projektet. En sådan iver er jo ikke dårlig.

Har kigget lidt på nogle lister, skal jo have et mål at arbejde hen imod. Men hvad er da shit? Har kigget ind hos nogle der skal til ETC warmup, og her ser deres nuværende build således ud:

QuoteLords and heroes   
   Prince, barded elven steed, heavy armour, shield, dragon helm, star lance, the other tricksters shard
   Arch mage, lvl 4 (shadow), book of hoeth, golden crown, ring of fury
   Noble, bsb, heavy armour, gw, reaver bow, potion of strength, charmed shield

Core   
30 x   Archers, full command
11 x   Archers, mus, champ
5 x   Reavers, bows
5 x   Reavers, bows

Special   
28 x   White lions, FC, stnd of world dragon

Rare   
4 x   Bolt throwers
1 x   Ice phoenix
5 x   Sisters
I alt 2400

Inspireret af dette, har jeg valgt at stille gå efter noget i retningen af:

Lords and heroes   
   Arch mage, lvl 4 (undecided), book of hoeth, golden crown, ring of fury
   Noble, bsb, heavy armour, gw, reaver bow, potion of strength, charmed shield

Core   
30 x   Archers, full command
11 x   Archers, mus, champ
5 x   Reavers, bows
5 x   Reavers, bows

Special   
28 x   White lions, FC, stnd of world dragon
28 x   White lions, FC
Lion Chariot     

Rare   
4 x   Bolt throwers
5 x   Sisters

I alt 2385.
Battle Brother

Anholm

Fik lige glæden af at prøve HEs high magic... Desværre som receiver. Den 6'er spell er helt vildt god mod alle andre end OK. Generelt virker high magic som et rigtig fint alternativ til f.eks. shadow som der bliver forslået.
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier
Billeder af mine figurer: Instagram

Ilithien

Der er ingen tvivl om at high magic er rigtigt godt, men der ligger nu også nogle solide lores i shadow, death, fire, metal og til dels life. Men der er nok kun 1 måde at finde ud af det på, og det er ved at skubbe nogle dukker over et bord.

Alternativt kunne jeg sælge min sjæl til GW og så lave en liste ala denne:

Lvl 4 tryller, med book of hoeth, og noget andet lir.
Bsb med reaver bow + potion of strength

15 archers
15 archers
15 archers
29 Seaguards, full command

skycutter, bolt thrower
skycutter, bolt thrower
skycutter, bolt thrower

4 Bolt throwers
27 sisters of avelorn.
Battle Brother

Ilithien

Så blev dagen brugt på at ryde op, eller det der nok for ikke nørdemennesker, kaldes at rode godt og grundigt. Har brugt dagen på at se lidt på hvad jeg har i gemmerne af High Elves. Og sikke en stak. Alt imens jeg sad og fandt gamle dukker frem, så var der en anden gammel tanke, som bare ikke vil dø, MSU. At have mange små enheder er bare kewl, og understøtter lidt fluffet omkring at HE er 'the dying race', så der er ikke lige elvere nok til at stille 30 af hver enhed. Jeg gik fluks i gang med at se på, hvad man sådan kunne bruge af points på at medbringe mange små enheder, og samtidig ikke have mere end 2 ens units med. Det her blev resultatet.

Arch mage, lvl 4 (undecided), book of hoeth, golden crown, ring of fury 330
Noble, bsb, dragon armour, gw, reaver bow, potion of strength, shield 171

29 Seaguards, shields, full command 378
15 achers 150
15 achers 150
5 Ellyrian Reavers, bows 95
5 Ellyrian Reavers, bows 95

25 White Lions, full command, banner of the world dragon 405
7 Sword Masters 91
7 Sword Masters 91
Lion Chariot 120
Lion Chariot 120
5 Shadow Warriors 70
5 Shadow Warriors 70

Bolt Thrower 70
Bolt Thrower 70
Eagle, swift strike, shredding talons 65
Eagle, swift strike, shredding talons 65

Totalt: 2396

Det er sgu fedt bare, at kunne finde en hær frem, og det eneste jeg ikke umildbart har er de 25 white lions. Resten ud over overstående, ligger stadig i gemmerne, dog i noget mindre interessant udgave (læs: på sprues og i løs dele).
Battle Brother

Jones

Jamen herregud, det er jo bare en lille weekends arbejde, og så er dén hær ligesom malet ;)

Oprydninger fører ofte noget fint med sig (har det bare med at glemme det motto før jeg skal i gang med at rydde op)

Ilithien

Haha Jones, det vare nu lige lidt, inden der bliver smidt maling på elverne, har lige en Grey Knight hær der skal males færdig først :D.
Battle Brother

Jones