News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Mini-turnering i KBH den 25/5

Started by TF Riley, 12 April, 2013, 12:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soerenov

Jeg har muligvis rekrutteret en nybegynder. Jeg håber, at det er i orden?

Jonz

Quote from: soerenov on 12 May, 2013, 19:43:09

Cool, synes jeg. Det handler om at få flere introduceret til det fine spil, og dette er en god lejlighed.

Udfordringen er at holde en nogenlunde tempo, så vi kan nå kampene. Med regelassistance fra mere erfarne spillere, så bør det gå fint - det der stjæler tiden er tøven og lange overvejsler, og dem kan selv veteraner være slaver af  ;)
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

TF Riley

Quote from: soerenov on 12 May, 2013, 19:43:09

Altså til at deltage? Vi er jo 6 deltagere lige pt., men hvis folk stadig vil gå fra og til som før, er der ingen problemer herfra. Hvad vil han/hun spille?

soerenov

Han er interesseret i at prøve Epic og jeg vil låne ham mine Ultra Marines, nu hvor jeg alligevel skal afprøve min Tank Legion for første gang  :)

TF Riley

soerenov

Nej, det er endnu en Thomas, som jeg prøver at få til at konvertere fra WFB.
Adam er på interrail, så vidt jeg ved, så vi skal ikke forvente, at han dukker op.

Wrath

Lyder som et hyggeligt arrangement.

Har ikke spillet epic siden 90'erne men ejer rimeligt sikkert modeller nok ;)

Hvor mange point spilles der med, og hvor stor vil den der hån være hvis man allerede er presset på at få sat de små plastiksataner på baser inden dagen ?
WOC/Mordheim/Epic male- og conversionsblog
Medlem af: Monsters Liberation Front

TF Riley

Quote from: Wrath on 17 May, 2013, 12:52:57
Lyder som et hyggeligt arrangement.

Har ikke spillet epic siden 90'erne men ejer rimeligt sikkert modeller nok ;)

Hvor mange point spilles der med, og hvor stor vil den der hån være hvis man allerede er presset på at få sat de små plastiksataner på baser inden dagen ?

Er det en tilmelding? :)

Der spilles for 3000 pts med Epic Armageddon-regler (GWs seneste edition), og evt. hån vil minimum være true scale 6mm ;)

Mvh,
Thomas

Wrath

Yup, jeg tror det er en tilmelding - hvis der er plads ;)

Giv mig lige tid til at se om min trælim stadig virker, så vil jeg prøve at slå 3k orkboys på baser til 6mm hån. Efter at have gravet i mine gamle kasser må jeg jo erkende at alle mine 80-er malede bad moonz er dækket af så meget støv at de ligner snakeboys til en forveksling.
WOC/Mordheim/Epic male- og conversionsblog
Medlem af: Monsters Liberation Front

JacobFrandsen

Quote from: Wrath on 17 May, 2013, 16:07:44
Yup, jeg tror det er en tilmelding - hvis der er plads ;)

Giv mig lige tid til at se om min trælim stadig virker, så vil jeg prøve at slå 3k orkboys på baser til 6mm hån. Efter at have gravet i mine gamle kasser må jeg jo erkende at alle mine 80-er malede bad moonz er dækket af så meget støv at de ligner snakeboys til en forveksling.

Bad moonz forklædt som snakebites....hvor sneaky. Det må være blood axes.

Ingen hån herfra.

Jonz

Efter en øvedag idag med Lars kom det med Strategy og setup på banen. Hvordan gør vi der?

Reglerne siger, at man sætter bordet op sammen, og højeste Strategy Rating vælger så hvor han vi starte. Det er liiiiid træls at det altid er de samme det vælger (ingen Eldar at mobbe idag), og derfor meget almindeligt, som jeg oplever det, man man i stedet ruller en terning om hvem der vælger side og starter med at sætte op, og nogle gange er det D6 + strategy. Det sidste brugte vi idag.

På lørdag er bordene sat op fra start, og er uændret igennem dagen (eller gætter jeg her?). For ikke at komme ud i af de samme vælger side i alle deres kampe (det vil så konkret sige Jacob og til dels mig), så vil jeg foreslå, at det er D6 + strategy rating ved valg af side, præcist som det er det hver tur.

Og: Arrangør har sidste ord i at udforme bordene, da forskellige hære har forskellige meninger om hvad et godt bord er. Eller vi sætter bordet op to-og-to til første kamp, og lader dem så stå.

Nå, bare lidt detaljer. Er ved at være klar til kamp!  ;D
/Jonz

Speaker to Machines

Personligt kunne jeg godt tænke mig hvis "5 minute warmup" blev dækket i turneringsoplægget, så man ikke skal bruge 5 minutter per spil (og måske glemmer nogen af spørgsmålene) på dem; Altså:

(6.1.3) ...
Here are some of the things you may want to discuss:
•The 'Counts As' Rule (see 6.2.1).
•Lines of Sight and Lines Of Fire.
•Fire Arcs on units.
•Pre-measuring.
•Templates and if units are 'in or out'.
•Terrain features – what do they count as on the terrain chart, when are units 'in' terrain.
•How you will show if a formation is broken, in overwatch or has marched this turn.

Vi har tidligere (også her i forum) desuden diskuteret

- countercharge, retning og "drawn into combat".
Stephan Dahl

Sg. Apone

Enig med Jon omkring at vælge side på bordet. Især da, bordene ikke er sat op med consensus de to parter imellem. Ved ikke om det er for meget at gøre ud af det, men det betyder altså trods alt noget om hvordan bordet og terrænet er udformet. (Cover/veje/Impassable terrain, etc). Dog skal High Strategy stadig tælle for noget, da man betaler for det qua ens enheder. Så +1 fra mig.

Mht Stephans forslag erklærer jeg mig også enig. En samlet "Warm up" hvor vi lige bliver enige om det hele.
Vi blev vist ikke enige om counter-charge og retning... Ikke på PF ihvertfald :)

Lars
"Every meal's a banquet. Every paycheck a fortune! Every formation a parade. I LOVE the Corps! "

Speaker to Machines

Quote from: Sg. Apone on 20 May, 2013, 21:29:49
Mht Stephans forslag erklærer jeg mig også enig. En samlet "Warm up" hvor vi lige bliver enige om det hele.

Um, jeg mente ikke at vi skulle blive enige, det sker nok ikke.  Jeg mente bare at turneringslederen skulle afklare (diktere) på forhånd, så man ikke skal spilde tid på diskussioner på dagen.
Stephan Dahl

TF Riley

Jeg kigger på det og giver en melding.

Hvad tid kan vi komme i lokalerne fra Stephan? Er der nogen af jer, der har nøgle?

Speaker to Machines

Quote from: TF Riley on 20 May, 2013, 21:56:50
Cool :)

Hvad tid kan vi komme i lokalerne fra Stephan? Er der nogen af jer, der har nøgle?
Jeg har nøgle; Jeg skal nok sørge for at være der 8:30.
Stephan Dahl

Sg. Apone

QuoteUm, jeg mente ikke at vi skulle blive enige, det sker nok ikke

Ikke enig  8) Tror godt vi kan blive enige. Når slaget ikke er gået igang er det langt nemmere at blive enige om forholdene, end når krigen raser og bølgerne går højt.

"Every meal's a banquet. Every paycheck a fortune! Every formation a parade. I LOVE the Corps! "

TF Riley

Super! Ses derude 8.30 så :)

Quote from: Speaker to Machines on 20 May, 2013, 22:24:36
Cool :)

Jeg har nøgle; Jeg skal nok sørge for at være der 8:30.

JacobFrandsen

To spørgsmål til warm up:

1) Kan en cap cappe en cap og/eller intercept eller kan en cap kun cappe et ground assault.

Reglerne er klare, men vi har da vendt problemstillingen et par gange.

2) LOS og ruiner

/Jacob

soerenov

Quote from: soerenov on 13 May, 2013, 11:57:59
Nej, det er endnu en Thomas, som jeg prøver at få til at konvertere fra WFB.

Thomas spiller ikke med, men han kigger nok forbi.

Søren

TF Riley

Gutter, jeg har siddet og kigget i reglerne og synes faktisk, at de ting I spørger om er så nedern at tage stilling til, at jeg i den grad overvejer at droppe og komme på lørdag. Dvs. jeg har mistet lysten.

Jeg spiller spil for at have det sjovt og lave åndsvage taktiske blunders, ikke for at kneppe regler og rulle terninger. Jeg beklager, men sådan er det jeg føler for det pt. Vi har alle spillet på kryds og tværs nok til at kende hinanden og reglerne i sådan grad, at vi ikke behøver at maxmini enhver detalje, og jeg for en gider ikke være ham, der står og siger: Sådan skal det være, for sådan står det i reglerne.

Mvh,
Thomas

JacobFrandsen

Årg, be be Thomas!!??

Vi tager den bare loose uden at du skal gå strækmarch med skrårem.

Jeg har lavet en fin tematisk og uskarp liste og har ikke spillet siden november...Please!!

/Jacob

Jonz

Hov, nu skal vi lige op på hesten igen.

Vi har alle glædet os, og der er ikke penge på spil. Eftersom Epic er både nørdet og usexet, så er der heller ikke ære og damer i det. Med andre ord: Vi skal ikke tage det så tungt.

Drop yderligere forberedelse, det betyder ikke det store. Vi klarer tingene i 5 minute warm-up som vi plejer, og er der uenighed undervejs, så laver vi et hurtigt Roll-off om det.

Bonus til at løfte moralen: Arrangør vælger sine kampe, vi andre på trække lod :)
/Jonz

Jonz

Jeg sponserer i øvrigt en Nesscafe, så er det en chance for god stemning allerede Kl 9. Ville tage en flaske GaJol shots med, men er bange for at blive frosset ud ;)
/Jonz

soerenov

Lægger vi vores lister ud her i dag eller skal vi holde spændingen til i morgen tidlig?  :D