Battle report Per vs Søren 19/6

Started by Kloen, 19 June, 2013, 20:00:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kloen

Per kiggede forbi mig til et par spil idag.
Vi lagde ud med et 300SA

Per stillede et Sinister Syndicate-hold:
ASM 031a Kraven the Hunter 95
ASM 031b Alyosha Kraven 70
ASM 031bt Gulyadkin the Lion -
ASM 002 Shocker 65
ASM 019 Vulture 61
291

Mod mit amputerede Justice League-hold:

JL52 021 Fury 200
JL52 013 Deadman 52
full gauntlet 40
292

Per vandt map roll, og vi gik på opdagelse i min efterhånden ret store map-samling og det endte med vi skulle spille på Memorial

Kravens Last Hunt gik ud over Fury.
Den der forpulede løve kommer jo med sine 1.000.000 actions per tur lynhurtigt hen over map'et, så jeg spillede den bare lidt cool, og gik stille og roligt igang med at få click'et Deadmans gauntlet op mens jeg holdt ham ude af rækkevidde.

(Werewolf by night var stand-in for løve-bystanderen.)
Fury endte nervøst i det ene hjørne, hvor Per dog hurtigt gik efter ham.
Snart skød Shocker hul i muren, mens løven løb rundt om og Deadman stak af til sikkerhed langt væk derfra, og pludselig var Fury i problemer

Men det var ikke mere problematisk end at han kunne poison'e og Pulse Wave for sig

Fury overlevede desværre ikke, men fik tygget Pers hold godt og grundigt, hvilket ikke var så fedt da de nu stod overfor en Deadman på sin gauntlets 3-tal. Og så gik den vilde Kraven-jagt ellers rundt på map'et

Og tilsidst endte Deadman langt nok ude i vandet til ikke bare at kunne charges, og derfra tog han langsomt men sikkert livet af de resterende Sinister Syndicate-tropper

Alyosha holdt stand længst, men Justice League gik sejrrigt derfra, 1-0 til mig.

Vi skiftede nu op til 600SA
Per stillede
ASM 016 Dracula 214
Full Gauntlet 40
ASM 018 Scarlet Spider 77
ASM 013b Hannibal King 107
ASM 017b Brother Voodoo 79
ASM 035 Jennifer Kale 77
594 (med en fejl jeg først opdager nu - det er kun tilladt at have 1 Prime på et hold)

Jeg stillede

LG 088 Ares 275
Full Gauntlet 40
JL52 019 John Constantine 59
JL52 013 Deadman 52
GX023 Psylocke 74
FFJL 003 Batman 100

Jeg vandt map roll og valgte til dels pga. Jennifer Kale Nexus of Reality:

Per rykkede igen noget hurtigere frem end mig

men var fra starten svært frustreret over at min John Constantine lukkede ned for hans eller store mængde prob'. Så Hannibal King kom hurtigt på plads til at outwit'e Johnny boy, og pludselig var jeg hurtigt i knæ, mens Dracula stadig lurede i baggrunden

en for en blev mine tropper nakket af Pers effektive Brother Voodoo-hjulpne kombinationstaktikker

Og da Dracula til sidst ikke kunne holde ud at høre en krigsgud klynke som et lille barn, rykkede han ind og ryddede bordet

Sejr Per og 1-1

Vi smuttede efter sandwiches og var nu nået til spil tre, som blev endnu et 600MA

Per stillede
AVM 206 Agent Coulson 50
AVM 208 Hawkeye 65
AVM 027 Gabe Jones 45
AVM 021 Howard Stark 33
IM3 017 Iron Man & Iron Patriot 400
593

Mod mine Justice League-tropper
FFSOG 004 Black Canary 100
FFSOG 001 Oracle 50
jl52 015 Mindwarp 45
FFJL 003 Batman 100
JL52 013 Deadman 52
AN 013 Green Arrow 80
d10a 004 Green Lantern 145
ihS101 Gamma Bomb 5
JL Dark ata 7x2 14
591

Jeg vandt map roll og valgte Crime Alley:

Per startede i enden med det elevated man lige kan skimte i venstre side, så jeg satta gamma bomben på taget for at presse hans tropper ned, men denne gang var det mig der deployede hurtigt:

Per var dog ikke sen om at møde mig i biografen, og det blev hurtigt klart at det var der kampen ville komme til at stå

Jeg var skræmt fra vid og sans af hans Iron Man og Narrøv, så jeg forsøgte at gå metodisk til værks mens jeg holdte mig på afstand af bombens sprængradius, og det gik fint for alle andre end Batman:

Green Arrow fik dog et par heldige skud ind, mens Deadman mind-control'ede Iron Man & Narrøv til at dræbe Hawkeye og stikke af.

Og her var det så at min dugfriske Green Lantern joinede kampen mod Iron Man & Narrøv der var på sit 9. (!) click

Efter lidt ihærdighed endte kampen altså således:

Sejr mig, og samlet 2-1  8)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kloen

Puha, det blev til 6 timers Heroclix, og min hjerne er stadig kvæstet. Men det var godt!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Loller af "Iron Man & Narrøv". Tak for tre mega fede spil! Glemmer sent den Blades/Claws/Fangs + Exploit Weakness for 6 svedige dam på selveste DC Ares. Og din Gamma Bomb dræbte nærmest hele mit Tony & Narrøv-hold, eller tæt på.

Jeg må snart have revanche grrr

Kloen

Quote from: Bartok on 19 June, 2013, 20:46:24
Glemmer sent den Blades/Claws/Fangs + Exploit Weakness for 6 svedige dam på selveste DC Ares.

Jamen tak, det havde jeg da allerede lykkeligt glemt. Sad faktisk mens jeg dkrev report'en og prøvede at erindre hvordan han var blevet dræbt så let  ;D
Men ja - tak for fede spil, det var fedt for mig at det var i dagtimerne hvor jeg havde lidt mere mentalt overskud

Bartok

Jeg var ikke klar over det med prime-figurer. Hvor læser du det? Jeg tog Hannibal King med, fordi han var en ny figur, jeg ikke havde spillet før. Havde jeg vidst det, havde nok bare taget en anden outwitter med.

Edit: Nu fandt jeg det sted, hvor det står beskrevet, at man kun må have én prime på sit team

Kloen

Ved godt du bare havde taget en anden med, no worries.
Det går nok meget godt op med dengang jeg både havde gauntlet og tank turrets på et hold ;-)

Bartok

*rumle* Galactus rører på sig ... "Hævn!"

Quote from: Kloen on 20 June, 2013, 10:20:44
Det går nok meget godt op med dengang jeg både havde gauntlet og tank turrets på et hold ;-)

Bartok

Jeg kom i øvrigt også lige i tanke om den lækre runde i går, hvor Brother Voodoo manipulerede Ares til skyde John Constantine til atomer - good times  8)

Kloen

Quote from: Bartok on 20 June, 2013, 10:35:43
Jeg kom i øvrigt også lige i tanke om den lækre runde i går, hvor Brother Voodoo manipulerede Ares til skyde John Constantine til atomer - good times  8)

Men best times var da Deadman outwit'ede Ironman & Narrøvs Impervious, hvorefter Green Arrow (der SKULLE slå 11 for at ramme) skød dem succesfuldt og gav dem 4 i skade. DET var smukt, og især fordi Deadman så kunne mind control'e dem til at dræbe Hawkeye og stikke laaaaaaaangt væk. Det var et fedt spil.

Bartok

ja, du var rimelig velsignet af terningeguderne i går

Kloen

Quote from: Bartok on 20 June, 2013, 10:35:43

Quote from: Bartok on 19 June, 2013, 20:46:24
Loller af "Iron Man & Narrøv". Tak for tre mega fede spil! Glemmer sent den Blades/Claws/Fangs + Exploit Weakness for 6 svedige dam på selveste DC Ares. Og din Gamma Bomb dræbte nærmest hele mit Tony & Narrøv-hold, eller tæt på.

Quote from: Bartok on 20 June, 2013, 14:37:30
ja, du var rimelig velsignet af terningeguderne i går

Det lader vi liiige tale lidt for sig selv, ik'?  8) :P

Bartok

Ja ja, men det viser jo kun et lille udsnit af the lucky dice. Jeg husker, at der var en del gange, hvor du skulle stå 10 eller 11 for at ramme Tony & Narrøvs defense 20 eller 21 - og du så rent faktisk slog de høje tal  8)

Kloen