News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Prelude to Rise of Warlords IV

Started by Omalley69, 02 September, 2013, 21:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hvad så du helst Rise of Warlords IV koncentrerede sig om?

No restrictions, 1850, ETC Kval warm up
20 (57.1%)
Army selection med nye regler for dårlige units
1 (2.9%)
Army selection med vægt på at alle codexer kan være med, ingen nye regler
10 (28.6%)
"Jeg laver din armylist" med vægt på sjældne items og units.
2 (5.7%)
No fliers, fortifications og flyvende monstre ("back to 5. ed")
2 (5.7%)

Total Members Voted: 35

Voting closed: 01 November, 2013, 20:11:42

Omalley69

Jeg vil godt lige se hvad landet helst så Rise IV drejede sig om. Fyr gerne andre forslag afsted. =)
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

joakim balsgaard

Jeg er en blanding af 1 og 3 vil gerne begge dele.
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Safran

Skære lidt ned på det flyer helved:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Omalley69

Jeg er også lidt blandet. Derfor ville ejg høre jer andre =)
(????)?????*(???

Nanayaah

Stemt no restrictions af følgende årsager:

Hvis du påtænker at indføre fuld malekrav er der allerede et AS i det. Da folk skal tage sig sammen og lægge energi i at lave de hære de gerne vil spille. Hvis der ikke er regler om at hæren skal give et samlet indtryk (baser o.lign) kan folk selvfølgelig stadig låne sig til de mest ekstreme lister.

Ser ikke flyver spam som det store problem længere.

Ved godt at lige pt. dominerer Eldar, tau og tildels dæmoner voldsomt. Men nye marines er ude om en uge, Necrons er slet ikke ude af billedet (glæder mig til at se hvordan av13 listerne vil klare sig, din variant klarede sig jo tilsyneladende fint), GK kan lave builds der både smadrer dæmoner og Tau. Tyranidder og CSM er heller ikke fortabt osv... Der er absolut intet statisk over spillet pt. og strategier og lister udvikler sig hurtigere end vi har set før. Det synes jeg ville være synd at "hegne ind" med restriktioner.

Bare mine umiddelbare tanker....

Mvh.
Christian

easyrider

Jeg kan rigtigt godt lide de restriktioner de har til slaget på heden da de fjerner det værste spam.
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Safran

Jeg syndes enlig bare i skulle holde det til hvad det er nu så dem der er vilde med det slags spil kan se frem til det:-) for det er meget svært at lave en turnering at alle er vilde med.
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Omalley69

Quote from: easyrider on 03 September, 2013, 07:43:12
Jeg kan rigtigt godt lide de restriktioner de har til slaget på heden da de fjerner det værste spam.

Paddy kan stille den tau hær der lige har vundet et eller andet blot med kun 3 riptides (2 og char udgaven) og 1 skyray.

Slaget på heden giver nogle klamme lister rundt omkring.

Fuldt malet NAS ser ud til at være den umiddelbare farvorit.
(????)?????*(???

EFA

Så skal paddy tjekke as igen for det kan han ikke;-)

Kos

Jeg kunne virkelig godt lide "ingen triplets" reglen fra GF turneringen sidste år.  Så er spam ud af billedet, og ingen hære med 3 drager eller 3 riptider. Desuden så bør hærene være 100% malet og i samme tema...

Omalley69

Quote from: Kos on 04 September, 2013, 08:57:55
Jeg kunne virkelig godt lide "ingen triplets" reglen fra GF turneringen sidste år.  Så er spam ud af billedet, og ingen hære med 3 drager eller 3 riptider. Desuden så bør hærene være 100% malet og i samme tema...

Min demonhær er med 4 forskellige resinbaser alt efter mark, så den kommer ikke til at gælde 100% den med tema og baser.
(????)?????*(???

Kos

QuoteMin demonhær er med 4 forskellige resinbaser alt efter mark, så den kommer ikke til at gælde 100% den med tema og baser.

Fair nok... (selv om jeg synes at dit eksempel stadig overholder temaet)  men jeg synes stadig at ingen triplets er en god ide... 

vh
Alex

Omalley69

Problemet er abre at hære spilles forskelligt. Demoner er bedøvende ligeglad med tripletter. sister afhænger af dem (3 excorsister) og er tilmed stadig skod. Tyranid er en spam hær hvis de skal virke. Eldar har lidt af hvert, necroner er røvligeglad da de har så mange muligheder. Ravenwing kører på 5-6 grupper bikes i troop.

AS kan ikke forstås på 4 linjer, det skal gøres racespecifikt.
(????)?????*(???

duckdive

Quote from: Omalley69 on 05 September, 2013, 09:30:41
Problemet er abre at hære spilles forskelligt. Demoner er bedøvende ligeglad med tripletter. sister afhænger af dem (3 excorsister) og er tilmed stadig skod. Tyranid er en spam hær hvis de skal virke. Eldar har lidt af hvert, necroner er røvligeglad da de har så mange muligheder. Ravenwing kører på 5-6 grupper bikes i troop.

Det var lige mine ord.
Tjek min blog Projekt 40K

Landbooster

Quote from: Omalley69 on 05 September, 2013, 09:30:41

+1

Kos

Hvad med hvis det ikke gældte for troops?
Nu var det også bare et forslag. ;-)

Det bliver et stort arbejde at gøre det racespecifikt.

Men som andre også har skrevet så, at der kræves en malet hær for at kunne stille op er måske AS nok. 

Landbooster

Problemet er bare at et overordnet AS sjældent rammer som tilsigtet. Det skævvrider oftest bare i en anden retning.
Derfor hvis AS, bør det være racespecifikt, men det kræver en hulens arbejde at få sådan et AS til at fungere...og så igen at overbevise folk om at spille med det, for slet ikke at tale om at male figurer som de måske kun vil stille i dette AS.

duckdive

Man kunne også sige at man ikke spillede med allies, så ville man undgå alt for meget bis hære.

Bare en tanke.

Omalley69

Quote from: duckdive on 09 September, 2013, 09:26:44
Man kunne også sige at man ikke spillede med allies, så ville man undgå alt for meget bis hære.

Bare en tanke.

Ja og man ville undgå at se BA, DE, SW og Sisters. Tilmed kan folk ikke allie sig til dual sw Jawws tila t zappe riptides.

:-\
(????)?????*(???

Patrick Glikmann

Jeg synes LBK mallen som svenskerne bruger er noget af det bedste restriktionssystem. Du kan bare sætte en top grænse på 2 Komp point, så har folk nok at lege med. Spillede selv mod Andy med det i går og det var altså virkeligt befriende ikke at møde de ting du altid møder i bestemte hære. NAS kan være fint, men det er også kedeligt at spille konstant mod 3 Riptides/Anni barges/Wraithknights/Flying MCs eller 3+ Night Scythes/Vendettaer/Helldrakes/Venoms/Tervigons eller Screamer deathstar med Grimoire, Draigowing deathstar, Necron (Destroyer) Lord + mindschakles +  Command barge/Wraiths, Coteaz + Assassins...etc etc...

Fornyelse i hærsammensætning gør spillet sjovere in my humble opinion, og det synes jeg LBK mallen systemet opnår ret fint :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Omalley69

Jeg er ikke bleg for at prøve LBKmallen til næste Rise, men så skal folk igang emd at male!

Næste Rise blvier fuldt malet, no matter res.
(????)?????*(???

Omalley69

Der arbejdes påa t alve Rise of Warlords IV den 1. december. Enten med  LBK-mallen (5 point) eller NAS, uanset hvad: fuldt malet og med pænere terræn.
(????)?????*(???

AlexBware

Quote from: Omalley69 on 09 September, 2013, 15:46:55
Der arbejdes påa t alve Rise of Warlords IV den 1. december. Enten med  LBK-mallen (5 point) eller NAS, uanset hvad: fuldt malet og med pænere terræn.

Fedt - Jeg skal nok stille med noget malet næste gang :)

duckdive