Rise of The Astro Canis... eller en genoplivning af gamle metal Space Wolves!

Started by Munin, 20 July, 2013, 17:36:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Munin

Dårlig latin og gamle rum vikinger, det er en god start for en blog!

Jeg har lavet bannere til Player1s salgstråd (jeg mangler et par stykker mere), og jeg har modtaget en del gamle metal Space Wolves som betaling.

Jeg vil med denne blog forsøge at holde mig selv lidt ved ilden. Jeg har ikke lavet figurer i et par år, men nu har jeg fået male og især convertion/ green stuff lysten igen. Det kommer i første omgang til at gå ud over denne kasse gamle metal figurer.

Jeg er ikke den store 40K fluff ekspert, men måske denne hær med tiden bliver spilbar og jeg skal have lært at skubbe rumulvene rundt i et rigtigt spil 40K.

Første halvtfærdige malede figur... de fleste af mine metal farver er tørrede ud i bøtterne, så det bliver først i næste uge der kommer Tin bitz, boltgun metal osv på. Figuren har modtaget et lille green stuff job i form af et større ulveskind foran og en ekstra ulvehale bagpå, som skjuler lidt fejl i metallet.

Næste figur, som jeg desværre glemte at tage billeder af før malingen, er denne Ragnar converterede Ragner Blackmane.
Jeg synes at den oprindelige model er lidt for 80er kikset med stram Lotte Heise rottehale osv, så her har han fået lov til at slå håret ud/ blive til en standard leder figur.

Et billede af den oprindelige figur.

En Stormcaller figur jeg har prøvet at "beefe" lidt op. Jeg er gået lidt i stå med ham, han mangler et eller andet?

Blandt de mange figurer er der en del Long Fangs, jeg synes generelt at det er fede i sig selv, men da der er 13 af dem, og kun 3 forskellige modeller, skal de converteres en del. Jeg er ikke glad for dubletter.

En leder til et af holdene. Min ide er, at han har en højtaler backpack på, så han kan overdøve rocket launchers og generel larm fra død og ødelæggelse på slagmarken.

Long Fangs

En Lone Wolf i et meget tidligt stadie

Jeg er ret vild med ideen om Lone Wolfs, og ham her bliver modelleret til en helt speciel karakter for mig, som jeg vil afsløre senere.

Ris og ros og ideer er meget velkomne.

GuitaRasmus

Du har da rimeligt godt tjek på det der greenstuff...  :o Sejt projekt, glæder mig til at se mere.

Koldegaard

Ser rigtig spændende ud.. God start, jeg glæder mig til at følge med fra sidelinjen :)

Munin

Så blev det endeog tid til en update.

Da jeg ikke  ejer et codex og ikke har spillet 40k i mange år, bliver mine rumulve først og fremmest lavet så de er fede at se på.

Jeg har kigget lidt rundt på denne blog http://space-wolves-grey.blogspot.com. Her har jeg bla andet fundet ud af at Long fangs kan blive ledt af en terminator med cyclone, så her er han.

Indtil videre har jg samlet 4 long fangs med missile launchers, da jeg kan forstå de er ret fornuftige, med yderlige 3 på vej.
3x Long fangs med lasc cannons + en heavy bolter.

Jeg forestiller mig 3 units, 2 med missiles og et med de 3 las + bolter.

Ideen til den her jeg langsomt for lavet, er at hvis den nogensinde skal spilles med, så bliver det i hyggespil, hvor fede hære er i højsædet frem for über optimerede superhære, jeg syntes simpelthen at det er for kedeligt at spille på den måde.
   Jeg har metal marines som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal bygge endnu, samt 10 plastic tacticals. Jeg overvejer en fodtusse hær, da jeg synes rhinos er pænt grimme. En fodtusse hær med feks thunder wolf cabvalery support, da jeg har lyst til at greenstuffe et par ulveryttere (hvor mange ryttere skal der typisk til fr det bliver spilbart?).
   Derudover har jeg  en enkelt crusader som kan ulvefiseres, jeg overvejer at den kunne transportere nogle af de 13/14 gamle metal terminators jeg har, er det en skidt ide eller skal de i pods? Hvis man bruger drop pods, skal man så bruge modellen nu til dags, eller kan man godt bare droppe mændene på bordet, som i gamle dage?
   Da jeg elsker at green stuffe tror jeg også der kommer et par lone wolfs i min hær, jeg synes deres fluff er super sejt og der er god mulighed for at lave fede individuelle karakterer.

Hvad er fornuftigt udstyr til ens wolf lord. Jeg tænker jeg noget kæmpeøkse, rune armour samt en combi melta, evt med et skjold på ryggen, er det spilbart?

Håber der er nogen der vil guide en noob igennem den spæde opstart :) 

Ilithien

Det ser sgu meget godt ud det der! Men man kan ikke både lave fedt greenstuff arbejde, og påkalde sig titlen som noob :).
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Munin

Gamer noob i hvert fald, jeg vil gerne prøve at ramme en spilbar hær der er nogenlunde wysiwig til venskabluge kampe  :)