The_revenge of The_Emil mod Søren 16/9

Started by Kloen, 17 September, 2013, 20:57:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Der var oprindeligt lagt i oven til en aften med masser af spil sammen med både Per og Henrik fra 18.00, men da jeg alligevel ville være på de kanter, og ikke gad tage hele vejen hjem for så at tage tilbage igen, aftalte jeg med Emil at jeg kiggede forbi allerede 15.30, og jeg ringede på der. Vi kom hurtigt igang med et 500SA.
Jeg stillede lidt Mystical-tropper:

fi028 Dracula 220
Legion of Monsters ata 5
wkD-008 Question 100
ffcw006 Scarlet Witch 75
wkD-006 Pandora 100
500

Og min Dracula blev sulten af glæde da han så hvad Emil diskede op med:
dkr018 Rachel Dawes 45
un008 Gotham Undercover 16
dkr011a GCPD Riot Officer 49
dkr005a GCPD Officer 40
dkr005b GCPD Officer 40
dkr005a GCPD Officer 40
aa006 Gotham City Detective 27
aa006 Gotham City Detective 27
dkr017 Harvey Dent 60
ht124 Commissioner Gordon 44
ht001 Gotham Policeman 11
ht002 Gotham Policeman 13
un009 Gotham Undercover 19
GCPD ATA 30
493

Emil vandt sjovt nok map, og sendte os meget tematisk en tur i Crime Alley:

Det så ret uoverkommeligt ud for mig:

Emil havde nærmest perplex på hver anden figurm så han bandede lidt over at min question gjorde det til en power action., men min Pandora fuckede ham på tema-prob'en. Det var det smukkeste jeg skulle opleve i det spil.
Min Switch TK'ede Dracula frem, og så holdt han ellers Emils tropper stangen:

Imens hoppede min Pandora op til slagtning, i håbet om at kunne tynde lidt i Emils tropper bagfra, men den der ATA der gav hele hans styrke de facto charge og running shot blev hendes endeligt.
Og kort tid efter dette billede
Lavede jeg en brutal bommert med min Dracula og fik grundet et shape change efter charge parkeret ham udenfor stealth, hvor han blev outwit'et og lynhurtigt blev sværmet og tæsket til døde.
Den eneste skade jeg fik lavet i det spil var Pandoras Mystics, og det at mine figurer tvang Emils til at pushe for at kunne prob'e og perplexe.

Sejr Emil og 1-0

Vi skiftede gear ned til 300:
Mine Asgardians
wxm004 Mirage 75
ca062 The Captain 170
ha014 Asgardian Warrior 37
Asgardian ata 15
297

Mod Emils blandede lortebolcher:
ht087 Hawk 69
ws047 Nightcrawler 86
aa029 Per Degaton 90
si012 Gee 40
285

Jeg besluttede af dovenskab at vi blev på det samme map, og det var noget bæ.
For jeg havde lykkeligt glemt hvor meget Nightcrawler dominerer map'et. Så jeg måtte jo hele tiden måle afstande osv.

Emil trak sig ind i biografen, og jeg måtte følge efter:

Og SÅ begyndte Emils fest, for han opdagede at Nightcrawler kunne smide folk ind i biografsalene hvor man kun kan komme ud fra ved at smadre vægge, og på dette tidspunkt var The Captain allerede død, så jeg måtte BCF'e vægge med Mirage og bare håbe på det bedste. Men mod en uskadet Nightcrawlers 19SCSS defense var jeg chanceløs, og Emil trak hurtigt sejren i land.

Op i tempo igen til 600:

Min Hellfire Club
wxm035 Black King 165
wxm020 White King 107
gx020 Harry Leland 53
gx048 Storm 86
gx053 Magneto 189
600

Mod Emils mystical og Flashes:
bb039 Etrigan 139
an025 Sargon the Sorcerer 57
un213 Richard Swift 50
an024 Detective Chimp 62
an022 Nightmaster 69
bb047 The Flashes 225
602 (!)

Jeg vandt map, og vi tog en tur til Mandarin's Mansion, hvor jeg stadig ikke kan finde billede til, men det er et outdoor map med noget elevated indkranset af lange mur, og enkelte stykker blocking terrain spredt rundt omkring sammen med hindering, så min Storm var glad, og jeg satte mig hurtigt for at få Magneto til at stå i midten af map'et på debris, og ellers styre slagets gang, mens Harry Leland i sikkerhed bag en mur skulle genere Emils tropper mest muligt, hvilket jeg kom ret godt fra start med:

Men så hoppede Etrigan over muren og mine to kings måtte komme til hjælp:

White King blev dræbt af Flashes, der pga. Storm og Magneto, måtte trække sig tilbage, og i en positioneringsblunder af Emil endte inde i Harry Lelands 4-felters radius.

White King var godt nok blevet dræbt, men to ture senere var han tilbage i live og slog 6 på sirt regen roll, og kom straks med i kampen igen.

Black King der jo nyder Mystics-skade jagtede Etrigan til døde, mens Richard Swift kæmpede for at perplexe Flashes'ne til at kunne overleve. Mags stod uskadet og urykket på sit debris hele spillet  8)

Vi var nu i endgame-fasen, og White King nakkede Richard Swift og var så parat til at hjælpe Black King med at lokke Flashes (der var på deres phasing/flurry-clicks) i en fælde

Og det lykkedes:

Game over, sejr mig og samlet 2-1 til Emil.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Spændende. Er du rådden, Emil havde mange politimænd. Alligevel utroligt, at du ikke fik nakket en eneste en af dem, Søren.

the_emil

Hæhæ, det var vældig mange politimænd, og jeg tror da også der var en enkelt eller to der faldt til Question imod slutningen. Men det var underholdende med den nye ATA, der giver en utrolig manøvredygtighed til et ellers meget stift, og langsomt rokerende hold.

Bartok

Der er kommet mere ryk på strisserhold de seneste to år.

Fx Lt. Gordon fra DKR:
GET THESE MEN INTO POSITION!: Give Lt. Gordon a power action; you can immediately give him and up to two adjacent friendly characters who possess a team ability or keyword possessed by Lt. Gordon a move action as a free action, replacing all characters' speed values with Lt. Gordon's unmodified speed value.

og Commissioner Gordon fra SOG:
ON ME, OFFICERS!: Commissioner Gordon can use Enhancement and Running Shot. Give a friendly character with the Police keyword a power action to move up to half of their speed value. If you do and they end their move adjacent to Commissioner Gordon, you may give that character a ranged combat action as a free action.

og der er et par klamme vehicles...

the_emil

Ja, tror specielt den fra SoG vil gøre det godt på et policehold. Han mangler bare mastermind, og så ville han være perfekt ;)

Sporh

Haha. Blandede lortebolcher er ikke sjove. Det ser ud til at være nogle gode spil!

Kloen

Quote from: the_emil on 17 September, 2013, 22:44:52
Hæhæ, det var vældig mange politimænd, og jeg tror da også der var en enkelt eller to der faldt til Question imod slutningen. Men det var underholdende med den nye ATA, der giver en utrolig manøvredygtighed til et ellers meget stift, og langsomt rokerende hold.
^this

Quote from: Bartok on 17 September, 2013, 21:51:15
Spændende. Er du rådden, Emil havde mange politimænd. Alligevel utroligt, at du ikke fik nakket en eneste en af dem, Søren.
Jeg havde ingen outwit på holdet, og Draculas tænder blev amputeret af Shape Change et par gange.

Quote from: the_emil on 17 September, 2013, 22:44:52
De var over det hele, HELE tiden!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/