News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

"Egrimms" 40k sektor

Started by Egrimm, 19 September, 2013, 22:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egrimm

Jeg har svært ved at koncentrere på én enkelt hær ad gangen men maler hvad jeg føler for når inspirationen rammer mig. Jeg føler dog rigtig meget for 40k stilen, siden sjette udkom har jeg virkeligt været fanget af universet, også selvom jeg stadig ikke har fået spillet, burde jeg få gjort noget ved men kender faktisk ikke nogen her på Fyn der kan gen-introducere mig til det - eneste gang jeg har spillet var tilbage i 2nd...

Selvom jeg har malet on and off i rigtig mange år har jeg aldrig gjort det nok til at blive decideret god til det, så figurerne her er ikke just Golden Demon standard men jeg bliver da langsomt bedre, især nu hvor jeg endelig får malet mere fast, kan virkelig mærke at jeg udvikler mig.

Nedenstående er taget fra min personlige blog for nogle måneder siden, men det opsummerer stadig mine tanker så genbruger det.

Jeg har tænkt over hvordan jeg får de figurer jeg maler for tiden til WarHammer 40.000 til at hænge sammen, et overordnet tema om man vil, og det er blevet til denne sektor. Oprindeligt var det kun kort om mine Tau og begrundelsen for deres farveskema, men det udviklede sig til også at indeholde imperial guard og space marines. På sigt kommer mine Tyranid figurer nok også til at ryge ind under det, der er trods alt andre systemer med ikke-kategoriserede xenos endnu. Måske der også dukker nogle gamle ruiner op på nogle planeter (hvis jeg ikke kan holde fingrene fra Necrons, men jeg holder igen), og mine dæmoner (som jeg har en vis stak (umalede) figurer af allerede) kan sikkert finde en portal et sted.

Beskrivelse af sektoren Vivetus Aquatis Majoris

Sektoren ligger på grænsen mellem Imperiet og Tau rum, idet området er blevet ramt af tredje ekspansion i den ene ende og der i den anden er planeter, der er blevet koloniserede af mennesket for flere 1000 år siden. Der fem solsystemer med beboelige planeter, et under Tau kontrol og to under imperiet og de sidste to befolket af xenos der endnu ikke er blevet af Den Større Gode eller ekstermineret af Imperiet.

Navnet skyldes at alle ikke-gas planeter i området er dækket af store mængder vand, mellem 92 og 100%. Af denne grund af land-masserne af høj værdi, men i havene på mange af planeterne er der store mineralforekomster, hvilket giver sektoren en god værdi resursemæssigt trods de ringe landmasser.

Imperiets tilstedeværelse
Der er to solsystemer under imperiets kontrol, et der er under beskyttelse af Imperial Guard, Anguilla Altus Mare Dispersi Secundus, og et der leverer tropper til et Space Marine chapter, Augendae Aquam Vivam Majoris.

Anguilla Altus Mare Dispers
Den primære beboede planet i systemet er den anden, Anguilla Altus Mare Dispersi Secundus, med knap 4 milliarder indbyggere. De fleste bor i de to delvis flydende hive byer omkring polerne, der samlet har lidt over halvdelen af planetes befolkning. Resten er fordelt på mindre flydende byer og fabrikker, der er spredt ud over havene i jagtens på mineraler under vandets overflade. Planeten stiller 17 regimenter til den imperiale hær, og siden planeten oprindeligt blev koloniseret af folk fra Ryza er der en stor overvægt af plasma våben og teknik både militært og civilt, og grundet mineral forekomsterne er disse vel vedligeholdt og bygget.

De er tre andre beboede planeter i systemet og fire måneder med baser på, men disse er tynd befolkede med under 600 millioner mennesker samlet, og fungerer primært som fabrikker der leverer resurser til hovedplaneten.

Augendae Aquam Vivam
Space Marine chapteret Hounds of Terra holder pt til på den store planet Augendae Aquam Vivam Majoris, der med sine 500 millioner indbyggere spredt ud på flydende byer, der primært lever af fiskeri og en mindre del fabriks- og udvindingsarbejde af mineraler, er meget tyndt befolket. Grundet det barske liv på havet, der bugner af kødædende fisk, ål og andre rovdyr, har planetens indbyggere udviklet en stærk overlevelsestrang og et særligt forhold til vandet. Grundet deres pragmatiske livssyn og essentielle produktion af mineraler blev planeten udvalgt til at danne base for rekruttering til Hounds of Terra chapteret i periode, hvis religiøse grundlag i troen på Kejseren som gud og maskinguden som aspekt hurtigt fandt genklang blandt de nøjsomme fiskere der hidtil havde levet efter lokal overtro.

Tau tilstedeværelse
Under tredje ekspansions-fase blev planeten Aun Por Eur'li Var Kais koloniseret. Grundet dens store vandoverflade og nærhed til de nærliggende Gue'la (menneske) planeter er der en relativ stor andel af vand- og luftkaste medlemmer blandt planetens indbyggere. Samlet er der 700 millioner Tau fordelt på flydende byer og rumstationer omkring den primære planet i Caetus Minor Dives systemet.

Egrimm

Jeg ved at det er en blank lak, hvilket de fleste i figurkrigsspils miljøet er gået væk fra i dag, men oven på de problemer jeg havde med GWs matte lak (som jo kostede mig for over 400kr figurer) ville jeg bare tilbage til rødderne, så jeg prøvede en semi-blank lak fra Panduro Hobby til akrylmalerier og lignende, og jeg må indrømme at jeg er glimrende tilfreds med den. Lettere at bruge end GWs lak (kortere rystetid, ikke så strikse krav om afstand) og giver et glimrende resultat – plus den er en smule billigere.

Jeg har stadig kke helt knækket at lave ordentligt highlights, jeg ved teorien bag teknikkerne men det har ikke sagt klik endnu. Derudover må jeg indrømme at jeg synes at mange, herunder GWs egne demo-modeller, lider af for kraftige highlights i forhold til at der er "realistisk".
Til gengæld har jeg nok fået en tendens til at søbe figurer ind i for megen ink for at få dem skyggelagt og gjort mere beskidte, jeg arbejder på at finde en balance.

Og en sidste disclaimer: jeg kan ikke finde ud af at tage gode billeder, uanset om det er med mobil eller kamera så bruger oftest mobilen for bekvemmelighedens skyld når resultatet er det samme.

Når det er overstået er her nogle af de første Tau og det skema de er malet efter.

Tau firewarriors uden skulderplader (de kommer på næste billede sammen med bedre malede klove, havde ikke set at de var blottede og ikke støvler)

Farveskemaet er angivet i Games Workshop farver, primært de moderne men der er også et par gamle imellem jeg bruger op.

Firewarrior / normale suits / "tanks" etc. – aka normale soldater, ikke auxillaries
- Grund: Chaos Black
- Krop: Caledor Sky
- Hjelm, våben, spot: Sybarite Green
- Hud: Ulthuan Grey
- Spot 2: Mephiston Red
- Metal: Leadbelcher
- Logo: Skull White
- Ink: Drakenhof Nightshade
- Base: Screaming Skull
- Base ink: Dark Green Ink

Pathfinders og andet stealth eller hvad jeg beslutter for at være lignende spejdere
- Grund: Chaos Black
- Krop: Nurgling Green
- Spot: Sybarite Green
- Spot 2: Mephiston Red
- Metal: Leadbelcher
- Logo: Skull white
- Ink: Drakenhof Nightshade
- Base: Screaming Skull
- Base ink: Dark Green Ink

marjedi

Fin ide.

Har tænkt på noget tilsvarende
No, no, no. Nobody in the real world dislikes any of these models. Some people just pretend to, to be cool, but that's just whining. It's impossible to actually dislike anything made by Games Workshop... indifference is the worst possible response.

Egrimm

Her er en lidt større gruppe med den komplette enhed firewarriors, nogle stealthsuits (den mere tynde finecast udgave) og så en XV-08 battlesuit. 8eren er samlet inden det nye codex og har siden fået et missilepod mere på da den jo fik mulighed for et hardpoint mere.

Nu jeg ser billederne igen kan jeg se at jeg virkelig burde lave en fotokasse eller på anden måde sørge for at få taget bedre billeder  :-[

Egrimm

Quote from: marjedi on 19 September, 2013, 23:06:03
Fin ide.

Har tænkt på noget tilsvarende
Glad for at jeg kan være til inspiration :)

Tore Bolhøj

Det ser godt ud :) Det eneste jeg savner er lidt ekstra lir på baserne. Måske lidt murbrokker eller lignende?
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Egrimm

Quote from: Tore Bolhøj on 20 September, 2013, 11:05:19
Det ser godt ud :) Det eneste jeg savner er lidt ekstra lir på baserne. Måske lidt murbrokker eller lignende?
Har du ret i, har bare ikke fundet det rigtige endnu :-\ Måske lidt grønne krystaller (længe leve billige deko artikler fra IKEA) kan bryde det, men kæmper lidt med at få det at se alien ud generelt.
Jeg har et andet base-tema på mine space marines der er virkeligt alien (lyseblåt sand med før nævnte grønne krystaller), de kommer op senere - og dem kunne er også være mere fyld på hvis jeg skal være ærlig, men dem her skulle netop ligne et marsk agtigt område men savner det alien fyld.

Egrimm

Her er min Hammerhead, den lider endnu mere af "tom base" syndromet :'(

Og her er den sammen med resten af kammeraterne

Nanayaah

Ser fint ud. :)

Et par maleforslag:
Der er for lidt kontrast i baserne. Det grønne virker som samme farve du bruger på våbnene. Eventuelt kunne sorte basekanter hjælpe til at "indramme" figuren bedre.
Er i det hele taget lidt skeptisk i forhold til den "80'er pastel grønne" sammen med den blå. Tror mit problem er at der er for lidt kontrast imellem de to farver.
Mht. dit farvevalg, så kan du spare en del tid ved at grunde dem hvide istedet for sort.

Hvis du kan opdrive den gamel Asurmen Blue wash, så er det min erfaring at den er markant bedre en Drakenhoff til at washe på blå.

Det er sværere at få wash til at fungere på store flade overflader end på organiske ting såsom hud og stof. Det kan man også tydeligt se på din Hammerhead. Her ville jeg benytte mig af en mere kontrolleret wash primært i revner/fordybninger og ellers highlighte.

Håber noget af det kan bruges.

Mvh.
Christian 

Egrimm

Tak for rådene. Det med det blå og grønne med lav kontrast var delvis bevidst da jeg går efter et "camo" look af levende vand med planter i, men min oprindelige drøm havde højere kontrast. Er ikke selv helt tilfreds men nu vil jeg få det bedste ud af skemaet - det hele skal jo ikke ligne højkontrast mariner heller  :P

Kan prøve med hvid grunder nu jeg har en igen, men da jeg begyndte var både jeg og min lokale male-pusher løbet før for andet end sort og farvet spray - faktisk er HammerHeaden grundet med lys blå spray (og dermed første farvelag i samme hug).

Det med wash på store flader driller mig ja, men mit personlige dilemma er at jeg også vil have have tingene tilsølede med olie og andet der flyder i overflade vandet, men det rammer ikke helt looket så der skal eksperimenteres mere  ;D

Egrimm

Mine Tau pathfinders er lavet med hjælp fra min søde kone, da jeg havde stirret mig blind på dem og vidste der var mangler i malejobbet jeg ikke kunne se.

Jeg elsker stadig figuren der ligger, alene den er grund til at jeg ikke er så ked af at der er kommet et nyt billigere plastik pathfinders sæt, for den giver virkeligt megen karakter.

Egrimm

Før folk bliver stødte over at jeg ikke tager deres råd til mig: jeg har en lille bag-log af figurer jeg arbejder mig igennem inden der kommer nyt til, men vil have dem med for at man kan se min progression i "projektet" i de måneder jeg har været igang.

Der kom nok lidt for meget "skidt" på piranhaen, men ellers er jeg er godt tilfreds med dem. Ligesom de andre mangler der ting på basen  :'(

Egnarts

Det ser godt ud! Bare klø på, det skal nok blive en fed hær :)

Hvis jeg også må komme med lidt konstruktiv kritik, så vil jeg gerne melde mig ind under fanen af folk der gerne vil have gjort noget mere ud af basen. Jeg tror det vil se meget bedre ud hvis du gjorde mere ud af dem, både med mørk farve rundt om men også lidt flere farver på, måske lidt mørk brun hist og her.

Jeg syntes også det er lidt synd at den skinder så meget, men det er vel pga. den blå wash? Eller er det fordi du bruger blitz? Når jeg tager billeder så bruger jeg ikke blitz da det netop kan give den der skindene effekt. Jeg tager dem bare(Helst) i dagslys og så med min maler lampe ovenover, det ser ud til at være nok. Og så bruger jeg ikke auto fokus men sætter mit kamera til Marko. Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge til noget for jeg har ikke en skid forstand på kamera, ved bare det giver et bedre resultat for mine billeder :)
Eyes closed, head first, can't lose.

Egrimm

De skinner pga en kombo af blitz/indirekte lys og at jeg bruger blank lak (pga meget dårlige erfaringer med mat lak).

Tak for tippene  :D

Redigeret Jeg beklager de virkelig skod billeder, jeg bør virkelig få lavet et ordentligt sted at tage billeder  :-[

Jeg ved godt at missilerne ikke sidder helt lige, men det er fordi de blot er klemt på plads og ikke limet så man kan tage dem af for at vise at de er blevet skudt af.

Som på mine andre Tau er der måske en lidt hårdhændet gang wash, så den ser måske lige rigeligt beskidt ud, men hellere det end for ren i forhold til at den kommer fra en planet med meget vand og undersøiske vulkaner hvor det også regner meget, så alt der har en våd, tilsodet overflade hvilket den beskidte overflade skal vise.

Det er den sidste Tau jeg har fået malet indtil videre, men der er lidt andre racer til området som jeg poster senere. Og så skal jeg snart til at finde helt nyt frem  :P

Egrimm

Comissar Yarrick er endnu en figur jeg var gået død i at få ham færdig og så trådte min søde og dygtige kone igen til og fik puttet de afsluttende detaljer på ham. Jeg havde på det tidspunkt en stor trang til at lave noget guard noget, og jeg har dog også en Leman Russ Executioner undervejs (som jeg sjovt nok også er gået i stå med pt, det sket desværre for ofte  :-[)

Jeg beklager de dårlige billeder, men det var svært at få et ordentligt uden at skulle bygge et ordentligt foto-hjørne.

Jeres forslag har fået mig til at overveje at male alle mine nyere hære (=ikke mine dæmoner hvor jeg har en del gammelt) om med sorte kanter og mere basepynt  >:( Må se om jeg får det gjort i løbet af de næste uger, der skal nok komme billeder op - og bedre til den tid! Resten af dem maler jeg nok ikke op dog, der skal også ved en tidslinje i det jeg maler.

Egrimm

Hounds of Terra
Hounds of Terra er et space marine chapter af ukendt founding der først er registreret i M39. De har meget tætte bånd i High Lords of Terra og Adeptus Mechanicus og handler sjældent autonomt men oftest på vejne af Terra.

De rekruteres på forskellige planeter til deres flåde af skibe, der modsat almindelige space marine skibe også indeholder fartøjer mere i stil med Mechanicus ting – deres hovedskib kunne være en modificeret Ark men hvad ville få teknologi-tilbederne til at opgive et sådant relikvie...

Givet deres navn og ikonografi kunne man foranlediges til at tro de har forbindelse til Space Wolves, men da det kun er first company der har kraftigere ulve/hunde symboler og de følger standard astartes opbygningen er det ikke specielt markant. Der er da heller ingen tegn på genetisk afvigelse eller nogle af de religiøse og kulturelle kendetegn fra det afvigende chapter.

Jeg kiggede en dag igennem farve-kataloget fra Games Workshop, og da jeg så ovenstående lyse havgrønne farve (der er en tand lysere irl faktisk, men det var den bedste værdi jeg kunne få ud fra billeder) og faldt for det som farveskema til space marines.
Den mørke blodrøde er ikke den klare kontrast farve man normalt ser på space marines men stadig i retning af kontrast farven bare mere afdæmpet. Det er af samme grund jeg har valgt en sølv som anden spot farve i stedet for en guld, ikke en lysende kontrast men stadig en kraftigt afgivende farve. Jeg valgte dog en klar sølv frem for en mørkere gunmetal, en mørkere farve ville ikke være kraftig og iøjnefaldende nok, og jeg bruger den stadig til mekanik og lignende som på dreadnoughts så der er tydelig forskel på de to "funktioner".

Jeg er ikke helt lun på skemaet som det ser ud på test-skemaet ovenfor, men på den Logan Grimmar og dreadnought jeg er igang fungerer det noget bedre, kan lægge work in progress billeder op af dem i morgen.

Grund ideen er at bruger Space Wolves (HQ og elite primært) figurer til first company og lederne af chapteret og så "almindelige" space marine figurer til de mere mundane tropper.

Jeg glæder mig rent faktisk til at male flere space marines og ser frem til at jeg kan snige mig ned i kælderen og gøre det, var ellers i en død periode med at male da jeg var gået død i de figurer jeg havde gang i, men de må skubbes lidt væk igen nu jeg har gnisten i forhold til nogen – og kejseren må vide at jeg har mange space marines der kunne bruge en klat farve.

Egrimm

Her er så billederne af de figurer jeg bruger til farveprøve for Hounds of Terra space marinesne, og jeg synes selv det ser lovende ud, jeg er stadig vild med den lyse blå-grønne farve. Lidt i tvivl om jeg skal holde den ren sølv som planlagt eller også bruge guld til spot metal som på dreadnoughten, hvad synes I?

Siden jeg tog billedet i morges har jeg fået lavet simple highlights på de røde ting og edge highlights på rustningen på "Logan" - jeg havde fundet på et sejt navn og historie til ham (vil ikke bruge SW regler og karakterer men hjemmelavede ud fra C:SM) men fik dem ikke skrevet ned og har nu glemt det.

Min Leman Russ Executioner fik også sneget sig ind i billedet, den fik lidt farve på plasma tingene her til morges også, så den kom også lidt videre.

Egrimm

Så fik jeg malet min Logan Grimnar variant, som jeg jo brugte som test figur til mit Hounds of Terra farveskema, færdig og skemaet fungerer og det er samtidig en af (hvis ikke den) flottest malede figur jeg har lavet indtil videre.

Jeg har forsøgt at lytte til folks kommentarer og lavet highlights (ikke vildt tydelige, men se kanterne af visse "plader", huden, de røde ting og pelsen), været mere forsigtig med wash og så fået puttet en masse fyld på basen hvilket gør den meget mere levende og giver en ok dynamik med den sprintende figur.

Jeg er ikke tilfreds med transfersne, de er nogle meget gamle Space Wolves transfers og dermed svagt gullige, og især det på skulderpladen er kun midlertidigt indtil jeg finder noget bedre.

Det er helt klart et skema jeg vil arbejde videre på, jeg er stadig vild med farven på space marines, det lyse fungerer bare godt på dem.

Egrimm

Så er jeg igang med nogen reelle tropper til mit Hounds of Terra space marine chapter (lagde jo ud med en hq), to tactical marines og så skal dreadnoughten også gøres færdig.

Dreadnoughtens arme mangler anden gang grundfarve, den dækker ikke ordentligt i de første par lag, men den er godt på vej. Det samme gælder de to tacticals, valgte at nøjes med to for ikke at gå død i en lang række.

Jeg er stadig godt tilfreds med skemaet, glæder mig til at have en større gruppe i det klar for rigtig at kunne se det.

Egrimm

I går da jeg sad og malede på mine space marines bemærkede jeg at den Leman Russ Executioner som jeg har malet on and off på i flere måneder egentlig snart var færdig, så jeg besluttede mig for at nu skulle den altså af bordet.

Dette er så resultatet. Igen et grøn-blåt skema for at det passer til vand/marsk planeten og så med masser af rust og skidt. Jeg brugte salt til at give rust udseendet og så forsigtig brug af washes og brun maling til jordstænk omkring nederste del af larvefødderne. En gavmild drybrush af stål er forsøget på at vise slitage i malingen der endnu ikke er begyndt at ruste endnu, f.eks. på hovederne på møtrikker osv.
Jeg forsøgte også at få plasma.kanonerne (og flammekasteren forrest) til at se varme ud med orange med gul wash og gule highlights på kanterne istedet for det normale blå som ville have faldet for meget i med det blå i kamuflage skemaet.

Samlet er det den bedste tank jeg har malet hidtil (omend den første "rigtige" tank) men absolut ikke den sidste!

Egrimm

Jeg har endelig fundet en mat figurlak der ikke ødelægger mine figurer, mit liv er nu en smule bedre nu mine figurer ikke skinner mere.

Egrimm

Så fik jeg endelig to tactical marines klar, lægger billeder op i aften.

Er også godt på vej med to terminators og min dreadnought er næsten klar.

Egrimm

Her er de lovede billeder, min tidligere malede "test" Logan er også med:

Som tidligere nævnt fandt jeg også for nylig endelig en mat lak, der ikke gryner og skaber film på figurerne, og siden har jeg omlakeret og findpudset baserne på en del. Her er mine nyste-malede 40k figurer i mat udgave:

Jeg har haft en ekstrem travl og stresset oktober indtil videre, men nu burde der komme lidt mere ro på, og så kan jeg få malet lidt mere forhåbentlig :)

Jeg har to terminators og en dreadnought næsten klar og vil se om jeg ikke kan få lavet en del flere space marines, de næste tre tacticals har netop fået første lag lys blå-grøn, for jeg kan stadig godt lide farveskemaet.

Egrimm

Selvom jeg ikke har postet billeder af maleprojekter i nogen tid betyder det skam ikke, at jeg har ligget på den lade side. Jeg har bare ikke fået malet særligt meget nyt, idet jeg endelig har fundet en mat lak der virker for mig, så jeg har givet en stor stak af mine ældre figurer en mat overflade, og ved samme lejlighed har jeg så givet dem alle sorte kanter på baserne som mange har foreslået mig.
En anden ting folk foreslog mig var at gøre mere ud af baserne til mine Tau, så de fik en større forbedring med masser af blå "sne" og grønne krystal-sten for at få dem til at se rigtig alien planet agtige ud. Jeg skal nok lægge et billede op af dem senere.

Siden billedet ovenfor blev taget er jeg godt på vej til at være færdig med 5 space marines (3 tactical, 2 terminator) og deres dreadnought samt godt på vej med fem imperial guardsmen.

Egrimm

Her er et dårligt billede af de mere matte figurer, der kommer et bedre senere når kameraet er ladet op. Nu jeg havde lovet billede måtte jeg hellere se at få noget op som en start tænkte jeg.

Læg også mærke til de noget mere udsmykkede baser på Tau figurerne.