News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

ScratchBox's gamle stumper

Started by ScratchBox, 21 December, 2013, 16:50:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ScratchBox

Hey alle sammen.

Jeg er lidt af en gammel ræv. Jeg har efterhånden samlet på warhammer figurer i små 25 år (med nogle perioder hvor jeg slet ikke rørte det). Jeg har en del ældre figurer og samler primært til min Vampire Counts, Empire, Dwarfes samt Blood Angels hære.

Da min søn nu også er begyndt at samle til en Orc hær, begyndte jeg igen at samle op på mit figur maleri.

Jeg tænkte at jeg ville skyde nogle billeder op herinde, for at holde mig selv lidt til ilden.

SÅ... første hovedprojekt: Vampire Counts hæren... Der er som før skrevet, en del ældre figurer (metal skeletter, metal zombier, Melkhior, Zacharias osv... Det skal nok blive sjovt :)

Her er noget af samlingen

ScratchBox

Min første figur herinde er en gammel en af slagsen som jeg købte for mange år siden.

Det er "Melkhior on Winged Nightmare".. Ærgeligt at man ikke længere kan bruge ham :P Nå, men efter mange år i skuffen er han nu samlet og malet. Jeg skal nok prøve at få taget nogle bedre billeder i bedre lys. Det dårlige aftenlys samt manglen på lamper gør at shading og highlight ser lidt tamt ud. .Beklager

ScratchBox

En anden del af denne hær er 2 gamle Undead Skull Chuckers - som så heller ikke kan bruges mere - meeen, derfor er de jo stadigvæk sjove at samle og male.

Den første skull chucker er samlet på en lille hjemmelavet base

ScratchBox

Her er nogle foreløbige zombies.. Jeg har lave 3 forskellige slags. De to til venstre er næsten malet på samme måde med en hel del washes (de mangler dog at blive helt færdige idet jeg skal have glattet de "blå mærker" lidt ud samt shading), den yderst til højre er malet hurtigt og dybbet og den sidste er malet med Rotting Flesh som primær hudfarve.. Er dog mest til de to første.

Fik også afprøvet tre af de nye Citadel farver:
Blood for the Blood god
Nurgles Rot
Nihilakh Oxide

**EDIT**

Jeg glemte jo lige helt.. Glædelig jul allesammen. Håber i får en fantastisk aften

Ilithien

Sort basekant! :)

Men meget fedt med nogle old school modeller :).
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

ScratchBox

Tak for feedback og input. :)

Men hvorfor sort base kant? Jeg tænker at hvis man ser modellerne på en grøn tabletop og de har sort basekant, så lægger man mindre mærke til modellerne og mere til kanten? eller?

kristoffer lotr

Du maler din basekant præcis som det passer dig  :)

Udover det, fede figure med fedt paintjob
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

ScratchBox

Quote from: kristoffer lotr on 30 December, 2013, 13:05:26
Du maler din basekant præcis som det passer dig  :)

Udover det, fede figure med fedt paintjob

- Tusinde tak. :) Er lidt rusten efter nogle års pause, men kan mærke at jo flere modeller jeg får malet, jo mere kommer tilbage igen..

Player1

Quote from: ScratchBox on 30 December, 2013, 09:45:02Men hvorfor sort base kant?
Fordi det ser bedre ud, på alle typer underlag. Prøv på en enkelt og se selv hvad du synes er bedst.

Ilithien

Man skal selvfølgelig male sin basekant som man lyster. MEN, som Player1 skriver så ser det bedre ud på det meste. Det er så selvfølgelig også et spørgsmål om smag, som er en sukjektiv ting osv, men jeg har endnu ikke set en model, hvor en jeg personligt ikke havde synes at en sort basekant ville have set bedre ud.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

ScratchBox

Yes yes.. jeg prøver lige med sort kant på et par stykker :)

ScratchBox

Der er også lige et work-in-progress billede af en death company marine. Den er slet ikke færdig endnu :)

ScratchBox

Efter noget stilhed.. The Zombies are coming..

ScratchBox

Nøøøj der har været stille her i længere tid.. men nu kommer de mørkere dage og derfor bliver penslerne nu svunget lidt igen... Har de sidste to aftener brugt lidt tid på at finde ud af hvordan mine HexWraiths skal males... Er nu kun nået til selve hesten, dens klæde samt noget af det metal der er på den.

Selve spectre delen af hestene kunne jeg godt tænke mig fik lidt highlights for at "shine det lidt op".. Klædet på hesten er malet komplet med Incubi Darkness der er forsøgt at være sort i toppen, men jeg kan se at almindeligt Nuln Oil giver en mat sort istedet for en mere Glossy overflade som selv Incubi Darkness delen har.. Så nu prøver jeg et male den del lidt over med det Glossy Version af Nuln Oil i aften... Det brune læder er jeg slet ikke tilfreds med.. det skal vidst være mere mørkt inden det også bliver let berørt med Nihilakh Oxide som resten... Vedrørende metallet kan jeg ikke helt bestemme mig for om det skulle have haft noget Nuln Oil inden det også fik Nihilakh Oxide....

helmet

Hvis du afslutter med at lakere figuren behøver du ikke gå tilbage over det sorte med gloss nuln oil for lakken vil bringe hele figuren på samme glans-niveau.

Enig i, at metallet kunne godt bruge en gang nuln oil og hvis du har gloss udgaven så brug den på metallet ;)

ScratchBox

Tak for gode råd :) det er højt værdsat.

Jeg har nu fået givet metallet en black shade, træet samt læder en anden brun og derefter givet det hele et Nihilakh/Lahmian mix.

Selve wraithen er også færdig. Ligeledes det grønne ild.. tror jeg da.. Basen er indtil videre sidste udstående.. og så selvfølgelige de 4 andre Hexwraiths..

ScratchBox

Ja så fik vi lige gang i en gammel stump igen igen..

Denne gang en Night Goblin

og lidt andre billeder

ScratchBox

Så fik jeg også endeligt færdiggjort endnu en af mine gamle metal dukker.. Denne gang en Necromancer

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

ScratchBox

Så fik jeg også malet en anden gammel mini jeg har haft liggende i årtier.

I dette tilfælde drejer det sig om en af mine Blood Angel Captains.. nemlig Captain Tycho

ScratchBox

Så fik jeg endeligt malet denne gamle dukke.

En Chaos Minotaur købt et sted i midt firserne  og som har ligget umalet hen lige siden :d

Den er delvist malet med min nye airbrush (love it!)

Fimbulvetr

Ha, fedt, ham har jeg også, bare med et andet hovede :)

ScratchBox

Så fik jeg også malet nogle gamle Chaos Marines som også er fra sidste årtusinde :P

ScratchBox

Så er det langt om længe ved at være tid til en update på mit nuværende Work-In-Progress:

Stirland Greatswords Unit (Læg venligst mærke til at det er work-in-progress og at denne unit ikke er færdig endnu)

ScratchBox

Så fik jeg endeligt færdiggjort min Crashed Aquila Lander. Jeg mangler stadigvæk noget detalje arbejde.. vil gerne have nogle logo ting på den samt fået fikset de to motor-rum op (tror det er sådanne rum i hvert fald).

/Scratch

Sent from my iPhone using Tapatalk