News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Kierkegaards Trollbloods

Started by Kierkegaard, 01 October, 2013, 21:25:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kierkegaard

Hej alle sammen. Morten har en ambition om at lave hans del af powerfist til figur mekka hvor der er plads til alle ting figur relateret og en lang rejse starter med et meget halvhjertet skridt. Han spurgte derfor mig om ikke jeg kan skrive lidt blog for at vise en anden side af figurspils miljøet end den der normalt har hjemme i zKottes corner. Vi har nemlig ret forskellig tilgang til hobbyen, fælles er dog entusiasmen.

Jeg har valgt at tale lidt om mit nyeste projekt Trollbloods til privateer press warmachine/hordes spil.

Jeg har spillet warmachine/hordes I lidt over et år og ville nu prøve noget andet, som samtidig anses som en større udfordring end min første hærtype. Jeg har spillet en meget melee orienteret hær tidligere så derfor startede jeg denne gang med en caster hvis ting er at skyde.

Grim Angus

Jeg fik malet ham men er ikke rigtig tilfreds med hvordan han blev. Lidt for mange forsællige typer brun, men det virkede bare rigtigt for at fremhæve detaljer uden at gøre dem for cartoon farvede. Faktisk er han jo ret fin, men når jeg maler en figur hvor jeg prøver at gøre ham pæn er jeg aldrig helt tilfreds da jeg samtidig prøver at spare tid så jeg en dag har en hel hær.

Jeg har også fået spillet en række spil (10+) og lært lidt om hvordan jeg bruger ham bedst. Frem for at fortælle hvilke evner han har og hvordan hans evner virker har jeg lavet en list over ting der virker for mig. Resten kan i jo bare læse på hans kort.

Ting 1 ? Skyd den der irriterende stealth solo med boosted to hit og damage mens du er påvirket af Far Strike gerne i tur 1
Ting 2 ? hold ham i cover
Ting 3 ? Knockdown den der heavy så du enten kan nappe den nemmere med f.eks. en Earthborn, eller så den ikke længere blocker line of sight til en caster for din bomber.
Ting 4 ? Charge ting i melee for at få dem removed from play
Ting 5 ? Brug din feat til at score på senariet
Ting 6 ? Husk at du har adgang til flere spells og brug den rigtige på det rette tidspunkt. Jeg har fået glæde af hele paletten.
Ting 7 ? Skyd noget med det formål at give en Earthborn semi-fænomenale næsten kosmiske charge ranges.

Hvis man skal tale lidt om must haves i en Grim Liste kan jeg nævne Impaler som nok hans bedste ven. Janissa og ham er buddies se ting 2. Jeg har en drøm om at bruge Axer, Lanyssa og en Earthborn for at få op til 16,5 tommers charge range, men har desværre ikke prøvet det med Lanyssa endnu. En af hans ting er også at de ting du medbringer behøver ikke være enormt gode til at ramme, så derfor ser jeg pyg burrowers som noget han er god til at bruge.

Jeg er stadig ved at lære hvordan han bruges bedst, hvordan hans bedste hær er sammensat og hvornår man skal bruge hvilke af hans evner, så når jeg er blevet mere en Trollbloods kender kan jeg nok skrive lidt mere om hvordan han vinder sine spil.

Bedste Grim skud ? fik dræbt Cain2 på et skud uden nogen form for buffs
Sejeste grim moment ? Charger og dræber en legion heavy

Alt for nu, tak fordi i kiggede med.

Kierkegaard

Den første figur jeg malede til mit trollbloods projekt var en Axer. På privaten er jeg fattig studerende så derfor har jeg købt en del af denne hær brugt af venner der har givet mig fantastiske tilbud. Det er også derfor min axer er den gamle metal udgave frem for den nye plast. Hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg faktisk den er lige så fed.

Troll Axer

Som den første figur havde jeg ikke helt fastlagt hvor meget rust der skal bruges og andre små male ting. Derfor er den lidt unik og anderledes frem for resten af min kommende hær.

Axeren har været med i nogle få spil da jeg primært har spillet 35 point med grim, og der har jeg typisk haft for 25 point beasts uden Axeren. Grim er ikke den bedste til at have for mange beasts så i de få spil hvor grim har haft axeren med har han ikke kunne styre de 31 point beasts og den har været lidt spildt.

Axeren tror jeg bare vil være bedste venner med Mauleren da de så kan bytte animus. Det giver begge det de behøver så den dag jeg får mig en mauler er jeg sikker på den vil blive taget ud af glasskabet igen. P+S 17 thresher kan jeg godt se muligheder i.

Jeg har kigget igennem zKoTTes corner og kan se der er tradition for WIP billeder og ?kreativitet?. Jeg skal prøve at få taget nogen WIP billeder selv om jeg typisk laver ?out of the box? dukker. Men ?When in rome!? Dog et lille heads up til den langhårede flipper som styre zKoTTes corner - Kreativitet, venskab og religion, det er de tre dæmoner du skal besejre for at lykkedes -  frit oversat fra Mr. Burns citat.

Tak fordi i kiggede med.

Seb

Wuhuuuu, endelig et nyt projekt man kan følge med i ;)

kan godt forstå at Morten har "valgt" dig, som representant for den anden del af hobbyen. Ser frem til flere updates fra din side af :)

Seb
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Kierkegaard

Hej igen, nu er jeg tilbage fra en god lang pause med mine Trollbloods.

Jeg skulle forbedrede mig til Iroon Moot hvor jeg var inviteret som en af 2 danskere til at vise hvad vi kan med warmahordes. Da jeg følte jeg skulle give den alt hvad jeg havde valgte jeg at gå med min gamle hær da jeg ikke ville være lige så god med Trollbloods, og da jeg prøver at sætte en lidt højere standard for male jobbet af mine Trollbloods så jeg kunne ikke nå det.

Det var et sjovt event, jeg spillede 14 spil på 3 dage, vandt flere kampe end jeg tabte og fik en pokal for "best sportsman".

Det overraskede meget, da jeg generel er fyldt med arrogance, sarkasme og spiller en meget unfair faction. Det lader til, at hjælpe modstanderen med at få mest ud af sine moves åbenbart anses som sporstmanship til en turnering frem for nedladene som var det jeg gik efter ;)

Nå men nok om ting der ikke er Trollbloods.

Jeg fik spillet med Madrak1 i går og han vandt spillet med den her bassemand.

Earthborn Diretroll

Den er ikke kun en fryd for øjet men også en fantastisk spillebrik. Jeg bruger den ofte på disse måder.
1)   Kaster animus for at give øget mobilitet til andre.
2)   Kaster dens animus på andre der så står bag en mur lavet af janyssa så de får latterlige forsvars stats. (f.eks bomber med arm 22)
3)   Holder ham tæt på en skov for ekstra mobilitet
4)   Stiller ham med en tå i zonen så han skal dræbes for at der kan scores (husk at have et eller andet bag ham så han ikke bare kan skubbes ud af zonen)
5)   Charge latterlig langt for at nappe en heavy eller en caster. (som f.eks. den grådige magnus2 d.03.12.2013)
6)   Hvis du holder ham tilbage til sent i spillet og prøver at dræbe modstanderens weapon masters så kan den via snacking, høj arm og høj def være næsten umulig at få dræbt og derfor vinde spillet for dig.

Af ting jeg er glad for at have med sammen med ham kan jeg sige Axer, Lanyssa, Janyssa, krielstone og faktisk soloer med høj pow på deres våben. Jeg har en gang brugt at løbe min caster i nærkamp bare for at earthbornen kunne låne han våbens pow og det er lidt feder hvis du kan gøre det med noget hvor du mister 2 point hvis det går galt frem for at tabe spillet på det.

Han er ikke så glad for beasts og colossals da de ikke kommer med så høj pow på deres våben som man kunne ønske sig.
Jeg håber at kunne fremvise jer noget mere snart da CEO'en af zKoTTe's corner var forbi for en del uger siden og lærte mig det der med VIP billeder så jeg satser på at opstille nogen snart så jeg kan passe bedre ind blandt de 70'er-inspirerede, penis fikserede nudister der ellers regere denne side.

Til næste gang, tak fordi i kiggede med.

King_Cuttuk

Kierkegaard

Mange tak Kong Cuttuk, og seb jeg lover at vise lidt mere projekt nu, så jeg håber du stadig vil følge med :)

Jeg har nu fået lavet noget "kreativt" som er "WIP" selvom jeg ikke er så glad for ting der ikke bare er ud af boksen, men privateer press har ikke lavet det jeg skulle bruge nemlig en mur til Janissa. Hun er ikke det næste der bliver malet, men jeg glæder mig til hun har fået noget farve på for det er faktisk en fed model med endnu federe regler.

Da jeg er en klods til disse ting har jeg fået Morten til at være med på sidelinjen som den kreative tænker bag denne mur.

Af færdige ting kan jeg vise at Grim Angus bedste ven har fået lidt farve. Jeg var ikke den største fan af modellen første gang jeg så den, men efter at have brugt nogle timer på den kan jeg virkelig nyde den.

Impaler

Som spillebrik har jeg brugt den enormt meget. Den er et must i alle lister med skyde caster eller beasts, og det er noget af jeg syntes er fedest. Som andet end animus udgiver, var jeg ikke så glad for den, men nøj hvor den er en fint late game brik. Jeg har været glad for dens reach eller kast til at rydde vejen for vigtigere ting. Den har ved et par assassinations også bidraget med en boostet pow 13 range 12 skud på en caster grim har brugt knockdown gun på.

Den er i sig selv ikke et fantastisk beast men den kan gøre den største forskel hvis du bruger bæster som bomberen, swamp troll, og pyretroll eller caster som grim, jarl eller gunbjørn. Selv madrak nyder godt af dens animus da han så kan kaste sin p+s 15 økse efter et eller andet sejt uden at være inden for charge range hver gang. Min battlewagon har også brugt den en enkelt gang på sin ground pounder. Range 14 arching fire med AOE 5 POW 15 auto knockdown kan være meget godt. Der er mange andre kombinationer, men da jeg stadig er ny trollblood spiller er dem jeg har nævnt dem jeg har brugt. Blitzer for aim bonus og storm troll for rigtige lightning leaps virker som gode matches på papiret, men jeg har dem ikke endnu så jeg kan ikke udtale mig om det i praksis. Sjoveste brug har været til at give swarmp troll længere tunge til dens drag.

Jeg mener du bør have den med sammen med bomber, Jarl og Grim men de andre kan godt klare sig uden, og nyder bare godt af den.

Det var alt for nu, tak fordi i kiggede med. 

merlin

Fint maler arbejde, og fedt med lidt fortælling samtidigt, bliv ved med det.

zKoTTe

Meget mere informativt end i vant til herinde hva ;)?

Og jeg tænkte nok at du ville klare dig godt til den turnering :)
Morten Juel Søndergaard

leahciM

Hey, god læsning :)

Fedt med en Trollblood blog, jeg er selv netop igang med at starte en Trollblood hær op, så vil da helt klart kigge med herinde.
Jeg er dog startet med Doomshaperen, så fedt med lidt andet perspektiv også, så jeg kan se hvad der ellers er af muligheder og taktikker.

Ja flotte modeller du har malet dig der, kan især godt lide neglene på Impaleren  :P

Ser frem til mere!

Kyte22

Du er jo for ond til at male! Ærgerligt at du spilder dit talent på det forfærdelige privateer press spil.

Kierkegaard

Tak for de fine ord merlin.

Hehe Morten at gøre noget mere informativt end det der ellers er i denne flipper højborg af hamp og hadebreve kræver ikke meget, men jeg tager det stadig som et kompliment. Med hensyn til tuneringen så blev jeg endnu en gang tævet af ham svenskeren der nappede DM fra mig, 2 gange, men denne gang var jeg lige ved at have ham i begge spil. Han vandt det hele og blev præsenteret på senen som "The Bane Of Danes" så ingen skam i at tabe til ham.

Leach jeg håber også at spille ham doomshaper en dag, men jeg ville bare starte med lidt skydning. Du må endeligt dele hvad viden du får gennem dine spil da doomshapers spillestil virker som noget jeg vil prøve snarligt. Eneste problem for mig er at runes of war er vildt mange penge i figurer du kun bruger til den ene liste og eDoomshaper skal bruge mulg og en mauler som jeg ikke har endnu. Det kommer dog helt sikkert til at være noget af det næste jeg skaffer mig. Hvis du laver en blog over dine trollbloods må du lige poste det her så jeg og de andre der syntes den slags er fedt kan følge med.

Mange tak Kyte, jeg har bare en svaghed for gode spil med flotte figurer så heldigvis er warmachine hordes det bedste derude. Lav et bedre spil med flottere figurer og jeg lover at give det en chance ;)

Jeg havde Mike på besøg til noget male noget denne mandag så nu har jeg fået malet lidt mere. Med alle de warbeasts tænkte jeg at det var tid til at skaffe dem noget mad.

Welps

De har nogle fede regler som du naturligvis skal gøre brug af, men det er lige så meget de handlinger som ikke står på kortet der gør dem fantastiske.
1)   Brug dem til at stå bag din heavy som har tåen i en zone så gunmages ikke kan skubbe ham ud.
2)   Hvis nu et eller andet gør du ikke må charge enemy models og du har brug for de 3 tommer for at komme tæt nok på, så kan du løbe en welp op og charge den. Med de vilde fokus stats heavies har er det ikke et problem at nappe en anden heavy selv om du har mistet dit første initial og at miste en welp er ikke noget problem.
3)   De små lorte contest'er objektiver. I end game, hvor du ikke har nok modeller, eller noget at ofre kan den rede dagen ved at stoppe modstanderen fra at få det der vigtige point. De er soloer så der er ingen grund til at holde dem samlet.
4)   Jeg starter typisk med 2-3 stykker på bordet og gemmer resten til en regnfyldt dag. Lad dem poppe op så de blokker charge lanes eller gem dem til endgame hvor de betyder mere.

Du får 5 for 2 point, og så kan de også noget med noget furry control, og heale dine trolls hvis de har mistet et aspekt, men det kan i se på deres kort så det gider jeg ikke tale mere om her.

Jeg har fået spillet lidt med denne her Grim liste og lært lidt om den som jeg vil dele med jer.

Grim Angus (+6)
Earthborn Dire Troll (10)
Troll Axer (6)
Troll impaler (5)
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress (2)
Janissa Stonetide (3)
Troll Whelps (2)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters full (10)
Krielstone Bearer & Stone Scribes min (3)

Listen er blevet omtalt som "Deceptivly briggy" af Fredrik på grund af krielstone, janyssa og earthborn der sammen kan få min beasts op i nogen crazy høje defensive tal. Earthborn og axer med arm 22 og impaler med 20. Det gør dem mere end almindelig hårde at få ned. Janyssa har en del ture stået med en mur foran sig og arm 19 8 wounds, så er det ikke sjovt at skyde min 3 points super solo.

Jeg har inkluderet Axer, Lanyssa, Grim og earthborn for at prøve de til tider semifænomenale næsten kosmiske charges og det har virket. Jeg har spillet 6 spil og vundet 4 med listen og en earthborn på det rette sted har vundet mig 3 af dem, det sidste var Grim selv der skød eGoreshade. Jeg har også brugt denne måde at få movement op til at få min axer ind og bruge sin threasher evne godt et par gang. Bedste tror jeg har været at ramme 4 på en gang, bedste spil med ham overlevede han og dræbte ca. 10 i det spil.

Cylena og hendes slæng er med for at være modvægt til den høre arm jeg ellers bruger, med en høj def. Det er så en liste med 20 banes ikke bare river mig rundt. Samtidig er de en unit der kan klare det meste da de både har et fedt ranged angreb og weapon masters melee angreb. Bedste spil for dem må have været imod en searforge liste hvor de dræbte alt hans support over ca. 3 runder med skydning, hvorefter de begynte at bruge charges til at gøre noget ved det tunge infanteri. Find en skov til dem, og udnyt deres hunter til din modstander syntes det er pladt, for så godt er det. De har hjulpet grim med assassinations da Cylena giver dem combined ranged attack, og et enkelt pow 20 skud med rat 17 der ignorere cover mm. Kan godt gøre en forskel.

Denne liste har et problem som jeg allerede har oplevet. Den slår ikke hårdt nok, og har ikke nogen løsning på en colossal. Earthbornen er den eneste heavy hitter der kan lave en del af skaden, men ikke nok til at gøre det på en runde. Det er nok meget fair, men den overlever ikke den skade der kommer dens vej derefter. Løsningen kommer nok desværre først på 50 point, men den tid den glæde.

Det er alt for denne gang tak fordi i kiggede med.

Kyte22

Er det de der, der i fluffet er ved at regenerere ud fra små afhuggede troldestykker?

Kierkegaard

Jep, det er dem ;) kan du se ham med fingeren er fantastisk. Han har en skede til en pistol og jeg forstiller mig at han lige har trukket sin finger ud af den :) Bang! Du er død. Derfor han har reglen annoyance.

leahciM

Hey  :)

Tror ikke umiddelbart jeg laver en blog, men kan godt skrive lidt herinde når jeg får nogle spil under bæltet.

Flotte Whelps. Dem overvejer jeg også kraftigt at anskaffe mig. De virker rigtig smarte i mange situationer.
Dit punkt #2 forstår jeg ikke helt.. kan du uddybe?

Er de alle 5 soloer? Fedest, det gør dem jo endnu sejere!
Så du starter med 2-3 på bordet og de 2-3 sidste spawner du ud af Warbeasts, der hvor der er brug for dem?

Cool liste, selvom jeg ikke kender Cylena og co.
Er du fan af Impaleren? Jeg kan ikke få min(e) til at virke.. Synes ikke der er nok punch i dem til pointene, der kan jeg meget bedre lide Axeren.
Men det kan sikkert skyldes jeg godt kan lide nærkamp og har Doomshaperen med som ikke kan booste Impaleren som sådan.

God jul herfra,
Mvh. :)

Kierkegaard

Jeg fik spillet med listen igen on den er fantastisk.

Med hensyn til punkt 2 så fedt du spørger når jeg ikke er klar nok. Der er der nogen casters der har mulighed for at forhindre dig i at kunne lave et charge på specifikke modeller, eller hele deres hær i få tilfælde. Jeg har brugt det en enkelt gang da en heavy fra retribution hold sig kun lige inden for charge range af min earthborn. Casteren Rahn havde brugt en spell, Polarity shield som gør at target model/unit  ikke må være charge target. Den var vigtig for mig at få, da den ellers ville have mulighed for at dræbe min eneste heavy i runden efter, så da jeg ikke måtte charge den, og den var for langt væk til at advance imod løb jeg en welp op ved siden af den førnævnte heavy for så at charge min whelp som gav min earthborn de ekstra tommer (via de +3 tommer fra et charge) jeg skulle bruge for at komme inden for melee range af den vigtige Jack som jeg ikke måtte lave et charge imod. Jeg skulle lave mit charge angreb inden jeg måtte slå på heavien, men som den heldige indehaver af en furry 5 stat kunne den ødelægge heavien uden at mange det charge angreb. Giver det bedre mening nu? 

Welps er super spillebrikker, og har enormt meget karakter. Hvis du vil spille doomshaper kan jeg kun forslå at du får købt dem, for de er det eneste fury management vi har som trolde-mænd.

Måden de spawner på er ved at dine beast bliver wounded by enemy attack, så må du placere en welp.

Cylena er leder af en enhed (9 grunts) blighted nyss. De har RAT 6 range 12 buer med POW 10 og kommer med reglen hunter som gør at de ignorere skov og næsten alle DEF bonuser fra terrænt. Derudover kan de lave et combined ranged attack, så du kan frem for 10 ranged attack have fem med plus 2 pow, eller 1 med pluds 10. De kommer også med et melee attack med MAT 6 og P+S 9 weapon master. Dvs. de har en ekstra terning i nærkamp. Når de charger giver de altså 4d6+9 skade som typisk er omkring 23 så nok til at gøre det af med selv det hårdeste 1 wound infantry eller give lidt skade til alt andet.

Med hensyn til impaleren så er det ikke det beast der dræber flest. Den er med for at give farstrike til de modeller der har brug for det. Jeg bruger den typisk til at fjerne de ting der er i vejen for min axer eller earthborn uden at der skal smides noget nyt i vejen, da den har reach og ranged attack. Den har crit slam på ranged attack. Du kan ikke lave den plan ud fra at du skal bruge at lave et crit slam, men når det virker så er det mere end alm fedt. Jeg overvejer om ikke min skal begynde at bruge slam power attack på mine krielstone grunts til at håndtere lav arm høj def infantry på small bases. Hvis du slammer en medium base gennem small bases bliver small base automatisk ramt af en pow lig med den styrke dit beast der oprindeligt lavede slam power attacket har. Jeg vil dog stadig give dig ret, den er sjældent sine 5 point værd hvis ikke du har noget virkelig god skydning som har brug for dens farstrike.

By the way, min axer havde det bedste spil i går hvor jeg fik nappet 14 dværge med ham over 3 runder. Han får nu som tak, klamme negle og en ekstra gang lak. 

merlin

Yarks mangler du ikke en af de der bomber drenge ;)

leahciM

Aha, ja nu giver det mere mening. Jeg var ikke lige klar over at man må charge sine egne enheder. Smart  ;)

Cool, de små banditter er hermed på ønskelisten.

Okay, Cylena lyder som en ganske god enhed. Du er måske ikke fan af dem Trollbloods selv har?

Ja det er også min tanke om Impaleren. At han går sammen med en Bomber fx.

Fedt  ;D
Glæder mig til at se den opdaterede Axer.
Apropos ham, og hans Thresher nærkampsvåben: Slår den også på ens egne modeller?

Kunne være fedt med nogle battlereports  ;)

Kierkegaard

Jeg er meget glad for min bomber, men der er 2 grunde til den ikke er med i denne liste.

1)   Jeg er en ny Trollbloods spiller så jeg bruger ikke alle deres fede muligheder optimalt, en bomber kan en abe bruge så de har success. Derfor blev det meget nemt bare at gå for Grim laver knockdown med sin gun, og bomber var inden for 17 tommer af caster, tak for spillet! Hvis ikke jeg kan gå uden mine krykker lære jeg aldrig at gå ordenligt.
2)   Den har endnu støre problemer imod et colossal meta (som andet end assassination tool) og derfor har jeg endnu værre matchups med den skulle den erstatte min earthborn. Med det sagt så er det at medbringe både earthborn og bomber, eller 2 bombers en løsning på dette problem, så når jeg når 50 point kan det være der kommer til at være noget mere af den slags.

Desværre skal du med thresher slå på alle modeller du kan. Dvs. også dine egne.

Jeg er stor fan af trollblood units. De har nogle virkelig gode units, men efter min mening ingen der får lige så meget ud af marked for death som Cylena og hendes nyss hunters. Så skulle det være Sluggers eller Bushwackers og de enheder 1) har jeg ikke købt 2) er ikke helt deres point værd.
Jeg kunne dog virkelig godt se mig selv bygge en grim liste omkring en minimum enhed scattergunners med UA og eventuelt give dem en screen af en anden sej melee trollblood unit. Fenblades bliver det nok da jeg har fået dem billigt af en ven.

Med hensyn til battlereports så kan jeg lige tale med min kameramand om han gider det, vi har tidligere arbejdet med dette projekt, og han løste de problemer der har været med formatet vi havde valgt, samt nogle tekniske problemer så det kan godt være vi kan lave en inden jeg rejser udenlands i et par måneder. Jeg er ikke selv glad for skrevne battlereports så det gider jeg nok ikke lave hvis jeg kan slippe for det. Jeg glemmer altid at tage et billede den der vigtige tur og den slags.

På malefronten er jeg ved at være færdig med min første enhed, og det er en trollblood enhed. Jeg glæder mig meget til at kunne få et billede op her. Det betyder nemlig at de er færdige.

Kierkegaard

En kort opdatering.

Så er der lidt nyt på malefronten.

Jeg har ikke fået spillet så meget med mine Trollbloods da der var en fjolle turnering jeg ville med til hvor der var malekrav. Jeg mangler stadig at male en del før mine trollbloods er tuneringsklar så de blev på hylden.

Denne gang har jeg fået nappet den første enhed infanteri.

Pyg Burrowers

En lille hyldest til kassen, en god man som gav mig dem i fødselsdags gave i september.

Det er en af de bedste enheder i spillet for deres 6 point, men de har behov for lidt support for at virke optimalt. Jeg har brugt enheden med pMadrak og pGrim som kan hjælpe med to hit, noget de ellers kan have problemer med.

Uden for casters support har trollbloods adgang til Felcalleren som er en fantastisk support model. Han koster godt nok 3 point, og det gør enheden meget dyrere MEN det fede ved trollblood support modeller er at de samtidig kan være lategame arbejdsheste. Han er virkelig et must med burrowers der med hans hjælp er meget mere end en tarpit.

pGrim med den førnævnte liste er stadig min yndling og han ser klart flere spil end alle mine andre casters.

Tak fordi i kiggede med.

leahciM

Fedt!  ;D

De ser godt ud (pånær ham til højre med brillerne, haha en fjollet model :P )

En af de bedste enheder?? Den må du lige uddybe!
Jeg kan ikke heelt se fidusen i dem, men det er vel at de kan være usårlige i en runde. Men det punch de leverer er ikke imponerende..

Hvordan gik det til turneringen, og hvad spillede du så med?  :)

Kierkegaard

Lige haft 2 sjove spil hvor impaleren har gjort arbejde. Første spil knock downede den eMagnus ved at slamme en mangler ind i ham + Earthborn med charge lane = WIN, andet spil giver han line of sight ved at crit slamme en Ravagore så den blev knockdown + nyss hunters nu med line of sight til pVail = WIN. Jeg ville bare nævne at den overraskende nok kan gøre enormt meget arbejde hvis du er heldig med en crit effect. Husk boost altid to hit så nærmer sandsynligheden (antaget du rammer på 1,1,2) sig 50 % for en crit og et ranged slam kan skaffe dig de muligheden der skal til for at vinde et spil da det er som den spanske inkvisition, du ser den ikke komme.

For at uddybe Burrowers vil jeg starte med at sige, på deres statline ser de ikke ud af noget. De har 1) offer stats (dvs, DEF og ARM man altid kan skyde, eller ikke behøver charges for at ens infanteri kan pålideligt gøre det af med dem altså meget svære enheder at få over bordet) 2) kan ikke ramme noget, 3) har lav Range på deres gun og 4) giver ikke fantastisk skade. Hvis ikke du tager højde for deres specielle regler er de en af den slags enheder jeg aldrig ville overveje.

Deres speciel regler gør dog op for det og mere til. Burrow gør at deres offerstats ikke får dem skudt inden de kommer frem, og tough gør at de ellers nemme mål skal du have mulighed for at slå mere end en gang for pålideligt at få dem ud af spillet. Problemet med ikke at kunne ramme noget er meget reelt, burrow kan dog ofte skaffe dem backstrike bonus eller aim, og nogen gange både aim og backstrike. Så kan de godt ramme andre med offerstats. De har lav range på deres guns og det er da trist hvis ikke det var fordi de er temmelig svære at få ned inden de er inden for range. Personligt tror jeg dog aldrig jeg har skudt med dem, og det er på grund af Point blank som gør at de må bruge deres gun i melee, og pludselig er deres damage output ret højt. Det betyder at jeg typisk bruger dem til at få et charge mod tungt infanteri eller tough modeller. De giver gennemsnit på 18,5 + 21 skade (- ARM). Det er lidt i underkanten til en heavy men kan nappe lights eller bare virkelig meget halvgodt infanteri. 

Lad os sammenline med en anden enhed som koster 6 point og har 2 angreb, Satyxis Bloodwitches. De har MAT 6 og Gang så de kan ramme selv. De har charge gennemsnits skade på 22,5 + 17 så lidt det samme (dog lidt bedre). De har SPD 7. Fantastisk enhed, de når bare aldrig over bordet med DEF 13 ARM 13 da alle med en gun kan og vil skyde dem. De mangler burrow for at komme over på den anden side, det har de heldigvis mulighed for at få via deres Unit Attachment. Men selv der vil deres mangel på tough betyde at du skal bruge den samme energi på at dræbe 10 burrowers som du ville bruge på at dræbe 13-14 Satyxis Blood Witches.

Opsummerende pointer: De kommer over bordet! De er svære at få væk igen! De er gode til at dræbe tough modeller! De giver mere skade end chargeing Fenblades! De koster 6 point!

Til at starte med så prøv at bruge dem til at jamme zoner og dræbe hvad end fjenden havde sat i zonen. Husk en fellcaller i nærheden til at give dem ekstra MAT.

Deres eneste rigtige svaghed er 2 laver MAT end jeg kunne have ønsket mig.

Med hensyn til turneringen så vandt jeg 2 og tabte 1 med mine fjolle bolle lister. Den ene var en pGoreshade liste med deathjack, nightmare og en seether på 35 point. Det var en sjov liste men spiller man Cryx skal man ikke tro man spiller circle og det var lidt det min liste troede. Den anden var en ret god witch coven med kraken liste som jeg i 50 pint har brugt med en del held, eksempelvis til imperator liga finale turneringen. Vi spillede ikke steam roller men nostalgi scenarier fra Mk. 1 og andet fjollet gøgl. Altid spil steam roller hvis du vil have et balanceret spil, det her var ren underholdning af den slags der er fedt i små doser. Jeg glæder mig til næste år, hvor vi nok holder endnu en, men kan sagtens vente.

leahciM

Sweet at du havde success med Impaleren  :D
Det er også min opfattelse at man skal gå efter at critte, men med kun 3 Fury og P+S 13 synes jeg lynhurtigt man løber tør fordi man gerne vil booste det hele.

Fedt med de Burrowers, lyder en del mere brugbare en jeg først havde antaget  :)
Må prøve dem en dag jeg skal prøve noget nyt - det er det hele bare, da jeg er ny til Hordes, hehe.

Sejt med turneringen der. Forstår dog ikke så meget af det, da jeg ikke aner noget om de lister du skriver om  :P

Har du prøvet at spille med Champions eller Krielstone bearers?
Jeg synes de virker ret seje, men spillede dem tilsyneladende ikke helt optimalt i de sidste par spil jeg havde..