News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Craft'n'paint Standarder til turneringer, klubber, o.a.

Started by Nicolai Matz, 24 October, 2018, 18:47:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nicolai Matz

Efter mange år væk fra hobbyen er jeg blevet lidt nysgerrig mht. hvad folk betragter
som en spilbar hær (WFB/AoS/40K) ift. craftmanship. For mit sidste spil - ud over et for
nylig hvor min søn tværede mig ud i WFB 4ed.) var i 1998 - og det er længe siden.

Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at begynde med turneringer eller noget men det
kunne være meget sjov at høre hvad folk har erfaret mht. hvor godt en hær skal males,
hvor meget der må konverteres, unit filles, og så videre.
(og så kunne det være at jeg skulle finde en klub i nærheden af Dragør)

Silchasruin

Jeg spiller selv AoS og 40k i Emperor's Pride (ved Ny Ellebjerg St.), så min erfaring er derfra.

Unit fillers - bruges ikke i de spil jeg spiller så.....

Maling - Ser helst fuldt malet, jeg har ikke oplevet at kvaliteten af malingen har været et problem, men hvis man grunder sort, laver en grøn prik, en rød prik og siger se jeg har malet og har 3 farver kan det nok ændre sig. Forskelligt hvor meget folk går op i at male og hvor god man er. Nogle maler sindsyg godt, mens andre bare vil have det til at se ok ud på bordet. Spiller selv nogle gange i klubben med og mod hære der ikke er fuldt malede, specielt hvis folk er ved at bygge en hær op. Ved små turneringer eller ligaer i klubben kræver nogle af dem fuldt malet.

Konverteringer - er for det meste en fed ting, så længe man kan holde styr på hvad der er hvad på bordet og det har nogenlunde samme størrelse. Ikke oplevet konvertering der var et problem, men sikkert nogen der kan få mig til at ændre mening ved bare at klaske 2 stykker plastik sammen fordi man ikke gider købe en figur. Hvis jeg hører nogen vil have en hær hvor alle figurer er konverterede vil jeg tænke det er fedt, men går også lidt ud fra man gør det fordi man har en ide med det.
Medlem af Emperor's Pride
Malet:
5560 point Blades of Khorne
3024 point Necrons

Nicolai Matz

Tak. Den gang jeg fik spillet noget (WFB orc's og 40K Space Marines) var der utrolig mange umalede enheder, min egen hær havde et par malede war machines og helte, 2 halvt malede core regiments og squig hoppers og det var det.

Unit fillers har jeg først stiftet bekendtskab med sidste år men jeg kan lide det look de tilføjer, hvis de er veludførte.

Zephyr

Tror det kommer meget an på hvad og hvor du gerne vil spille.

Kan ikke udtale mig om AOS og 40K men i WFB, og nu T9A, er jeg i det private miljø (foreninger og private spil) aldrig støt på at folk ikke har kunnet spille med de figurer de nu engang har eller proxies. Malet / Umalet, WYSIWYG, fillers osv. betyder ofte langt mindre end det at der er nye folk der har lyst til at være den del af det almene figurskubberi.
Men så igen - jeg spiller for det meste i det mere turneringsmindede  / competitive miljø hvor malingen ikke kommer først. 

Jaenz

Jeg synes at spillet er meget sjovere hvis tingene er malet, og terrænet et pænt.
Det gør mig ikke noget hvis du proxyer et eller andet tilfældigt når vi lige står i kælderen, men jeg synes det er fedt at arbejde imod at have en malet hær, selv hvis den kun er bare-bones malet.
Unitfilers synes jeg er Rule of Cool, du kan virkelig tilføje meget sejt til din hær med dem. Men det skal give mening og tema.

Nicolai Matz

Enig. Malet hær er bare federe. Hvorfor jeg og den ældste også arbejder på at få 2 små hære op at stå (Orc n Skaven) så vi kan gå i krig - sammen med et battle bord med terræn der også skal kunne fungere til Mordheim.

Unit fillers ser jeg ikke som en besparelse intid men mere som noget der kan give flavor og afveksling i arbejdet - jeg vil for eksempel bruge et par Squig Hoppers med mine Night Goblins og nogle (grønne og savage) ogres med mine Savage Orcs.