News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Red Army!

Started by Skilkoff, 29 November, 2018, 17:49:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Steiner

Quote from: Nicolai Matz on 09 December, 2018, 11:49:28
De er også pænt fede men giver et helt andet indtryk end  KV'erne med løberust.
Er det en række "bitches" der holder der foran 34'erne ?

SU76. De er vist det nye sort til MW  :o Har ikke rigtigt fået læst op på MW russer ordentligt, har lavet dem til LW i sin tid.
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Find os på Facebook.

Skilkoff

Jeg har overvejet at give dem et brush for at pep dem lidt om men er ikke helt overbevist med mig selv i nu om at det er den stil jrg vil have på dem så venter og laver et par test modeller inden jeg gør noget.

Fedt at det er SU-76 som der er det ny sort. Så var det meget godt jeg ikke bestilte et unit SU-85er hjem. Tak for tip ;)

Nicolai Matz

Nå ja, det er SU76'ere. Havde glemt deres typebetegnelse, kunne kun huske at mandskabet kaldte dem "bitch" på russisk pga. den manglende beskyttelse mod elementerne  :D

Skilkoff

Quote from: Nicolai Matz on 09 December, 2018, 20:02:06
Nå ja, det er SU76'ere. Havde glemt deres typebetegnelse, kunne kun huske at mandskabet kaldte dem "bitch" på russisk pga. den manglende beskyttelse mod elementerne  :D

Jeg kan ikke se problemet, Det er grunden til at vi har Vodka ;D

Skilkoff

SÅ fik jeg lavet den sidste KV-1 Færdig og med en Commander så man ved hvem som der har flaget og skal skydes på :)

(KV-1)

fik også klippet og filet de sidste 2 stk T-34 så jeg kunne male dem og det var jo alt for nemt når at de først var samlet. Men hold da kæft det er noget lort især når at man også lige skal fixe dem så de kan få deres 85mm Guard tårn på. Man glæder sig jo næsten til den dag at man får en bog så de kan bruges til noget

(T-34)

Fik lige et par billeder af hvad mine kære modstander har fået af support til sine Tysker her i DEC så er da glad for at jeg har kastet mig over 4 stk B-13-16 katyushas selv om han har samlet sig en Tiger...
Men igen, hvor farlig kan den da være 8)

Nicolai Matz

Man kan ikke få en kommandør der faktisk sidder med kulørte flag eller en råber ?
Ville været ret awesome til at vise de horrible mangel på radioer i russiske tanks EW - og så kun have antenne på command tank'en :)

Skilkoff

Jeg har ser man kan købe en T-34 med en Commander der har rød/gul flag i hænderne men sygens at det er lige dyrt nok at give 100,- for at få en Commander.

Men jo tanken har slået mig at gøre det, især på mine Early tanks.

Nicolai Matz

Du må custom-builde en kommandør der hænger ud af lugen mens han febrilsk fremviser en stor slagplan med en masse pile, stjerner-og-segl og hagekors  8)

Hvis det er FOR morsomt til FOW så kan han jo altid være en magnetisk add on......

rosenaa

Der findes en commander som holder den ene hånd oppe som at vise *stop* - mon ikke han kunne udstyres med et flag  :)
Ellers så læg et par stykker rullet sammen foran den almindelige  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Skilkoff

Det er ikke nogen dum ide. Kan godt være jeg kaster mig ud i det når at jeg for alvor kommer igang i det nye år.

Steiner

Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Skilkoff

Jaja det er jo den simple løsning på problemet  ;D

Nu har jeg læst reglerne igemmen og prøvet at sætte mit og se på units i forhold til hvordan at reglerne virker frem for hvad er Nice at se på.

Nogen at de første koder som der knækkes er unit antal ? Hvor mange eller hvor få tanks bør man have i et unit i forhold til Last Stand test.
Hvordan fixer jeg mit Spotter problem som Russer når at mine katyushas ikke selv kan se og mit HQ er Skill Green til at hjælpe dem?
Skal have lavet en Ballance i mellem anti-fodfolk og anti-tank weapons. (eller prøve at have det i hovede når at jeg køber ind)

Gode råd er self velkommen men er selv gået i tænkeboxen :)

Skilkoff

Hade faktisk taget et billede af mine T-34 som 85mm Guards uden at smide det op ;D spild af liv.

(T-34-85 Guard)

Fik samlet og malet mine katyushas her til aften efter maden. ca 3 timer så var de klar til at blive sat på bordet.

(B-13-16 katyusha)

Nicolai Matz

NICE. Du arbejder pænt hurtigt. Katyushas har altid været et af mine stykker yndlings-isenkram fra WWII. Men kan man ikke få dem som Studebakers i stedet for, hvad er det der, Zis-12 ?

Nu får jeg helt lyst til at starte FOW   8)

Skilkoff

Jeg har ikke tjekket så meget op på om man kan få dem i andre typer end Zis-5 eller Zis-12 er faktisk ikke 100% sikker hvad for en model det er de køre med her.

Jeg fik bare at vide at hvis at jeg skulle have der raket lort med så købte jeg dem i plast fordi at det andet var noget lort uden lige. Så sage jeg hvor slemt kan det være også blev der kastet en CD og en banan efter mig i mens der blev råbt luk røven spasser!

Jeg har lige sagt til mig selv at jeg da også lige samler 5 T-34 mere så kan de lige blive malet op her imorgen også er jeg ved at løbe tør for dukker  ??? Også bør jeg måske komme igang med at spille det...

Steiner

Quote from: Skilkoff on 11 December, 2018, 22:32:01
Nogen at de første koder som der knækkes er unit antal ? Hvor mange eller hvor få tanks bør man have i et unit i forhold til Last Stand test.

IMHO er fire det mindst antal, for en effektiv tank platoon, flere er bedre, men jeg spiller ofte Tysker, og der er man hæmmet af prisen, så jeg stopper ofte ved fire. Tre er et dumt antal, da man skal ved et baghold eller liggende, "nemt" kan ende med at skulle teste, jeg har spillet en del med Stug Command Card til Iron Cross og der er det tre Stug pr. platoon, og efter 2-3 kamp tur, ender man med at havde en del platoons med kun en Stug og selv om de er Fearless er det altså øv, at skulle teste hver tur   >:(

Hvordan fixer jeg mit Spotter problem som Russer når at mine katyushas ikke selv kan se og mit HQ er Skill Green til at hjælpe dem?

Der er ingen nem løsning ;) Ej der er et par tricks.

1) Lær at ligge din Range in Marker rigtigt! Ja det lyder nemt ikke? Men ofte kan man sådanne ca. se hvor en modstander vil lægge sit infanterie/gun/objektiv, ud fra terræn og mission. 

2) Stille sin artilleri enhed så den kan observer direkte, altså uden hjælp fra CC, risikabelt for de er udsat for ild selv så, men lægger man pres på, kan det hjælpe.

3) Benyt Recon til at udvide din deployment zone, for hurtigere at få CC frem for at spotte på gode mål.

4) Køb Command Card Reconnaissance by Combat (At the start of a game, after deployment, reposition one of your Ranged In markers anywhere on the table) - Det er ret snedigt, tyskerne har så et kort ( Diversionary Tactics) der desværre ret nemt kan modvirker dette kort, hvis de selv har købt det.

5) Is i maven  ;D

Skal have lavet en Ballance i mellem anti-fodfolk og anti-tank weapons. (eller prøve at have det i hovede når at jeg køber ind)

Det er jo den gængse filosofi, jeg har dog mest succes med rene tank lister - jeg finder at mikse tanks med for meget support, sløves mit angreb og evne til at udmanøvrere min modstander. Spiller man tanks, skal man angribe og man skal være aggressiv - Det opnår man bedst, med en volumen af tanks. Mindst 10+ tanks og gerne 15+. Derudover er mobilt AT og Recon næsten altid en god investering. Mekaniseret infanteri kan jeg næsten aldrig får til at virke  :-\ Artilleri har jeg aldrig råd til, da jeg har brugt mine points på Tanks, Recon og Mobilt AT.

Min DAK liste, som jeg har vundet flere slag med, end jeg har tabt...

BoErri

Ja Steiner, ud fra din liste at dømme, så er de 'gode gamle dage' hvor man kunne benytte 'combined arms' taktikker i FOW åbenbart væk...
Det er lidt samme konklusion jeg selv var kommet til med V4, men rart se at der er andre der også mener det...en lidt kedelig situation syntes jeg...det er jo lidt som om FOW er blevet til en større udgave af 'TANKS'...suk. :(
Men meget historisk at man kun har kampvogne og intet infanteri eller artilleri...eller?  ;)

Skilkoff

Rommel hade de kampe kun med Tanks men det er også det eneste sted som jeg lige kan komme på.

Når at jeg sider og læser på ting og roder med lister så bliver infanteri meget nemt point fyld som der bare skal hjælpe til at holde på ting eller stå i vejen.
Tror bare at Tank games fanger folk mere end den historiske korrekt spil og sted fylder for en.

Nu hvor at vi er inde på det med lister så bider jeg mig lidt fat i at du har Fd Kfz 221/222 med i listen, hvad er tricket med dem? (er for nyzkærig og vil gerne lære mere)

Nicolai Matz

Nu kender jeg meget lidt til FOW-reglerne men er det ikke bare sådan at man KAN lave en tank-liste men bliver totalt rundbarberet af en fjende der medbringer de forskellige elementer og faktisk kan få dem til at spille sammen ?
Historisk set har det i hvert fald mange gange været urimeligt dyrt at lege panser-kavaleri uden støtte fra artilleri, infanteri og flyvevåben.......

rosenaa

Quote from: Nicolai Matz on 13 December, 2018, 17:37:52
Nu kender jeg meget lidt til FOW-reglerne men er det ikke bare sådan at man KAN lave en tank-liste men bliver totalt rundbarberet af en fjende der medbringer de forskellige elementer og faktisk kan få dem til at spille sammen ?
Historisk set har det i hvert fald mange gange været urimeligt dyrt at lege panser-kavaleri uden støtte fra artilleri, infanteri og flyvevåben.......

Generelt jo - men da jeg kun kan tale udfra de ældre regler - så vil min mening overfor andres syntes irrelevant  :)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

BoErri

Quote from: Skilkoff on 13 December, 2018, 16:18:26
Tror bare at Tank games fanger folk mere end den historiske korrekt spil og sted fylder for en.

Du har helt ret...det er desværre det de unge vil ha' ;)

BoErri

Quote from: rosenaa on 13 December, 2018, 17:40:48
Quote from: Nicolai Matz on 13 December, 2018, 17:37:52

Generelt jo - men da jeg kun kan tale udfra de ældre regler - så vil min mening overfor andres syntes irrelevant  :)

Jeg har spillet efter både V3 og V4 og som jeg skrev ovenfor, så appelerer V4 mere til kampvogne end til 'combined arms' i min optik. Som Steiner skriver, så bare masser af kampvogne og så lægge pres det rigtige sted...altså på modstanderens 'core units', break modstanderens 'formation' og bingo du har vundet...så jo flere core units du har med, jo sværere er din 'formation' at break'e...ergo er der ikke den store ide i at investere i support units længere...ikke i forhold til flere 'core units'.
Men det er bare min mening :)
Det var lidt anderledes i V3, hvor du skulle miste mere end halvdelen af dine platoons (både core og support) før du tabte (eller hvis CinC var i live, skulle slå for at blive i spillet).

Nicolai Matz

Nu er jeg bare uvidende men nysgerrig: kan en hulens masse panserværnsskyts ikke fås en del billigere end tanks ? Det er jo også langt fra alle tanks/stormartilleri/panserjagere der er lige gode til at bekæmpe infanteri, nogle af dem har for få MG / for snævert field of fire, andre kan ikke en gang skyde HE med deres main guns.

BoErri

Jo, infanteri og AT guns kan være ganske effektive, men nu tales der om hvis man stiller med en kampvogns hær og der er jeg enig med Steiner i at masser af kampvogne nok er bedste bud...og så er der ikke råd til så meget andet.
Og generelt er det min erfaring at kampvognshære er bedre stillet end infanteri...for missionerne lægger op til at man ikke bare kan grave sig ned og så lade fjenden komme...og infanteri hære er bare ikke særligt mobile.

rosenaa

Man kan vel altid grave sig ned ?