News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

[6th.] Tomb Kings - no mummies ?

Started by Nicolai Matz, 18 December, 2018, 21:00:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nicolai Matz

Jeg har holdt pause med Warhammer i 20 år og da jeg startede op igen, stødte jeg på "Tomb Kings" som jeg fandt meget charmerende og har derfor, uden hverken at have nogen ide om mechanics eller army composition, anskaffet mig en chariot, tomb guard, cavalry, en screaming skull thrower (en af de helt gamle, less impressive med mere klassisk) og en masse skeleton warriors.

Og da en af dem jeg købte Tomb Kings af, holdt helt op med WFB, så sendte han mig også sin 6th. ed.TK army book - som jeg nu har læst lidt i, mest for hyggens skyld.
Ingen mumier ?
I gamle dage, hvor undead armies bestod af et sammenrend af vampires, zombies, carrion, skeletons, wraiths og meget mere - der var mummies.
Og så laver de Warhammer-Egypten - og inkluderer IKKE mummies ?

Findes der en forklaring på det sære fænomen ?

Zephyr

Mumierne i tomb kings hæren er selv tomb king'sne.

De gammel "en km vc-papir" mumier blev dropped (nok da de jo strengt taget hverken er voldsomt skræmmende eller inspirerende at skulptere).

Nicolai Matz

Det kan jeg sagtens følge, de gamle 4ed. mumier lignede faktisk alm. levende mennesker - iført en kilometer toiletpapir. Jeg havde i hvert fald svært ved at tage dem alvorligt når de marcherede frem mod mine orker  ;D

Men en unit af decrepit og magre, lasede mumier med fremstikkende knogler og huden trukket stramt over kraniet  8)

Måske man skulle lave nogle selv - ud af nogle af de snesevis af skeletter jeg har raget mig til + noget green stuff. Det virker bare voldsomt forkert ikke at have dem......

Kristian

6th ed tomb guard figurerne er da også mumier. Det er bare meget tydeligere på karaktererne. Kun de mægtigste krigere og kongerne blev mumificerede, så det giver god mening at der kun er få mumier med.
Konge af Lethian!

Nicolai Matz

Quote from: Kristian on 18 December, 2018, 22:12:29
6th ed tomb guard figurerne er da også mumier. Det er bare meget tydeligere på karaktererne. Kun de mægtigste krigere og kongerne blev mumificerede, så det giver god mening at der kun er få mumier med.

Nu du siger det - men jeg måtte lede efter det "...the Tomb Guard were honored by partial mummification..." (+ den tilhørende tegning der også hjælper på vej).

Jeg finder det sært at det er det eneste sted i hele TK Army Book der overhovedet nævner at der er tale om en slags mumier - nærmest som om det var en eftertanke.......

Kristian

Hov, havde helt glemt denne her.
Er forsiden på 6th ed armybogen ikke et billede af en mumie?
Konge af Lethian!

Zephyr

Jo - en "Tomb King" som jo netop er en mumie.

Tog lige et hurtigt kig i 6th bogen - der nævnes både at kongerneer preserved, embalmed og gentagende gange mummified.

Nicolai Matz

Ja, characters er helt klart mummies - men det var mere at ingen units er beskrevet som værende mummies (Tomb Guards er så beskrevet som sådan dybt nede i noget fluff text) mens man i gamle dage kunne have regulære units "mummies"