News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Opbevaring/Transport af figurer

Started by Nicolai Matz, 21 March, 2019, 10:21:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nicolai Matz

Ifm. at jeg - alt for langsomt - restaurerer en gammel orkhær, har jeg indset at jeg også kommer til at have noget at opbevare og transportere den i. Det er jo mostly en horde army så det er primært ordinary size mini's der skal stores.
Det er metalfigurer, malede, på 20 eller 25 mm square bases. Jeg har pt. ikke lakeret.
Magneter i baserne er på tapetet.

Jeg bruger pt. ruminddelte "søm-og-skruer"-æsker med transparant låg, så hver figur kan have sit eget rum og det er nemt overskueligt. De har den fordel at de kan stables, har gennemsigtigt låg og ikke fylder urimeligt meget. Jeg er bare ikke klar over om den glatte plastic er for hård ved figurerne.

Hvad er folks erfaringer og gode ideer ?

Ryback

Jeg ville helt sikkert få noget skum eller anden foring ind i billedet, hvis du skal kunne transportere firgurerne længere end fra kælderen til hobbyrummet. Jeg tror ikke, hård plastic uden anden isolering vil være godt for dine figurer, hvis du altså har tænkt dig at transportere hæren i den kasse.

Alternativt, hvis du alligevel skal have magneter under baserne, så kan en kasse i stål (fx en bageform) måske være en god og billig løsning. Det har jeg flere klubkammerater, som bruger, men det er dog primært til plasticfigurer, som jo er meget lettere. Du kan jo se, om figurerne kan holde sig fast på køleskabsdøren, når du har fået nogle magneter under baserne.

Der er seriøst mange produkter til figurtransport. Valget er ikke mindst et spørgsmål om, hvor meget det må koste.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Nicolai Matz

Der fik jeg noget at tænke over. Det er en skam at de æsker jeg allerede bruger ikke er høje nok til at figurerne kan stå op, for så kunne jeg finde på at lægge tyndt stål i bunden af hvert rum.

Den eneste "autoriserede" miniature case jeg ejer er en single layer GW kuffert med gråt skum som jeg må have købt i Fantask en gang i 1990'erne - og som pt. rummer mine gamle Space Marines. Men sådan en hær fylder jo også NOGET mindre end WFB orcs.

Jeg må nok starte med at lave en magnet-test.....

rosenaa

En af mine gamle kammesjukker havde med held lagt metalplader i Trævarernes skuffe system. De var høje nok og når de stod base mod base kunne de ikke flytte sig  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

blomkaal

Quote from: Nicolai Matz on 21 March, 2019, 15:55:19
Der fik jeg noget at tænke over. Det er en skam at de æsker jeg allerede bruger ikke er høje nok til at figurerne kan stå op, for så kunne jeg finde på at lægge tyndt stål i bunden af hvert rum.

Kan du ikke bare lægge stål på siden af rummene?

Nicolai Matz

Det var ikke en dum tanke men skillerummene er lidt "billige" i støbningen, det er kun bunden der er straight og solid, så jeg tror det vil frembyde nogle problemer med tilpasning.

rosenaa

mm du skiller skillerum ud med 5mm plade ?  :)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nicolai Matz

Quote from: rosenaa on 28 March, 2019, 17:54:03
mm du skiller skillerum ud med 5mm plade ?  :)

De er ikke flytbare så det ville betyde at jeg skulle skære indmaden ud. Spørgsmålet er også hvor meget jeg får brug for at flytte hærene - har pt. ingen at spille med uden for hjemmet.

rosenaa

Hvad med de metal skuffedarier som bla. IKEA laver ?

Nicolai Matz

Ikke super flytbare - og det er rart at have muligheden......

princelarming

Jeg valgte en nem og billig løsning:

Se her

At jeg så lavede otte, det er en mindre detalje...  ::)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]