News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

"Egrimms" 40k sektor

Started by Egrimm, 19 September, 2013, 22:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egrimm

Quote from: Ilithien on 06 July, 2018, 11:20:25
Quote from: Egrimm on 06 July, 2018, 11:01:51
De er langt fra perfekte, men samtidig de bedste space marines jeg har malet indtil videre vil jeg sige.
De er sgu rimelig fucking fede. Hvis jeg skal komme med noget, så skulle det være at der kunne blive gjort lidt mere ud af skeletdelen på de 3 hjelme. Men som sagt, de er sgu meget nice.
Jeg er enig, den drukede lidt i den blå glaze. Overvejede at markere den op, men besluttede mig for at det var dette trin i læringsprocessen :)

Egrimm

Så fik jeg endelig malet resten af de Thallax der hører til den leder jeg fik malet for halvandet år siden. De figurer er stadig virkeligt cool, de fanger essensen af mechanicums næsten robotter fantastisk. De har ikke fået det mest avancerede paintjob, men det komplimenterer dem ret godt føler jeg.

Egrimm

Da jeg købte en stak Mechanicum brugt for lang tid siden – den jeg har malet på indimellem lige siden – fulgte der også nogle små mini robot tanks med. Jeg kan ikke huske hvad de var tænkte som, men de er ikke Forge World er jeg ret sikker på, men de kan vel bruges som Cyclops Demolition Vehicles eller lignende hvis jeg nogensinde skulle spille. Søde er de i hvert fald, og de passer rigtig godt ind i temaet.

trygsen

Sejt  ;)

De er Mindre end Grot-Tankz

Men søde, er de i hvert fald !  :P

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Egrimm

En af mine bekendte bemærkede at de små robot tanks var fra Anvil Industries og han har ret, de kalder dem Tauros og de fås med en række forskellige våben.

Egrimm

I anledning af orktober er jeg ved at male en stak boyz, ikke fordi jeg skal bruge dem til noget men bare fordi månedens øgenavn var cool og de lå i kælderen 8)

Egrimm

Jeg blev åbenbart aldrig helt grebet af Waagh'en i orktober, for jeg har en stak næsten færdige orker mere. Jeg vil dog forsøge at lade hype hjælpe mig med at finde lidt interesse i 40k igen og har fundet min helt gamle metal Abbaddon fra 90erne frem i et håbet om endelig at få den færdig. Han har taget en lige så gammel metal terminator og en lidt nyere biker (men stadig i en anden plastik type end de bruger i dag) med. Der kommer billeder når/hvis jeg faktisk får noget af det færdigt.

Egrimm

Det går fremad, men jeg blev mindet om hvad der fik mig væk fra Black Legion i gamle dage: Guld trim er besværligt. Det går lidt lettere nu jeg primært er skiftet til Vallejos guld farver frem for GWs, men den er stadig en af de mere fickle - men i det mindste er metallic malingerne blevet bedre på 20 år.

Egrimm

Her er de lovede billeder - ringe som altid, hvorfor pille ved traditionerne ;) En sidenote: jeg har aldrig haft problemer med hans arme, måske det var de nyere men for mig har de med en god superlim altid siddet fast  8)

Egrimm

Samtidig med Abaddon malede jeg på en terminator, så han ikke blev ensom, og den blev færdig lidt efter men har ikke fået den op her.

Jeg gik efter klassisk base og stil overall.

Egrimm

Oven på at jeg malede ærkefjenden fra Chaos var det vist på tide at jeg fik malet en mere kejser-tro figur, så jeg fik gjort den inkvisitor jeg havde liggende færdig.

Jeg forsøgte med vilje at holde ham mere lys og ren, især den hvide og så skulle guldet også se virkelig velplejet ud, og det lykkedes da omend kappen fik lidt for mørke pøle af wash.
Hans sværd er heller ikke perfekt, men jeg prøvede en anden måde at få det til at se "elektrisk" og powersword agtigt ud med en massiv lys blå grundfarve og så heftig drybrushing af lys blågrå. Det blev ikke perfekt, men det gav en interessant anderledes take på konceptet end de teknikker jeg har forsøgt hidtil.
Det er samlet en læringsproces, og jeg går jo efter devisen at gå fremad frem for at rense og lave "gamle" figurer igen og igen.

Egrimm

Jeg havde brug for at afbræk til de halvlange, så jeg fik malet et par poxwalkers. Delvis ud fra devisen at Nurgle er så let at male for mig.

Egrimm

Jeg fik malet de sidste to poxwalkers jeg havde stående, de havde stået og rådnet halvfærdige lidt for længe. De er dog sjove, de er nok nogle af de sjoveste figurer at male generelt, synd jeg har svært ved at finde gejsten for 40k mere. Om ikke andet så minder det "ny" Nurgle Blood Bowl hold en del om dem æstetisk, der burde jeg kun lege med farver, teksturer og washes på samme måde.

rubber

De er blevet rigtig fine. De kan jo også bruges i Kill-team, hvis du er træt af 40K. Det er ret sjovt, synes jeg.

Mvh. Tim

Egrimm

Quote from: rubber on 23 November, 2019, 13:12:36
De er blevet rigtig fine. De kan jo også bruges i Kill-team, hvis du er træt af 40K. Det er ret sjovt, synes jeg.

Mvh. Tim
Det er sandt, omend jeg ikke har spillet 40k siden 2nd ed faktisk. Malet og købet bøger ja, så det er mere universet som helhed jeg har brug for en pause fra - spillet er allerede ude.

Egrimm

Jeg fandt så to poxwalkers mere, forrådnende bag andre figurer i et skab i kælderen, så der kommer flere på et tidspunkt.

Egrimm

Jeg har i lang tid haft Warhammer 40,000 Imperial Knights: Renegade spillet stående, omend jeg ligesom alle andre købte det for at få de to knights billigt – fandt det i sin tid som rest-salg til 700kr, mindre end én knight koster normalt. Nu er de så endelig samlet, endte med at samle dem som spillet foreslår for ikke at skulle tage for megen stilling. Jeg kunne have magnetiseret dem, men synes figurer kan blive lidt "løse" på den måde og er faktisk gået den modsatte retning og har limet de fleste bevægelige dele af samme grund. Konceptet er fint, men bryder mig ikke om at en figur er mere wibbly-wobbly end en timelord gadget. Så skal de bare males...

Se Blood Bowl tråden for kommentarer til resten.

Egrimm

Jeg blev aldrig helt tilfreds med overgangen mellem de to kits jeg samlede min deamonsmith af, så da jeg havde en del tilbage fra mine knights føjede jeg lidt af dem til for en bedre overgang. Den er blevet bedre, men jeg er stadig ikke helt tilfreds, kan være der kommer ting der gør den endnu bedre inden jeg når til at male den. Det er primært siderne af midten der virker lidt tomme, omend tom måske ikke er dårligt når der sker så meget ellers. Hans "penis" kanon virker dog som et passende ranged våben og meget chaos på den gamle metal måde.
Stor er han i hvert fald blevet, måske for høj, min tanke er en form for obliterator lord for at forklare hans størrelse.

Egrimm

Det slog mig for nogle måneder siden at man nok kunne lave ret "pang" og farverige skemaer med en gul base og så GWs contrast malinger ovenpå, primært rød.

Derfor købte jeg lidt Blood Angels og lagde ud med Lieutenant Tolmeron – man skal jo nærmest male primaris lieutenants nutildags.

Jeg er ganske godt tilfreds med den røde, den er blevet ret meget som jeg ville have den. Jeg skal blive bedre til små detaljer, men samlet er det ubetinget den flotteste space marine jeg har malet til dato.

Egrimm

Jeg har fået samlet en god stak Necromunde Goliaths, de skal nok blive malet og komme op inden for en overskuelig fremtid nok i deres egen tråd, men jeg kom til at tænke på om man kunne lave det til en rag-tag hær til 40k ud af det. Sådan lidt bybande der er vokset stor agtig. Ikke at jeg ville få spillet med det nok, men det ville da give et ekstra tema og grund til at komme i gang med det.

Men hvilken hær? Min første tanke var Adeptus Millitarum, men måske egentlig Genestealer Cults ville passe bedre - også selvom de har en reel Necromunda bande, tænker her ikke på det inficerede på nogen måde men kun regler. De kunne bruges som grundlag hvor de normale, store Goliath Gangers nok mest ville svare til hybrids ud fra størrelse (omend man ikke har så mange  af dem i hæren som jeg er endt med gangers vist, så ud fra det vil de være bedre som meget store brood brothers), stimmers er nok mest aberrants, forgeborn er vel mest af alt brood brothers og zerkeren er næsten for stor til abominant så måske nærmere patriarch.
Det gode er at alle GSCs køretøjer vil passe godt ind i den industrielle stil, både banden og et at køretøjerne hedder jo Goliath ;)

Hvad sige I? Dum ide at arbejde videre på? Vil give en lidt rodet våbenblanding da de jo er lavet ud fra banden, så ikke helt så wysiwyg som turneringshære, men det er jo heller ikke målet, bare at give mine steroide-drenge lidt ekstra omkring dem.

Egrimm

Siden der ikke kom nogen respons gik jeg lidt i stå og kiggede på andre ting af interesse.

Dette er nok den figur, der har været mest træls for mig i meget lang tid. Jeg kom for nogen tid siden til at tænke på et farve-skema til Necrons, der kunne være ret interessant at afprøve. Således skaffede jeg mig en af de modeller, de havde på lager i den lokale figur-pusher og gik i gang.

Det er "bare" hvid med en svag grå tone (Corax White), grå/sort (Nuln Oil og Black Templar contrast) og så grønlig "glow-agtig" (Hexwraith Flame). Det var virkelig en øvelse i minimalisme hvad angår antal farver.

Medens det fungerer ret godt tager den meget længere tid at male, end man skulle forvente, da det ser virkeligt enkelt ud, men det nærmest monokrome skema virkeligt kræver at man er præcis med linjerne. Dette tog virkelig lysten fra mig, så der kommer nok ikke flere, selvom skemaet da absolut har sin charme og racen er cool – jeg har stadig lyst til at arbejde med en Monolith en dag og den ville garanteret se godt ud i skemaet her, men ikke lige nu!

Egrimm

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg er blevet meget glad for Citadel Contrast malinger, og medens jeg sad og malede på en Blood Angel Captain indså jeg at jeg med hjælp af dem hurtigt* kunne få en stak Bloodletters færdige, og som tænkt så gjort, her er 8 af dem klar – for det skulle jo være Khornes tal.

De kunne helt klart have været bedre, men jeg havde en del problemer med at det føltes som om at mange detaljer og kanter "flyder ud" på dem. Jeg ved ikke om det er fordi er er gamle og kvaliteten afspejler det, kan ikke huske om de altid var sådan og har ikke nye at sammenligne med, eller fordi noget gik galt da jeg grundsprayede dem – det er trods alt set før at sprays æder lidt af overfladen hvis man er lidt for gavmild.

Jeg føler dog at jeg har fået det bedst mulige ud af dem i forhold til mindst muligt arbejde for at få et tollerabelt resultat, så det er vel en succes selvom det ikke er perfekt.

* I forhold til min standard

Egrimm

[Da den passer i flere spil ryger den både under Fantasy/AoS og 40k trådene]

Efter at have malet dæmon staff til mit Nurgle Blood Bowl hold sidste vinter (jeg burde virkelig få malet dets læge så det er helt færdigt og kan fremvises samlet) kom Corona omkring min fødselsdag, så jeg fik trang til at male mere Nurgle med hudfarver fordi det gør dem om muligt endnu mere gustne end med grøn hud. Derfor endte min kone med at give mig den ny Great Unclean One bare for at fremvise glæden ved Nurgle i håb om at holde sygdommen væk (og det har virket hidtil).

Efter en del overvejelser endte jeg med at samle den som Rottigus, omend jeg nok for temaets skyld vil kalde den noget andet (Korr'nah Koh'viid f.eks.)

Jeg er godt tilfreds med den, jeg har fået mange gode teksturer frem og gode spil i hudtonerne. Der er ikke så meget kontrast i dens skema, hvilket dog passer med temaet, men jeg har forsøgt at modvirke det en smule med dens blå hætte og rigelige mængder effektmalinger med lak til blod og slim. De små nurglings er også tænkt som kontraster – og hyggestemning.

Endnu engang overtager en GUO æren som både den flotteste og grimmeste figur jeg har malet hidtil vil jeg sige.

rosenaa

Den er edder.... Grim  ;D  (og godt malet8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Jeg er begyndt at genmale mit mechanicum, da jeg (endelig) har fundet et tema, en konflikt at basere dem på. Det samme gælder mine knights og potentielt titan, men mere om dem på et senere tidspunkt – der er en dybere mening, så kan afsløre hvilken konflikt det er på det tidspunkt. Disse her er netop malet i titan legion spot farver da de jo understøttes af horder af mechanicum tilbedere, så der er nogle farver at gå ud fra indtil videre.

Jeg er noget mere vild med det sorte og hvide end den lyse blå som jeg havde før, hvor jeg tænkte støtte til UltraMarines men det er jeg gået væk fra da Imperium Secundus godt nok er spændende, men det rød-blå skema fangede mig ikke virkelig – især ikke når der også skulle tænkes knights og mechanicum ind. Så må Space Marines være en gruppe og det mekaniske en anden i samlingen – måske støttet af lidt guardsmen som support fra riddernes retainers.