News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Multitude af maleprojekter

Started by Peter S, 31 January, 2017, 14:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rosenaa

Hvis det er glatte terninger er det - så hut jeg visker - kun to-komponent lim der holder
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Peter S

I den guide jeg tog figurerne fra foreslog de at man printede på selvklæbende labels.

Men jeg må prøve mig frem. I første omgang prøver jeg lige at slibe terningernes sider med sandpapir, og ellers må jeg indkøbe nogle labels.

@Søren - det lyder godt - tror også 4 point må være et godt sted at starte.

Jeppe D

Hvor har jeg set de grøn/sorte bretonnians før?  ;)

Du rykker ud af din WW2 comfortzone Mr. Seyfarth, glæder mig til at se hvor det bærer hen!

Kan du på samme måde smide kone og børn ud, fordi du skal holde Warhammerfødselsdag? Om ikke andet en gratis idé du kan bruge til at få en hel dag med hobbyen uden forstyrrende snak fra dine forældre ;D
Blog: Bunkeren Dice & Entertainment: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=949.0

Peter S

Jeg har faktisk ikke nogen billeder af Bret. hæren (andet end det der er i WD  ;)), så det kunne da være jeg skulle få støvet dem af, og få taget nogle gode billeder.

Og en Hobbyfødselsdag er da klart et koncept der må undersøges nærmere  ;D

Peter S

Så kom penslerne lidt i gang igen.

Denne gang blev det til den sidste spiller på mit Human Bloodbowl hold som skulle males, da han skal bruges i den BB liga vi har gang i i 2MD.

Det er nu en sjov afveksling fra det mere historiske, og jeg kan godt se mig selv male flere af denne slags "tegneseriefigurer", selvom der ikke lige er så meget af den slags på programmet i den nærmeste fremtid.

Jeg har dog 3 cheerleaders og min Coach liggende. Så de bliver nok fundet frem nu, og får lidt maling når jeg er træt af at male WW2 tyskerne.

Men her er NM aka. Newman - det seneste og meget talentfulde unge håb på Green Knights holdet. Han er udelukkende købt for at bryde den måltørke holdet befinder sig i - vi må se om han kan indfri forventningerne....

Jeg malede de 15 øvrige spillere for 12+ år siden, og min grønne maling var helt færdig. Heldigvis havde jeg malet base farver på ham, så jeg skulle kun highlighte det grønne. Men når Cheerleadersne skal males, må jeg finde ud af hvordan jeg finder en passende GW "Woodland Green", så det kan komme til at se godt ud.

Peter S

Ja, så gik det jo som det ofte gør... En længere malepause, efterfulgt at en kovending i planerne (eller er det nok denne gang nærmere at pausen er foresaget af kovendingen).

Jeg er stadig tændt på SAGA, og har også fået spillet to spil med Normannerne, mod Sørens mægtigt onde Vikinger.

Men efterhånden som jeg fik set nærmere på Normannerne, og deres historie i virkeligheden, og hvordan de fremstår i spillet, så blev jeg mere og mere tændt på dem, og Anglo-Danerne røg udenfor radaren...

Det viser sig jo - måske oplagt for mange andre end mig - at de originale Bretonnians fra Warhammer 3. ed er baseret meget kraftigt på Normannerne. Riddere og bueskytter, og et strengt feudalt samfund. What's not to like?  ;D

Så jeg er kommet i total Warhammer/Bretonnia stemning, og kan derfor ikke lade fristelsen ligge, men MÅ male en Bret. hær mere (øhm jeg mener Normannerhær).

Jeg har så tjekket alle mulige og umulige figurproducenter ud, og bestilte en pakke riddere fra Perry Miniatures, da jeg synes de umiddelbart så bedst ud.

De ankom her forleden, og jeg er umiddelbart ret tilfreds med dem. Jeg havde overvejet hvilke baser de skulle på, og havde noget set for mig at de skulle på ovale GW 35x60mm baser. Men nu jeg ser hvor små hestene er, så er 35x60 ALT for stort. Jeg troede størrelsen ville passe meget godt med de gamle GW heste (som de stand-in knights der er tidligere i posten sidder på), men GW hestende er nærmest 50% bredere, og 20% højere end de nye.

Så den går ikke. Jeg har så nu bestilt 25x50 mm ovale baser hos Warbases UK, som jeg håber passer perfekt. Men de er selvfølgeligt ikke kommet endnu, så nu da jeg havde 1½ times maletid i aftes, blev den sat på et stykke træ.

Jeg kan ikke male en hel figur på 1½ time, men siden posten ikke kun skal have tekst (det er billeder vi vil male i en maleblog) så er der lige 4 wip billeder af min første testknight til min kommende SAGA Normanner hær :-)

Han mangler alt highlight, og så et fint mønster på skjoldet.

Men har var fin at male på, og som altid også dejligt at male på metalfigurer.

Som så mange gange før er jeg i vildrede med hvornår jeg skal slutte maleriet. Jeg kan sagtens bruge halvanden time mere på ham, men jeg kan også nøjes med 10 minutter (plus basen). Så skal jeg gå efter at få malet hele enheder, og derefter gå tilbage og male flere detaljer (og sker det nogensinde), eller skal jeg bare give mig god tid, og så er hæren færdig når den er. Svært dilemma, jeg altid synes at befinde mig i.  :-\

Kristian

Fed bret hær   ;)
Med hensyn til dit dilemma, så har jeg selv haft det på samme måde. I de sidste mange år har jeg ind i mellem holdt laaange pauser fra maleriet, simpelthen fordi jeg satte ambitionsniveauet for højt. jeg har både en high elf hær og en chaos hær, hvor jeg har malet lidt og så er gået i stå.
Jeg har derfor lavet mit nye motto til: Finished, not perfect. derfor får jeg lige for tiden også malet meget mere. Selvom det ikke er min "sædvanlige kvalitet" så er jeg ret tilfreds med at jeg rent faktisk får produceret noget. Og chancen for at jeg går kold før projektet er spilbart er bare meget mindre.

MVH
Kristian
Konge af Lethian!

Peter S

Tak for kommentarerne Kristian.

Jeg tror jeg må arbejde på at få forfinet min "god nok" sans, så jeg maler til denne standard på mine "spillebrikker", og så i ny og næ maler en model hvor jeg går "all in".

Det passer meget godt ind i det der skete i weekenden. Jeg har længe forsøgt at få mine børn til at interessere sig for figurspil og især maledelen af det - uden den helt store interesse. Faktisk ret begrænset interesse hvis jeg skal være ærlig.

Men da jeg i fredags lidt tilfældigt foreslog den ene at male en viking - så var der øjeblikkelig respons. De andre ville også være med, så pludselig sad alle tre og var i fuld gang med mine Saga vikinger (som jeg jo ellers lige har droppet). Vi kørte med et nyt koncept. De skulle male base farver på hele figuren, og så gav vi dem en ordenlig wash, og så var de færdige (for nu).

Over weekenden malede de alle de figurer jeg havde samlet, så nu er jeg beordret til at samle flere figurer, så de kan male videre i weekenden.

Her er weekendens output (efter at jeg fik brugt 1½ time søndag efter sengetid til at samle flere figurer, og sætte skjoldmærker på de første 4 warriors).

Ungernes (og min) samlede maleresultat for weekenden

Close-up af de mest færdige figurer.

Hele flokken søndag aften, efter jeg havde malet lidt baser, samlet Heathguards og sat 4 skjoldmærker på.

Selvom man jo godt kan se forskel på om en figur er malet af en på 12, 8 eller 7 (eller 43)år, så skal man alligevel ret tæt på figurerne for at se det. Især fordi at det kommer til at være mig der laver baser, sætter skjoldmærker på og washer dem.

Og skulle nogen senere have lyst til at opgradere dem lidt, så er det utroligt nemt at lige rette farverne til, lægge en ny skygge/lysning mm.

Og bare lige for en ordens skyld. Ingen af figurerne er helt færdige. Dem med skjoldmærker mangler at få malet rundt om mærket (og knoppen), og alle mangler græs på baserne.

Bliver spændende at se om vi kan holde gejsten, og om der på søndag står 4 pt. Anglo-Danes klar til kamp.   

Peter S

Nå ja.

Jeg venter stadig på mine baser til Normannerne, ligesom jeg har købt flere knights, så jeg kan stille med 8 HG og 8 Warriors til hest + Warlord.

Det skal nok blive godt.

Tanken er at mine 6 pts. skal være 2 HG, 2 Warrior og 2 Levy. Med X-bows på den ene enhed Warriors, bliver hæren delt helt op med 3 pts skydning og 3 point kavaleri. Interessant om det kommer til at virke.

Jeg mangler derfor også 24 bowmen - og med min nyvundne metalpuritanisme skal jeg ud og på jagt efter metal bowmen.

Tips til det modtages meget gerne.  ;D

Kristian

Hvor fedt at du kan få ungerne med til det. Min egen er stadig for lille endnu, men hun sidder gerne og tegner/maler/laver perler ved siden af mens jeg maler. Ofte kan jeg på den måde lige snige en halv time ind en gang i mellem.

Jeg synes faktisk at resultatet ser ganske fint ud og ville ikke umiddelbart have gættet at det var børn der havde puttet maling på  :)
Konge af Lethian!

guapo

Yay for en ny generation af figurmalere ;)

Min ældste på 8 viser også en sporadisk interesse for det, men der er SÅ mange andre ting i en ung/lille piges liv at det er svært at nå det hele.

Dine unger ser ud til at have talent for det -hvis mine første figurer havde været så flotte (og holdt inden for stregerne!) ville min hylde nok prydes af et par dæmoner i dag ;D
Smile, it enhances your face value

Peter S

Så er der gået en lang weekend, og ungerne har været (en anelse) i gang igen. Vejret har jo været helt kanon, hvilket ikke lige fordrer til masse indendørs figurmaleri.

Men en lille statusopdatering kan det fint blive.

Vores arbejdssystem er at jeg samler og grunder figurer. De maler. Jeg (eller min store pige) washer, og jeg maler baser og sætter skjoldmærker på. Til sidst sætter Axel græs på, og så er de færdige.

Her er så Anglo-Danerne som de ser ud 29/5 2017:

Der mangler faktisk kun 3 HG, og så er der en 4 pts liste klar. (3 HG og 1 Warrior). Mon ikke vi hurtigt kan få malet dem en regnvejrsdag?

I disse hedebølgedage har jeg så til gengæld fået brugt noget tid på terrassen med mine nye figurer. Jeg har omsider fået de knights jeg har bestilt hos Perry Miniatures, og også de baser jeg har bestilt fra Warbases UK. Warbases sendte de forkerte baser første gang, men sendte uden problemer nogle nye, da jeg skrev og fortalte at de havde sendt forkert. Det tog bare den tid det nu tager at få sendt ting fra England.

Nå men, jeg fik som sagt noget terrassetid, og der er simpelthen ikke noget bedre end at sidde under parasollen, med en kølig drink, og snitte/slibe/lime figurer.

Her er lige et par stemningsbilleder:

Første billede er mine 2 pts. Heathguards, der formentligt skal danne én stor enhed, der skal ride alt modstand i smadder! (as if  ;D)

Andet billede er min Warlord Gilles le Sac Frontneuf, der skal sidde og se vigtig ud, mens alle hans tropper laver al arbejdet. Gilles har en lang historie bag sig (i Warhammer settingen). Det kunne være jeg lige skulle tage nogle billeder af ham på et tidspunkt i alle hans tidligere konfigurationer. Men det er også 4 X-bowmen. 3 er gamle GW x-bowmen, og den sidste er en GB, som jeg fik af Formanden. Tænker at de dur fint som Normannere, især hvis jeg også lige kan finde nogle passende skjold til dem. Men jeg mangler så 4 mere. Jeg har ca. 20 malede, men er ikke meget for at bruge dem. Så må se om jeg kan finde 4 nye - uden at skulle betale en kæmpe formue for dem. Alternativt må jeg finde nogle andre passende x-bowmen.

Men det betyder at min samlede Normanner styrke ser sådan ud pt.

Jeg har planer om at starte med at male knights og Gilles, da jeg så vil have en fin styrke jeg kan spille med (da jeg allerede har GW figurer der kan være stand-in for mounted warriors og archers).

Jeg tænker at jeg lige vil knytte nogle kommentarer til mine valg af baser, men det bliver i en senere post. Indtil videre kan jeg glæde mig over at vi får hobby'et med figurer - selvom det er sommer og strandvejr    8)

Peter S

Hov, kom til at oprette posten to gange...  :-\

Nicolai Matz

Det der base coloring og en kraftig wash fungerer da awesome - i hvert fald på de vikinger der.
Er selv for nylig gået i gang med at restaurere min orkhær og den ældste på 9 har sit eget regiment at male mens jeg tager mig af mine Savage Orcs - mens de 2 små på 6 år står og hopper for at male med  :)
- men som du selv siger, vejret opfordrer til noget andet.

Og jeg tror da at du har helt rigtigt fat i det med standarden, hvis man gerne vil spille med mere end et regiment inden der er gået et par år, så skal man lære at stoppe - og så lave nogle boss-karakterer til små mesterværker af og til.

Peter S

Tak for rosen Nikolai. Det er utroligt så stor effekt det giver bare at pladre GW wash ud over hele figuren. Der er farver hvor det virker bedre end andre, men efterhånden har vi fået sorteret i vores grundfarver, så alle dem vi bruger tager godt imod den brune wash. Det er ikke stor malekunst, men ungerne føler at de er blevet virkeligt gode til at male  ;D

Mit egen Saga-projekt er også kommet lidt videre. Men i stedet for at kaste mig over at få malet de knights jeg har fået samlet - og som vil være det helt rigtige i forhold til hvilke figurer jeg bruger som stand-ins lige nu - er jeg helt irrationelt gået i gang med mine 3 xbowmen, og en Normanner til fods. Det er formentlig dem der er mest tvivlsomme startere i min fremtidige Normanner liste, men jeg kunne alligevel ikke holde mig fra dem.

Det er 3 gamle GW x-bowmen, som jeg synes er mega fede. Den fjerde er en ny GB Normanner, som jeg overtog fra en fra klubben. Han er også pænt sej synes jeg, så det blev dem jeg valgte at male først.

Her er lige to wip. Jeg øver mig på at male i naturlige lyse farver, så figurerne står ud på spillepladen, og ikke ligner min tidligere "High Fantasy"-stil.

Min lords farver er grøn/sort, så derfor skal hans personlige tropper (som x-bowmen er nogle af) alle have noget på deres uniform som er grønt. Det er sådan set kun selve armbrøsten, metallet og den beige del af uniformerne der er malet færdig, men jeg synes faktisk at jeg er ret godt på vej. 

Hvis nogen skulle ligge inde med en gammel GW x-bowman i samme stil, så er jeg meget interesseret  ;) Ellers må de fire danne deres egen lille enhed.

Håber jeg kan få malet dem færdige i denne uge - og så kommer se selvfølgeligt op på bloggen.

Nå ja - når jeg ser på de seneste posts kan jeg se at der er sket en del mere med Normannerne, end jeg har vist her. Må lige få samlet sammen til et gruppe-foto  :)

Ps. Jeg er helt allergisk over flash-lines, hvilket gør det rimeligt tragisk at se på de armbrøster jeg har malet. Øv  :'( (det bliver dog ikke lavet om nu)

Peter S

Juhuu... Første helt færdige Saga figur kan nu præsenteres.

Jeg besluttede mig for at se om jeg ikke kunne blive helt færdig med et-eller-andet til Saga hæren, og det blev så min nyudnævnte Warlord der passende kunne blive den første.

Her kommer han (desværre blev billedet af skjoldet utydeligt, så billedet må lige vente med at komme på, til jeg har taget et nyt)

Jeg er ret godt tilfreds med ham. Det er meningen at han skal være flot - uden at jeg bruger for meget tid på ham. Og det synes jeg er lykkedes meget godt.

Så nu er han klar til at skaffe sig hær, så han kan være med til at invadere England.

Han er på en lille base, fordi jeg ikke havde tænkt at han skulle være Warlord. Men nu da jeg har spillet 4-5 slag, og nærmest alle gange har været irriteret over at have en mounted Warlord, så kan jeg prøve med ham her som Warlord. Viser det sig at det er det jeg vil spille med, så får han en stor base, og også en hjælper der kan bære hans banner.

Men det betyder jo så også at jeg er en mand nede, i forhold til den lille x-bow deling jeg har tænkt mig at spille (se ovenstående post). Jeg har derfor - meget mod min principper - taget en af mine malede x-bowmen fra min Bretonnia hær, og sat ham på en rund base, så han kan blive 4. mand. Jeg tror ikke jeg vil male så meget på ham, selvom han ikke helt passer i farverne, men selve armbrøsten skal da lige have samme farve som de 3 andre.

Satser på at det bliver dem der bliver næste færdige enhed (men som altid ved man sgu aldrig hvad der sker).

Peter S

Jeg var på sjældent besøg i København igår, og på et endnu mere sjældent besøg hos Faraos i Kbh.

Her fik jeg købt en ting jeg længe har gået og tænkt på at lav og prøve - men aldrig har fået taget mig sammen til.

Det er en Wet Palette (185 kr.), og hvis det går som jeg håber, så kan den være med til at jeg får malet oftere ("der er maling på paletten, jeg må hellere få brugt det") men også få mere gang i min blending. Normalt er det sjældent at jeg gider blande malingen, men bruger dem bare direkte fra bøtten. Men hvis man nemt kan mixe to farver på paletten, og den holder sig brugbar i et par uger, så er der håb for at jeg kan få let bedre skygger og highlights på. Ideelt set kan jeg lave et farvemix, som jeg så kan bruge på en hel enhed ad gangen (f.eks læderbælter på alle figurer, eller den grønne hær-farve osv.)

Vi må se - nu skal jeg lige på ferie, men derefter skal det klart prøves!

Hvis nogen allerede har prøvet, tager jeg meget gerne imod gode råd og fif mm.

P.

Formanden

Har du prøvet den? Jeg har også overvejet det flere gange, men aldrig fået taget mig sammen (der er ikke noget så godt som som kapsler), men overvejer at hoppe med på denne nå de sætter gang i Kickstarteren - alt efter hvad de vil have for den. http://www.redgrassgames.com/

Peter S

Ikke endnu. Der er gået sommerferie i den 😄

Men håber jeg kan få den prøvet af når jeg er hjemme om 1,5 uge.

Peter S

Efter en uges sommerferie med familien i Sverige har der været god tid til at tænke på sine figur-laster.

Jeg har mest tænkt på AoS, og nu da jeg er kommet hjem igen, fandt jeg lige alle mine goblins frem (og mine børns Orcer).

Det ser sådan ud når man tager billede af det...

Tror sgu jeg forsøger at sætte nogle runde baser på nogle af figurerne, og ser om jeg ikke kan få mig et rigtigt spil AoS i klubben...

Jeg har faktisk aldrig spillet Warhammer med flere af de færdige enheder - så nu er det vist ved at være på tide.

Tager selvfølgeligt flere billeder hvis det rent faktisk lykkedes mig at lave en enhed helt færdig  ;D 

Cool Hand Luke

Det ser godt ud Peter,

Jeg glæder mig til at spille mod en goblin hær som ikke indeholder Stone Horns og andet snyd.

Peter S

Det ved jeg slet ikke hvad er - så det er ikke et problem...

Tænker lige nu mest på at lave den crazy type Night Goblin hær der var totalt uforudsigelig i de tidligere versioner - og som jeg derfor slet ikke kunne magte i mit turneringsmindset  :o ;D

Nu er jeg gammel og hviler i mig selv - så nu går jeg efter max randomness   ;D

Peter S

Så er der endelig kommet lidt at vise frem igen.

Gik i ferien igang med at re-base mine Night Goblins, og er nu omsider blevet færdig. Det er ikke stor malekunst, men jeg synes nu alligevel at det ser helt ok ud.

Så det er blevet første (men vigtige) trin i at få samlet min nye mini Waaagh.

Min Warlord Snorra Snotlingslayerhar også fået ny base, og villle meget gerne med på billederne, selom den ikke er malet - så her er begyndelsen på

Snorras frygtindgydende og mægtige Waaagh 

Jeg er blevet ret grebet af fantasyfigurerne igen, hvilket bla. kom frem da jeg i weekenden fandt alle mine malede Warhammer Fantasy figurer frem, og stillede dem op på spisebordet (glemte at tage billeder  ::)) fordi en ven og hans søn kom forbi og ville se dem.

Så selvom jeg kun har spillet AoS med min 7 årige, så er jeg helt indstillet på at Snorra skal have en stor Waaagh, så jeg kan tage et par hyggeslag i klubben, og ikke mindst hygge mig med at samle og male de gamle goblins mm.

Jeg forventer at bruge min kommende maletid på dette projekt - men som altid ved man aldrig helt hvad der lige kommer op  ;D 

Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Peter S

Quote from: Omalley69 on 26 September, 2017, 13:01:45
Mere blood bowl :)

Hæhæ, har faktisk lige fået købt de sidste 3 beastmen jeg skal bruge til mit Chaos BB projekt, så det er ikke helt usandsynligt at der snart kommer lidt BB billeder.

Først kommer der dog snart nogle flere Goblin AoS billeder. Jeg har været igang her på det sidste, bare ikke med kameraet..