News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Guapos Glog

Started by guapo, 17 March, 2017, 22:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

guapo

En lille opdatering (mest for Benjis sjælefred :P) Der sker en smule, men det 'rigtige liv' kræver en del opmærksomhed og jeg får desværre ikke malet så meget som jeg lyster... :(

Jeg må desuden sande at det er laaaang tid siden jeg har malet noget der minder om 'menneskehud' og det er sgu noget af en udfordring -orkhud er nemmere, fordi ingen ved hvordan det ser ud; der er ikke en 'real-life' sammenligning og man kan gå i byen med neongrønne highlights, hehe. Men det er spændende og jeg synes indtil videre at jeg er sluppet nogenlunde afsted med det!
Smile, it enhances your face value

benji 1337

Det er nu stadig super fedt ud! :D
Men må sige at mit indre barn har svært ved at vente xD
Må lige se om jeg kan finde den voksne inde i mig et sted og væbne mig med tålmodighed :D

Super arbejde! :)

Waaargh

Jeg er lige faldet over projektet. Det er alletiders at se din beskrivelse og tankerne bag.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

guapo

QuoteJeg er lige faldet over projektet. Det er alletiders at se din beskrivelse og tankerne bag.

Det er jeg glad for at høre :D Det er også sjovt for mig at læse på et senere tidspunkt, hehe.

QuoteSuper arbejde! :)

Det er jeg glad for at du synes Benji og at du stadig har tålmodighed med mig ::)

Din entusiasme giver mig lige dele lyst til at levere det bedste jeg kan og 'noia for om virkeligheden kan leve op til hypen :o Det er jo sådan at de billeder jeg viser er under et godt lys og viser Thelgar fra sin bedste side ;)

guapo

Det her var sgu lige ved at tage livet af mig :o

Jeg var simpelthen så nervøs for at fåcke Thelgar op med denne tattoo og jeg har brugt hele aftenen på at lave den forbistrede bjørneklo: frem og tilbage, mere lilla, mere hudfarve, mere lilla, mere hudfarve, skygge, lys, forme, forme AAAARGH!!!! Var lige ved at male det hele om, men jeg holdt ud og det ser ikke så slemt ud som det har været. Den skulle nok have været lidt smallere end den blev, men jeg tør ikke korrigere mere. Uden yderligere (som om ovenstående tirade ikke var nok...) omsvøb:

Tak for udfordringen med tattoo, Benji -beklager hvis den ikke lever helt op til hverken dine eller mine forventninger, men dette var på grænsen af mine evner, selvom det ser så bedragerisk simpelt ud ;D
Mine øjne kan ikke mere i aften, men nu synes jeg vi kan se lyset for enden af tunnellen ;)

benji 1337

Det er fantastisk ud! :o
Der kan da ikke være nogle der er i tvivl om hvad det er! :D
Niiiiiice (er måske lidt hype) men super epic! :D

guapo

Har arbejdet på basen, let frostet, tænker faktisk ikke at gøre mere ved den -medmindre Benji har et ønske om yderligere pynt? (Hvis du siger basen skal have en tatovering...  :o >:( ;D ;) )

benji 1337

Den ser knald godt ud! :D (ligesom den tattoo du har lavet :D)

guapo

Jeg befinder mig midt i manfluenzaens deliriske tåger :o, men det er lykkedes mig at få Thelgar lakeret og taget de endelig billeder af ham (beklager hvis de ikke er så gode -ungerne har fåket med kameraindstillingerne og jeg orker(!) ikke at optimere dem i nuværende tilstand...):

De sidste detaljer er kommet på plads: kæderne med tænder -den ved halsen har jeg holdt mørkt for at indramme hovedet, de små horn på armbeskytteren, styrefjerene, blodårer på muskler og den synlige brystvorte :D. Og så har jeg arbejdet lidt med ansigtet også: lidt korrigeringer i højlys og skygge samt bakkenbarterne der er gjort mørkere for at fremhæve kindbenene.
Jeg overvejede frem og tilbage at male øjnene men de er MEGET små og jeg valgte til sidst at holde dem mørke da jeg synes det passer godt. I den 'officielt' malede version vist tidligere, har maleren (Meg Maples så vidt jeg ved) overdrevet øjnene og malet ud over skulptet, hvilket jeg personligt ikke kan lide...

Han er helt sikkert min bedste figur siden min Eldar Farseer som kan ses først i bloggen men rent teknisk var han sværere at male pga. hudfarven og ansigtet som jeg ikke har så megen erfaring med.
Han var en fornøjelse at male, jeg har lært en hulans masse og jeg håber Benji får en masse fornøjelse af ham (Du lader ham ikke dø som 1st level!!) :D

Nu mangler jeg så lige at rydde op på hobbybordet -jeg kan da ikke forstå jeg brugte SÅ mange forskellige farver på den ene figur ???:

Håber på at få ham sendt i morgen eller en gang i weekenden og så skal orkernes ork, aka. Grimgor Ironhide endelig have sin længe annoncerede 'Oldskuulificering' med masser af pangfarver -det bliver skønt!

Forbliv stemt -Guapo out (under dynen :-\)

Ryback

Han er også blevet rigtig fin. Huden er faktisk den del af figuren, som jeg synes ser bedst ud.

Glæder mig til at se lidt pang af den gamle skole.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

guapo

QuoteHan er også blevet rigtig fin. Huden er faktisk den del af figuren, som jeg synes ser bedst ud.

Tak Ryback -er også selv meget tilfreds med huden. Den er lige ankommet i dag hos Benji og han er rigtig glad for den, så det er en lettelse og en glæde ;D

QuoteGlæder mig til at se lidt pang af den gamle skole.

Og det starter HER:

Ahh Grimgor Ironhide: Gamle Jernhud, Orkernes Ork -orkmændene vil være som dig og orkkvinderne vil... nå ja, hvis der altså VAR nogle orkkvinder... ???

Da jeg var ung var Grimgor den største ork på blokken og med et whopping WS=8, S=5 og A=5 foruden hatred (everyone!) og +2 combat resolution i sine stats (WH6th edition) var han en match for hvem som helst. Med de nyere 'Orruks' i AOS kan jeg godt se at han er væltet af pinden rent størrelsesmæssig men for f'an -kig lige på Grimgor og fortæl mig at han ikke uden den store workout laver dåsemad ud af en Orruk Megaboss:

Ingen over, ingen ved siden af -Grimgor er stadig top dog hos grønhuderne ;)

Jeg havde en del rensearbejde foran mig inden han var klar til samling, da han vist allerede har været malet én gang og strippet med noget giftigt stads. Jeg overvejede at prime ham helt i sort, men mine gamle øjne har vænnet sig til at arbejde med preshades, så han fik en grå primer og to gange Army Painter Dark Tone -aah crispy!

Planen er at male huden og alt metallet først og så bagefter bringe flere farver i spil. Bla. skal jeg have fastlagt fra hvilken Empire provins den uheldige ridder stammer fra så farverne kan lægges fast. Dog regner jeg stærkt med at rød og grøn bliver to vigtige farver ::)
Desuden givetvis nogle striber og firkantmønstre i sort og hvid

Hvis der er nogle -især Player1 -der har en grudge mod en bestemt provins modtager jeg gerne forslag 8):

Vi males ved -og nåh ja, denne figur males til Player1's Mal-en-Orc projekt ;)

JustSimonsen

Ham Grimgor glæder jeg mig til at følge! Dine orcs er jo normalt spot on :)

Player1

Quote from: guapo on 27 September, 2017, 21:14:59Hvis der er nogle -især Player1 -der har en grudge mod en bestemt provins modtager jeg gerne forslag
Måske en mand fra Talabheim, Bogenhafen eller Middenheim. Der er ikke mange hvide eller blålige farver blandt selve orcerne.

Er det i øvrigt ikke en Bretonnian Knights, eller noget Knights Panther lignende tema måske. Det kunne være sejt med et pantherskinds skjold.

guapo

QuoteHam Grimgor glæder jeg mig til at følge! Dine orcs er jo normalt spot on :)

Arh tak Just -det ER også dem jeg har malet flest af og nok også dem jeg holder mest af at male når dagen slutter :D
Min hund åd (som berettet tidligere i tråden) min første Grimgor, så jeg har glædet mig som en lille dreng til at komme i gang med ham -og jeg bringer alle bjælder og fløjter i spil for at gøre ham sej ;)

QuoteEr det i øvrigt ikke en Bretonnian Knights, eller noget Knights Panther lignende tema måske.

Jeg har lavet lidt google-fu her i min frokostpause og jeg tror du har ret i at det er en Panterknejt -hvilket også ville forklare kattedyret på toppen af hjelmen, hehe ::) Dvs. blå, hvid og gul foruden grøn og rød -gentlemen, we have a color scheme!

Et panterskindsskjold siger du -mener du et af de skjolde han står på?! hmm, det skal jeg overveje :)

Player1

Quote from: guapo on 28 September, 2017, 12:54:54Et panterskindsskjold siger du -mener du et af de skjolde han står på?! hmm, det skal jeg overveje :)
Det var blot hvis man ville køre et pels/skind tema hen over den halvdøde knight, og fordi han lidt mindede om en gammel Knights Panther. I sidste ende er det dog dig der er pensel-boss, og han kan lige så vel være alt muligt andet.
Det hvide/blå forslag gik mere på farver der ville skille sig ud blandt de grønne horder.

guapo

QuoteDet var blot hvis man ville køre et pels/skind tema hen over den halvdøde knight
Hvis den knight er halvdød så vil jeg gerne se en helt død ;D

Vi siger at han er en Panther med den klassiske hvid/blå/gul farveskema og så vil jeg se om der kan snige sig noget pels ind :)

Mon egentlig der er nogen der har brugt Grimgor figuren som den ondeste orc-thrower nogensinde i Blood Bowl -mit Google-Fu kan ikke lokalisere nogen:P

Player1

Quote from: guapo on 28 September, 2017, 14:51:17Mon egentlig der er nogen der har brugt Grimgor figuren som den ondeste orc-thrower nogensinde i Blood Bowl
Her var en enkelt jeg selv lige spottede for noget tid siden. Der må være andre.

Er du ved at lægge i ovnen til endnu et Blood Bowl hold?

guapo

Uh -neat!

Nejnej -jeg er faktisk ikke færdig med mit eget Orc-BB hold, men det slog mig bare pludselig at Grimgor ville være oplagt som Thrower. Kunne heller ikke tro at jeg var den eneste der var kommet på idéen ;D

guapo

Der arbejdes på metallet:

Jeg bruger den fremgangsmåde som Jacob Rune Nielsen har beskrevet på sin maleside: Boltgun der vaskes med en blanding af Tamyia Clear Orange/sort/rødbrun ink og vand. Jeg kommer mere sort i og arbejder på skyggerne i kontrollerede glazes. Der highlightes med Chainmail, Mithril Silver og der males/fremhæves revner med ren sort og Metal Medium. Til sidst glazes med grøn/lilla ink fortyndet med en masse vand. Jeg kan godt lide det velolierede udseende metallet får :)

Waaargh

Det er lige i skabet. Tænk at det er så svært at male metal. #drybrushisnotenough
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

guapo

Quote#drybrushisnotenough
Jeg skammer mig... Jeg drybrushede ringbrynjedelen :-[  MEN JEG GLAZEDE DEN BAGEFTER, NÅ >:(

Quotetænk at det er så svært at male metal.

Det er derfor jeg æælsker brugbare 'opskrifter' som dem JRN laver -der er andre der har lavet det svære arbejde og jeg skal bare følge det for samme resultat, jeg mener -hvem fa'n ville tænke på at blande Tamiya Clear Orange med sort maling og rødbrun ink ??? Den slags har jeg sgu ikke fantasy til, men det virker og er pærelet ;)

QuoteDet er lige i skabet.
Mange tak :D

guapo

Der bliver arbejdet lidt på huden. Jeg benytter en lidt anden opskrift end på de andre jeg har lavet til Mal-En-Orc, for at komme lidt væk fra det neongrønne og jeg er ret tilfreds med det indtil videre.
basefarve:

Første lag skygger/hl

mere gul og lidt Bleached Bone:

Der er brugt traditionel layering med noget tykkere maling end jeg f.eks benyttede til Thelgar længere oppe, simpelthen for at komme lidt hurtigere afsted over stepperne :)

Player1

Dine maleskills, Mads, de nærmest befamler mig. Ud gennem skærmen, om bag og ned under skrivebordet, og kilder mig så lige i I love you.

guapo

...Det er både det smukkeste OG mest creepy nogen nogensinde har sagt til mig :o

Jeg er ikke længere sikker på at jeg er så tryg ved at du har min adresse, Martin ;D ;D

Selvom det ikke står direkte i din post, tolker jeg det som om at du er tilfreds med smøreriet indtil videre ;)

guapo

Jeg har lidt en midtvejs krise med Grimgor og det går kun langsomt fremad :(  :

Det er som om at hver gang jeg skal til at putte noget mere farve på ham og gøre ham old skuul, så kigger han på mig og siger: 'Oi, you dere! If ya fink yer gonna turn me in ta a feckin' rainbow, I'm a gonna get down from dis table 'ere, an' bash yer 'ead in, capish?!'
Og det værste er at jeg tror han mener det :o Jeg ved sgu ikke om jeg kan nænne at gøre ham alt for 'PANG!' alligevel -håber det er ok Player1... ::)

Nåh ja -hvis der er nogle der læser dette fra det syddanske, søger jeg nogle at lege med på denne tråd:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=102555.0

BTW -er der andre der har lagt mærke til at når man poster billeder så er det som om at PF gør dem en anelse mere uskarpe?! En side by side sammenligning med PF og mit fotoprogram har gjort det helt tydeligt...