News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Guapos Glog

Started by guapo, 17 March, 2017, 22:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Player1

Quote from: guapo on 11 October, 2017, 21:58:05[...]Jeg ved sgu ikke om jeg kan nænne at gøre ham alt for 'PANG!' alligevel -håber det er ok Player1... ::)
Det er helt op til dig. Jeg bliver hverken skuffet eller utilfreds uanset hvordan du ender med at male ham.
Jeg ville dog også finde det svært at plaske ham til i alt for mange farver. Hvad med det slidte gule rustning vi talte om på et tidspunkt? Så bliver der lidt farver, uden at det behøver være ud over det hele.

Jeg synes dog i sidste ende bare du skal male ham som du føler for, uden alt for meget indblanding fra mig. Det giver ofte det bedste resultat. :)

PS. Den der blege, mugne farve på det afhuggede hoved er virkelig god.

guapo

Ja, tror også vi holder det på det lidt mere afdæmpet end først planlagt -huden er jo allerede ret oldschool.

QuotePS. Den der blege, mugne farve på det afhuggede hoved er virkelig god.
hehe tak -er også ret glad for det og det tog hele 10 minutter at male. Det eneste jeg studser over nu er at det ikke ser 'friskt afhugget' ud -som om at Grimgor har slæbt rundt på det hoved et stykke tid ;D
Det hjælper nok når der kommer blod på, hehe.
Smile, it enhances your face value

guapo

Jeg har indgået et kompromis med Grimgor hvor jeg synes jeg har givet ham et old school islæt uden at gøre ham til en regnbue -han har ihvertfald ikke kappet hoved af mig endnu :o :

Så mangler han bare base og lak og så bliver han smidt op på Mal-En-Orc tråden -jeg er ret tilfreds med Grimgor og han har været en fornøjelse at male :)

Ryback

Han er også blevet fin. Tjillykke med ham.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Player1

Huden, især i ansigtet, er virkelig blevet god, og så er jeg som sagt helt vild med det der afhuggede hoved han har i hånden. Han skal nok passe perfekt ind som boss i en stor gruppe black orcs.
Jeg er glad :)

guapo

Tak drenge og glad for at du kan lide den Player1 :)

Jeg er også ret glad for huden -det er en ny opskrift hvor jeg har blandet en del Bestial Brown i Bilious Green og det giver en mere 'naturlig' hudfarve der ikke er helt så selvlysende som ren Bilious Green, men som stadig bibeholder den varme glød.
Desværre skete der et lille uheld da jeg lakerede den -jeg tror min spraydåse er lidt for gammel eller noget for den gav Grimgor en let 'frosting'. Man kan ikke se det på 'Tabletop-afstand' men når man kommer tæt på ligger det som bitte små gryn :-\ Jeg prøver at give ham noget pensel lak og se om det camouflerer det lidt...

guapo

Mens jeg kæmper med at få rettet lidt op på Grimgor og gjort basen færdig, ankom der en sweet pakke fra et tidligere EU-land:

Og det er proppet med goodies :o:

...Så jeg næsten ikke kunne have det på billedet :)

Sagen er nemlig den at jeg har backet en anden kickstarter -nemlig Relicblade, i håbet om at komme i gang med at spille noget figurspil igen (dokumenteret andre steder på PF ::) ). Relicblade er et skirmish spil (Eller et ...'Adventure Battle Game' som forfatteren kalder det) med få figurer på hver side og det kan spilles på 30-60 minutter hvilket tiltaler mig enormt -min tid med 'Mass Battle Games' er, for den nærmest overskuelige fremtid, fortid.

Jeg har desuden indset at jeg ikke får konstrueret den mængde terræn der skal til for at et skirmish spil bliver interessant, så jeg hev muldvarpen op af baglommen og købte en pap-dungeon, som jeg har siddet her til aften og nørklet lidt med, til ungernes store fryd og konens overbærende smil ;):

Her et stemningsbillede fra et lille hjørne af den emergerende hule så man kan se hvad det virkeligt drejer sig om:

...et par gæve eventyrerer gør klar til at uddele håndmadder til en grønhud, hvis eneste forbrydelse var være født Chaotic Evil i et deterministisk fantasyunivers -nå ja og så at gemme sig i en hule ved siden af en skattekiste, hvor dumt er det lige... ???[/i]

Azrael

Det ser da super fedt og oldschool ud (passer godt til dine dukker!). Der er dog et eller andet med døren på det sidste billede der fucker totalt med min rumfornemmelse :)

Gad vide hvordan det vil fungere med et spil som Frostgrave...

Flere billeder!

guapo

Hehe, jeg kan godt se hvad du mener med døren -jeg fik også lidt et flash af vertigo da jeg kiggede igen :o

Døren er løs og kan flyttes ud af selve hullet og det vægstykke står på en bule i underlaget som jeg ikke har kunnet få væk endnu -jeg tror det er det der fucker med euklidisk geometri og vores hjerne ;D

I aften skal alle kanter have med superlim som forstærkning og så ser jeg frem til at poste nogle billeder med multilevels, trapper, gangbroer, tønder, brønde og sågar et kæmpe fyr!
Og ja det er temmeligt oldschool og minder mig vildt om 'Warhammer Townscapes' fra days of yore :)

Player1

Svedig karton-krypt. Hvis du mangler lidt flere døre, kister og møbler har jeg nogle overskydende ting fra Heroquest du må få.

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

guapo

Jeg fik endelig lidt hobbytid i går aftes og mine fingre kriblede for at lege med mit pap-terræn igen :P . Jeg har brugt en del tid på at se tutorial videoer (i ved -når man alligevel sidder på kummen :o ) fra Battlesystems og det var givet godt ud, for det er ret overvældende med alle de muligheder.
Det går lidt langsomt med at få bygget noget, mest af alt fordi jeg maler alle frie kanter med superlim straks når jeg har fjernet en del fra arket og det tager sgu sin tid...
Men i skal da ikke snydes for et billede nu hvor jeg er på vej opad i flere niveauer:

Udover det viste har jeg samlet en baljefuld af karnapper, kister, stole, borde, bogreoler (med tilhørende små pap-foldebøger ;D ), sarkofager, en brønd, et fyr og der er fakler og vægforstærkninger og jeg har da aldrig kendt magen til :o :D

-Og Azrael: jeg er ret sikker på at det ville gøre sig fortrinligt til Frostgrave da terrænet er beregnet til 28mm og selvom byen ovenover er frossen, behøver katakomberne nedenunder vel ikke at være det ;)

rosenaa

Hvorfor superlim ?

Er det fordi det går hurtigere ?

Ellers er udendørs hvid snedkerlim perfekt til kanter  :)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

guapo

Super lim tørrer lyn hurtigt og danner nærmest en plastik agtig overflade - det er skaberne af produktet selv der har anbefalet metoden, men om snedkerlim er lige så godt skal jeg ikke kunne sige...

Jeg har lavet en bane og tager et slag D&D Boardgame med ungerne på den i morgen - billeder følger :D

guapo

Her følger som lovet en lille rapport hvor jeg testede mit nye terræn med ungerne og lad mig slå fast -det er et genialt koncept og vi havde en blæst med et slag improviseret Dungeons and Dragons Board Game!

Først lige lidt en lille rundtur inden hulen forvandler sig til en arena af død og ødelæggelse:

...og jeg har ikke engang brugt halvdelen af tingene i sættet :o Jeg har insisteret på at behandle alle kanter med superlim (et must) og jeg skal lige have lidt tid til at regenerere mine hjerneceller ovenpå de dunste...

De kyndige testere/eventyrere præsenteres...:

...Tor, Gry og Hlin, mens undertegnede styrede de underjordiske horder.

Med et lidt generisk scenarie, tyvstjålne navne og en scene taget fra LOTR blev eventyret introduceret nogenlunde således:

Kongens søn er forsvundet og i har fået til opgave at finde ham. Sporene leder jer ned i de endeløse katakomber under den forladte by Ishtar. I har netop besteget den lange trappe ned i dybet og Redgar (Tor) læner sig forpustet op af stenbrønden midt i rummet. En løs sten falder i brøndens bundløse hul og larmer som en hel dværgehær med stålbeslåede træsko: KLONK, KLANK, SMOK, SMAK, PLOK. Mialee (Hlin) og Lidda (Gry) skuler begge bebrejdende på Redgar der smiler fåret tilbage!
(Her kigger Hlin og Gry bebrejdende på Tor der spiler øjnene op og kigger forskrækket mellem mig og sin søstre: "NEJ, det var ikk' maaaaij!!")

I holder alle vejret og tiden strækker sig i det uendelige. Bedst som i tror at ingen har hørt larmen, brydes stilheden af trommer i dybet: BUM, bum, bum bum, BUM, bum bum bum...
(Alle tre unger ser forfærdede ud og gisper da jeg sætter de første monstre på brættet -the game is afoot...!:

...Gobliner og et enkelt skelet myldrer frem...

...gruppen avancerer med den frygtløse kriger Redgar som bagtrop...

...Redgar har placeret sig taktisk klogt og gør sig klar til at forsvare den mere sårbare troldkvinde og rogue der beskyder horden fra oven med magi og kasteknive...

...en flok usle grønhuder forsøger at ramme gruppen fra en anden vinkel...

...Min ældste datter og jeg er ikke heeeelt enig om hvor hendes troldkvinde befandt sig i et kritisk øjeblik...

Jeg havde selvfølgelig designet scenariet således at ungerne havde succes og der blev slået monstre ihjel og fundet skatte en masse, men vi fandt ikke prinsen ved spillets afslutning -et faktum ungerne ikke virkede synderlig bekymret over, jeg tror nærmest de havde glemt det i blodrusen og jagten på swag ::)
Nuvel, konen har givet mig lov til at lade det blive stående lidt længere (selvom det besværliggør hendes læggen vasketøj sammen -priorities lady!) og så må vi se om han bliver fundet senere på ugen... ;D

trygsen

Hej  :)

Det er Absolut KONGE det der !! Det ser totalt fedt ud og Hyggeligt!  8)

Stort like herfra  :D  8)  :P

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Frede

Virkelig fedt.

Jeg backede kickstarteren på den pap dungeon og jeg er bange for jeg aldrig får den taget i brug. Så hvis du en gang skal udvide og lave en kæmpe dungeon, så sig til, så kan du godt købe min.

- F -

guapo

Hehe tak drenge -det VAR også superhyggeligt ;D

Frede -jeg er ked af at høre at du ikke får brugt din Dungeon, især eftersom jeg kender begejstringen mens man backer og glæder sig til at det ankommer... Men jeg forstår det godt, for det ER et overvældende sæt der kommer væltende ind ad døren og det tager lige lidt tid inden man har helt styr på konceptet, især når der skal bygges i højden. Og eftersom jeg har insisteret på at coate alle kanter med lim, krævede det desuden at jeg fik lov af konen til at lade det stå i dagevis mens jeg langsomt byggede banen op... ::)
Om jeg nogensinde får brug for mere end der allerede er i sættet (har som skrevet kun brugt ca. halvdelen :o ) er yderst tvivlsomt, men du skal have tak for tilbuddet. Prøv evt. at sætte den til salg på salgsboardet -du må gerne linke til min post så man kan se hvilken sjov der kan opnås ;)

rosenaa

... havde jeg bare råd....  :'(

guapo

Quote... havde jeg bare råd....  :'(

Det er snart jul Rosenaa -ae konen lidt med hårene og vis hende billederne af dungeonen, så er jeg sikker på at den ligger under træet d. 24 ;)

Mit næste projekt er lidt usædvanligt og grangivligt et jeg burde anskaffe mig en airbrush for at lave:

...Hvad er det...? som Piet Van Deurs plejede at sige :D

Det er selvfølgelig knoppen til gearstangen i en 'murican pickup-truck som min kones fætter har importeret og er ved at renovere-komplet med gun-rack og det hele -og han har bedt mig om at shine den lidt op igen 8)

Er den grim? Sure is! Er den fee'? Yup! Bekræfter den alle fordomme om down south 'Murica? Hell yeah, and y'all better get y'all of my goddamn property, a'fore things get ugly 'round here! Get!

Jeg er ikke heeelt sikker endnu på hvordan jeg vil gribe det an, men det kan da vist kun blive kønnere af forsøget ;D

rosenaa

(hmm... jeg tror desværre at det kommer til at koste mere end at være venlig  :) )

Fed !

Hvad er den lavet af ?

JustSimonsen

Tænk at noget kan være så grimt og så nice på samme tid haha!

Det glæder jeg mig sgu til at følge :)

guapo

QuoteHvad er den lavet af ?

En eller anden hård form for plast

rosenaa

Quote from: guapo on 04 November, 2017, 12:16:48
QuoteHvad er den lavet af ?

En eller anden hård form for plast

Så prøv først med Brun sæbe...  :)

Gudbjart

Er det kun mig aom tænker led-lys bag øjenrubinerne :p

Sendt fra min HUAWEI LYO-L21 med Tapatalk