News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

En langsomsmalers malekvaler

Started by VonPanne, 22 July, 2010, 13:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

VonPanne

Mange tak for input. Jeg havde læst om Praetors of Orpheus på Lexicanum, og da jeg lige nu er i gang med at læse "Horus Rising" har jeg også efter jeg skrev ovenstående hørt om at Imperial Fists bliver kaldt kejserens Praetorians. Jeg havde dog ikke hørt om Praetorian Guard eller Legio Praetor, så det er godt lige at være opmærksom på, men som du siger alt i alt er der god præcedens for at bruge Praetor i navnet :)

Om de skal hedde "Imperial" eller noget andet, må jeg lige overveje. Med ovenstående i baghovedet lyder Imperial Praetors meget som et chapter der hænger ud omkring Terra, og det var ikke min tanke. Jeg ser dem mere som boende langt ude i periferien et sted, optrædende som en form for beskyttere (dog ikke fortbyggende som Imperial Fists).

Jeg må lige læse lidt mere om Imperial Fists og Dorn, men det virker da som et godt udgangspunkt. Den eneste betænkelighed jeg har lige nu er at en af de spillere jeg kommer til at spille mod spiller Black Templars, og jeg er i tvivl om det rent fluff mæssigt bliver sværere at komme på gode grunde til at slås med hinanden når begge har samme ophav?

(PS: der kommer i øvrigt lige til at være en pause før jeg får tid til at skrive i bloggen igen)

Master Ciaphas

For shame, VonPanne - og du MANGLER at vise billeder af en grundet og basecoated Land Speeder!! ;-)

Kan du så komme igang! ;-)

Hvad angår navnet, så kan Imperial Praetors sagtens gå an - også selvom de ikke hænger ud i området nær Terra.

Imperial kan jo sagtens henvise til "the Imperium" som helhed - og derfor, hvis du synes Imperial Praetors er fedt, så brug det...enten det eller "Emperor's Fluffy Kittens" (alternativt Valedictors)...

;-)

Mvh
Master Ciaphas

Kreon

Quote from: VonPanne on 26 October, 2010, 10:45:38
Jeg må lige læse lidt mere om Imperial Fists og Dorn, men det virker da som et godt udgangspunkt. Den eneste betænkelighed jeg har lige nu er at en af de spillere jeg kommer til at spille mod spiller Black Templars, og jeg er i tvivl om det rent fluff mæssigt bliver sværere at komme på gode grunde til at slås med hinanden når begge har samme ophav?

Jeg synes bestemt ikke, at det er et problem at de har samme ophav. Uden det i øvrigt skal blive en diskussion af religion, kan man jo fint trække parrallelen til, at diskutioner af hvordan profetens/guds/bogens ord skal tolkes kan være mindst lige så ophedede som om hvem den rigtige profet/gud/bog.

Det giver i mine øjne fin mening at dine Imperial Praetors har slået sig ned som redebyggere i periferien et sted (Ultramar light), og bliver ret fortørnede, da en flok Black Templars stormer henover en af deres beskyttede planeter i et fuldstændigt misforstået og ubegrundet korstog, med store civile tab til følge - og så er det oven i købet sønner af Dorn, der virkelig burde vide bedre! (BT er selvfølgelig modsat rystede over, at IP beskytter en flok blasfemikere/vantro/kejserbespottere og er nødt til at vaske denne plet på Dorns ære væk). Bare sådan som løst udkast, synes jeg selv det giver ganske god mening i 40k verdenen, men der kan sagtens koges en masse andre lige så gode forklaringer sammen.

Kreon

Nicolai Nygaard

Jeg kan godt se problemstillingen med Brother Against Brother. Rent fluffmæssigt har Space Marines (uanset om de er templars elller ultras) hverken tid eller ressourcer (!) til at bekrige space marine chapters der ikke direkte er erklæret diabolus af inkvisitionen.
Så hvis du vil have den nemme smutvej kan du lave en Soul Drinker (som ivøvrigt også er IF successor), som var muterede og stemplet som kættere af inkvisitionen, men var stadig loyale overfor kejseren og kæmpede for hans sag.

Ellers kan jeg ikke rigtig se hvorfor loyale space marines ville bekæmpe hinanden i open warfare. Jeg kan godt se Kreons argument, men selvom jeg tror det vil komme til store ord og had de to chapters imellem, ja måske vil de endda nægte at hjælpe hinanden, så tror jeg ikke at det er nok til, at de vil stille armed forces op mod hinanden og begynde at brænde Dorn's precious Geneseed, bare sådan.
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

Itchibuh

Der er nogen loyale chapters der bare ikke kan klare hinanden. et godt eksemble er Dark Angles og Space Wolves. De har vist op til flere gange være i mere eller mindre åben kamp med hinanden.

Men, det er nok lettere at gøre som Nygaard siger. Inquisitionen bliver jo også så hurtig sure over så lidt.

Mvh,
Rune
Battle Brother
Lord Castellan
Emperor's Pride
"Burn the heretic. Kill the mutant. Purge the unclean."

VonPanne

Hmm... jeg tror uanset hvordan og hvorledes, så ender Brother Against Brother altid med at være lidt mystisk, men det er mit indtryk at der trods alt eksisterer en del rivalisering mellem de forskellige chapters og uenigheder godt kan føre til åben kamp hvis det er slemt nok. Ellers må jeg sørge for at have en Librarian med i min hær, og så har de vel rigelig grund til at kalde mig kætter...

Jeg skal stadig lige have læst lidt op på Dorn, da jeg har været offline siden min sidste post her.

Quote from: Master Ciaphas on 26 October, 2010, 10:56:41
For shame, VonPanne - og du MANGLER at vise billeder af en grundet og basecoated Land Speeder!!

Tæller denne? ;)

VSH

Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Belial

Det er saft-susme en stor land speeder. Synes det Star Wars theme du kører den i er lidt brugt dog. ;)

MVH

Belial

Lasse

Hvorfor har ham manden på billedet ikke en bolter?  ???
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Ilithien

Quote from: Lasse on 12 November, 2010, 07:14:56
Hvorfor har ham manden på billedet ikke en bolter?  ???
Fordi bolteren primært er et marine våben...
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

VonPanne

En lille billedeupdate da mine mariner har set lidt action:

A Valedictor squad defends a ruined building against the oncoming vile daemons

In another building the captain and his squad has been assailed by a mighty daemon price

A grim final stand against the daemon lord

(jeg tabte i øvrigt kampen, da der blev savet som en gal på den anden side af bordet - 500 points slag og jeg fik vist kun 5-6 unsaved wounds ind)

kmnbrush

Male Blog (R.I.P) - CMON

Frede

Er det ikke også sådan lidt småbisset at tage en Deamon Prince med i et 500 points slag..?

- F -

Belial

Rigtig fede billeder. Fedt scenery og lækre modeller. Mums. :)

MVH

Belial

Master Ciaphas

Quote from: Frede on 14 November, 2010, 09:58:48
Er det ikke også sådan lidt småbisset at tage en Deamon Prince med i et 500 points slag..?

- F -

Bisset? Tja. Tjo. Det er Mamon som er et HQ choice i en Chaos Daemons hær. Resten af hæren bestod af 1 Nurgle Herald og 2x7 Plaguebearers. Er det, over all, en bisset hær?

Der er ihvertfald tema.

;-)

Mvh
Master Ciaphas

Tc

Næææh, det var da nogle pæne marines. Super gode farver du har valgt der!!

De minder lidt om nogle jeg har stående på hylden.  :P

Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

VonPanne

Hehehe, der kan man bare se. Har du flere billeder af dem et sted? :)

Tc

Der er nogle under min blog (mindre 40k blogs), men ikke det helt store. Kan være jeg lige kan få mig taget sammen til at få taget nogle.

EDIT: WOOOP POST NR. AWESOME!  ;D
Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Master Ciaphas

Der sker for lidt her, VonPanne - kan du SÅ komme igang!

:-)

Mvh
Master Ciaphas

Kexplosion

For lige at bidrage med nogle ord til den tidligere diskussion om "Brother vs. Brother", så er det ikke usædvanligt at marinere kæmper mod marinere - de forskellige chapters har vidt forskellige måder at opfatte en situation på og kommer tit i klammeri over det. F.eks. er Black Templars nogle værre fantikere og vil hellere løse problemer med brænd, bål og chainswords klasket ud over en planet mens andre, mere moderate chapters, måske ville søge en diplomatisk løsning eller bruge mere "surgical" strikes for at fjerne en trussel. Hvis de to chapters så lige befinder sig i nærheden af samme hotspot kan der godt opstår nogle gnister som sidenhen bliver til bolterild mod hinanden.

Et andet eksempel kunne være at en overivrig inquisitor, med en torn i siden på et "åbenlyst" tainted chapter (korrekt eller ej), har brugt sit kejserlige mandat til at tvinge andre marine chapters til at kæmpe for sig - det er ikke sikkert at disse marinere har brudt sig meget om at kæmpe mod battle brothers, men en kejserlig ordre er nu engang en kejserlig ordre, så hellere adlyde end selv blive anklaget for heresy.

Man kan vel egentligt betragte Marine chapters som forskellige ridderordner/feudal styrer i middelalderen - selvom de lå under samme regent kunne de godt udveksle slag over petitesser, men når kongen kaldte til krig stod man sammen om at ødelægge den eksterne fjende fremfor at slås mod hinanden.

I øvrigt, kan du så komme i gang!  ;D
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

VonPanne

Mange tak for dit input :) Jeg tror at jeg er enig i din fremstilling af problematikken. Jeg synes at det er rart for "historien i spillet" at der godt kunne være en holdbar grund til at forskellige chapters slås med hinanden.

Bortset fra det tror jeg at mine malegrejer nok kommer til at ligge stille resten af måneden, undskyld :-/  Jeg glæder mig rent faktisk til at få min Land Speeder færdig, men lige nu har Lethian prioritet, og de fleste friaftener går med at få lavet mit kampagneprogram færdigt - det skal nok også blive godt :)

Kexplosion

Quote from: VonPanne on 16 December, 2010, 14:33:39
Bortset fra det tror jeg at mine malegrejer nok kommer til at ligge stille resten af måneden, undskyld :-/  Jeg glæder mig rent faktisk til at få min Land Speeder færdig, men lige nu har Lethian prioritet, og de fleste friaftener går med at få lavet mit kampagneprogram færdigt - det skal nok også blive godt :)

Hvis du holder pause fra at male, så DØR BABY! ;D
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

VonPanne

*gulp*

...

Jeg vidste egentlig ikke at det var almindelig kendt på Powerfist at jeg snart skal være far... ja... det skal jeg jo så alligevel ikke, hvis ikke jeg kommer i gang med at male, så jeg må hellere kigge forbi malebordet snarest ;)

Master Ciaphas

Seconded!

Men, du skal ikke blot *kigge* på dit malegrej - du skal faktisk bruge det! Du skal have basecoated den landspeeder inden slaget søndag! Fremdrift!

*PISK*

Mvh
Master Ciaphas

;-)