News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spartansk inspireret Space Marine Chapter

Started by SMF, 21 September, 2013, 10:22:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Doktorevil

Topper

SørenB

Den sorte version kunne blive virkeligt bad-ass med noget weathering/slitage på. :)
Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist.

Doktorevil

Jeg holder på, at den brune udgave er for monoton. I sammenspil med hans hær bliver det også alt for ensformigt :) IMO!

SMF

Det var dog lige godt pokkers!

Først var jeg hooked på den sorte, så fik jeg overbevist mig selv om at den brune var det, den skulle være! Meget mod min vilje går der lidt SF i mine beslutningskompetencer nu.................

SørenB, lyder som en fed ide, hvad har du har nemme teknikker/tips til weathering på sort? Bronzen står også vildt ud på den sorte :-) Den bliver ikke for Black Legion-ish??!

SørenB

Jeg har ikke selv nogle fikse teknikker jeg kan dele ud af, men jeg er sikker på at du vil kunne finde noget her på forummet.
Jeg tænker især sådan noget som sponge teknikken. :)

Alustriel

Jeg ville personligt vælge den sorte, syntes den brune går alt for meget i et med dine marines, og selvom de er flotte (og det er de!) så er de i min personlige optik allerede på grænsen til at blive lidt kedelige, som om de mangler en sekundær farve i hæren der er lidt mere tydelig. Det er noget jeg tror den sorte Aegis kan være med til at løse lidt op for :)

Doktorevil

Ja, det brune bliver sgu for monotont med dine marines. Kan være det er anderledes i naturlig lys / real life, men på billeder er den lidt svær.

Plus, syntes den sorte kan klare sig helt fint uden weathering :)!

SMF

Det var lige godt pokkers.
Jeg tænkte at den brunlige så havde den lidt en farve som compounds eller a la vægge i middelhavs området, så det var rimelig gennemført.

Men jeg tror simpelthen i har ret, alt bliver for ensfarvet! Og marines'ene ville falde helt i med farven i væggen (hmm, taktisk in real life er det ikke helt dumt ;-) )

Er der nogen der har et link eller lignende til fx den sponge metode SørenB omtalte? Jeg er ret selvlært og kan ikke de vilde teknikker/udtryk :-)

Alustriel

Hvis du gerne vil bruge den brunlige så skulle du overveje en sekundær farve til den, som passer ind i temaet, om ikke andet for at bryde det monotone. Kan se du har brugt rød til din Chapter Master's kape og lidt på Stormtalon's hale, det kunne måske være en idé at bringe den ind over Aegis'en? Altså hvis du er opsat på at ramme middelhavsmure?

SørenB

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

SMF

Quote from: SørenB on 04 December, 2013, 23:28:20
Her er lige et hurtigt fundet link:

http://fromthewarp.blogspot.dk/2011/04/different-tools-for-sponge-weathering.html

:)

Det giver en god idé om resultatet.
Tak, så er jeg med på klumpen! :-)

Jeg tror at jeg vælger at lytte til flertallet om at gå videre med den sorte. Jeg vil prøve at lave 2 typer:

- 1 Sort med Bronze aquila, samt highlights/sponge effect med vallejos black-grey. Og lidt yderligere grå highlights til kanterne.
- 1 Sort med rød aquila, samme highlights som ovenstående. Her kunne jeg finde på at lave bolte/møtrikerne bronze...? Tænker bare at sort og rød er 2 gode kontrastfarver og så får jeg også lige det røde twist med :-)

Havde lige en hurtig tanke om helt røde vægge, meeeen det bliver vist lige vildt nok... ;-)

SMF

Du er så sød kære Doktor... :-*

Hvis jeg skulle gå hen og bare kunne vinde bare lidt på mandag, vil du blive evigt hånet... Muha ha ha!!!!!!!

Doktorevil

Vi spiller jo 2 spil. Vinder du det første, så kommer eldar m. tau allies på bordet:D

SMF

Verdamt!! Not cool!! :-P

Om ikke andet så kan du da bedømme mine prototyper af min Aegis Line :-)

Ilithien

Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

SMF

En lille update her fra.

Har haft ok succes med mine Dreadnoughts her på det sidste, så nu har jeg fået malet 3xtwin autocannon sæt til 3 dreads.

Jeg havde et sæt liggende fra Forgeworld, jeg er ikke overhovedet imponeret over kvaliteten, samt de heller ikke er lige brede, når man ser på dem forfra. Men, nu har jeg dem, og det er jo også bedre end at sige at den her dims skal forestille en autocannon......

Her er et billede af formidagens arbejde, jeg regner med at det får en gang quickshade senere :-) Så de er malet, men det er ikke det endelige resultat endnu!

De ligger i sæt overfor hinanden.

Det øverste sæt er som sagt fra Forgeworld, de 2 nederste sæt, har jeg selv stykket sammen.
De 2 til venstre er bygget over twin lascannon, hvor jeg har skåret lascannon væk og erstattet med autocannons fra IG heavy weapon team sættet. Og så har jeg limet ammo delene på siden også.

De 2 til højre er missile armen fra dreadnought spruen, hvor jeg har filet udstødningsdelene væk, samt lidt her og der. Igen autocannons fra IG heavy weapons teams + et par ammo tromler :-)

Jeg skal have lavet mig et 4. sæt, så passer det til en 1850 pt liste jeg spiller lidt med, hvor jeg har 4 dreadnoughts med twin autocannon alle 4 ;-) Men jeg er 2 IG autocannons short, så det må komme hen ad vejen..

Topper

de er fedt nok  8) så skal der bly I målet!!!!

SMF

Total, dakka dakka... ;-)

Er netop færdig med at give de 6xtwin autocannons en gang Quickshade, så skal jeg bare vente på det bliver morgen, så kan jeg lige få dem i fingrene igen og se dem færdige :-) og så kan du få en gang matt varnish i overmorgen :-)
Angående Matt Varnish, er jeg gået helt over til at bruge pensel, det tager lidt længere tid, bevares, men det bliver altså bare dét pænere, samt man undgår det helvede med det hvide lag, hvis nu luftfugtigheden er imod en!

Ellers fik jeg lige samlet en yderligere twin autocannon til min 4. Dreadnought, som jeg også lige har taget hul på at få malet så småt :-) Så mangler sgu kun 1 dread lascannon og 2 IG autocannons. så har jeg til de 4 dreads! Må jeg lige få støvet op...

Men nu, benene oppe, måske lidt PS3.. Space Marine selvfølgelig ;-)

Topper

men vis du vil være klar med 2x twin autocannens så har jeg selv lige købt autocannons ved forgeplant

http://store.forgeplanet.com/index.php?route=product/product&product_id=50

SMF

Quotemen vis du vil være klar med 2x twin autocannens så har jeg selv lige købt autocannons ved forgeplant

Ellers tak for buddet Topper, men jeg må vist hellere holde mig til de typer jeg har gang i pt, så bliver det også ens over hele linien :-)
Så jeg må finde en jeg kan fravriste det sidste... ;-)

Har her til middag fået malet den sidste dreadnought, så den er klar til QS nu :-)
Så er der 4 dreadnoughts klar til hæren når den er dyppet!

De 6 dreadnought arme er fint tørre nu og der rigtig godt ud, nu hvor QS har lagt sig så jeg er rigtig fint tilfreds over det hjemmelavede resultat :-)

Så skal der blot nogle flere spil på CV'et.... :-D

SMF

Morgen update!

Så er de 6 dread-arme penslet med matt varnish og er done!

Et lille billede af det færdige reslutat:

Den i midten er med de købte Forgeworld cannons, og de 2 yderste er de selv-lavede. Det er også dem jeg er bedst tilfredse med og klart fedest, i min optik.

Billede af de hjemmelavede

Igen; den til Venstre er bygget over dreadnougt twin lascannon og den til højre er over missile launcher'en, som er blevet filet og skrabt lidt. Jeg var lidt doven og brugte en transfer fra tactical squad, det passede sørme lige med chapter logo'et ;-)

Jeg er godt tilfredse over resultatet, så nu har jeg pt 3 dreads der er fuldt omskiftelige  med Autocannons og Multi-Meltas + DCCW med Heavy Flamer.

Bum!

kristoffer lotr

Synes det ser super godt ud, ville gerne hjælpe dig med flere spil på cvet, desværre bor jeg i København  :(
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen