News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Malmbys hobbyrum 21

Started by Malmby, 04 January, 2021, 20:56:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Malmby

Så er det på tide at jeg også får lavet en blog om alt det der foregår i mit hobbyrum. Brug den til det du har lyst til, men det kommer til at handle om spil og maling af Star Wars Legion, Blood Bowl, W40K, Necromunda og måske Gaslands. Det sidste har jeg aldrig spillet men hvem ved om ikke den regelbog en dag skal kaste nogle spil af sig. W40K har jeg "genopdaget" i 9th edition efter den gode Dr. Hare inviterede mig til kælderhygge i Køge, men eller har jeg de sidste par år fokuseret på SWL, BB og Necromunda.

Maling foregår oftest hjemme mens spil foregår i Emperors Pride, som jeg har været en del af siden vi startede engang i tidernes morgen i Fanatic på Classensgade.

Før jeg starter skal jeg, ligesom en hver anden god blogger, lige gøre status for 2020.

På malesiden gik det forrygende:
Blood Bowl
Et Amazon hold og et Chaos Hold. I alt 28 Figurer.

Star Wars Legion Empire
60 nye figurer til hæren så den i alt er på 133 modeller og færdig indtil der kommer nye udgivelser.

Star Wars Legion Rebels
75 nye figurer til hæren så den i alt er på 90 modeller. Mangler lige 10 mere i malekøen inden der skal købes nyt.

Star Wars Legion objectives/terræn
28 objectives og 1 Crashed Escape pod terrænstykke

W40k
5 "gamle" modeller der aldrig var blevet malet er blevet færdiggjort.

I alt er det blevet til 197 figurere (når man tæller objectives og terræn med). Så meget har jeg sgu aldrig malet før på et år :o.

På spillefronten har Legion været der hvor aktiviteten har været størst. I vores lille SWL gruppe i EP har jeg nået 17 spil i alt. Det ligger stabil med 8 sejre, 8 nederlag og 1 uafgjort.

Derefter har Blood Bowl domineret. Året startede med finalen fra 2019 The Bood Thickens VII, der blev til et nederlag til Dr. Hare's dværge.
https://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=107621.msg1458041#msg1458041
Imellem BTVII og BTVII afholdte Ryback "Open Conference Winter Revival" hvor vi skulle stille et hold fra en af de tidligere udgaver af Blood Thickens. Jeg stillede mine High Elves Eataine Eagles og efter 3 sejre var de klar til finalen mod Rybacks Dick Elves "Malicious Intentions". Det blev en ensidig affære hvor Eagles løb med sejren https://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=108280.msg1462663#msg1462663.
Opstarten af BTVIII blev udskudt på grund af Corona, men vi er nået igennem grundspillet og semifinalerne. Efter en lidt sløj start endte mine Undeads "Totenpforte Schädelwerfers" alligevel på anden pladsen i grundspillet og gik videre til finalen, der igen skal stå mod Ryback.

Necromunda er kun blevet spillet til det årlige "League of Ordinary Gamers" arrangement i Ho, som jeg var så heldig at blive inviteret til. 5 spil blev det til og et fantastisk arrangement!

W40K er blevet genoptaget med et par arrangementer i kælderen i Køge. Det har været nogen af de bedste 40K spil jeg kan huske at have spillet, så nu må jeg jo nok i gang med at lave mig en ny hær. Jeg skal bare lige finde ud af hvilken. Vi nåede lige at starte en ny kampagne i EP inden "Vinter Lockdown" hvor jeg stiller mine Iron Hands, så jeg fik et enkelt spil mod Troels Orker. I alt er det blevet til 7 spil 40K.
Sith Lord
Emperors Pride

Hare

Hvor fedt! Det glæder jeg mig til at følge med i. Sygt så mange SW figurer du har fået malet...

Friis

Vanvittig painting count for 2020, respekt ,glæder mig til at følge med  8)

Malmby

Star Wars Legion Empire
Empire var der hvor jeg startede med SWL og hæren er "færdig" for nu. Jeg har mindst en af alle enheder de enheder der er udkommet og ellers i tilpas antal til at jeg kan spille de lister jeg vil. Så vidt jeg kan se kommer der en enkelt figur mere indenfor de næste par måneder.

En af de største grunde til at jeg har kunne male så mange figurer i 2020 er at SWL figurerne ikke har samme detaljerigdom som GW figurerne, hvilket betyder at jeg kan male en enheed (typisk 7 modeller) på 2 maleaftner.

Her er et overblik over hæren.

Kejseren og hans budyguards

Vader (commander) og Storm Troopers

Operatives Vader, Bossk og Boba Fett, samt Snow Troopers

Krennic og Death Troopers

General Veers med AT-ST, GAVw assault Vehicle, Jetbikes, E-Web og Dewbacks

Iden Version, Inferno Squad og Imperial Special Forces

Imperial Officer, Shores Troopers med Morter og droider

Scouts
Sith Lord
Emperors Pride

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Troels S

Fedt med en blog, hvor du kan smide flere af dine fine ting op Malmby.

Må tilslutte mig de øvrige kommentarer om, hvor imponerende meget du har fået malet i 2020. Du har fuldstændig ret i, at de efterhånden ekstreme mængder af detaljer som GW figurer har sammenlignet med fx Star Wars gør det noget mere overkommeligt at holde en anden produktivitet med SW figurer. Derudover synes jeg også at flere og flere af GWs figurer har steder der er meget svært at nå med sin pensel - modsat de SW figurer du her viser (jeg er ikke meget for sub-assembly hvis det kan undgås). Malede selv lidt D&D figurer som en ven skulle bruge til noget rollespil i 2020 - det gik også urimeligt stærkt sammenlignet med hvad jeg ellers sidder med.

Det ser super godt ud, men er det bare mig eller har gutterne i det inferno squad ganske store hoveder - både dem med og uden hjelme. Storm Troopers har altid haft store hjelme, men de gutter tager det da til next level.   

"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Malmby

Ja, de store hoveder Inferno Squad og Imperial Special Forces generer også mig. Det er vel noget med at de er 20% smartere end de almindelige Storm Troopers.

Iden kan også stilles med den store hjelm, men det kunne jeg simpelthen ikke få mig selv til da jeg skulle samle den.
Sith Lord
Emperors Pride

Malmby

Så er maleåret skudt igang med 2 Rebel AT-RT.

Sith Lord
Emperors Pride

Malmby

Så røg fokus lige et øjeblik.
En af mine venner har annonceret at han vil genopstarte vores gamle rollespilsgruppe med Warhammer Fantasy. For at vise min fulde støtte til ideen fandt jeg 11 Beastmen i gemmerne og har gjort dem klar. Man møder altid Beastmen i Warhammer.....

Sith Lord
Emperors Pride

rubber

Hold da fest, det er fedt med alt det Star Wars. Det ser vildt godt ud.

Mvh. Tim

Malmby

Puha, i den sidste del af januar og starten af februar var det svært at finde malemotivationen. Men pludselig lykkedes det alligevel og jeg har fået malet lidt Star Wars Legion Rebels.
1 T-47 Airspeeder og 1 unit Rebel Troopers.

Jeg er nu i den lidt underlige situation at jeg har malet alle de Star Wars Legion figurer jeg har..... Det føles sært.
Heldigvis udkommer der snart et par figurer mere til Rebels og Empire, så jeg kan holde det lidt ved lige, men indtil da vender jeg blikket mod W40K og så er der et Bloodbowl hold der skal males.
Sith Lord
Emperors Pride

rosenaa

Flot malet  :)

Men hvem er ham den blå gut ?

Og så.. Ruderne er meget tomme og matte (på fotoet) og (syntes jeg ) de ligesom ikke passer helt med resten af standarden ?
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Malmby

Den blå fyr er en Duros. Han optræder enkelte steder i filmene.

Du ret med vinduerne. Tror egentlig bare jeg kørte træt i modellen.
De får nok lige lidt "dots" til at skabe lidt dybde og efter matlak tænker jeg at give dem en klar lak. Det burde give noget
Lige nu er jeg dog læbet tær for lak, så der er jeg gået i stå🙂
Sith Lord
Emperors Pride

rosenaa

Det med at løbe træt er sgu velkendt  :)

Malmby

Hmmm.. jeg gik da lidt hobbydød i den. Det sker gerne når der ikke er udsigt til at spille.

Det er dog blevet til en enkelt figur - Lando

Og på søndag skal jeg have mit første spil i år - det bliver fantastisk
Sith Lord
Emperors Pride

Nillernisse

Lando er en slick mother f...... han er fed :)
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

rosenaa

Husk det er en Designer kappe !

Denne her: GAVw assault Vehicle ?
Er det en officel model eller en 3D print ?

Malmby

I kan nok mærke at det gik meget død her. Manglen på muligheder for spil dræbte alt lyst til at male – noget der fortsatte længe efter at spillene kom i gang igen.
Men hvad er der så sket siden sidt.

Jeg fik nogle få spil Star Wars Legion i maj og juni, men malede intet.

I slutningen af juni fik jeg igen lov til at deltage i LooG og tog hele den lange vej til Ho med VonPanne og Jonas. Weekenden var som sædvanlig en stor succes og til inden sidste scenarie lykkedes det mine Orlocks at ligge i spidsen og sprinte mod skattekammeret for enden. Billeder kan ses her:
https://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=110063.0

Efter sommerferien har jeg spillet en del Legion og W40K. Den kampagne vi startede i december sidste år (men måtte coronaafbryde) har vi spillet færdig.
I september inviterede Hare til kælderhygge i Køge, hvilket som altid var en super dag. Der er billeder her:
https://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=110208.25

I morgen er det igen tid til at drage mod Køge med frisk negativ coronatest og nymalede figurer. Hæren jeg medbringer kan ses her og det er Vanguard Marine øverst til venstre der er nymalede.

Hvis alt går vel kommer der nok snart nogle billeder af de nye marines og måske fra dagen i morgen.

Der er også sket det at Hr. Blirup spurgte om ikke jeg skulle male nogle Orker til hans Mal en Ork projekt. Det tænkte jeg var en god ide for at "genopstarte" malearbejdet. Orker er altid sjove at male. Det gik ikke helt så smertefrit som forventet, men 5 Boarboys er færdige. Nu overvejer jeg lige om ikke der skal lidt fere til før jeg erklærer mit indspark til projektet færdigt – så fortsættelse følger.
Sith Lord
Emperors Pride

Hare

Godt se se du er kommet op på hesten igen. Flotte vanguards! Var de gode? ;)

Nillernisse

Quote from: Hare on 12 December, 2021, 14:51:46
Godt se se du er kommet op på hesten igen. Flotte vanguards! Var de gode? ;)

;D Flotte var de. De var bare lidt for fluff tror jeg :) Nåede de at gøre noget @ Malmby?
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Malmby

Mod jer to bisser nåede de jo ikke rigtig at gøre noget :-[, men mod Ryback var det nok dem der vandt spillet for mig. Overordnet er jeg skam tilfreds med dem men jeg skal nok lige arbejde lidt mere med hvordan de bruges bedst
Sith Lord
Emperors Pride

Troels S

Stærkt at der stadig sker tilføjelser til de gode gamle mariner. Har godt hørt noget om, at Vanguards er ganske hotte  ;D

"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Ryback

Spillede mod dem her i lørdags i Kjøge, og da var de fine (både figurerne og reglerne), men ikke sådan at jeg synes, de var over-the-top broken. Ikke noget som ikke kunne fikses med lidt krystalhealing fra et par Fire Prisms.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hare

Min Bloat-Drone havde det også ganske fint med at blive charget af dem. Halvdelen døde til overwatch inden de havde den frækhed at pille et wound af min lille søde dæmon maskine. Heldigvis kunne den skyde resten væk i turen efter :)