News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Okkels grønhuder, empire, terræn og andet

Started by okkel, 29 December, 2014, 11:42:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Azrael

Det er blevet rigtig fedt!
Det ligner også noget der har taget enorme mængder tid. Er det korrekt antaget? :)

okkel

@Casper

Tak  :)
Ja den effekt med straene skal jeg helt sikkert lege mere med, og saa er den super nem at lave.

Quote from: Azrael on 26 October, 2015, 13:00:40
Det er blevet rigtig fedt!
Det ligner også noget der har taget enorme mængder tid. Er det korrekt antaget? :)

Ja det har taget sin tid men jeg er ikke i gang med en konkurence om at male mest paa kortest tid. JEg vil langt hellere hygge mig med mine projekter, byge fede ting og udvikle nye teknikker. Med lidt held blive naeste hus mindre tidskraevende, nu hvor jeg har de fundamentale ideer paa plads. Jeg vil proeve at opdatere lidt mere undervejs her i bloggen.

okkel

Som sagt kunne jeg næsten ikke vente med at gå i gang med det næste hus. Battleplan:

Små stykker skåret ud:

Delene samlet:

Sammenlignet med det første hus er delene gjort et hak mindre. Så håber jeg bare at de ikke er blevet for små.

okkel

Så fik jeg endelig de to første modeller i min kommende empire hær klar.  Det har taget nogle forsøg at finde frem til et color sceme som jeg var tilfreds med. På den ene side ville jeg gerne i en mere snavset mørk og realistisk retning hvor hver enkelt model skulle ligne en garvet kriger. På den anden side ville jeg gerne beholde nogle klare fantasy inspirerede pang farver (Lets face it så man på virkelige hære på den afstand vi forestiller at kigge på så ligner det hele bare en grå masse). Desuden skulle modellerne også helst falde i øjnene på afstand samtidig med at de skulle være værd at nærstudere. De første forsøg ramte aldrig rigtig mit mål og projektet har derfor været på pause i længere tid men her i weekenden fik det et skud mere og den seneste version rammer tæt nok på min vision til at jeg der klart skal arbejdes videre med det.
Mød de to første hellebardister i Gerhard Goldgeils Ekspeditionsstyrke til Gråbjergene:

Gerhard Godgeil er en rig forretningsmand fra de nordlige dele af Imperiet som har besluttet at han er vigtig nok til at han fortjener sit eget land. Derfor har han under dække af at ville åbne en ny handelsrute over Gråbjergene lokket greverne af Stirland og Talabecland til at sponsere nogle tropper til hans ekspedition mod en klækkelig donation til deres slunkne pengekasser. Gerhard planlægger dog at lade tropperne gøre det hårde arbejde med at rydde hans kommende rige for hvad der måtte bo af bæster og mens de forbløder gradvis lade hans egne nyrekrutterede tropper overtage forsvaret af de svært tilgængelige bjergdale.
Mens Gerhard er en listig rad er han meget mere forretningsmand end general. Han har derfor valgt at udstyre sine tropper med de mest spraglede orange og blå uniformer som Imperielle Dukater kan betale som et led i hans pr kampagne for at overbevise folk om hvor frodige og rige dalene er så han kan sælge en masse jordlodder og få en masse skatteydere. At uniformerne så er alt andet end praktiske i de barske og uvejsomme bjerge har han ikke skænket en tanke.

AndersN

De er rigtig fine, Okkel.

Inden jeg læste hvad du skrev tænkte jeg faktisk at du netop rammer den perfekte balance af farver og dunkelhed.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

KimH

lækre og ret middelalderagtige - uden at gå i et med væggen -  :)
Hvis du er i tvivl - så charge !

okkel

Damn jeg er ikke god til at holde den her tråd i live. Jeg har godt nok opdateret et par gange på Warseer og Da Warparth men misset denne tråd så her kommer lige en oversættelse af et par indlæg på Warseer:

Gerhard inspicerede de nye rekrutter sammen med sin første-sergent, Helmut Steinherz. De 5 nye knægte så langt gladere ud end Steinherz brød sig om. De skulle han nok få rådet bod på. Pludselig fik Gerhard øje på et kranie en af dem havde hængende fra sin skulder:
"Vil de øjeblikkeligt fjerne den...tingest! Har du nogen ide om hvor skadeligt det er for vores P.R. indsats hvis folk begynder at associere disse bjerge med kranier og død? Hvad tænkte du dog på?"
"Øh jo øhm jeg tænkte at det kunne skræmme fjendens..."
"Så tænk dig om igen!" skreg Steinherz. "Vi slås altså ikke med en bortløben børnehave heroppe: Tror du det vil skræmme en 7 for høj ork, som opfatter menneskets tynde kranie som bevis på at vi er en underlegen race? Tror du det vil skræmme tilhængerne af blodguden som er ude for at samle ... lad mig nu se ... nååå ja KRANIER til deres onde gud?"
"nej nej naturligvis ikke"
"Ahh så måske er det de levende døde du prøver at 'skræmme' ved at medbringe reservedele til deres hær? Kan du ØJEBLIKKELIGT få få bortskaffet det kranie. Hvis du er heldig vil det kun begrænse din bevægelsesfrihed, ellers vil det gøre alting værre end de allerede er!"
Gerhard betragtede imponeret (og en anelse bange) sing førstesergent. Han havde så afgjort brug for at lære at tale sådan nu hvor han havde fået sin egen hær. Han stirrede (så olmt han kunne) på soldaterne og fik øje på en soldat med 'KF' indgraveres i sit brystpanser.
"Og i hvilken anledning har de valgt at udføre product placement for Karl Franz? Er det ham, som finansiere dine udgifter om jeg så må forespørge? Vil de øjeblikkeligt indfinde dem i smedjen og få deres rustning justeret på passende vis?" Det gik da meget godt. Han var virkelig ved af få styr på soldaterjargongen og så var han i øvrigt glad ved tanken om at der skulle stå 'GG' på soldaternes uniformer. Der var noget rart over de bogstaver.

Før i tiden kunne jeg godt finde p at tilføje et kranie nu og da men efter at GW er begyndt på at tilføje kranier til snart sagt alle modeller har jeg fået en form for allergi overfor dem. Efter min mening er kranier på alting ikke Fantasy men mangel på fantasi! Så alle kranier på mine empire modeller skal væk før jeg kaster mig over malingen (en skræmmende tidskrævende beskæftigelse og så misser jeg endda et nu og da.) Men jeg skar dem væk fik jeg øje på 'KF' på en rustning og besluttede at ændre det til 'GG' - det var så først i det øjeblik det gik op for mig at min generals initialer betyder 'good game'. Heh vel ret perfekt til en funhammer spiller!

okkel

...og en mere:

Gerhard kiggede måbende, varSteinherz vilkelig stolt af de nyeste medlemmer af hans garde?
Det virkede godt nok sådan: "Jeg håber de har bestilt et banner for vi nærmer os hastigt det tidspunkt hvor vi kan danne en enhed af dine helt egne soldater!"
"Det må være deres spøg?" (Et retorisk spørgsmål Steinherz var en glimrende førstesergent men Goldgeil havde endnu ikke set nogle tegne på at han overhovet forstod konceptet humor) "Se på dem de er jo smudset til i mudder fra top til tå. Det er udelukket at de kommer til at bære mit banner før de har lært at holde sig are nogenlunde rene."
"Men de er lige blevet færdiguddannede. Jeg har sendt dem på en på en særdeles hård march over flere bjergtoppe, genne brusende floder og sumpede dale. Den mest udfordrende rute jeg endnu har udtænkt hvis jeg selv skal sige det."
"Jaja det skal nok passe, Jeg har ikke brugt 15 år på at opbygge Goldgeil navnet for at få det trukket ned i muderet på et øjeblik. Indtil de har bevist at de er mit navn værdige kan de passende booste Stirlændernes rækker."

Så efter at jeg havde malet de første 2 helebarder gik jeg straks videre til de næste 3. Detværre blev jeg lidt ivrig med washesne og endte med at få svinet figurene lige rigeligt til. De ser egentlig fine ud som individuelle figurer men bliver for brun-grå på afstand. Det er ikke en katastrofe da jeg alligevel ville variere snavset fra figur ti figur så i en enhed fungere de ok. Men de eneste andre figurer jeg havde klart til maling var en command group og de skulle ikke males før jeg var sikker på af jeg havde helt styr på mit farveskema (incl weathering) så maling af flere modeller blev udskudt til jeg fik forberedt nogle nye modeller.

De 3 nye helebarder:

De næste 10 er næsten klar til maling:

Det gav mig dog tid til at male lidt på en af mine 5 pistoliers der har været WIP i ret lang tid. Hestens pæls er et eksperiment. Jeg gætter på at der vil være delte meninger om den, men jeg kan godt lide ideen om at bjerghestene er noget mere uldhårede end deres lavlands slægtninge. Jeg vil dog tro jeg kan forbedre resultatet med lidt mere øvelse.

okkel

...og vi fortsætter. Denne gang dog uden historier:

Her er 6 modeller mere i Gerhard Goldgeils hær:

Og siden da er der kommet 4 mere til så jeg nu er på 15 mand. Rigeligt til min første lovlige enhed - hvis altså ikke lige 9th Age havde ændret minimum enhedsstørrelsen.  >:(
Oh well målet er en horde anyway så det går nok.

og de næste 4 modeller er stort set klar til at blive malet:

Desuden har jeg det med at blive distraheret af conversions konkurencer på Da Warparth. Her er min entry til "caracter". Mit første vellykkede hele humanoid sculpt så alt i alt ganske tilfreds.:

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

casper h

Skide fedt Jonas :) Jeg kan godt lide pelsen på dine heste, det er en cool idé!

okkel

Tak til jeg begge. De næste 11 mand har fået ordnet halvdelen af deres rustninger men der går nok 3 uger før jeg har tid til at røre en pensel igen.  :-\

Drachenfels

Vildt fedt og flot.

Jeg glæder mig til at høre mere om Gerhard Godgeils meritter.

okkel

Nåmen Aben har jo "beordret" mig til at male min nye doomdiver færdig inden jeg tager til DK så her kommer lige tingenes tilstand. Det er en hjemmemodeleret doomdiver/gitlauncher lavet til en conversion competition på DaWarparth, hvor den to andenpladsen. En placering der havde været mere imponerende hvis der ikke kun havde været 3 entries.  :-\
I får altså fluffet på engelsk:

Skycommander Gibliz's Sploingonator

Skycommander Giblitz is the most succesful flying goblin of all time.
He has survived being flung into the air and crashing into the enemy
for no less than 7 of the 10 largest WAAARGHS of the last 35 years!
Once he even snatched a ray from the Sun and used it as a lance to
kill a big evil lord on a dragon! Unfortunately the sun is now angry
with him an trying to bite him when he is flying so he is forced to
stay on the ground. Here he offers a lucky warboss his incredible
experience, knowledge of goblin aviation, and exclusive rights to use
his home designed Sploingolater that is vastly superior to any other
goblin launching system ever conceived. All he requires is the right
to pick his sky crew and a bargain of a salary, given his unique
qualifications (and ability to use words the warboss don't know). At
least that is Gibliz's own story and anyone foolish enough to question
it (or if the sploingolater is actually needlessly complicated and
inefficient) finds himself "selected for Sploingolation" by Gibliz,
putting an abrupt stop to their annoying questions.

...og her er den før maling:

Desværre havde jeg ikke tid til at male den ordentligt da jeg endelig var færdig med modeleringen og det betød både at malingen ikke blev rigtig tilfredsstillende samt at billederne blev elendige da alt lys var væk da jeg fandt kameraet frem:

Så nu er det på tide at få forbedret modellen lidt:
-Mal de detaljer du brugte tid på at modelere men ikke havde tid til at male!
-Giv det meste et par highlights mere
-Basen er for støjende og gemmer modellen for meget. Den skal tones ned.
-Evt tilføj flere detaljer (det bliver dog en anden gang).
-Tag nogle ordentlige billeder.

De 3 gobliner har nu fået et par lag maling mere. Der er detaljer som kunne forbedres men jeg tror jeg holder her:

Så mangler jeg bare trolden og selve konstruktionen...

okkel

Hov jeg glemte helt: Tak Drachenfels. Denne gang bliver det ikke Gerhard Goldgeil du kommer til at høre om, men Skycommander Gibliz. Godlgeil har dog ikke ligget stile så der skal nok komme nyt om ham senere.

Den store aben

Den er mega sej den doom diver og gobbo characteren ligeså. Du er helt vidunderlig med green stuff.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Zidane_blade

For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

okkel

Mange tak begge to. :)

Jeg naar i oevrigt ikke at male mere paa den foer jeg tager til DK (den er pakket ned nu) saa vi maa se om jeg kan faa ordnet resten inden funnhammer spilledagene. Ellers er den jo ikke decideret umalet saa det gaar nok.

TheMuffinMan

Denne blog er tæt pakket med ren awesomeness!
You're all SLUTS!!!
- Conan

golddigger

CigarFace

Holy crap en fabelagtig doom diver! Og alt det andet er også høj, høj klasse. Bliv endelig ved :)
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

okkel

Tak begge to  :)

Basen er et godt spørgsmål. På den ene side ville jeg gerne kunne bruge den til 9th Age turneringer. På den anden side spiller jeg stort set kun Funhammer hvor basens størrelse ikke er så vigtig og ville jeg gerne lave et aftryk på basen af en trold, der er væltet ned i mudderet. Løsningen blev derfor en relativt stor (vel ca 80 * 120 mm2 *) base med en indre 75 mm rund base som selve maskinen står på.

*Beklager 9th Age men fx 20x20mm er en forkert angivelse af en bassestørrelse på 2 punkter:
-Det angiver en længde ikke et areal. Man kan skrive 20 mm x 20 mm, 20 x 20 mm2 eller 20 x 20 mm^2 men ikke det i har valgt. Det ville i dette eksempel blot fortælle at basen er 40 cm lang.
-Korrekt "stavning" af et tal + enhed er tallet, et mellemrum og så enhedden.