News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Guapos Glog

Started by guapo, 17 March, 2017, 22:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Player1

Quote from: guapo on 08 June, 2017, 11:03:32Vores hund spiste ham, så jeg fik aldrig chancen for at male den færdig :-[
Det må have været noget af en krabat at få igennem systemet. Afleverede den ham aldrig tilbage?

Det er nemlig Grimgor Ironhide, ja. Hvis du stikker mig din adresse i en PM, så får jeg ham pakket og sendt afsted ASAP.

guapo

QuoteHvis du stikker mig din adresse i en PM, så får jeg ham pakket og sendt afsted ASAP.

Done!

QuoteDet må have været noget af en krabat at få igennem systemet. Afleverede den ham aldrig tilbage?

Jaeh, altså -han spiste ikke det hele hehe :P Den var tygget til ukendelighed og i hvert fald det meste af øksen og empirehovedet røg i mavsen. Han blev efterfølgende sendt i haven hver gang han gjorde anslag til det mindste med mavsen-god rest his furry soul... ::)
Smile, it enhances your face value

guapo

Puha :o: børnefødselsdage, omlægning af realkreditlån, syge høns og alle mulige andre slags 1st-world-problems har holdt mig fra noget af det der giver livet mest værdi -at sætte sig ind under en dagslys-pære og sminke små fantasi-avatarer, men nu fik jeg endelig gutten her færdig. Nu mangler jeg tre af den slags, plus en Beast of Chaos figur, så har min buddy Nikolaj et Nørdet, undskyld -'Nurgle' BB-hold 8) Han kommer nok til at vente lidt med Cheerleaders og andre ekstra ting der fulgte med, for så trænger jeg nok til at male nau andet :o

'Ja du griner, men pigerne er vilde med den...'

Jeg besluttede mig for at male rustningen grøn i stedet for metal for at bryde lidt med de andre figurer og så har jeg forsøgt at lave en effekt på basen der skal symbolisere at de forurener den grund de betræder -de ER jo Father Nurgle's udvalgte så de må godt være lidt ekstra rådne, hehe. Og så har jeg besluttet mig for at vente med at male spillernr. til de sidste er færdige...

Planen er nu at male endnu en kriger og så måske tage en afstikker mere til 'Mal en Orc' -Grimgor Ironhide ankom i går og på JustSimonsens opfordring får han en OldSkuul-behandling og det glæder jeg mig meget til at komme i gang med.

guapo

Som fortsættelse af den sammenligning mellem old skuul og new skuul malemetoder som jeg startede tidligere i denne tråd, fandt jeg et gammelt (ca. 2005), prime example på et desatureret malejob. Jeg var vældig tilfreds med mig selv da havde malet ham her og følte virkeligt jeg ramte tidsånden:

Der er nærmest ingen farver i sigte! Sammenlign med min første orc til Player1:

Jeg kan egentlig stadig godt lide den shaman, men han taler bare ikke rigtigt til mit 14-årige jeg der sad og lyttede til Roxette og Cut n' Move, mens de mættede farver fra mit Citadel Colour Paint Set blev slasket ud over Goblin Spearmen fra mit nys erhvervede Warhammer Fantasy Battle 3rd Edition  8)

guapo

Endnu en vederstyggelighed ser dagens lys ;D:

Jeg fatter sgu ikke det kamera længere -de to billeder er taget med nøjagtigt samme indstillinger, blot har jeg drejet figuren 180grader, lyset er jo helt off... :o
Desuden opdagede jeg lige NU da jeg nærstuderede billedet at der har sat sig affilingsspåner fra det næste projekt fast på spidsen af hornene og det var selvfølgelig da jeg gav dem klar lak at de har limet sig fast>:(
Det må rettes...i morgen :)

guapo

Min første test fra imgur og første post i lang tid -hele Photobucket miséren gjorde mig 'aaaaarghhzehsheehg' hver gang jeg tænkte på at skulle rette min blog til :-[
Her får i et WIP af Plague-holdets Big Guy -et Beast of Chaos med tydelige referencer til et vist Lovecraftian boss monster :D

Faktisk kommer han med vinger og det hele, men jeg blev enige med holdets ejer om at de udelades for både at facilitere transport og for at undgå at han vælter både med- og modspillere omkuld, hehe.
Desuden synes jeg han får en mere intimiderende statur uden vingerne...

Han er en udfordring at male med så store åbne flader og jeg frygter at mine maleevner ikke gør ham fuld justits, men vi får se...

Ryback

Det er sgu en fed figur. Cthulhu blood bowler - hvor den fra? Tentaklerne ser lovende ud.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

guapo

Den er fra Willy Miniatures ligesom resten af holdet - de havde en Kickstarter for et års tid siden. Skulpteringen er fed, men produktionen er ikke så god, så der har været meget filen og greenstuffen og gøren ved for at få det præsentabelt.
Hovedet og tentaklerne er også det eneste jeg er rigtig tilfreds med :)

Player1

Kloen er også sweet. Det lilla ligner nærmest sådan noget stjernehimmel-magi-noget. Det' ornlig vild tzeentch arm, lige til at fyre op under rygsøjlen på en modspiller

guapo

QuoteKloen er også sweet. Det lilla ligner nærmest sådan noget stjernehimmel-magi-noget. Det' ornlig vild tzeentch arm, lige til at fyre op under rygsøjlen på en modspiller

Tak, Player1 -men det er faktisk også problemet med den ;) : Jeg er sådan set tilfreds med kloens tekniske kvaliteter, men dens farver passer bare ikke riiiigtigt sammen med resten og den skulle jo helst se Nurgle-agtig ud og ikke Tzeentch-agtig, hehe.
Den blev malet sådan for at passe ind med resten af holdes farveskema -en triade med grøn, lille og orange, men den tager sgu for meget opmærksomhed i sig selv den klo hånd...
Vi får se når resten af farverne bliver lagt på om jeg bider i det sure ævle og maler det om (som om jeg har tid til det -Grimgor afventer sin oldskuulificering!).

Player1

Den ku måske få en lille nurgling ind i kloen? Evt. med noget slim løbende ned.

Formanden

Du kan evt. forsøge dig med noget Nurgles Rot (https://www.games-workshop.com/en-WW/Citadel-Technical?s=99189956009) på den klo så den bliver lidt mere slimet?

Vildt fed figur i øvrigt!

guapo

Hmm -er ikke så vild med Citadel (længere!) men det ser faktisk interessant ud...
Det ligner næsten Pva-lim med farve i og måske noget klar lak... hmmm det må komme an på en prøve...

Formanden

Nej jeg køber heller aldrig GW maling længere - deres techincals undtaget - de kan noget, jeg ikke har fundet andet steds. Og det helt ukompliceret.

guapo

Ferien er startet og jeg var så heldig at få udgangstilladelse til noget langdistance sjov med min kammie Petter, så Hondaen blev vendt mod Aarhus lige efter arbejde fredag, hvor jeg lige nåede at besøge Dragons Lair for lidt shopping. Jeg har ikke sat min fod i en brick-and-mortar spilbutik i årevis, så det var med andægtig stemning at jeg betrådte præmisserne tæt ved banegården: Duften af silikonerollespils-våben var for mig ret ny, men ellers var tingene som de skulle være; priserne på GW-produkterne fik mig til at fnyse højlydt, et par ægte neckbeards sad og nørdede Magic og de mange farvestrålende brætspil lokkede besnærende ::)
Jeg holdt mig dog snusfornuftigt til planen og fik flg. rekvireret for en 100-mand:

På Formandens opfordring købte jeg noget slim, men jeg kunne simpelthen ikke få mig til at købe 'Nurgle's Rot' for 33kr/12ml, når nu Army Painter har et enslydende produkt 'Disgusting Slime' for 20kr/18ml, hehe. Jeg kender ikke så meget til Army Painters malinger, så dem er jeg spændt på at prøve af. Jeg glæder mig især også til at prøve deres 'Strong Tone' og 'Dark Tone' som jeg har hørt meget godt om -også fra 'seriøse' figurmalere.

Resten af fredagen gik med at se 'Dunkirk' i biffen -kan godt anbefales, men det er ikke en happy-go-lucky sommer blockbuster... :o

Og så fik jeg lidt af min brætspilslyst styret:

Cards of Cthulhu Co-op. Vi satte noget 'inspired by Lovecraft' musik på og havde nogle neglebidende kampe mod onde kulter der prøvede at vække de Ældre Guder -selvom vi tabte alle forsøg var det virkeligt fedt og vi skulle liiige prøve 'en gang til' :D:

Dungeon Twister -havde fuldstændig glemt hvor fantastisk sjovt det er (især fordi jeg vandt 8) ):

guapo

Er der en der gider svare om man kan se ovenstående billeder?! Jeg kan se dem på min computer, men ikke på min mobil ???
Har linket fra Google Fotos (damn you Photobucket, damn you to hell)...

TheMuffinMan

Jeg kan ikke se dem på computeren :-[
You're all SLUTS!!!
- Conan

guapo

Tak for hjælpen Muffinman - på den igen...  :(

Ryback

Jeg ser det sidste hold billeder med malinger og AC/DC-øl og whatnot. Lidt længere oppe er der en del af de her nedtursbilleder fra photobucket, vi har set så meget til på det seneste.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

guapo

Det var s*tans Ryback - hvorfor i alverden kan du se ovenstående, men TheMuffinMan kan ikke?
Hvis du ser dette: bruger du mobil eller pc?!

Ryback

PC, og jeg har oplevet det samme, da jeg selv blev photobucked. Nogen kunne se noget nogle gange, meget mystisk.

Prøv imgur, det virker indtil videre for mig, og det er meget hurtigere end en gratiskonto hos photobucket nogensinde var for mig.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

guapo

Thx a bunch, Ryback - har godt oprettet en Imgur, men det var nemmest at uploade til Google Fotos... Kan man uploade direkte til Imgur?!  ???

Cool Hand Luke

Imgur har også en app og redigerings værktøjer det gør at du hurtigt uploader fra telefonen direkte til redigeringsværktøjet, skærer billedet til, og så linker til PF. Seamless og uden for meget reklame spam

guapo

Arh - klasse Cool Hand, jeg går ud fra at det er deres egen app man skal bruge og ikke alle de andre 3rd party Imgur apps et flyder rundt?!

Tak for hjælpen drenge  :)

guapo

Et par skud af den næsten færdige Big Guy:

Er ret godt tilfreds med gutten her indtil videre, selvom jeg havde en temmelig alvorlig midtvejskrise, hehe.
Min første figur hvor jeg har forsøgt mig med 'zenithal højlys' og det skal jeg helt sikkert bruge igen.
Har overvejet at give ham en tatoo og og nogle 'leverpletter' for at give huden lidt tekstur, men jeg har aldrig prøvet det før og er bange for at messe det hele op... :-[

Det var meningen at jeg ville bruge noget 'Disgusting Slime' fra Army Painter som ersatz 'Nurgles Rot', men det ligner sgu ikke rigtig slim, bare grøn maling der tørrer klart... >:(