NWL 2014 går online

Started by ticks.ego, 28 February, 2014, 00:04:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ticks.ego

Da jeg igennem de sidste par år har oplevet den (med al respekt for arrangørerne) lidt kaotiske afrapportering af resultater for ligakampe, gik jeg i gang med at kode et online-system og med lidt input fra Kent, er der nu kommet en foreløbig udgave af det.

Målet er at alle deltagerne i NWL 2014 selv kan logge ind på sitet og afrapportere resultater uden at Kent og deltagerne skal besværes med indtastning af resultater i obskure formater med semikolonner :)

På sigt er målet at systemet også skal håndtere Swiss Draw-turneringer (ala GOEPP). På den måde vil det være nemt at rapportere turneringer og ligakampe til den nationale rangliste. Formentlig med et par få klik.

På nuværende tidspunkt kan systemet afholde Warhammer Fantasy ligaturneringer, men er klargjort til W40K og Flames of War (selvom jeg ikke helt kender til hvordan man scorer point der).
Senere hen vil spillere selv kunne tilmelde sig som administrator og på den måde køre sine egne private ligaer med den lokale spillegruppe.

Systemet er stadig i en eller anden beta-version, så der vil løbende blive opdateret med ny funktionalitet. Og der er sikkert en masse bugs.

Url: Wargaming.ticks.dk

Der er pt. adgang til en testversion af NWL 2014 (med dummy data) og resultaterne fra NWL2013. Der er ingen login til nogen, så i kan ikke selv indtaste resultater.
Der vil snarligt komme en guide op med mere info til NWL-deltagerne.

Jeg søger i den forbindelse en håndfuld testpersoner, der er villige til at prøve systemet af og få fjernet de værste børnesygdomme inden vi rigtigt går igang. Send gerne din email i en PM eller skriv her.

/jesper
Could Jesus microwave a burrito so hot that he himself could not eat it?

ticks.ego

EDIT: Nedenstående testbruger kan ikke benyttes. Send mig din email i en PM og så får jeg oprettet en bruger til jer. Tak :)

Der er lavet en del opdateringer til sitet nu og jeg har fået oprettet en testbruger, så I har mulighed for at logge ind.
Spilleren er med i ligaen "QWERTY" i turneringen "NWL 2014 (testturnering)".

Url: NWL 2014 Site
UserName: nwl
Password: K0deord  (0 = nul)

For at tilføje et nyt kampresultat, skal du vælge den liga du er med i via ligaoversigten, f.eks. "QWERTY".  Den vil være markeret med et bruger-ikon, hvis du er logget ind.
Nederst på ligasiden, vil du - hvis du er logget ind - kunne tilføje et nyt kampresultat. Vælg din modstander fra dropdown-menuen og indtast jeres VP scores. Systemet udregner selv BP. Tryk submit og bekræft resultatet.

Resultatet vil ikke være bekræftet i systemet før modstanderen har bekræftet den via en bekræftelses. I øjeblikket bliver alle mails bare sendt til en dummy-email.

Hvis der er nogen der er interesserede i at teste, så kontakt mig på PM og kom gerne med feedback.

/jesper

RasmusM

Det ser jo super godt ud.

Og så længe du bliver ved med at holde brugervenligheden og overskueligheden i fokus som nu. Så ser det jo meget lovende ud for de næste mange år.

Godt arbejde.

ticks.ego

Jo tak! :)

Næste projekt er at få lavet en brugerinfo-side, hvor man kan se individuelle statistikker for kampe og turneringer.
Det giver nok mest værdi om nogle sæsoner medmindre jeg har mulighed for at indlæse data fra andre tidl. turneringer.

Og på et eller andet tidspunkt for jeg min designer til at peppe det lidt op. Hvis der er en fra Powerfist, der har grafiske skills (gerne med HTML5) tager jeg gerne imod hjælp.

Mini Munchkin

Hvornår er det klart, så vi faktisk kan begynde at smide ting i det her fra NWL 2014? Måske er det allerede sket, så kan jeg bare ikke lige overskue det :D

mvh Mads Hammer

ticks.ego

Hej Mads,

Pt. kræver det at jeg får data på alle deltagerne og så opretter hele molevitten. Har ikke fået kode interface til at oprette/importere spillere og ligaer, men det er på vej.

For at spillerne skal kunne indrapportere resultater, skal jeg endvidere bruge deres email, så de kan få en bruger.

Mini Munchkin

Kan jo blive en opgave for kaptajnerne i ligaerne = undertegnet i Århus. Har du en mail, som jeg kan smide samtlige emails af sted til? Hvis det var det, som du mente, at jeg skal gøre :)?

mvh Mads Hammer

ticks.ego

Yeah, du kan sende dem til jesper.ego@gmail.com. Husk at skriv hvilken deltager hver email tilhører, f.eks.med navn eller Rangliste ID :)

Jeg går igang med at indsamle data til ligaerne. Vil helst undgå at skulle flytte for meget rundt bagefter, så venter lige til KBH og Århus er helt på plads.

ticks.ego

Så er der oprettet ligaer for alle undtagen København.

Der mangler en del rangliste-ID'er på nye spillere (hvordan skaffes disse?) og der er en del hærvalg jeg er usikker på, men ellers ser det fint ud.

http://wargaming.ticks.dk/ViewLeagues.aspx?ltid=1141

Hvis I opdager datafejl, så PM mig.

casper h

Det ser rigtig godt ud, fedt at du gider  :)

Azrael

ticks.ego

Så er der kommet lidt opdateringer.

• Der er tilføjet spillere til københavnerligaerne.
  • Det er nu muligt at se lidt info om en spiller ved at klikke på hans navn i liga-stillingen. Der vil komme mere løbende
  • Man kan indstille sin default army, dvs. den hær som står angivet for ligaen.
  • Det er muligt at vælge hvilken hær man har spillet med (og mod) fra kamp til kamp
  • Når man er logget ind, vil ens liga og ens kampe være markeret med et bruger-ikon, så de er nemme at finde
  • Hvis man klikker på sit navn i menuen, kan man opdatere sine bruger-oplysninger, bl.a. email og alias (f.eks. ens powerfist-nick). Kun administratorer kan ændre rangliste-id og navn.

Der er oprettet brugere til dem der har angivet email - se nedenfor. De skulle gerne have modtaget en email med oplysninger. Husk at checke jeres spam-folder (Hotmail-brugere især).

Bjarke Lindegaard Knudsen
Nicolai Bauer
Mike Magnussen
Kristoffer Dirac
Kent Max Hansen
Jonas Hedegaard Nielsen
Jesper Christensen
Steffen K. Jørgensen

EDIT: Jeg fik lavet en fejl i de udsendte emails. Jeres UserName er jeres email, ikke jeres navn :)

Hvis man ønsker at få oprettet en bruger kan man sende sin email og navn til mig.

Mini Munchkin

Tager nok lidt tid inden, at jeg har samlet alle fra Århus, men smider en liste af sted ultimo marts, hvis ikke jeg har fået alle før. Så må vi starte med dem :)

mvh Mads Hammer

Waywatcher

Det ser super lækkert ud! Godt arbejde. :)
Rasmus Jensen

ticks.ego

Hej alle,

Tak for de fine ord.

Jeg har udarbejdet en lille guide (work-in-progress), til hvordan man benytter systemet, som kan ses her:

http://wargaming.ticks.dk/Contentpage.aspx

Den vil blive udvidet (og gjort pænere) med tiden. Kommentarer modtages gerne.

Indtil nu er der 16 tilmeldte i systemet.

ticks.ego

Guiden er blevet opdateret og hele sitet har fået lidt tweaks her og der.

Og så har vi fået indrapporteret vores første resultat fra Koon. Congratz! :)

Husk at I selv kan indstille hvilken hær i spiller med inde på jeres liga-side. I så fald i er logget ind :)

http://wargaming.ticks.dk/ViewLeagues.aspx?ltid=1167

Skummelkrat

Jeg synes virkelig, at du har gjort et fantastisk stykke arbejde, Ticks. Det er ganske overskueligt og behageligt at se på.

Godt arbejde.

Martin
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

ticks.ego

Mange, mange tak. Bukker og nejer... :D

Det er godt at høre det er værdsat. Der er kommet flere resultater ind (fedt drenge!), så der er kommet lidt data at kigge på. Jeg har også fået importeret data fra Mandehammer og NWL Finale 2013 for nylig. De Bøffiske Lege er på vej, så man vil snart kunne se en del statistik for spillerne.

Jeg har fået tilføjet links til stort set alle lister, så man nemt kan hoppe rundt mellem spillere, ligaer og turneringer. Og så er der kommet en smart spiller-lookup på forsiden.
Der bliver også arbejdet en del på admin-interfacet, men det får de fleste af jer nok ikke at se :)

casper h

Der er da et eller andet helt galt med listen lige pt, den samme match er registreret mange gange hos kOOn og flere andre  :-\

Lasse

Quote from: casper h on 23 March, 2014, 03:20:19
Der er da et eller andet helt galt med listen lige pt, den samme match er registreret mange gange hos kOOn og flere andre  :-\
Ikke i min browser ...
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Mini Munchkin

Den er nede lige nu ikke?

mvh Mads Hammer

ticks.ego

Der var vist lige et udfald, men det kører vist fint igen.

ticks.ego

Quote from: casper h on 23 March, 2014, 03:20:19

Hej Casper,

Listen var skam fin. Den viste bare de resultater der var indtastet :) Jeg har ryddet op i dem og arbejder på en måde, så man ikke kan komme til at poste den samme kamp flere gange i træk.

casper h

Cool, det ser normalt ud igen  :)
Det kunne være sjovt med et vindue, hvor man kan se top 5 placerede hære, ligesom med spillerne  :)

ticks.ego

Det har jeg faktisk allerede klar. Skal nok få lagt det på... Efter 2MD Open, som jeg har lidt malestress over :)