News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spørgsmål og feedback

Started by Morten C, 30 November, 2014, 11:03:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Randomiser

Sister of Twillight - Conjoined Destiny?

Holder i fast i den nuværende ETC FAQ eller vil i opdatere til den nye hvor de har 2x3 T 4 wounds?
Manny er min Sugar Daddy!

Waywatcher

Quote from: Randomiser on 11 February, 2015, 00:28:51

Holder i fast i den nuværende ETC FAQ eller vil i opdatere til den nye hvor de har 2x3 T 4 wounds?

Hej Jens O.
Vores comp ligger fast og vi er blevet enige om ikke at ændre i noget så tæt op til turneringen. De eneste ændringer der kan komme er hvis der opdages graverende fejl. I så fald opdateres errata-tråden.
Rasmus Jensen

Waywatcher

Quote from: paaske on 10 February, 2015, 14:23:36
Hvad sker der hvis jakob kommer med en High elves bolt thrower med corsair Crew?

Jeg går ud fra at dette er en joke. ;)
Men for at slå det fast, så er alternative modeller okay. Se også den tråd som Mads har lagt op som quoter vores malekrav.

QuoteHvad sker det så hvis man ikke har Crew til sine krismaskriner?

Crew til krigsmaskiner behøves ikke, dog trækker det ned på den samlede malevurdering hvis der ikke er crew.
En reminder:
QuotePainting scores
In addition, TP's are awarded to the best painted and the coolest looking army at the event:
? The Coolest looking army at the event is the army, which, based on player votes, is considered the
coolest looking army, in terms of painting, converting theme etc. In the break between game 4 and
5, armies are arranged for display, and players nominate which army they perceive as the coolest
army at the event. The overall winner is awarded 5 TP's.
? The Best painted army at the event is the army, which, based on judge assessments, is considered
the best painted army, in terms of techniques, theme and execution. The winner is awarded 5 TP's.
Rasmus Jensen

Orion

Ok, can't resist:
Tæller flying cavalry som fast cav i forhold til comp?
Flying cavalry har ikke specifikt fast cavalry reglen, men spilles som om de har det (rulebook s. 70).

Waywatcher

Quote from: Orion on 11 February, 2015, 10:30:39
Ok, can't resist:
Tæller flying cavalry som fast cav i forhold til comp?
Flying cavalry har ikke specifikt fast cavalry reglen, men spilles som om de har det (rulebook s. 70).

Flying cavalry tælles som fast cavalry i forhold til comp, ja

Jeg håber da vi ser nogle warhawks til turneringen. :)
Rasmus Jensen

Orion

Så bliver jeg vist nødt til at tage nogle med  8)
By the way, tæller Wood Elvernes skov også som en normal skov? (ECT spiller alle skov normalt med undtagelse af den som WE placerer).

Thraundil

Wood Elf skoven er af en type som wood elf spilleren bestemmer. Ihvertfald til ETC, og hvis BU bruger deres faq så går jeg ud fra det er tilfældet her også ;)
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Randomiser

Quote from: Thraundil on 11 February, 2015, 12:07:19
Wood Elf skoven er af en type som wood elf spilleren bestemmer. Ihvertfald til ETC, og hvis BU bruger deres faq så går jeg ud fra det er tilfældet her også ;)

Det er fordi det er det der står i Wood Elf regel bogen :)

Randomiser

Quote from: Waywatcher on 11 February, 2015, 08:13:33
Quote from: Randomiser on 11 February, 2015, 00:28:51

Hej Jens O.
Vores comp ligger fast og vi er blevet enige om ikke at ændre i noget så tæt op til turneringen. De eneste ændringer der kan komme er hvis der opdages graverende fejl. I så fald opdateres errata-tråden.

Det var da lidt ærgeligt, der var jo en grund til at jeg spurgte for over en måned siden ang. det her. Giver sådan set bare mulighed for at prøve en anderledes hær, som jeg ikke tror som sådan har et højere power level....

paaske

Quote from: Waywatcher on 11 February, 2015, 08:57:02
Quote from: paaske on 10 February, 2015, 14:23:36
Hvad sker der hvis jakob kommer med en High elves bolt thrower med corsair Crew?

Men hvis nu ikke Jakob tager sine corsairs crew med, så er det jo bare en HE bolt thrower  i en DE hær? er det en alternativ model?

DET ER GAS! I Kan klare det!

Palinux

Hvis en Legion of Chaos hær spiller med Archaon, og man slår 7 i magifasen. Hvilke ting på Reign of Chaos finder så sted?

Mini Munchkin

Quote from: Brøgz on 12 February, 2015, 10:25:10
Quote from: Palinux on 11 February, 2015, 22:32:56
Hvis en Legion of Chaos hær spiller med Archaon, og man slår 7 i magifasen. Hvilke ting på Reign of Chaos finder så sted?

Da Archaon har alle marks, må der ske alle 4 ting så vidt jeg læser det :)

Arh, skulle vi ikke tænke os om og overveje at kalde den valgfri i stedet ;) Ellers så sker der lige pludselig rigeligt på det mest hyppige magi slag  :)

Thraundil

Quote from: Mini Munchkin on 12 February, 2015, 11:35:26

Arh, skulle vi ikke tænke os om og overveje at kalde den valgfri i stedet ;) Ellers så sker der lige pludselig rigeligt på det mest hyppige magi slag  :)

Det er nok et godt forslag det her... Ellers er Archaon vist godt gammeldags broken i den combo ;)
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Brøgz

Quote from: Thraundil on 12 February, 2015, 11:56:10
Quote from: Mini Munchkin on 12 February, 2015, 11:35:26

Det er nok et godt forslag det her... Ellers er Archaon vist godt gammeldags broken i den combo ;)

Enig med jer drenge.. jeg fortalte bare hvordan reglen sådan set er, hvilket der jo ikke kan herske nogen tvivl om.. Jeg hører de andre om det er noget vi måske skulle kigge på
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

Brøgz

Læs FAQ til restriktionerne.. der har svaret stået hele tiden
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

Andreas345

Hej gutter.

Har lige et hurtigt spørgsmål. Mit tema for mine baser er en blanding af græs og sand. Jeg har dog lavet en base til min Frostheart Phoenix, hvor der er en smule is og (tø) sne på, fordi jeg tænkte at den jo er frossen. Hvis jeg nu får lidt grønt på basen samtidig, vil det så være ok?

thomasb

Quote from: Andreas345 on 12 February, 2015, 19:53:23
Hej gutter.

Har lige et hurtigt spørgsmål. Mit tema for mine baser er en blanding af græs og sand. Jeg har dog lavet en base til min Frostheart Phoenix, hvor der er en smule is og (tø) sne på, fordi jeg tænkte at den jo er frossen. Hvis jeg nu får lidt grønt på basen samtidig, vil det så være ok?

Jeg har set den og med lidt grønt på basen vil det være helt okay. Det giver jo også god mening at der er koldt der hvor frostfuglen flyver over. Så der er givet grønt lys herfra :)
Thomas Brøgger
- Medlem af AFF

Andreas345

Fedt fedt :).

Quote. Det giver jo også god mening at der er koldt der hvor frostfuglen flyver over.
Synes nemlig også det vil give god mening. Det er jo også derfor I får -1 Styrke og Always strike last ;).

Traulsen

Hola!  :)
Hvis man nu, som undertegnede, dukker op for at følge slagenes gang uden at være deltager selv, er det så muligt at man kan sidde ved et bord og male, når alle de terningekast, som man ikke får lov at forestå, bliver for meget?  :)

Bronhoms

Quote from: Brøgz on 12 February, 2015, 16:30:33

Læs FAQ til restriktionerne.. der har svaret stået hele tiden
Gælder det så også for Eye of the Gods rolls på 7?

Morten C

Quote from: Traulsen on 13 February, 2015, 18:25:16
Hvis man nu, som undertegnede, dukker op for at følge slagenes gang uden at være deltager selv, er det så muligt at man kan sidde ved et bord og male, når alle de terningekast, som man ikke får lov at forestå, bliver for meget?  :)
Har ikke set lokationen endnu, men det vil vi gerne arbejde på :)
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

Waywatcher

Quote from: Traulsen on 13 February, 2015, 18:25:16

Der er helt sikkert mulighed for at sidde og hyggemale lidt. :)
Rasmus Jensen

Palinux

Hvornår må characters rykke placering inde i units? Under et move? Under et march-move? Kun under reform?

Morten C

Quote from: Palinux on 14 February, 2015, 06:07:50
Hvornår må characters rykke placering inde i units? Under et move? Under et march-move? Kun under reform?
Alle 3 tidspunkter, bare de ikke rykker mere end deres march move i total.
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.