News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Generel feedback efter weekenden

Started by Waywatcher, 16 February, 2015, 07:32:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Waywatcher

Hej allesammen.
Tak for sidst.

Feedback må gerne skrives i denne tråd. Et par stykker af jer var forbi i går med nogle ting som vi har noteret os. :)

Vi vil gerne høre lidt om:
Restriktioner
Tidsplanen
Måtter som bane
Andet

SPØRGESKEMA TIL DELTAGERNE
https://docs.google.com/forms/d/1LCmpX-R7aIAxG0k1xeTpj2OJxYwtAnnF297F-7vbtAA/viewform?usp=send_form

mvh arrangørteamet
Rasmus Jensen

Belerophon709

Jeg kunne godt tænke mig, at I for fremtiden rykker turneringen lidt længere væk fra Udkantsdanmark, så vi vigtige mennesker kan sørge for at spolere, hvad der ellers så ud til at være en formidabel weekend.

På forhånd tak,

Marcus

AndersN

Generelt bare tak for en god weekend, god, varieret mad, kiosk og styr på tingene.
Super cool med så stor en turnering i Århus.

En ting man kunne overveje med restriktionssystemet er at tilføje muligheden for at 'tage pts' for den forskel der kan være i comp score mellem ens egen og modstanderens hær - hvis man har +5 til terningeslaget (eller mere), kunne man fx have lov til at sige "jeg nøjes med +2" og tager (fx) 75pts for hvert af de andre overskydende comp pts, dvs. 225vp og +2 (i stedet for +5).
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

thomasb

Der kommet et link til et spørgeskema senere, som vi gerne vil have deltagerne til at besvare. Det gør at vi får samlet feedbacken bedre om nemmere kan bruge den fremadrettet. I skal selvfølgelig stadig være meget velkomne til også at skrive her i tråden :)

Tak for en super weekend allesammen!
Thomas Brøgger
- Medlem af AFF

PeterK

Hej gutter

Super god turnering. Der var styr på tingene, fin mad, gode lokaler og masser af hygge - perfekt.

Tidsplanen var også meget venlig overfor en træt far som mig, stort plus!

Kommer helt sikkert igen næste gang i holder noget.

-Peter

Orion

Super fedt arrangement! Jeg vil helt sikkert deltage næste gang I afholder en sådan turnering.
Stor ros til arrangørerne for at få weekenden til at glide uproblematisk, lækre lokaler og god mad. Så fedt!

Det eneste minus jeg vil fremhæve er, at I ikke fulgte op på jeres strenge malerkrav. Jeg spillede mod to hære, som ikke var færdigmalede. Det er som sådan ikke noget problem, men da jeg selv havde gjort min liste ringere, fordi jeg ikke kunne nå at male det hele, er det træls at spille mod en modstander, som har taget alt det med, han gerne vil have. I kunne overveje at starte næste turnering med at alle stiller deres hære op til inspektion. Så kan I smide umalede modeller ud; alle spillere kan få en fornemmelse af, hvordan feltet ser ud; og man kunne afvikle bedst malede / mest coole hær inden det går løs.

Ift. restriktioner, så skulle man måske banne End Times lister.

Tak for en formidabel weekend!

Andreas345

Jeg vil også gerne sige mange tak for en fantastisk turnering. Ligesom andre folk i tråden her, vil jeg også gerne understrege, at det var lækkert at alle de praktiske ting bare spillede. Selve lokalerne var også rigtig fine og det var fedt, man var så tæt på alle de andre borde. Så synes jeg også, det var fantastisk at se alle de malede hære uden mærkelige proxies, der ikke passer ind. Var virkelig en fornøjelse at gå fra bord til bord og se.

Hvad angår restriktionerne, synes jeg egentlig det fungerede rigtig fint. Jeg kunne godt lide, at I havde valgt ikke at compe hærene for hårdt. Det er enormt svært at lukke alle hullerne, og den tendens bliver egentlig bare større jo hårde restriktioner man sætter.

Igen mange tak for en super fed turnering.

Mvh.
Andreas Bach

Bronhoms

Tak for turnering, det var fedt, synes især bordene var rigtigt gode, og ellers havde jeg egentlig ikke en finger at sætte på noget praktisk.
Quote from: Andreas345 on 16 February, 2015, 11:02:23
Hvad angår restriktionerne, synes jeg egentlig det fungerede rigtig fint. Jeg kunne godt lide, at I havde valgt ikke at compe hærene for hårdt. Det er enormt svært at lukke alle hullerne, og den tendens bliver egentlig bare større jo hårde restriktioner man sætter.
Enig. Det burde dog være muligt at banne end times karakterer uden at åbne nye huller for enkelte hære. På den anden side kan jeg næsten forestille mig at vinderen ville være endt i toppen med eller uden evighedskongen på listen.
End times lister synes jeg helt sikkert skal være mulige, for det åbner for nogle sjove lister man ellers ikke ser.
Måske se lidt på hvor nemt det er at score soft choices for de forskellige hære :)

Thraundil

Med fare for at gentage hvad andre allerede har sagt, så vil jeg give arrangørerne et kæmpe tak for en helt igennem gnidningsfri weekend. Tidsplanen blev overholdt - og uden det var presset. Maden var god og mættende, og varm mad til tre måltider er nærmest luksus! Samme kan siges om at i kom rundt til bordene og tilbød at komme med øl/toast i løbet af det første spil. Dog var bordene lige lidt rigeligt høje! Man skulle jo nærmest stå på tæer ;)

Tidsplanen: Glimrende. Den sene lørdagsstart giver folk tid til at komme langvejs fra, og giver herboende folk tid til at sove længe ;) man kunne nå et spil mere ved start klokken 9, men så skal man enten have mulighed for at ankomme fredag aften og sove, eller også skærer man fra baseret på køreafstand. 6 spil havde været fedt.

Mange spil blev, som vi så, 20-0 resultater, grundet den store spredning i erfaring blandt tilmeldte spillere. Pairings kunne man overveje at tilrettelægge herefter? Det er selvfølgelig svært at gøre på en retfærdig måde, især hvis der kommer spillere man ikke nødvendigvis kender super godt. Men - ret mig hvis jeg tager fejl - runde et havde næsten udelukkende 20-0 spil, fordi rigtig mange matchups blev en hardcore spiller der ofte blander sig i toppen af klassementet, mod en hyggespiller, og et knusende nederlag til følge. Det har selvfølgelig 'fordelen' at feltet hurtigt deles op, da vinderne i første runde per definition mødes i anden runde, men... Det er blot et forslag, men noget der kunne overvejes. Jeg har ikke nogen god måde at gøre det på sådan lige umiddelbart :)

Så til den lidt længere alt for lange wall of text som jeg håber i alligevel kan bruge til noget konstruktivt: restriktionerne. Generelt synes jeg det er et super fedt system med hard og soft choices, hvor den 'bløde' hær får nogle fordele. Vildt lækkert med et system der ikke bare handler om at "bruge sine pool choices så effektivt som muligt", (GF, nyeste ETC-draft og til en hvis grad swedish), men hvor der kan være fordele i både at udelade hårde valg, men inkludere suboptimale valg for at få fordele. Scenarierne bragte variation i spillet, og gør at man skal tænke over alle muligheder når listen bygges. Især hvis man bygger en meget hård liste. Dog synes jeg måske scenarierne også betyder lidt for meget. Blood and Glory 1500 VP hvis man er uheldig at miste sin general, så skal man næsten table sin modstander for bare at være even. Måske kunne ETC-formatet overvejes, hvor antal BP man kan få pr. scenarie er begrænset, og kun ved at opfylde sit objective kan man nå op på den fulde score. Samtidig gør det spillene lidt polariserede. Jeg har fuld forståelse for at det er intentionen - men et spil som battle for the pass mod en fuld skydeliste kan let blive et spil op ad bakke. Eller en fortitude 5 hær der er uheldig at miste generalen til en heldig kanonkugle i blood and glory? ;)

End Times Hære er fede at se på bordet. Restriktionerne til dem er restriktionerne at alle inkluderede armies slået sammen, hvilket gør at power choices stadig holdes lidt 'nede'. Dog tror jeg at visse synergier er blevet lidt oversete, og legionlisterne føltes som et lidt højere powerniveau end mono armies. Her er et par eksempler (taget fra weekendens lister, dog uden at jeg kender listerne 100% fordi jeg aldrig spillede mod en legion army). Listerne var godt skruet sammen og det er slet ikke fordi jeg vil klage, bitche eller whine over noget som helst her, skal jeg lige skynde mig at understrege. Jeg bruger dem bare som eksempler her.

Mads Hammer fandt et glimrende hul og lavede en voldsom Legion liste. To stærke blokke der ikke flytter sig for noget som helst, comp score skruet lidt opad via et par soft choices (mere om det nedenfor), og så dobbelt hellcannon med tanke på at spille defensive positions. Godt at se en blød liste specifikt designet til at vinde et bestemt scenarie. Omvendt kan man sige at det er en skam man kan lave en liste der bare går op og vinder det specifikke scenarie uden større muligheder for counterplay. Warriors of Chaos er generelt anerkendte som den stærkeste combat blok hær. De kan til gengæld ikke lave store point medmindre de rent faktisk får blokkene i aktion. Men blokke der står på de to objectives (og som, selv uden de defensive bonuser, er svære at slå i kamp!) de står der spillet ud, mens hellcannons truer. Intentional - ja, for meningen er vel netop at en liste som den skal kunne claime default win over meget hårde lister simpelthen fordi de meget hårde lister ikke har tænkt over muligheden. Men det gør det spil til et meget polariseret spil, som skrevet tidligere også.
   Samtidig er Mads' liste en Legionhær. Der godt nok har choices overvejende fra warriors of chaos bogen. (Jeg kan ikke huske det specifikt, men der var vist 'bare' en wild shaman fra beastmen som eneste non-warrior?). Ved at vælge at spille listen som en Legion, får man dog bare lige reign of chaos ind oven i hatten. Stor fordel uden nogen speciel omkostning (kun på chariots, så vidt jeg kan se). Man kunne her overveje at en kombinationshær (som jo pr. definition bliver meget mere fleksibel end en monohær!) simpelthen skal være et eller endda flere hard choices i sig selv. Alternativt, eller som ekstra, kunne man sige at en hær kun kan være en kombihær hvis man faktisk bruger entries fra mere end en bog på en meningsfuld måde! Eksempelvis kunne det være et krav at max 50% eller 60% eller whatever, må være fra den samme bog. Og så skal det nok lige siges endnu en gang. Ban de store psykopatkarakterer ;)

Andet man kunne fremhæve er Lasses Legion army. Godt designet, Doombull med frenzy trolde (en combo som måske skulle have været et hard choice?) gor herd og dobbelt kanon. Beastmen trænger afgjort til lidt kærlighed i deres powerniveau. Men når de nu betaler "absolut ingenting" for at få adgang til kanoner og trolde (taler om adgangen til. De betaler jo selvfølgelig HC for rent faktisk at tage dem), synes jeg det skal overvejes. En mono beastman hær får mere eller mindre samme comp score ved at spille som en Legion, men man får lige reign of chaos oven i hatten. Hvorfor så nogensinde spille mono beastmen?

En anden liste der måske havde lidt mere power på bordet end listens comp score gav udtryk for var Paare Kaaskes dæmoner. Han fik konstrueret en super sprød liste hvor han gav afkald på en greater daemon (som - på en måde - giver et "ekstra hard choice"), de overskydende point røg i core for et soft choice for 900 pt core. Trylleri deficit bliver løst med pink horrors. Max LD8 giver endnu et soft choice (hvorved ingen greater daemon pludselig giver to ekstra i comp score). Det giver lige pludselig plads til de hæslige beasts og drones og en kanon, men stadig comp 4. Toner man hans core lidt ned og tager en greater daemon, havde listen været comp 0 eller 1. Er mangelen på en greater daemon så stort et offer at det skal give 3-4 comp score? Måske, måske ikke, jeg kender ikke nødvendigvis dæmonbogen så godt at jeg kan svare på det, men jeg hører ofte at GD's både kan være en styrke og en liability i hæren, og når man kan tage masser af pink horrors til at stå og slynge ret stærke spells omkring, så virker det som en ret høj comp score for en ret stærk hær på bordet.

For ikke at gå helt uden om mig selv. Dark Elves var måske ramt lidt hårdt nogle steder, men alt for blødt andre steder. 10 warlocks = 1 HC? Det er jo et absurd vildt unit som laver en endnu vildere caster bunker. Samtidig ville 5 warlocks = 1 HC også være overkanten skrapt nok. Det er en svær balance - men når man siger at 5 warlocks og 1x10 warlocks er samme power, så tager man 10 warlocks! I sætter en fin øvre grænse ved at sige at 2x warlocks pludselig er 3-4 HC, så det tager ingen. Samtidig var en pegasus dreadlord gratis, hvilket gør det til en ret nem beslutning at tage ham med. I magic items afdelingen synes jeg til gengæld i rammer for hårdt. Cloak er garanteret god. Men skal hotek være et HC for et gimmick item? Dobbelt 1 var aktuel én gang i denne weekend, og selvom det var sjovt at lade modstanderen svede et par sekunder, så er et HC altså det samme som et ban lige i det tilfælde. Sat på spidsen er det jo: gimmick på dobbelt 1 i spellcasts, eller en ekstra pegasus. Er den så stærk? Nok ikke. Desuden kunne det være fedt at tilskynde andre alternativer som corsairs, cold one knights, chariots og lignende ved at lade dem være soft choices?

Nu har jeg gjort det som i ofte siger jeg ikke skal gøre, fordi i ikke får det læst :P men nu har i det altså. Jeg understreger igen at jeg synes jeres sæt er fucking fedt og dejligt unikt. Men der er lige nogle huller man kunne se på. Et par af dem er påpeget, der er utallige andre (the green knight fra bretonnia f.eks. ), og til slut vil jeg bare endnu engang sige tak for en super turnering! Jeg deltager meget gerne næste gang. Hvornår bliver det? :D
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Mini Munchkin

Først det generelle fra turneringen.

Alt det formelle top dollar! Tingene kørte, og tidsplanen kunne bøjes en smule. 3 timer er i min optik ikke nok, når der skal måles op til scenarier osv.. 3½ er mere rimeligt i min optik, hvilket jeg påpegede inden første spil og efter omstændighederne også synes, at jeg fik bekræftet undervejs.

Omkring maden var jeg ikke udpræget fan. For det første var der ikke nok til frokost lørdag, hvor jeg da gerne have spist en smule mere og nogle måtte spise noget andet. Yderligere bliver en pastaret lavet og opbevaret på pågældende måde, der for lov at stå forholdsvist længe for nogle, da den førnævnte tidsplan skal overholdes, til en noget kedeligt grødagtig oplevelse. Her havde en kold anretning om det så var rugbrød med forskelligt pålæg i min optik været langt bedre, når den ikke kommer på bordet på samme tid under en fælles pause for alle mand. De andre måltider var udmærkede, og at man kan få serveret kaffe, øl osv. ved bordene er lækkert. Dog så husker jeg godt serveringen fra jeres sidste turnering, som jeg dog ikke spillede, men var til stede, og der synes jeg ikke, at I på mad området holder niveauet drenge. Jeg tænker blandt andet på grillmaden, og hvor var råkostsalaten jeg hørte om drenge ;)

Udover den smule med maden, så synes jeg tingene spillede, og jeg kommer til hver en tid igen! :)

I henhold til restriktioner:

Hold da op en lang post Jacob ;D

Jeg bliver nødt til at korrigere dig. Jeg havde ingen soft choices med. Jeg havde ikke 2 hell cannons med (den ene var en skull cannon). Jeg spillede ikke fortified positions alle mine spil, og jeg vandt ikke alle spillene, hvor jeg gjorde. Desuden havde jeg kun comp score 2, så jeg kunne nemt have endt med at spille andre scenarier. Jeg spillede blandt andet mod dværge på bordets lange led, og jeg spillede blood and glory mod wood elves. Desuden turde ingen se, hvad mine blokke faktisk kunne, hvilket også havde noget at gøre med, at jeg ikke mødte mange hære, som selv ville slås. Eneste gang, hvor min blok af nurgle warriors så kamp, som ikke indeholdte eagles, gobliner eller lignende var Malekit, og han gav ikke en fuck for mine små dukkedrenge, men jeg afleverede pænt den ene karakter efter den anden som ofring til ham. Desuden var min hær langsom! Min lord dræbte eksempelvis 5 dværge i løbet af turneringen.

Jeg spillede mod DOC gunline, dværge gunline, WE skydetelt, HE som var ok nærkampsorienteret dog med book of hoet og worlddragon banner, men som spillede meget defensivt og valgte at stille sig og kigge på warriorblokken med samtlige helte i stedet for at komme ud og banke resten af hæren, samt Malekit hvor jeg flygtede rundt på bordet i 6 turde, så synes jeg faktisk ikke min liste var overpowered og havde heller ikke en høj compscore.

Med så omfangende et system så vil nogle ting blive overset og balancen vil aldrig blive lige. Men måske skal nok af de værste end times og special characters forbydes simpelthen for nemhedens skyld.

Måtterne:

De var gode i starten og så igennem hele forløbet godt ud. Tingene begyndte dog at hænge fast i dem efter lidt brug, hvilket var et forholdsvist stort problem, og Nøhr var da også lige ved at gå ud af sine gode skind, da de sidste harpies mistede vingerne til det frygtede turf monster :)

Regner forresten med et påkrav for nogle øl, og hvad kæresten noget at spise og drikke på mine vegne, da der åbenbart ikke bliver ført kontrol med, hvem der for lov at sætte streger :D

mvh Mads Hammer

thomasb

Tak for alt jeres feedback indtil videre! Vi vil også meget gerne have jer til at besvare et spørgeskema som der ligger et link til i første post. På forhånd mange tak ;D
Thomas Brøgger
- Medlem af AFF

Thraundil

@Mads: My mistake then! Jeg troede sku det var dobbelt panikkanon. En af hver er vild også, though. Og koster samme comp? Jeg nåede ikke at følge nær nok med i alle de andre fede spil der blev spillet. Min pointe var egentlig mest at din liste var meget vellavet (mad props, min var jo bare en kedelig genganger ;) ), men at jeg synes 'gratis' reign of chaos er et oversight.

Udfylder skemaet med det samme :)
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Andreas345

QuoteDog synes jeg måske scenarierne også betyder lidt for meget. Blood and Glory 1500 VP hvis man er uheldig at miste sin general, så skal man næsten table sin modstander for bare at være even. Måske kunne ETC-formatet overvejes, hvor antal BP man kan få pr. scenarie er begrænset, og kun ved at opfylde sit objective kan man nå op på den fulde score. Samtidig gør det spillene lidt polariserede. Jeg har fuld forståelse for at det er intentionen - men et spil som battle for the pass mod en fuld skydeliste kan let blive et spil op ad bakke. Eller en fortitude 5 hær der er uheldig at miste generalen til en heldig kanonkugle i blood and glory?

Jeg er en smule uenig her. Hvis du laver en 0 comp hær med fortitude på 5, så har du også implicit afgjort med dig selv, at du er klar på at løbe den risiko det er, at miste din general (og tabe spillet) til en kanonkugle i tur 1. Der er jo ikke noget, der afholder én fra at smide en masse bannere i sine enheder. Det koster selvfølgelig nogle point, og det gør sikkert også listen mindre optimal, men det handler jo bare i virkeligheden om hvilken risiko, man som spiller er villig til at tage. Vil man have en liste, der moser alt, bortset fra en bestemt type hær, hvor man er garanteret et tab på 0-20 eller går man efter en all round.
På samme måde med skydelisten. Når man har en 0 comp hær, vil man højst sandsynlig ikke få lov til at vælge scenarie, og derfor bliver man nødt til at lave en liste, der kan håndtere alt, hvilket også inkludere gunlines.
Jeg synes netop scenarierne gør, at man IKKE kan tage de der polariserede lister. Og hvis man så alligevel gør det, må man jo acceptere, når det dårlige matchup kommer.

Thraundil

Jeg sagde ikke noget om at hæren med fortitude 5 nødvendigvis er comp 0. Comp 4 mod 4 kan stadig rende ind i blood and glory, og kan stadig resultere i et sviende nederlag hvis man fejler et look out, sir! Og det er ikke nødvendigt. Jeg er helt med på polariserede lister skal koste - på flere forskellige konti ;)

Sylvania

Tak for en god turnering. Hvor tingene kørte og maden var ok. Restriktionerne var alt for kompliceret, det var umuligt at regne ud hvad en comp score vil betyde for ens spil, da der var for mange dimensioner i spil, både hvor hård ens hær er og hvor sandsynlighed for at man fik lov til at vælge scenarie(og dette afhænger man kan gennemskue hvilken comp score modstanderen sandsynligvis har). Jeg kan godt forstå ideen med at kombinere scenarier med restriktioner, men problemet er at det bliver for kompleks, da der simpelthen er for mange mulige udfald, dette bliver yderligere forstærket af at man ikke er vant til at spille scenarier. Jeg syntes det er en god ide med scenarier, men man skal ikke blande dem med restriktionerne.

Emil Garney   

Randomiser

Enig med Garney om at det er en god ide at holde de 2 ting afskilt.

Jeg synes udover at der burde udleveres et sekundært map til Battle for the pass.. de gange jeg spillede det var bordet 100% åbent fordi LoS blocking var skævt fordelt og synes selve scenariet giver nogle kedelig spil warhammer...

Udover det +1 til det der er blevet sagt.

Især +1 til Orion til det med at den side op og ned lange tråd der var herinde om hvor stramme forhold i lagde for dagen angående malede hære og ISÆR Legion listerne/elverne listerne(listen?). Der blev squ sløset lidt nogen steder med baser især.

Manny er min Sugar Daddy!

Palinux

Super lækkert arrangement!
Bordene var dejligt store - højden gjorde ikke noget for mig i hvert fald. Masser af plads og mulighed for bad var også et plus!

Tidsplanen var god og der var rigeligt tid til de forskellige ting. Maden var fin og stemningen var i top!

Restriktionerne var, som andre har skrevet, meget komplicerede, men synes det var godt at i tillod en masse ting så man kunne få testet ting af. Scenarierne betød rigtig meget for spillene, hvilket gjorde at man virkelig var nødt til at spille efter dem. Ang Blood n Glory, der må man bare tage med at man nok skal have et banner eller 5 i sin hær, hvis man ikke vil have det stramt. Fortified position var også en spil hvor der virkelig var mulighed for at hente scenarie points hjem, hvis man havde en hær som var godt til at sætte sig på punkterne. Synes det var sjovt at prøve og en anderledes udfordring! På trods af min Comp 0, Fortitude 5 hær spillede jeg Blood N Glory 3 gange, så nåede næsten ikke at prøve andre scenarier.

Malekravene - de var ikke særlig strenge og alligevel tillod i lister som ikke overholdt dem. Efter at der var gjort meget ud af kravene på powerfist, så var det mindst da at sørger for at de blev overholdt. Jeg ved at det afholdt nogle spillere fra at tage div. lister, og at i så tillod folk alligevel at blandt skid med kanel for at få det optimale miks var lidt ærgerligt at se.

Mvh
Patrick

paaske

Hej alle og tusind tak for en sjov turnering

Tak til arrangørerne for at ville bruge så meget tid på at lave et godt arrangement til os og tak til alle deltagerne for at skabe et hyggeligt miljø uden råb og skrig (eller næsten). Det er fedt at man kan mødes med så mange man ikke kender specielt godt og bare hygge sig:)

Jeg har svaret i jeres skema, men her er lidt ekstra kommentarer. Jeg troede faktisk i lavede strenge malekrav og når man gik rundt og kiggede var det alligevel ikke helt tilfældet. Det kan jo sagtens skyldes at folk har misforstået reglerne.
Jeg synes måske i stedet man skal lave en regel om at alle hære skal være malede og så kan de få point for at opfylde specielle kriterier. Fx 5 point for ens baser, 5 point for ens tema, 5 point for tydelige figurer så man ikke er i tvivl ( dommervurdering med mulighed for at sende en mail hvis man er i tvivl) og så kan dommerne give de sidste 5 point efter dere vurdering.

Men ellers et rigtig godt arrangement!

JustSimonsen

Det er lidt synd, at arrangørerne skal have hug for ikke at håndhæve malekravene. Det burde være os spillere, der efterkommer reglerne for turneringerne vi tilmelder os.

Gør vi ikke det, sender vi blot lorten videre til arrangørerne som enten bliver bad guys under turneringen hvor de skal udelukke modeller/hære, eller efter turneringen som det nu er tilfældet.

Tusind tak til alle for en super weekend!

Kristian

Quote from: JustSimonsen on 16 February, 2015, 19:56:13
Det er lidt synd, at arrangørene skal have hug for ikke at håndhæve malekravene. Det burde være os spillere, der efterkommer reglerne for turneringerne vi tilmelder os.

Gør vi ikke det, sender vi blot lorten videre til arrangørene som enten bliver bad guys under turneringen hvor de skal udelukke modeller/hære, eller efter turneringen som det nu er tilfældet.

Problemet er her at folk er ligeglade. De mangler selvkritik og det sætter desværre arrangørerne i en lose/lose situation. Det er trist.
Konge af Lethian!

paaske

Quote from: Kristian on 16 February, 2015, 20:06:31
Quote from: JustSimonsen on 16 February, 2015, 19:56:13
Det er lidt synd, at arrangørene skal have hug for ikke at håndhæve malekravene. Det burde være os spillere, der efterkommer reglerne for turneringerne vi tilmelder os.

Gør vi ikke det, sender vi blot lorten videre til arrangørene som enten bliver bad guys under turneringen hvor de skal udelukke modeller/hære, eller efter turneringen som det nu er tilfældet.

Problemet er her at folk er ligeglade. De mangler selvkritik og det sætter desværre arrangørerne i en lose/lose situation. Det er trist.

Det er jo desværre rigtigt. Men derfor er det måske i stedet for vejen frem med malepointene.

Palinux

Det med malekrav og overholdelse føler jeg bare at noget som skal nævnes, men ikke noget man behøver vade rundt i. Arrangementet var rigtig godt skruet sammen og det var interessant og spændende at de tillod en masse ting fra End Times.

Api

super weekend!
maden var fin nok ikke noget at råbe hurra for.. suppen var meget salt...

det var noget meget småt terræn.. men okay..

restriktionerne fungerede fint nok... bare ikke på det der end times..

lokalerne var super fine. dejligt med gode toiletter og varmt vand... og lækkert man kunne komme i bad.

jeg er så mega skuffet og sur over at der var enkelte der ikke havde baser til deres modeller.. men spillede med pap, movement trays osv. det er så mega tyndt! og grå movement trays er også noget bræk... det er på ingen måde en klage til arrangørholdet.. men til de spillere der gjorde det..

ellers vil jeg rigtig gerne sige mange tak, for at i gjorde min weekendtur til Jylland rigtig hyggelig!!

mvh
Ulrik   
and it's gone.

eido

Så vidt jeg kan se så mangler muligheden for at vælge Blood and Glory under spørgsmålet om hvor mange gange man har spillet det enkelte scenarie. Eller er det min telefon der spiller mig et pus?

/René
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

Drachenfels

Hvordan gik grudgekampen mellem Haflings og dværge?