News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

LoA runde 2 d.2/5 2015

Started by Egnarts, 24 March, 2015, 15:18:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Egnarts

Så er det blevet tid igen til at afholde LoA, som altid er dette i samarbejde med Gunzone.dk der udlåner terræn til formålet, stort tak til dem for dette.

Runde 2: Lørdag d. 2 Maj, kl. 09:30 i Spejderhytten på Skrydstrupvej 4, 8200 Aarhus N.
Velkomst : 09:30
Runde 1: 10:00 - 13:00
Pause 13:00 - 13:30
Runde 2:  13:30 - 16:30
Pause 16:30 - 17:00
Runde 3: 17:00 - 20:00

Pointværdi: 1500 point.

AS:
Din hær skal være battleforged.
Forge World tilladt.
Ingen modeller/enheder med "Titan" i navnet.
Ingen Stormsword.

Der vil blive spillet 3 spil med swiss draw til at sætte hver runde, missionerne kan ses nedenfor.

Der er IKKE noget malekrav - MEN:

Entry fee for at deltage: 25kr +1kr per umalet figur!

Forplejning:  Der ligger en Brugsen, Burger og Pizzamand i nærheden.(Afbenyttelse er på eget ansvar, vi står ikke til ansvar for Pizzamands sot!)

Hvis en spiller kommer for sent til game-start, så giv dem 5 minutter. Går der mere end 5 minutter, så vælger man selv om man vil være 1st eller 2nd player (vælger man at være 2nd player får man +2 til seize the initiative), og man vælger frit DZ.
Er man mere end 20 minutter for sent på den, vinder ens modstander automatisk med max point.

Der er max 20 pladser herefter vil folk komme på venteliste.
Tilmedling forgår via Tourneykeeper som kan findes på http://www.tourneykeeper.net/

QuoteOrder of Pre-Game Actions

• Roll-off: Winner places the first objective. Players then alternate placing objectives until all are
    out..
  • Roll-off: Winner chooses deployment zone.
  • Roll for Warlord Traits, beginning with the player who chose deployment zones
  • Roll for Gifts, Boons and any other pregame rolls, beginning with the player who chose
    deployment zones
  • Roll for Psychic Powers, beginning with the player who chose deployment zones
  • Roll for Night Fight
  • Roll-off: Winner chooses whether to deploy first or second. Fortifications are placed during
    deployment.
  • Roll off to Deploy Infiltrators
  • Player who deployed first decides who gets first turn
  • Roll off for Scout moves. It is courtesy to ask your opponent if he has any Scout Moves before proceeding to Seize The Initiative. If the question has not been asked and the dice has been rolled, the Seize The Initiative Attempt must be re-rolled only if the player in question actually makes Scout Moves.
  • Seize the initiative
  • Let the fun begin

Missions

MISSION 1
Objective #1: Eternal War: Purge the Aliens(Max difference på 8 kill points)
Objective #2: Maelstrom of War: Cloak and Shadow
Objective #3: Eternal War: The Scouring, each player places objective three markers that are worth 1, 2 and 3 points. No vp for fast attack choices killed.
Objective #4: Slay the warlord, First blood, Linebreaker
Deployment: Dawn of War

MISSION 2
Objective #1: Eternal War: The Scouring, players randomly draw 3 objectives each that are worth 1, 2, 2, 2, 2 and 4 points each. No vp for fast attack choices killed.
Objective #2: Maelstrom of War: Contact Lost
Objective #3: Eternal War: Purge the Aliens(Max difference på 5 kill points)
Deployment: Vanguard Strike(14,5" på kort led og 22,5" lang led)

MISSION 3
Objective #1: Eternal War: Crusade, players places 5 objectives worth 3 points each and 1 worth 0 points.
Objective #2: Maelstrom of War: Cleanse and Control
Objective #3: Eternal War: Purge the Aliens(Max difference på 5 kill points)
Deployment: Dawn of War

Tactical objectives
Each Tactical Objective can only be scored once per game. You may only score two Tactical Objective Cards per turn. If any objective is unattainable, such as destroy a building and your opponent did not bring any, immediately discard it and redraw. However, this does not apply to objectives such as killing a flier if your opponent's fliers are simply not on the board yet. All Eternal War objectives count as Maelstrom objectives.

D36   T.O.   Description

11    31    Secure Objective 1

12    32    Secure Objective 2

13    33    Secure Objective 3

14    34    Secure Objective 4

15    35    Secure Objective 5

16    36    Secure Objective 6

21    42    BEHIND ENEMY LINES—Score 1 VP if one of your scoring units is within 12" of your opponent's table edge at the end of your turn.

22    44    ASCENDENCY—Score 2 Victory Points if you control any three objective markers at the end of your turn. (Changed from D3 Victory Points)

23    45    SUPREMACY—Score 2 Victory Points if you control at least two Objective Markers and at least twice as many Objective Markers as your opponent controls at the end of your turn. (Changed from D3 Victory Points)

24    51    OVERWHELMING FIREPOWER— Score 2 Victory Points if you completely destroyed 3 units or more in the shooting phase

25    52    BLOOD AND GUTS— Score 2 Victory Points if you completely destroyed 2 units or more in the Assault Phase

26    53    NO PRISONERS—Score 2 Victory Points if you completely destroyed 3 or more enemy units during your turn.

31    54    HUNGRY FOR GLORY—Issue a Challenge in a HTH Phase

32    62    WITCH HUNTER—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy unit with the Psyker, Psychic Pilot or Brotherhood of Psykers/Sorcerers special rule was completely destroyed during your turn.

33    63    SCOUR THE SKIES—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy Flyer or Flying Monstrous Creature was removed as a casualty during your turn.

34    64    ASSASINATE—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy character was removed as a casualty during your turn.

35    65    DEMOLITIONS—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one gun emplacement or enemy building was destroyed during your turn.

36    66    BIG GAME HUNTER—Score 1 Victory Point at the end of your turn if at least one enemy Vehicle or Monstrous Creature was destroyed during your turn.

Game Points
To determine Game Points, both players count their victory points, determines the difference and consults the table below.

VP Differential in favor of Player with the most VP.

0      10-10
1-2      11-9
3-4      12-8
5-6      13-7
7-8      14-6
9-10      15-5
11-12      16-4
13-14      17-3
15-16      18-2
17-18      19-1
19+      20-0
[/td][/tr][/table]
Eyes closed, head first, can't lose.

mcpolle

Hmmm, lige weekend igen, men kan være lige meget efter sidste gang for mig :-)

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Egnarts

For fanden Polle! Du gider da heller ikke spille 40k! :'(

Gorlak

Billigere, friere og bedre. Ja tak! Mere LoA, mere hype! Wuhu :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

MaRV

gakkedulla

Så er der straight from the box 40k. Jeg tænker regelbogsmissioner!

princelarming

Skal vi have hevet noget hjem fra FW inden?  ;)

Malanthrope køber jo ikke sig selv... 8)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Egnarts

Quote from: gakkedulla on 24 March, 2015, 18:20:46
Så er der straight from the box 40k. Jeg tænker regelbogsmissioner!

Jeg kan spoil så meget at det bliver det ikke :D

Nok er det straight from the box, men missionerne er horrible, så det bliver næsten med sikkerhed noget ala ETC.

Kaltenberg

Troede vi skulle bruge det til at varme op til Kiel?

ps: Hvorfor billigere.. Troede vi skulle bruge din pensionsfond til at købe nyt terræn? :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Egnarts

Quote from: Kaltenberg on 24 March, 2015, 19:52:26
Troede vi skulle bruge det til at varme op til Kiel?

Det er det også, sort of. Jeg regner med at vi afholder en i Juni også, så der er masser af tid. Derudover så ser jeg ikke det store problem i at skære 350pts fra en Kiel liste og bruge det som en form for træning :)

Jeg vil lige nævne at jeg selv ville fortrække 1850pts, men jeg må sande at 1500pts bare passer bedre til den tids grænse vi har.

Quote from: Kaltenberg on 24 March, 2015, 19:52:26
ps: Hvorfor billigere.. Troede vi skulle bruge din pensionsfond til at købe nyt terræn? :D

Jaaaaaa, det var da drømmen, men vi satte det op i sin tid for at få råd til jule afslutningen også(Så vidt jeg husker?). Så med andre ord er det fint nok at det er billigere igen.

Nixon

Hvor begynder venlige er i? Og kommer der deltagere der spiller for hyggen?
Jeg er med på at man skal forvente stryg som ny tilbagevendt spiller, men jeg magter ikke at blive kørt over at top tunede hære i alle spil.
Bare sådan en venlig forespørgsel  :)

Gorlak

Vi er super venlige og flinke, så meget kan jeg love :D præmien er næsten ikke eksisterende, så folk kommer kun for at få luftet hærene i hyggeligt selvskab :D

Liste niveauet svinger lidt fra gang til gang, men vi vil også gerne give feedback både her eller via PM før turneringen, og da vi altid spiller med swiss Draw plejer de værste overkørsler at være overstået efter runde 1 :D så tag endelig med, vi lover god bullshit bingo hele dagen :D
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Egnarts

Hey Nicolai, det er nogle skide venlige og hyggelige folk der kommer, no doubt. Men med det sagt så tror jeg godt du kan forvente at det er noget nær top tunet hære, i alt fald fra hovedparten af de folk der er tilmeldt lige pt.

Men skide da være med det, kom da og vær med, det er altså altid hyggeligt. Og hvis du har brug for det så vil jeg meget gerne hjælpe dig med at strikke en liste sammen :)

Nixon

Tak skal du have. Jeg går lige i process på det. Er som sådan ikke bange for klø, men mere for kedelige spil hvor jeg agerer boksebold.
Vil da meget gerne have indput til en OK Chaos liste.
Lige nu ser min hær sådan ud.

HQ: Abaddon The Despoiler   

ELITES: 10 x Plague Marines
2 x Meltaguns Power Fist, Rhino=320

ELITES: 3 x Terminators
2 x Combi-Melta, Power Sword x2, Champion with Power Fist =112

TROOPS: 10 x Chaos Cultists=50
Autopistols & CCW

TROOPS: 10 x Chaos Cultists=50
Autopistols & CCW

TROOPS: 10 x CSM                           
Powerfist  2 x Plasma Guns , Champion with Gift of Mutation, Rhino =240

HEAVY: Landraider Extra Armour =240

HEAVY: 2 x Obliterators Mark of Nurgle =152

HEAVY: Obliterator Mark of Nurgle =76
TOTAL =1496

MaRV

Hej Nicolai,

jeg ved ikke om det er en god ide at tage det her, vi fylder nok hurtig tråden med feedback :)

Chaos Space Marines er det ældste codex, der er på gaden nu, så de har det generelt svært. Når det er sagt så har de nogle OK Allies muligheder i Daemons og IA13 lost and the damned (og nu siege of vraks, den sidste Imperial armour udgivelse), samt et hav af FW units (igen Imperial Armour 13). Det er også muligt at lave noget okay med supplements og dataslates (Black legion og Be'lakor f.eks).

Det folk generelt kigger på ved C:CSM er nurgle obliterators og nurgle spawns, lidt cultists og så characters. Men med denne turnerings setup, hvor man kan have flere detachments, så kommer der nogle flere muligheder.

Din liste er lidt en punchingbag, mest fordi den mangler noget damage output.

Jeg tænker følgende, det er en god ide at komme af sted, det er den bedste måde at få 40k ind under huden igen, jeg gør det selv efter korte eller længere pauser. Selv om du måske er til malede figur på et spillebord, så lån til at starte op med igen, så undgår du eventuelle fejlinvesteringer og blive rullet på bordet. Fokusere på din egen hær og missionerne, hvad de andre kan, det må du tage hen af vejen, når du render ind i dem.

Forvent at et eventuelt fluffhjerte vil blive udfordret til turneringer, hvor Allies of the apocalypse er tilladte.

Når alt dette er sagt, så er det rigtigt hyggeligt, miljøet er som det altid har været, der er bare kommet nye ansigter :)

Jeg hjælper gerne med en liste/lån af figur, du siger bare til.

Mvh Uffe

@Egnarts/Ni
Jeg ønsker ikke at være en del af ranking på Tourneykeeper.

Ni

Du er de-ranked Uffe :)

Jeg synes klart du skal dukke op og tage eventuelle klø som en mulighed for at lære noget. Hvis du starter med at sige at du er på vej tilbage, så er folk helt sikkert med på at tage den roligt og give et par gode råde.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Nixon

Tak for det. Lad os bare tage liste debatten et andet sted.

Egnarts

Dorner

@Nixon

Enig med marv, listen as is vil nok tabe en kamp 0-20, måske et draw/lille nederlag og 1 draw/lille sejr.

Og enig med ni, kom alligevel og spil med, det er den bedste læring. Sæt dig selv et mål, fx 17 points for tre spil, og tag den derfra.

/Dorner
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Nixon

Jeg har tilmeldt mig og målet er at deltage og lærer noget om 40K 7.ed.
Vi ses!

Hyner

BOOM.
There goes the neighbourhood  ;D
Hvad sker der hvis man piller næse med den hånd man har en power fist på?

MaRV

Super Hyner ! Fedt at du kigger forbi LoA :)

Mvh Uffe

Gorlak

Hyner

Er jo nød til at komme lidt ud en gang imellem  :)
Hvad sker der hvis man piller næse med den hånd man har en power fist på?