Danmarksmesterskab

Started by Kloen, 26 February, 2015, 09:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kloen

Hej folkens - vi er ved at kigge på at danmarksmesterskab - men for at holde det nogenlunde relevant for alle tænker vi at gøre det til en turnering hvor kill points tæller mere end sejre, således at man ved f.eks. spil godt kan vinde selvom man kun har vundet 3/5
Det vil højst sandsynligt blive 300MA, alternativt 300MA no tactics (ata, resources, relics osv.) ligesom ROC-turneringerne - hvad siger I, input, er velkomment
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Godt initiativ. Jeg tror ikke, at det ændrer turneringen til det bedre at ændre win conditions til kill points i stedet for sejre. Kig blot på resultaterne af vores seneste turnering. Jeg tror, det afgørende er, hvad man konstruerer hold ud fra, så man har nogenlunde samme forudsætninger for at vinde. Derfor stejler jeg over ting, der koster flere hundrede kroner såsom Entities og resourcen Power Plant. ROC-modellen (300 Modern, No Tactics) kommer tættest på dette, selvom det ikke eliminerer Entities og andre chasefigurer.

NO TACTICS, dvs. ingen:
• Special Objects (inkl. relics)
• Resources
• Feats
• Battlefield Conditions
• Event Dials
• Bystanders Tokens
• Themed Teams (og dermed ingen ATAs)

Derimod er constructs (som fx Kyle Rayner kan starte med), word balloons (som 6-7 figurer i Deadpool-sættet kan lave) og også team bases, Entities, Iron Pharaoh (og dens special marker) samt Silver Centurion (og dens torpedo) tilladte. Men SR Mordru kan ikke hive et relic ind, og Black Witch kan ikke bytte objects ud med relics. Disse kan ikke spawn'e deres små bystander-hjælpere: Fantomex, Warstar, Aloysha Kraven og lignende.

Personligt så jeg gerne Entities (som typisk koster over 600 kr per styk) med på banned-listen, da kun to i vores spillemiljø har dem. De koster 25 point og har styrke som en resource: giver +1 på en stat og giver adgang til en power (for Ions vedkommende +1 på to forskellige stats og adgang til to powers).

Ikke alle No Tactics-regler giver lige meget mening. Forbudet mod theme teams er vel pga. generic keywords og de muligheder Entities kan give, men efter min mening fortjener hold som Alpha Flight, SHIELD og X-Men at have mulighed for ATA. Og bystanders synes jeg også er lidt ærgerligt at fjerne, hvis man nu kræver, at dem, der spiller med sådan nogle, har printet, så man kan læse, hvad der står på figuren.

Kloen

Jeg kan følge dig i alt hvad du siger Per, men lige præcis med turneringen var kill points da med til at gøre det til et tæt løb mellem dig og mig.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Ja, vi havde både kill points og antal sejre med, det er vist ret normalt?

Kloen

Præcis - og det at vi begge havde et nederlag og måtte til kill points optælling gjorde det spændende

Bartok

Kloen

At fjerne victory points. Men Kåre er bekymret for at det vil give taktiske fordele til bestemte builds.

Bartok

nå ok, jeg anede ikke, at han ville fjerne dem.

Kloen

Quote from: Bartok on 26 February, 2015, 14:00:47
nå ok, jeg anede ikke, at han ville fjerne dem.

at fjerne VP var min idé for at gøre det muligt at vinde turneringen selvom man teknisk set ikke vinder alle sine spil.

plysforever

Quote from: Kloen on 26 February, 2015, 09:51:32
Hej folkens - vi er ved at kigge på at danmarksmesterskab - men for at holde det nogenlunde relevant for alle tænker vi at gøre det til en turnering hvor kill points tæller mere end sejre, således at man ved f.eks. spil godt kan vinde selvom man kun har vundet 3/5
Det vil højst sandsynligt blive 300MA, alternativt 300MA no tactics (ata, resources, relics osv.) ligesom ROC-turneringerne - hvad siger I, input, er velkomment
hvor mange regner i med der kommer? hvor mange skal man være for at kalde det DM? havde i tænkt jer det skulle koste noget og til sidst, hvor vil i holde det?
Brian Andersen

Kloen

Sidst var vi vel en 10 stykker - men jeg tænker vi melder ud i både Aarhus og Odense, så folk er opmærksomme. Tænker umiddelbart Faraos. Og ved evt. pris skulle det udelukkende gå til en præmie.

plysforever

Quote from: Kloen on 26 February, 2015, 21:55:23
Sidst var vi vel en 10 stykker - men jeg tænker vi melder ud i både Aarhus og Odense, så folk er opmærksomme. Tænker umiddelbart Faraos. Og ved evt. pris skulle det udelukkende gå til en præmie.

Hej Søren
det kunne jo også ligge på Giant Fanatic til oktober.
Brian Andersen

Kloen

Quote from: plysforever on 30 March, 2015, 21:02:41

Hej Søren

Jeg kender det ikke, Brian - tal gerne med dem :-)

plysforever

Quote from: Kloen on 31 March, 2015, 07:10:38
Quote from: plysforever on 30 March, 2015, 21:02:41

Hej Søren

QuoteJeg kender det ikke, Brian - tal gerne med dem :-)

Giant Fanatic, ligger hvert år på remisen på Østerbro i oktober måned, sidste år blev der spillede bland andet, Warhammer, 40K, X-wing, FOW og Blood bowl.

jeg snakker lige med dem, senere i dag, så hører jeg lige hvor mange spillere, de kræver i tilmelding.
Brian Andersen