News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spartansk inspireret Space Marine Chapter

Started by SMF, 21 September, 2013, 10:22:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SMF

En liste jeg godt kunne tænke mig at prøve snart!

Iron hands Walker Tema!

HQ
Master of the Forge

TROOPS

5 Tacticals
Combi-flamer
Flamer
Razorback, Twinlinked Assault Cannon

5 Tacticals
Combi-plasma
Plasmagun

5 Tacticals
Combi-plasma
Plasmagun

ELITE
Dreadnought
Powerfist, Heavy Flamer
Assault Cannon
Drop Pod

Dreadnought
Powerfist, Heavy Flamer
Assault Cannon
Drop Pod

Ironclad Dreadnought
Powerfist, Heavy Flamer
Chainfist, Meltagun
Drop Pod

HEAVY
Dreadnought
2 x Twinlinked Autocannon

Dreadnought
2 x Twinlinked Autocannon

6 Centurions
Grav Cannons + Amps.
Sergeant; Omniscope + Missile Launcher.

1850

Jeg har slet ikke tænkt synergi osv osv i denne, men ren og skær Dreadnought og lignende. Så er helt klar over den vil have svagheder overfor visse hære.

Tanker om denne..?

SMF

Så går turen til Aalborg på lørdag til Heroes Fall :)

Bliver super spændende da alt faktisk er tilladt, så har lavet listen efter at skulle rende ind i nogle store bæster, men mangler desværre meget Troops og lignende...

HQ
Vulkan 190

TROOPS
5 Tacticals, Combi-plasma, Plasmagun. 95
Razorback, twinlinked Assault Cannon 75
5 Tacticals, Combi-plasma, Plasmagun. 95
Razorback, twinlinked Assault Cannon 75
5 Tacticals ,Combi-melta, Meltagun 90
Drop Pod 35

ELITE
Command Squad 90
5 Meltaguns 50
Meltabombs 25
Drop Pod 35

Ironclad Dreadnought135
Chainfist with meltagun
Heavy Flamer 10
Drop Pod 35

FAST
5 Assault Marines, jump packs 85
Meltabomb 5

Knight Palladin 375

1500

Vi går se hvordan det kommer til at gå!  :P

Alustriel

Så får man lov at se modellerne in real lige? Awesome! Glæder mig da allerede til at se dem! Måske, hvem ved, rende ind i dem :-)!

SMF

Quote from: Alustriel on 10 July, 2015, 13:27:21
Så får man lov at se modellerne in real lige? Awesome! Glæder mig da allerede til at se dem! Måske, hvem ved, rende ind i dem :-)!

Uh, Mr. Revenant I presume ;)

Jeps, endelig kommer jeg ud og bliver luftet! Men det er  jo desværre kun et lille udpluk der kommer med. Alle de modeller og så få point at rafle med... :)

Glæder mig mega meget til på søndag, kunne være spændende at prøve kræfter mod sådan en Evil Knievel Eldar Titan :P

Alustriel

Quote from: SMF on 10 July, 2015, 13:34:51
Quote from: Alustriel on 10 July, 2015, 13:27:21

Uh, Mr. Revenant I presume ;)

Jeps, endelig kommer jeg ud og bliver luftet! Men det er  jo desværre kun et lille udpluk der kommer med. Alle de modeller og så få point at rafle med... :)

Glæder mig mega meget til på søndag, kunne være spændende at prøve kræfter mod sådan en Evil Knievel Eldar Titan :P

Yeps! Hun glæder sig også til at uddele nogle tæsk til folk på søndag :-)

Men ja! Vi burde spille 3000 point så man kunne have en stor hær med ;-)

SMF

Librarian Conclave, nu skal der være!

Jeg har en Libby i forvejen, den nye fra GW med force Staff, dog uden den flyvende baby, og nu kommer der flere diciple til hæren.

Grundet nærrighed og andre jyde ting, har jeg sgu selv stykket nogle sammen af de bits jeg havde i gemmerne. Mangler lige backpacks og shoulder pads, men her er det indledende:

Så med disse kommer jeg pludselig op på 4, så er der også lidt at veklse imellem.

Skal du så være bronze som resten eller den blå Libby farve...?!

Doktorevil

de skal i hvert fald have shoulderpads :D

SMF

Quote from: SMF on 14 July, 2015, 14:38:39

Grundet nærrighed og andre jyde ting, har jeg sgu selv stykket nogle sammen af de bits jeg havde i gemmerne. Mangler lige backpacks og shoulder pads, men her er det indledende:

Det er korrekt, Falkeøje ;)

Doktorevil

I know. Just saying! Get them on and take more photos!

Belial

Du kunne også vælge, at holde dem bronze, men med blå shoulder pads.

Topper

Quote from: Belial on 14 July, 2015, 16:00:56
Du kunne også vælge, at holde dem bronze, men med blå shoulder pads.

det tænker jeg at du godt kunne, bare tænk over at de så vil falde meget ind i rasten af hæren og om det er det du vil...

men der skal mange flere bibbons og seals på dem  8)  ;)

SMF

God idé med de blå shoulder pads, den er skrevet bag øret ;)

Og på utallige opfordringer; nu med shoulder pads:

SMF

Så blev de grundet og kastet lidt bronze på sig.

Tror sgu det bliver et hit med den blå libby farve :)
Og så bibeholder de deres røde kåber med videre..

SMF

Så blwv jeg færdig med de 3 Librarians, synea selv de er lykkedes helt godt taget de bits jeg havde i betragtning.

Fik også lavet mig et nyt HQ, Captain/Chapter Master med Chainfist. Lavet ud fra Dark Vengeance Terminanator führeren, så der er blevet klippet og klistret lidt.

Edit:

Lige et billede af den Libby der ikke er kommet frem her på bloggen endnu:

Topper

fed Terminanator, godt arbejdet Søren  8)

SMF

Tak Topper, kan selv lige mærke motivation for at lave lidt marines igen er kommet retur :)

Havde en samle-figurer-og-klargøre-dag igår, så her er produktionen fra igår:

14 Assault marines og 1 Chaplain.

Mangler desværre 4 hoveder, så der er lige 4 marines der må vente med at få en omgang grunder, men det er på vej med posten, så med lidt held har jeg dem i næste uge.

De er samlet af alle de bits jeg kunne skrabe sammen, så et væld af chainswords og bolt pistols fra tactical, Vanguard sprues og så Sanguinary guards også.

Sanguary torsos, assault pads, Vanguard våben og lidt sparta hjelme, så er vi flyvende :)

De bliver sgu sjove at male, glæder mig at tage hul på dem!

Topper

Godt at høre mester,

jeg kæmper selv lidt, med at gøre de sidste ting færdig for denne mdr, så næste mdr kan blive til min multi knight  8)

SMF

Så er der blevet syslet lidt herhjemme igen og har netop fået færdiggjort 3 Centurions mere hvilket får mig op på 9 totalt.
De har fået en Lime-/citrusgrøn (næsten til ære for Troels S  ;D ) farve på deres Grav våben, så det må de andre 6 jo så også snarest få sig.
De har også fået en anden farve base med ørken-krakeleringshalløj, så det får de andre samt hele resten af hæres også engang, hvilket passer fint med at der er 100 32 mm baser på vej med posten ;)

Så må jeg vist også konkludere at Quickshade og jeg har slået op... Det er nu Agrax Earthshade hvilket giver samme gode resultat og jeg slipper for et døgns tørretid og det klistrede stads...

De 3 nyeste

Og sidste nye formation her i Viborg  ;D

Så nu håber jeg snart jeg kan lege med på nogle lidt mere peakede lister.

:)

Alustriel

Hvor ser det lækkert ud! Glad for at se lidt liv i den her blog igen! Altid dejligt med nye marines, også selvom det er de "slemme" drenge i codexet ;)

Den limegrønne syntes jeg faktisk gør en del for modellerne, selvom den ser lidt flad ud. Måske med en smule highlight/shade eller glare (hvis det skal forestille glas). Men generelt syntes jeg faktisk den giver en del mere dybde til modellen :)

Doktorevil

Fedt med alle de cents! Kan fortælle, at 3 x 3 cents i pods med en lib conclave er ganske hårdtslående :D!

Skal du med til ETC? Eller i det mindste kigge forbi og sige hej :D?!

SMF

Quote from: Alustriel on 20 October, 2015, 18:52:29
Hvor ser det lækkert ud! Glad for at se lidt liv i den her blog igen! Altid dejligt med nye marines, også selvom det er de "slemme" drenge i codexet ;)

Den limegrønne syntes jeg faktisk gør en del for modellerne, selvom den ser lidt flad ud. Måske med en smule highlight/shade eller glare (hvis det skal forestille glas). Men generelt syntes jeg faktisk den giver en del mere dybde til modellen :)

Tak, det er rart at høre nu når der går lidt i mellem at man får lavet lidt ved det, så tak skal du have :)
Men hov, hvem siger de er de slemme drenge de Cents? Det må være nogle ondsindede rygter nogle græsrødder har fundet på  ;D ;D

Jeg er faktisk også blevet rigtig glad for den grønne, så det skal de andre også bare hurtigt have. Jeg har da også en floureserende grøn liggende, så det kan da komme ovenpå? og så kan jeg da også bare tage mig lidt sammen og highlighte med en hvid på kanterne af det grønne :) Og så en shining varnish, god idé tak ;)

Quote from: Doktorevil on 21 October, 2015, 08:55:23
Fedt med alle de cents! Kan fortælle, at 3 x 3 cents i pods med en lib conclave er ganske hårdtslående :D!

Skal du med til ETC? Eller i det mindste kigge forbi og sige hej :D?!

Jeg skal DESVÆRRE ikke med til ETC, det var ellers min plan at jeg ville i år...  :(
Men det er jo tæt på så jeg (fingers crossed) lover at komme op og hilse på! Dét vil jeg i hvertfald :)

SMF

Der bliver syslet for lidt her for tiden, har desværre ret travlt med arbejdet pt...

Så går lige og småhygger mig med at lave en Terminator Librarian med Force Axe og Combi-Melta.
Har brugt en Grey Knight krop og hoved som basis. Så har jeg taget en Thunder Hammer og klippe til og herefter sat den store dobbeltsidet økse på fra Sanguinary Guards. Hans Combi weapon er en almindelig Stormbolter der er blevet klippet til hvor jeg så har sat løbet på fra en Infernus pistol, også fra Sanguinary sættet.

Her goes:

Storm-/Combi-bolteren er magnetiseret, så den kan skiftes ud med en regulær Stormbolter eller andet lignende.
Så med ham banditten her kommer jeg op på 4 Libbies i Power Armour og 1 i Terminator Armour. Så skal der dælme kastes trylleterninger i vildskab ;)

SMF

Så blev min Terminator Libby færdig, Agrax'en knap tør før jeg fik taget billederne her :)

Alt i alt er han lykkedes ok, skal lige have rettet lidt på lynene på øksen, men eller er han vist blevet ok. Hvis hans bolter er lidt skæv på billedet, så er den altså stadig magnetiseret ;)

Det var den 5. så nu skal jeg sgu bare snart have noget tid til at reelt få spillet med skidtet også!

SMF

Belial