News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Feedback Warhammer Fantasy

Started by CNA, 04 October, 2015, 22:34:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

plysforever

Quote from: Ni on 06 October, 2015, 09:24:21
Er der en der kan pege mig i retningen af VP-konverteringstabellen? Er tabellen "stabil"? Dvs. er det den samme tabel der har været brugt i årevis eller er det noget der skifter fra turnering til turnering?
VP tabellen plejer f.eks at se sådan her ud

0    -199  10-10
200-399   9 -11
400-599   8 -12
600-799   7-13
800-999   6-14
1000-1199 5-15
1200-1399 4-16
1400-1599 3-17
1600-1799 2-18
1800-1999 1-19
2000 -       0-20

sådan ser den ud når jeg laver turneringer, men til GF ser den sådan her ud:

0 150 10-10
151-300 11-9 osv.

så det vilde være ret man selv kunne lægge den ind, alt efter hvad man havde lyst til, til den givne turnering.
Brian Andersen

Ni

Takker, jeg har i hvert fald noteret det, så må vi se hvor det dukker op henne i min pipeline :)
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Glitter

Quote from: Ni link=topic=90658.msg1209662#msg1209662 date=1 444116261
Er tabellen "stabil"?

Nej. Så du må nok forberede dig på at lave et system, der kan klare ændringer, især hvis det skal bruges til forskellige turneringer.

shrapnel

Ros

- Planlægning ift kampe virkede fint selv med en lille forsinkelse
- Tourneykeeper er et stort plus, nemt og behageligt at anvende
- Soft score + CP virkede fint til at fjerne auto includes, samt sørge for at spillerne skulle til at vælge mere diverst i hæren
- Scenarier gav rigtig god afveksling mellem spil

Ris

- Quizzen kunne være undgået, men alligevel meget sjovt. Måske burde den ikke tælle til samlet resultat
- Mounted Dreadlord, måske sat for højt ift CP. Nok rettet mod dreadlord på en pegasus, men det restriktede DE spillere til helt at droppe at tage en drage med, da den ville koste 3 CP. Dreadlord på pegasus kunne istedet være for 1 CP
- Toiletforholdene var lige i underkanten
- Nogle scenarier gav lidt for mange VP

Glitter

Mere feedback:

En tanke om malepoint (som naturligvis kun handler om at tilgodese mig selv). Det er godt nok lidt svært at gennemskue, da bedste hær og malepoint er blandet sammen i tourneykeeper, men det lader til at alle udvalgte til "bedste hær" (naturligvis) også har fået mange malepoint, minimum 16(?) På denne måde bliver de rigtigt gode belønnet to gange. Hvis det er intentionen, er det fint. Men det giver et hul og en skæv fordeling - der er 10 spillere, der får over 20 point, som nummer 19 får jeg 13 point, og så er der 66 spillere som får 10 eller under (hvilket jeg i øvrigt synes er lidt barskt, da niveauet i mine øjne generelt var højt). Jeg tænker umiddelbart at en mere jævn fordeling vil føles mere fair og motivere folk til at hæve deres maleniveau fra skidt til moderat eller moderat til godt?

En løsning på en mere linær kurve i toppen kunne være at basere nomineringerne på antal malepoint (evt inkludere en parameter for "fedt tema/X-faktor"), og så udelukkende give bonus for stemmer. Så en hær med 16 malepoint og nominering men uden stemmer ender på 16 point.

van der loo

Quote from: Ni on 06 October, 2015, 09:24:21
Er der en der kan pege mig i retningen af VP-konverteringstabellen? Er tabellen "stabil"? Dvs. er det den samme tabel der har været brugt i årevis eller er det noget der skifter fra turnering til turnering?

Den normale tabel er med et fast spring på 150 points men nogen turneringer har kørt med 200 point.

0-150 = 11-9
151-300 = 12-8
Osv.

golddigger

Quote from: Glitter on 06 October, 2015, 11:52:18
Mere feedback:

En tanke om malepoint (som naturligvis kun handler om at tilgodese mig selv). Det er godt nok lidt svært at gennemskue, da bedste hær og malepoint er blandet sammen i tourneykeeper, men det lader til at alle udvalgte til "bedste hær" (naturligvis) også har fået mange malepoint, minimum 16(?) På denne måde bliver de rigtigt gode belønnet to gange. Hvis det er intentionen, er det fint. Men det giver et hul og en skæv fordeling - der er 10 spillere, der får over 20 point, som nummer 19 får jeg 13 point, og så er der 66 spillere som får 10 eller under (hvilket jeg i øvrigt synes er lidt barskt, da niveauet i mine øjne generelt var højt). Jeg tænker umiddelbart at en mere jævn fordeling vil føles mere fair og motivere folk til at hæve deres maleniveau fra skidt til moderat eller moderat til godt?

En løsning på en mere linær kurve i toppen kunne være at basere nomineringerne på antal malepoint (evt inkludere en parameter for "fedt tema/X-faktor"), og så udelukkende give bonus for stemmer. Så en hær med 16 malepoint og nominering men uden stemmer ender på 16 point.

Jeg hørte vist Apetri sige, at der ikke blev givet point pr. stemme man fik som malenomineret. Det vil sige, at man 'kun' fik for at være nomineret og for at vinde. Jeg synes også, at det skal give en extra bonus at være nomineret, da det ellers virker lidt ligegyldigt.

Glitter

Quote from: golddigger on 06 October, 2015, 13:15:02
det ellers virker lidt ligegyldigt.

Jeg foreslår, at stemmerne til gengæld giver point, og det derfor ikke er ligegyldigt (du kan ikke få stemmer, hvis du ikke er nomineret). Lige nu får en nomineret med 0 stemmer den samme bonus som en nomineret med 30, bare vinderen har 31. Til gengæld er der 5 point spring fra den der næsten blev nomineret til den der lige akkurat blev. Og den nominerede har allerede fået point på malescoren.

Jeg siger ikke at det ene er mere rigtigt end det andet. Det er to forskellige tilgange, hvor jeg tilslutter mig min.

Azrael

Jeg syntes egentlig at de nominerede for bedst malet ikke skal have ekstra point. De har jo muligheden for at blive den bedst malede, og deres hær burde jo score højt i malescoren, så i den henseende bliver flot maling/basing/konvertering allerede belønnet.

Kyz

Glitter

Quote from: Azrael on 06 October, 2015, 13:27:43
Jeg syntes egentlig at de nominerede for bedst malet ikke skal have ekstra point. De har jo muligheden for at blive den bedst malede, og deres hær burde jo score højt i malescoren, så i den henseende bliver flot maling/basing/konvertering allerede belønnet.

Kyz

Det jeg forsøgte at sige, bare sagt på en bedre måde.

manny

Quote from: Azrael on 06 October, 2015, 13:27:43

Kyz
+1
Jeg spiller alti alti Kærlighedshammer

kSrSpoer

Christian Apetri synes det var en fantastisk turnering og jeg havde det rigtigt sjovt all around.

Jeg kan sagtens følge de andres kommentarer omkring malervurdering, quiz og fair play. Det svært at balancere det hele som retfærdigt fordeling når der er så mange faktorer i spil.

Det var desuden spændene med en stofscore system, dog lidt ulige fordeling fra hær til hær.
Chump er chump og hver turnering har sit eget system. Det fedt med lidt afveksling og dette var bestemt sjovt at prøve.

Mit umiddelbare største problem med systemet var fairplay fordelingen.
Det var udelukkende ens egen samvittighed der gjorde om man ikke stemte på sine egne venner eller gav pointene til de retmæssige personer.

Jeg tror nødvendigvis ikke der er nogen der kunne finde på at synde med dette, men til en anden gang synes jeg der bør været en øget kontrol omkring dette, da det gjaldt så meget i den samlede vurdering.

Håber der stadigt er en fantasy turnering til næste år.
Tak for i år mvh. Kristoffer Spøer.

GeneralRye

Tak for en super fed turnering! Her er mit feedback på weekendens oplevelser :)

ROS:

• Spændende restriktionsystem med CP og især TP! Det er synes jeg var tiptop!
  • Turneykeeper is the shit!
  • Fint program mht. timing!
  • Fedt med random scenerier hver runde!
RIS:

• Quizzen virkede lidt ligegyldig, den kunne vi godt springe over, og sove lidt længere i stedet :D
  • CP kunne give lidt flere point end 75p.. måske 100p? til at incentivisere lidt blødere hære :)

Udover dette har jeg ikke noget at påpeje, synes det spillede!
Og vil sige det er den bedst arrangerede GF, jeg husker at have været med til! (Kan muligvis bare ikke huske de andre  8))

Godt arbejde de Herre!

Hingsten

Tak for en rigtig lækker GF.
Var som altid en fornøjelse at være med. Først og fremmest tak til folkene bag og 5 gode modstandere.
Igen i år fik jeg ikk malet helt færdigt og blev fortjent straffet. Men elsker stadig de malekrav og vuderinger der er. Synes det helt fint man får point for at blive normineret. Så kan vi andre også blive motiveret til at male bedre. Frem for dødsyge tunrringer hvor alle malede får samme score. Ell slet ingen.
Quiz burde være uden hjælpe midler og flere regel spørgsmål.
Savnede bedre tisse forhold.
Håber vi ses næste år til 9th age.
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

Svenne

Vil også lige sige et par pæne ord.

Jeg var desværre ude for et uheld natten til søndag der gjorde jeg ikke kunne deltage om søndagen. Men det var min første turnering i 3-4 år og det var en fornøjelse at være med! Så tak til folkene bag dette og et kæmpe tak til 3 rigtig gode modstander :)
Håber vi ses næste år!

- Svend Kristensen

Danmarksmester i dab.

Quote from: Azrael on 03 September, 2012, 21:16:22Svend vinder en turnering.. Nu står verden da ikke længere!

eido

Først og fremmest tusind tak for en fantastisk GF i år. Den kørte fint på trods af lettere forsinkelser og toilet problemer. Det var småting der ikke gjorde noget ved det store billede af en kæmpe turnering med masser af god stemning, flinke folk, spændende kampe og hygge. Jeg vil ikke gå i dybden som så mange andre allerede har gjort med malepoint, scenarier etc. Jeg vil blot sige som alle de andre at Tourneykeeper er en keeper. Det er sgu smart. Og det virker.

Alt i alt en god og dejlig turnering, der dog sagtens kan blive endnu bedre. Der var et par ting som jeg sagtens kan se kan lade sig gøre, som jeg savnede lidt.
1) Storskærmen. Selvom vi har fået tourneykeeper, kan vi vel sagtens have en storskærm der kører med oversigt. Det ene udelukker vel ikke det andet.
2) En klokke eller noget lignende der lige dingede når der var 1 time tilbage og 30 minutter etc. Med de små forsinkelser der var, var det svært at få et klart overblik hvad klokslet man spillede til. Igen kan en storskærm med ur der kører nedad være fantastisk.
3) En fotograf. Det slog mig til den store afslutning til sidst at der ikke var en "officiel" fortograf, der tog billeder af de dygtige og dejlige folk, der havde kæmper sig på sejrspodierne. Det blev lidt hurtigt overstået og ikke foreviget. Desværre.

En klog mand sagde engang - don't give me problems, give me solutions. Så jeg vil gerne melde mig til at hjælpe med de her ting næste år. For jeg kan godt skaffe en projektor, og sikkert også finde et program med at ur der tæller nedad. Og der skulle også være tid til at finde ud af om man kan få hele tourneykeeper ned på et skærmbilleder (og hvis ikke, finde en løsning på hvad man så gør). Og selvom jeg ikke er den vildeste fotograf, er jeg da villig til at stille op som afslutningsfotograf, så det kan blive foreviget. For jeg ved I havde rigeligt travlt til turneringen, og de her ting er bare de der ekstra overskuds ting, som vi da sagtens kan hjælpe med. Og hvis det gør at jeg ikke har tid til at spille, så må jeg være standin og så går det nok også. Så jeg vil gerne hjælpe, såfremt der kommer et GF næste år.

Kram
René
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

RullePelle

Er vildt glad for Gf turneringerne og også i år.  Men tænker om jeg er den eneste som synes der var for store fordele ved at have mindre CP end modstanderen?  +1 til første tur og X antal VP er fint men at modstanderen skal stille sin hær op tilsidst... Av

Skovtrold

Jeg synes det var fedt at der var incitament til ikke bare at gå all out på CP

Hingsten

Jeg kan også godt lide tanken for man bliver punket for at være bisset. :)
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

paaske

Kan også kun tilslutte mig de rosende ord!
Jeg synes restriktionerne var skide gode og sjove, alt kørte som det skulle og der var fin tid til også at snakke og hygge og der var god service:)
Måske var scenarierne for tilfældige, men sjovt nok at prøve:)
Tourneykeeper virkede rigtig godt og jeg synes ikke jeg havde problemer med toiletterne så det gjorde ikke mig noget med det manglende pissoir.
Tusind tak for at i havde lyst til at afholde denne fantastiske turnering og tak til alle mine modstandere for gode spil!
Ses næste år:)

paaske

Kommer der en opfølgning fra GF?

Azrael

Kaare rolig nu. Vi skriver stadig 2015..

(never gets old)

(Ps. check under 'generelt')