News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Praktiske ting

Started by Gorlak, 09 December, 2015, 23:08:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Gorlak

Da vi er en del af Danmarks største rolle- og brætspilscon henviser vi naturligvis til deres super fede hjemmeside: www.fastaval.dk

Men til de dovne (og dem der ikke tør forlade PF) er her lidt hurtige noter:

Dato: d. 24-25 marts fra kl. 10.00
Sted: Mariagerfjord Gymnasium, Amerikavej 5, 9500 Hobro
Pris: 50 kr. plus adgang til Fastaval

Maden der kan bestilles under tilmeldingen er faktisk rigtig god, og sovesalene er altid mørklagte og dejligt stille.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Waaargh

Jeg kan ikke finde ud af hvad det koster alt i alt. Kan det passe at 50,- er prisen på billetten til 40K og resten af Fastaval?
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Gorlak

Nej desværre ikke :D prisen for adgang på selve Fasta kender vi ikke endnu, og afhænger også af hvad man skal have (mad, sovesal, tøj, lir og andet). De 50,- er til 40k delen og går til præmier og lidt andet geil :D
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

princelarming

Sidste år kostede det mig 500,- for indgang, turnering, overnatning, leje af madras og 2x aften- og morgen-mad, inkl en t-shirt...

Hvis man modregner t-shirt og nedbringer egen madras/liggeunderlag så koster det nok lige omkring 300,- for turneringen...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

ScavengeR

Er der malebedømmelse?
I'm NOT the longest fang in the pack!

Mine erfaringer:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=69704.0

Gorlak

Der vil være en bedømmelse af en art, men den vil ikke give point. En "best painted" vil dog blive udvalgt. Vi kigger stadig på at få det gjort spiller-valgt frem for dommerpanel :D

vejby

Skal en hær være malet i samme tema eller må et eventuelt sekundært detachment/formation være i et andet skema?

Eller: må jeg låne nogen andres modeller og fylde ud med  :)
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Hvert detachment skal være en sammenhængende enhed, men der må godt være forskel på eksempelvis baser detachments imellem...
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 01 February, 2016, 12:12:08
Hvert detachment skal være en sammenhængende enhed, men der må godt være forskel på eksempelvis baser detachments imellem...

Så får du muligvis en tigge-pm om at låne lidt dukker. Medmindre du selvfølgelig vil have tyranid-cirkus med til fastawar.
Maling 2023: 28/41 modeller

TheHappyGoblin

Hej folkens.

Ved ikke om man kan kalde det et praktisk spørgsmål, men here goes :)

En kammerat og jeg overvejer at melde os til FastaWar i år. For mit eget vedkommende har jeg lige nogle spørgsmål det ville være lækkert at få svar på.

For mig vil det være min første turnering, og med få casual kampe om året kan man næppe kalde mig rutineret (har dog været i hobbyen i mange år). Ville FastaWar være en god turnering at tage til som ens første (tænker ikke på hvor vidt man bliver jordet i spillet af mere rutinerede spillere, men mere om folk er tolerant over for, at man ikke er super rutineret i reglerne) ?

Hvordan er niveauet i de lister folk stiller? (bare nysgerrig  ;) )

Go' mandag!

Gorlak

Hey Goblin - fik samme spørgsmål via mail tidligere, her er hvad jeg svarede:

Jeg vil ikke lyve, FastaWar trækker en del af de bedste spillere i landet og listerne er hårde. Men der kommer samtidig ofte mindst en håndfuld hvis ikke flere af folk der kun spiller hammer til FastaWar og også spiller blødere lister. Og selv de gode spillere er skide flinke - generelt er der en rigtig god fællesskabsfølelse med øl i baren om aftenen og altid glade miner rundt omkring selvom listerne er hårde. Vores motto er lidt uofficielt "hårde hære men glade modstandere" :D

Men generelt vil jeg sige at FastaWar selv for en nybegynder plejer at være en skide fed turnering. Hvis man kan lide hammer, lidt brovten humor, øl om aftenen og masser af larm så er det en perfekt turnering :D jeg startede selv på 40k efter at have overværet turneringen for en 7-8 år siden og vi er kun vokset i størrelse år for år :D

TheHappyGoblin

Tak for svaret.

Jamen jeg kan jo ikke sige andet end at det lyder forrygende  ;D

Gorlak

Godt at høre - håber vi scorede et par ekstra deltagere så :D

Da Monstar

kan man stadig tilmelde sig? på fastavals hjemmeside står der at det ikke længere er muligt at tilmelde sig aktiviteter, og jeg kan under tilmelding ikke komme til at tilføje det på nogen måde.
Hvordan med gør-det-selv konceptet, Jeg kan se at jeg skal tilmelde mig 3 ting, men kan ikke se hvordan det passer ind i turnerings tidsplanen.

princelarming

Det har ikke været det store problem de sidste par år at tilmelde sig efter andre aktiviteter er stoppet med at tage imod tilmeldinger... Jeg får lige spurgt de aktivitetsansvarlige for Fastaval, så der kan blive åbnet igen.

Med hensyn til GDS, så plejer deltagere i turneringen at være undtaget i det tidsrum turneringen kører - man skal ikke gå fra kampe for at hjælpe med 'Vallen - men derudover skal man naturligvis bidrage, hvis man bliver hængende efterfølgende...

Jeg giver lyd når der er hul igennem på tilmeldingen igen.

Da Monstar

Nogen update på tilmeldingen?

princelarming

Sendte mail i går morges og har ikke fået svar - smider lige et oplæg i arrangør-gruppen på Facebook, og burde have svar senere idag

princelarming

Quote from: Da Monstar on 03 March, 2016, 11:45:38
Nogen update på tilmeldingen?

Svaret er: bare udfyld den almindelige (begrænsede) tilmelding, og så skriv i note-feltet at du vil deltage i turneringen.

Vi ses i påsken!  ;D

Da Monstar

Jeg er tilmeldt og betalt nu som deltager nr. 709 Brian Petersen. Skrev som du nævnte i kommentar feltet, men ville lige heads-uppe dig her, så jeg er sikker på at være på war listen.. Den glade gobbo ventede bare på at jeg fik afklaret med jobbet, så han burde også komme på senere idag.

princelarming

Det er vi glade for at høre!

Husk at gå ind på www.tourneykeeper.net og tilmelde jer turneringen også - eller oprette en profil og tilmelde jer, hvis i ikke har en profil allerede.

Det er det system vi bruger til at håndtere pairings og den slags i løbet af dagene

Da Monstar

TheHappyGoblin

Så er jeg også tilmeldt til Fastaval.

Tilmeldingen på TourneyKeeper kommer når jeg har 100% styr på listen (formegentlig inden mandag).

princelarming

Tilmedingen på TK kan tilpasses lige op til turnerings-start - det er bare rart at have nogenlunde på plads inden...

princelarming