News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

GF 2016

Started by duckdive, 20 December, 2015, 13:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Corran_dk

Quote from: CNA on 20 May, 2016, 14:11:13
Vi forventer svar på vores ansøgning om økonomisk tilskud i midten af juni og vi vil melde noget ud så snart vi har svaret.

Mvh Christian

Awesome!
Skaven Achievements List
GF17 Net Epic Armageddon Tournament Organizer - 2015
Epic ETC landsholdet - 2016/2017
GF18 Net Epic Armageddon Tournament Co-Organizer - 2016

The Big Paymaster

Jeg er også gerne med på en 30k turnering. Vi er mange tidligere 40k spillere der har stoppet med at spille grundet 40k arms racet. Jeg melder mig også gerne til medarrangør af 30k hvis det er. Samtidig har jeg skabt kontakt til nogle af de svenske spillere ovre fra Malmö og kan nok skaffe en del derfra. Tror også vi er mange der ønsker at fanatic skal overleve og gerne betaler ekstra for billetten i år.

Omalley69

Quote from: The Big Paymaster on 08 June, 2016, 19:48:19
... og gerne betaler ekstra for billetten i år.

350 for en turnering uden præmier og mad?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

gertinc

I centrum af københavn, i fantastiske rammer? Ja!

Mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

The Big Paymaster

Quote from: Omalley69 on 08 June, 2016, 21:22:12

Det er Fanatic, så op til 500 ville jeg sige ja til uden at blinke...

Sarke

Quote from: The Big Paymaster on 09 June, 2016, 06:12:43
Quote from: Omalley69 on 08 June, 2016, 21:22:12

Det er Fanatic, så op til 500 ville jeg sige ja til uden at blinke...

Det virker da helt hen i vejret...  ???
En turnering bare til 300kr, uden sove lokaler og mad, er da nok til at afholde mange mennesker.
Jeg måtte selv slippe over 1400kr sidst jeg deltog. Og det var bare for transport og mad, da jeg den gang kunne sove hos min søster. Men med hotel kommer man hurtigt op omkring 2000+.
Det kender jeg ikke nogen, blandt fynbo'erne, der vil betale. Så allerede der mister man en del mulige deltagere.

Det er da en OK turnering! Men syntes da hellere man skulle finde et bedre sted at afholde den, gerne med sove sal og mad, for så tror jeg da, den kan lokke mange flere mennesker til.
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Waaargh

Er sådan set enig med Sarke. GF er fedt, lokationen er ok. Jeg tror man kunne lave det lige så godt alle mulige andre steder end i Remisen, også udenfor København. Det kræver plads, borde og terræn mv, og mulighed for bespisning af mange mennesker.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

gertinc

Så gør dét .-)

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Waaargh

Uha de forbudte ord ;D
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Ninu

Hvor meget plads er nødvendigt for at afholde GF?.. 1-2 gymnastik sale eller?..
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

joakim balsgaard

er det ikke bare en skole i nærheden af en s-togs station nær KBH som er "kravet"
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Waaargh

En skole med en eller to store sale. Det fede ved et arrangement af den størrelse er - for mig - at alle spillene stadigt er nært ved.

Sarke

Quote from: gertinc on 09 June, 2016, 10:18:00
Så gør dét .-)

mvh
Jens

If you remember, I did do it!
Og jeg ville gøre det igen, hvis jeg kunne finde en partner eller to, til at hjælpe mig.

Jeg ved godt at KBH er dyrere. Men når vi i Odense, kan tilbyde en turnering med Mad og overnatning til 300kr, og stadig få det til at løbe rundt med kun 16 deltagere (og stadig få ros, for vores første forsøg), så virker manglen på mad og overnatning til GF, mest af alt som en mangel på prioritering.
Jeg mener det er jo ikke umuligt. EP har flere år afholdt turneringer til 300-400kr, men med både god mad og overnatning. Så jeg ved det er muligt.

corky

Intet ondt - men fra 16 til 250+ deltagere gør en del i forhold til både lokation og mad.

Jeg ved også igennem diskussioner med tidligere arrangører, at man ikke er interesseret i at gå på kompromis med Giant fanatic brandet.
Udgiften på 300 kr uden mad er vel ikke så slemt - 200 kr så har du mad til Lørdag og Søndag - i de lokale bikse.

Jeg tror altid du kan låne et gulv ved en københavnerne, så reelt forstår jeg ikke dit regnestykke.

Den eneste anden turnering i Danmark i øjeblikket, der når samme størrelse er vel ETC warmup der vidst var opp at vende på ca. 140 sidste år.
Den har dog kun et fixed system, sin lokale terræn pusher og en deal med den lokale landsby der leverer mad, øl og sovepladser til jyske priser.

Her er prisen vidst 300kr + mad + en lang rejse til jylland.

Hvis man alligevel skal ligge transport og ikke mindst tid. Så forstår jeg ikke at de 500-600 inklussiv mad er et problem?

Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Sarke

Ja ja deltager mængden vil altid gøre mad eller lignende til et problem.

Men jeg kan da på ingen måde se, hvor det at tilbyde mad og overnatning, skulle komprimere "brandet"? Det ville da modsat, som sagt, nok lokke flere til, og gøre det bedre.
At man så meget gerne vil gøre det på Remissen forstår jeg da slet ikke i denne sammenhæng. Man kan da leje en skole med en ordenlig idræts hal og køkken i stedet. Der ved har man både faciliteter til at overnatte samt lave mad til så mange mennesker.

Jeg har da selv været med til at gøre det, blandt andet til de gamle Dragon Wars og Ironhalo i Odense, hvor der snildt var 150+ mennesker til blandet 40k og fantasy (der var ikke så meget andet den gang).

At låne et gulv er fint for nogen. Men der er altså også mennesker derude, der ikke bryder sig om at sove ved fremmede. Og det er heller ikke helt nemt at finde ét sted, hvis man kommer i større grupper.

En lang rejse til jylland, er vel for pokker ikke anderledes end vi andres lange rejse til KBH?

Min pointe er netop, at jeg godt ved KBH er dyrere, end Fyn og Jylland. Men jeg tror helt sikkert, at flere ville være villige til at betale 400-500kr for en billet, hvis der er mad og overnatning med i prisen. 

Safran

Jeg ville syndes at 500kr for at detage ville være i overkanten få hvad man får, men der imod ville jeg gerne betale 300-350kr ville ikke gøre noget:-)
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

corky

Quote from: Sarke on 09 June, 2016, 17:30:55
Ja ja deltager mængden vil altid gøre mad eller lignende til et problem.

Men jeg kan da på ingen måde se, hvor det at tilbyde mad og overnatning, skulle komprimere "brandet"? Det ville da modsat, som sagt, nok lokke flere til, og gøre det bedre.
At man så meget gerne vil gøre det på Remissen forstår jeg da slet ikke i denne sammenhæng. Man kan da leje en skole med en ordenlig idræts hal og køkken i stedet. Der ved har man både faciliteter til at overnatte samt lave mad til så mange mennesker.

Jeg har da selv været med til at gøre det, blandt andet til de gamle Dragon Wars og Ironhalo i Odense, hvor der snildt var 150+ mennesker til blandet 40k og fantasy (der var ikke så meget andet den gang).

At låne et gulv er fint for nogen. Men der er altså også mennesker derude, der ikke bryder sig om at sove ved fremmede. Og det er heller ikke helt nemt at finde ét sted, hvis man kommer i større grupper.

En lang rejse til jylland, er vel for pokker ikke anderledes end vi andres lange rejse til KBH?

Min pointe er netop, at jeg godt ved KBH er dyrere, end Fyn og Jylland. Men jeg tror helt sikkert, at flere ville være villige til at betale 400-500kr for en billet, hvis der er mad og overnatning med i prisen.

Hver opmærksom på at jeg selv har boet det meste af mit liv meget langt væk fra københavn.

Hvis du alligevel skal betale for køretur/hotel så kan jeg ikke gennemskue hvorfor en pris på 300 eller 500 oveni gør meget.
En skole ville kræve nogle der ville stå en weekend i et industrikøkken og lave mad til 300 meget kritiske nørder. - Jeg ville selv til hver en tid hellere låne et gulv i en lejlighed end at tage en smadret gymnastiksal med 100 andre.

Jeg brugte warmup i jylland, som eksempel på et sted hvor vi gerne tager hen allesammen og det koster sku det samme som GF.

Jeg synes selv at Giant fanatic er dyrt - men jeg forstår bare ikke hvorfor det er de 250 - 500 i deltager gebyret der er problemet.
For mig vil det altid være hotel/rejsetid/pris/druk der er de store poster.
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Sarke

Jeg tror bare jeg lader den ligge her...

GF er som sagt en OK turnering. Men kunne ikke selv finde på at deltage igen, uden mad og sove sal, og kender ikke til andre af de lokale der vil.

Kristian

En del af det fede ved GF er jo at det ikke kun er en turnering, men et event med mange fede spil og rigtig meget at kigge på i weekenden. Der er virkelig mange mennesker og meget udstyr der skal holdes styr på.
At planlægge et GF i remisen er 100 gange mere krævende end at lave en 16 mands turnering i en gymnastiksal.

At det så koster mere er jo naturligt når vi snakker beliggenhed og især størrelsen på hallen, der gør det muligt at huse alle spillene under et enkelt tag. Stemningen til GF er helt unik og den kan næppe genskabes i et par gymnastiksale, som jo ikke engang kan rumme de to hovedspil.

Jeg vil hellere betale 400kr end at skulle betale mindre og så tage til et arrangement i langt lavere klasse.
Konge af Lethian!

AndersN

Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Nixon

For mig er GF og Remisen uadskillelige. Jeg betaler gerne for at deltage også uden mad. Det et jo ikke bare den enkelte turnering jeg betaler for, men også alle minderne.
GF er et brand og hvis det skal rebrandes, så skal det godt nok gøres gennemført.

TheSnee

Jeg betaler også gladeligt 3-400 kr, uanset forplejning. Stemningen kan ikke sammenlignes med nogen anden turnering, GF brandet er noget helt for sig selv.
Iron without, tasty chocolate filling within
Can Meth be medicine?  Four out of five spiders on your face say yes.

martinux

Quote from: Kristian on 09 June, 2016, 18:59:10
En del af det fede ved GF er jo at det ikke kun er en turnering, men et event med mange fede spil og rigtig meget at kigge på i weekenden. Der er virkelig mange mennesker og meget udstyr der skal holdes styr på.
At planlægge et GF i remisen er 100 gange mere krævende end at lave en 16 mands turnering i en gymnastiksal.

At det så koster mere er jo naturligt når vi snakker beliggenhed og især størrelsen på hallen, der gør det muligt at huse alle spillene under et enkelt tag. Stemningen til GF er helt unik og den kan næppe genskabes i et par gymnastiksale, som jo ikke engang kan rumme de to hovedspil.

Jeg vil hellere betale 400kr end at skulle betale mindre og så tage til et arrangement i langt lavere klasse.

Enig

Jan D'Souza

Jeg er helt enig med ovenstående :)

Jeg kan dog godt sætte mig ind I at man kan tænke det er dyrt for at deltage i en turnering uden mad. Jeg havde det også sådan om GF, da jeg studerede og var mere prisbevidst.

Hyg,
Jan

Bakunin

Er i tættere på en dato?

Hilsen Blood Bowl Folket