Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cazino

Så må jeg enten tage franskmænd, indianere eller finde en gruppe amerikanere.

Til Jugular overvejer jeg Familie 1 pakken. Det er jo ikke værre end at man kan supplere med andre fightere, hvis man bedre kan lide dem. Og måske vi ikke behøver køre wysiwyg.
Immer weiter Rollo, immer weiter!

rubber

Jamen så taget jeg pakke tre. Jeg synes heller ikke at det behøver at være superstrengt wysiwyg, men vi kan jo sørge for at vi ikke laver den samme type gladiator, så vi har mest muligt variation.

Så må du lige se hvad du synes er fedest til MaT, jeg synes at deres indianere er ret seje. Det kunne være sjovt at spille nogle regular mod irregular troops.

Mvh. Tim

Cazino

Ja. I Muskets kan man jo både spille French and Indian wars ig American war of Independence.

Men man bliver jo lidt inspireret af Magua fra Den sidste Mohikaner.

rubber

Det er også mest den sidste mohikaner filmen jeg tænker på når jeg tænker MaT. Men Magua er ham der er med franskmændene er det ikke? Jeg kunne også godt tænke mig at lave en lille deling rødjakker og så nogle indianer spejdere. Er der noget du hellere vil lave end andet?

Mvh. Tim

Cazino

Jeg tror jeg starter med franskmænd og nogle indianere.

Begge sider kan jo supplere med regulars, grenadiers, militia, provinsial og indianere.

Jo. Magua er ham der går ned gennem rækken og hamrer sin økse i hovedet på en rødfrakke.

rubber

Cool, vi kan jo lige se på hvad vi gerne vil have ind til den første, så kan vi jo lige tale med Sonny om at bestille gennem ham. Jeg glæder mig faktisk meget til at læse regelbogen.

Mvh. Tim

Cazino

Jep. Der er også en del firmaer der laver figurer til perioden, hvis man vil supplere.

rubber

Ja, wargames factory laver nogle gode figurer, de er bare lige i gang med at blive opkøbt af warlord games. Men de har nogle gode plastiksæt hvis vi skal have mange soldater. Men der er masser af figurer at tage af.

Mvh. Tim

Cazino

Frontrank, Perry, conquest.

Jeg ved så ikke hvilke der passer sammen, da skalaen jo er lidt forskellig til tider. Og så er der deres egne selvfølgelig.

Cazino

Warlordgames har også conquest figurerne. Blandt andet Magua.

Cazino

Draccan

Jeg har 80-90 Skraellings (til Saga) fra Footsore Miniatures og CP Miniatures.

Her Footsore:
https://footsoreminiatures.co.uk/collections/28mm-skraelings

Her CP miniatures:
http://www.cpmodelsminiatures.co.uk/CP%20Models%20Skraelings.htm

Måske kunne de passe fint ind selvom de er lidt primitive i det? De har dog ikke krudtvåben men håndvåben og buer. Det lader dog til buer er en option i listerne, men om det er kompetitivt ved jeg ikke....

Kan godt male et warband af indianere op hvis det har interesse og I vil have selskab! :-)

Gad vide hvor mange card decks man behøver? Jeg har kun lige lynbladret i en digital lånekopi af reglerne...

Faktisk lidt rart hvis man kunne være med uden at skulle indkøbe en masse nyt  ;)

Cazino

Ja gør da det. Vi kan vel se igennem fingre med at nogle spyd kunne være musketter.
Godt spørgsmål. Om man skal have et deck hver eller et enkelt til deling.

Draccan

:)

Måske kunne jeg siden jeg alligevel har så mange konvertere nogle stykker med nogle Empire Militia musketter eller noget....

rubber

Hej Lars/Draccan. Du må meget gerne være med til Muskets and Tomahawks også med dine indianere, det skal nok kunne give sig. Jeg tror ikke at hverken Casper eller jeg går vildt meget op i at det skal være 100% historisk korrekt, bare det ser fedt ud og er nogenlunde inden for skiven.

Man bruger så vidt jeg ved kun et enkelt deck til at spille med, man trækker et kort fra decket for at aktivere enheder, så når ens kort kommer frem i decket, så aktiverer ens enhed.

Har du et  link til det regelsæt du kigger i, Lars? Jeg vil meget gerne se nærmere på det. Det gør det også lidt lettere at skulle vælge nogle figurer.

Mvh. Tim

Draccan

Cazino

Tim! Jeg er historiker! Det skal være historisk korrekt.
Men wysiwyg kan jeg gå på kompromis med.

rubber

Vil det sige at jeg ikke må have cyborg indianere med dødsstråleøjne og larvefødder?

Mvh. Tim

Cazino

Det kan du have i 40k. Eller Dark Age.

rubber

Er britisk kavalleri så også no-go, Casper?

Mvh. Tim

Cazino

Det er vel tilladt i reglerne.
Hvor meget det blev brugt i den krig er jeg faktisk i tvivl om.

Jeg kan se på billeder at nogle spiller med runde baser, andre med firkantede. Måske reglerne er ligeglade. Hvis de er det skal vi nok finde en standart.

Draccan

Kan se de lægger op til et valg mellem fransk-indianske krige og den amerikanske uafhængighedskrig.
Den første har rene indianerhære, britere og franskmænd ... kaveleri er ikke tilladt men officerer har heste ...
Uafhængighedskrigen er uden rene indianerhære .. har tilgengæld amerikanere ...

De skriver dog det er op til spillerne selv... kan sagtens spille et whatif scenarie fra den amerikanske (edit: mener selvfølgelig uafhængighedskrig) borgerkrig med mine indianere...

I øvrigt så er et 4 x 6 bord anbefalet til 400 pts eller det som svarer til to starter æsker.... man kan sagtens spille mindre hvis det er det som ønskes ...

På side 46 i regelbogen er der et billede af et 400 pts Huron Indian war party. Der er:
3 x 6 warriors
3 x 6 braves
2 x 6 young warriors
3 ledere
Det giver 51 figurer.

Til sammenligning er 200 pts britere under uafhængighedskrigen:
8 rangers
7 light infantry
4 indianere
1 leder med et talent
= 20 figurer

Indianerne i den første krig repræsenterer enten Hurons som er franskallierede eller Mohawks som er britisksindede ...

I teorien kan mine indianere deles i to og så supporte Jeres starters i et større slag..

Jeg lægger skraellingerne i top 3 af malekøen...

Cazino

Ikke borgerkrigen ;)

Jeg læste også at nogle spurgte ind til 3 og 4 spillere, kiggede dog ikke på svaret, men det bør være muligt.

Jeg køber reglerne, og det ser ud til at et sæt kort er nok til 2. Ellers kopierer vi dem bare istedet.

rubber

Nej, ingen borgerkrig.

Reglerne er lidt ligeglad med baserne, der skal bare være en defineret facing. Jeg hælder mest til at sætte dem på 20 x 20 mm baser, det er jo dem der følger med.

Jeg tror at jeg skal have nogle pakker fra Perry med ca tyve rødfrakker (vil gerne spille det ambush på linjen af soldater der er i Den Sidste Mohikaner) to pakker indianere og to pakker rangers og en kanon. Så må vi lige se om ikke der også ryger nogle beredne soldater med (de er jo ret fede i the Patriot). Og et par pakker skotter selvfølgelig...

Mvh. Tim

Draccan

Nu snakker jeg selvfølgelig om uafhængighedskrigen....