News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

van der loo

Hvordan kan du se det står lige mellem aos og 9th når der ikke er nogen poll der vælger 9th?

-Sune

Skovtrold

Og der, herinde i hvert fald, har været langt flere der har skrevet 9th end AoS.

Nygren

Nej til AoS
Nej til 8th
Ja til 9th

Larslau

Ja tak til 9th

NEJ tak til alt andet

Lars
Heldig vinder af Lethian (2015, 2017 og 2018)

Længe leve Mørksjæl:)

carstone

Quote from: van der loo on 01 July, 2016, 08:44:13
Hvordan kan du se det står lige mellem aos og 9th når der ikke er nogen poll der vælger 9th?

-Sune

Potentielt lige sagde jeg. Baseret på at 17 havde sagt nej til aos og 11 havde sagt til til det. 3 sagde måske, hvis det er et godt udkast. (Og da jeg lige har læst generels handbook, må jeg sige det er et godt udkast)
Så 14-17 potentialt.
Nu er der lige flere der har stemt kan jeg se :-)

Ratboy

Super fedt tiltag Daniel, det støtter vi klart op omkring.

Jeg synes også du burde sætte et antal fantasy billetter til salg og så se hvad der blir solgt af KoW/AoS/9th Age og derved indrette turneringen efter det.

Jeg er sikker på alle tre systemer kan komme op at stå på samme tid.

Som du selv nævner med din butik Daniel, så har vi i Faraos Cigarer Lyngby hver eneste tirsdag både AoS og 9th Age spil igang på samme tid, (sammen med 40k,x-wing,KoW, mm) og folk er ikke engang uvenner!?! Måske det samme kunne gøre sig gælgende til GF... Jeg kan ikke se det ene skulle udelukke det andet. Jeg spiller alle spillene selv, og jeg sælger da masser af figurer både til AoS og 9th - miljøerne, og spillerne hernede er stadig gode venner og hygger sig sammen  ;)

/Oliver

Thomas Kyrsting

Rigtig fedt, at du har taget teten op som hovedansvarlig Daniel! Det kræver rigtig meget energi, planlægning og hjerteblod. Thumps up herfra!

Jeg er interesseret i at spille (nogenlunde prioriteret rækkefølge, afhængig af det endelige oplæg):
- The 9th Age
- Bloodbowl
- X-wing
- Infinity

Har spillet lidt AoS, men er ikke rigtig blevet bidt af det og vil hellere spille 9th Age.
Jeg tror også mere på 9th Age som turneringsspil end AoS, og som også nævnt af andre, så er de fleste 9th Age turneringer pt. blevet hurtigt udsolgt, bl.a. også Gentlemen & Dolls (40 spillere) og Rogues & Dolls (12 spillere), som jeg arrangerede i vinters/foråret. Så jeg tror ikke det bliver noget problem for GF at lave en stor 9th Age turnering.

Syntes Povls forslag omkring at have et samlet antal pladser til "Fantasy" er godt:
QuoteForslag: Ens pris, et totalt antal pladser, folk bestemmer selv, hvad de vil spille. Folk fylder ca. det samme uanset om det spiller 40K, AOS eller 9. age. Så kan de gode gamle markedskræfter afgøre fordelingen indbyrdes mellem turneringerne.

nargash

Nej til AoS
Nej til 8th
Ja til 9th
Just because I don't care doesn't mean I don't understand!!!

manny

Jeg spiller alti alti Kærlighedshammer

van der loo

Hvis i vil være sikker på at fylde fantasy om så lav en flydende tilmeldingsliste på 100-120 pladser hvor man kan melde sig til 9th / AOS / KOW også når biletterne er solgt så kan man lave turneringer efter hvor mange der er tilmeldt til vær. Er sikker på i har alt for lidt 9th pladser i det oplæg der er nu.

-Sune

Tubz

Quote from: nargash
Nej til AoS
Nej til 8th
Ja til 9th
Enig.

Jeg tror, ligesom Sune, også at der kan fyldes langt flere T9A pladser - mindst 50, nok også 70+.

Quote from: thread poll
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
Lidt spøjst man kun kan vælge AOS fra hvis man ikke har prøvet det. ;)
Tucked in between two legs, right next to an asshole, with nowhere nice to sit. They're a strange appendix. That's why I don't believe in intelligent design.

okkel

Quote from: Tubz on 01 July, 2016, 11:54:08
Quote from: nargash
Nej til AoS
Nej til 8th
Ja til 9th
Enig.

Quote from: thread poll
Lidt spøjst man kun kan vælge AOS fra hvis man ikke har prøvet det. ;)

Jeg tror det referer til det nye kompendium, som ikke er udkommet endnu og som stort set alle derfor ikke har proevet. Men ja det er nogle meget ladede svarmuligheder. Jeg er sikker paa at en professor i meningsmallinger ville dumpe dem og man kan ikke udelukke at en mere neutral formulering ville give et stoerre nej til AoS. Men jeg tror nu godt de fleste kan se forbi det, og mon ikke han har faaet det svar han efterspurgte anyway?

Bom

Quote from: carstone on 01 July, 2016, 08:22:14
synes det er helt rigtigt at fokusere på Age of Sigmar da det vil være drivkraften på sigt pga. Support.
Med generals handbook er AoS er tilbage på banen med 200km/t!
9th kan nok trække flere i år, men AoS er det der kommer til at blive på sigt.

Kunne være interessant hvis du i pollen indskrev mulighederne:
Nej til AoS, for jeg har ikke prøvet det og ved reelt ikke hvad jeg udtaler mig om
Og
Nej til AoS, jeg har spillet det med forskellige scenarier, og det er stadig ikke noget for mig.
Og
Kings of War, vi er nemlig en god håndfuld der gerne vil være med til gf, men helst vil spille kow.

Det sagt.
Super fedt at du gider Daniel.

Jeg synes ikke at tråden skal udvikle sig til en for/imod AOS, det er rimeligt tydeligt ud fra de svar folk har givet at de bestemt ikke vil presses ind i at skulle spille AOS, heller ikke selv om der, som Thorning ville sige det, "kommer en god løsning i morgen".. :)

Tubz

Er denne tråd ikke til for at se om der er opbakning til en stor AOS turnering, og hvis ikke, hvad der så ellers kunne være opbakning til?

Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, og på den måde giver det god mening at folk giver udtryk for hvilket spil de ville bakke op om.
Tucked in between two legs, right next to an asshole, with nowhere nice to sit. They're a strange appendix. That's why I don't believe in intelligent design.

Wesser

Quote from: Bom on 01 July, 2016, 12:19:27
Jeg synes ikke at tråden skal udvikle sig til en for/imod AOS, det er rimeligt tydeligt ud fra de svar folk har givet at de bestemt ikke vil presses ind i at skulle spille AOS, heller ikke selv om der, som Thorning ville sige det, "kommer en god løsning i morgen".. :)

Tjah, for mig handler det om, at jeg slet ikke bryder mig om formatet i AoS. Spillet kan være super-genialt lavet, men ...

Derfor ville jeg ikke have noget problem med at spille 8th, så man kunne spare tid og genbruge sidste års comp, hvis folk føler, at September-versionen af 9th ikke er balanceret

Jimmy

Jeg har i lang tid nu både spillet 9th og Age of Sigmar. Begge er gode spil, men jeg må tilstå at jeg oftest har det sjovere når jeg spiller Age of Sigmar.

Jeg er defor klart til AoS

Sent from my iPhone using Tapatalk

Renegade

Hej alle sammen,

Det er super fedt at læse jeres feedback.

Jeg kommer med et nyt oplæg efter weekenden.

Husk på, at det handler ikke om 9th age eller AoS er det bedste spil - det handler om, hvorvidt der er publikum efter resterne af 8'th edition og det ser der ud til at være.

Så er det min fornemmeste opgave, at kontakte de bedste TO's, lave de bedste oplæg, producere det fedeste terræn, give den fedeste stemning og få jeres guld så vi kan betale for det hele.

I'll be back.

-Daniel.
Besøg www.fanatic.dk for mere information.

Alle meninger og synspunkter i disse posts har intet at gøre med eventuelle firma forbindelser eller arbejdsmæssige forhold.

paaske

Bom

Quote from: Tubz on 01 July, 2016, 12:25:58
Er denne tråd ikke til for at se om der er opbakning til en stor AOS turnering, og hvis ikke, hvad der så ellers kunne være opbakning til?

Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, og på den måde giver det god mening at folk giver udtryk for hvilket spil de ville bakke op om.

ingen tvivl, det er netop tilkendegivelser om hvorvidt man er til det ene eller andet jeg tror Daniel er ude efter :)

van der loo

Quote from: Renegade on 01 July, 2016, 14:51:25
Hej alle sammen,

Det er super fedt at læse jeres feedback.

Jeg kommer med et nyt oplæg efter weekenden.

Husk på, at det handler ikke om 9th age eller AoS er det bedste spil - det handler om, hvorvidt der er publikum efter resterne af 8'th edition og det ser der ud til at være.

Så er det min fornemmeste opgave, at kontakte de bedste TO's, lave de bedste oplæg, producere det fedeste terræn, give den fedeste stemning og få jeres guld så vi kan betale for det hele.

I'll be back.

-Daniel.

Det er også derfor jeg foreslog det med et flydende antal mellem alle tre spil.

Olsen

Tænker også at et x-antal billetter til salg, hvor man efterfølgende vælger spil kunne være vejen. Dog med den udfordring mht terræn.

Uden at vide det, er 60-80 40k spillere realistisk, hvis man også vil havde 60-80 AoS spillere. Er det ikke den spillegruppe (40k) der har mistet spillere til AoS. Mens hovedparten af Fantasy er gået videre med 9ed eller for en mindre andel til Kings of war.

Carstone: 9ed har da support fra avartars of war. Godt nok ikke den store pt. Men mon ikke det ændre sig hurtigt, da det forhenværende Fantasy miljø i store dele har vendt GW og deres fantasy rummænd ryggen.

thor trommstrong

Quote from: Olsen on 01 July, 2016, 16:10:31
Carstone: 9ed har da support fra avartars of war. Godt nok ikke den store pt. Men mon ikke det ændre sig hurtigt, da det forhenværende Fantasy miljø i store dele har vendt GW og deres fantasy rummænd ryggen.

Så vidt jeg så også fra mierce miniatures

ButterBoy

Har faktisk sat weekenden af, men kun til 9th som mulighed. Overvejer på ingen måde andre systemer

Skovtrold

Jeg har ikke selv rørt KoW, men det skal da i den grad også have mulighed for at blive spillet til GF.#AllGamesMatter

martinux

Quote from: carstone on 01 July, 2016, 08:23:47
Og fedt at se at det potentielt står lige mellem aos og 9th allerede nu, inden folk har set generels handbook.

Only the faithfull!

Lige ? Ja det er umiddelbart ikke det indtryk jeg får af denne her tråd :-)