News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Giant Fanatic 2016

Started by Renegade, 30 June, 2016, 15:57:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ville jeg deltage i verdens første (og sikkert største) Warhammer Age of Sigmar turnering med Generals Handbook opdateringen?

Ja - jeg har allerede booket weekenden i Sigmars navn.
31 (25.2%)
Nej - det er sgu en tynd kop te - selvom jeg og mine venner ikke har prøvet det.
71 (57.7%)
Måske - hvis oplægget er stærkt som Khornes Chosen.
21 (17.1%)

Total Members Voted: 123

Voting closed: 30 July, 2016, 16:07:11

Tun

Quote from: Ni on 30 June, 2016, 17:54:49
Jeg har de sidste 2 år organiseret "turneringsdelen" af 40K sammen med min bror, det gør jeg/vi naturligvis gerne igen. Jeg stiller naturligvis også TK til rådighed så der ikke bliver alt for travlt ved dommerbordet :)

+1

Koller

Super fedt, at du gider!

Skal jeg til GF, bliver det på grund af 9th age.
Jeg har ikke selv prøvet AoS, men jeg skal da have prøvet det, nu hvor der er kommet point system fra GW.
The Drunken Commander

Jeg er dværgen fra helvede - Marcus Kerns personlige lapdog.

Colonel Marcus

Vi er et par stykker det ville være friske på 40K

van der loo

9th age turneringen med 30 pladser udsolgt på 2 timer og 20min, så GF kan sagtens sætte billet tallet op til 9th

Mikkel Aagaard

Et stort ja tak til GF i 2016!

Og et stort ja tak til 9th age herfra.
Mikkel Aagaard

Hingsten

Hvornår kommer billetterne til salg er dét til sædvanlig tid? :)
Det røde og hvide tøj måtte godt blandes ikk?

golddigger

For mig er GF kun interessant hvis der kan spilles 9th Age mod en større modstanderpulje. AoS vil jeg ikke røre ved med en ildtang. Og for at GF skal kunne lokke mig som tidligere, er det nødvendigt med flere end 20-30 andre, så man fornemmer at det er den store DK turnering for fantasy.

Andreas 2.0

Jeg vil gerne spille AoS til GF. Det kunne være sjovt at prøve selvom der måske kun kom 20 stykker. Jeg vil dog også sige, at det afhænger af oplægget. Specielt tursekvensen har delt vandene lidt. Jeg er personligt blevet kæmpe tilhænger af en fastlagte første- og anden-spillere. Det er jo desværre ikke out of the box metoden, så det skulle houserules. Spørgsmålet er så, hvad de andre deltagere foretrækker.
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

Api

and it's gone.

random_hero

Ammertime Podcast! Rasmus Koldby

henrypmiller

Although i am slightly biased, being invested in the 9the age, i honestly feel that you Will struggle to get more than 20 players for AoS and you probably have around 50+ 9th age players.

If you just look at the legacy tournament sign up list. I also know a lot of People who have not signed up yet.

If we promote fanatic on the podcast i also think we could get another 10 or so 9th age players from overseas.

It would be a shame to limit fanatic to 25 9th age players when the community in Denmark is so strong.

henrypmiller

To add further to My post, we had over 30 sign ups to a 1 Day tournament on a sunday, including 4 internationals. Those coming from Denmark, i think were All from copenhagen /Sjælland because it was a sunday. GF is a much more popular 2 Day event that would also draw the crowd from jutland and i would expect a number almost equal to the 30+ we had from Sjælland.

9th age 60-80 players
AoS 20-30 players

Palinux

Hvis der er 9th age, så er jeg på!

Som mange andre skriver, så er 9th age vejen frem.

Har selv spillet lidt AoS og det tiltalte mig godt nok ikke. Hvis der kun bliver AoS, så har jeg helt sikkert noget andet jeg hellere vil.

:)

martinux

Quote from: henrypmiller on 03 July, 2016, 12:10:28
To add further to My post, we had over 30 sign ups to a 1 Day tournament on a sunday, including 4 internationals. Those coming from Denmark, i think were All from copenhagen /Sjælland because it was a sunday. GF is a much more popular 2 Day event that would also draw the crowd from jutland and i would expect a number almost equal to the 30+ we had from Sjælland.

9th age 60-80 players
AoS 20-30 players

All with Henry here

Ben Curry

Quote from: Ben Curry on 30 June, 2016, 20:43:54
Hi,

Sorry for posting in English on these boards.

Are you running Age of Sigmar at GF2016?  Or is this post to gather interest? 

Is the date the first weekend in October?

I am interest in attending (Fanatic is one of my fave events ever!) and if I can't make it I would certainly be interested in helping  you to promote the event around Europe.   

I look forwards to hearing your reply.
Ben.

Is anyone able to answer my questions?   

Kristian

Quote from: Ben Curry on 03 July, 2016, 13:41:01
Hi,

I am interest in attending (Fanatic is one of my fave events ever!) and if I can't make it I would certainly be interested in helping  you to promote the event around Europe.   

Ben.

Hi Ben. This post was to gather interest. So far it seems that the majority would attend Fanatic, provided they get to play 9th age.
I would guess that the usual number of fantasy places would be available, though the distribution between systems is unclear.
The event will be held in the first weekend of October as long as enough tickets can be sold and organizers can be found for each system.
Konge af Lethian!

Pille

Quote from: Kristian on 03 July, 2016, 13:50:51
Quote from: Ben Curry on 03 July, 2016, 13:41:01
Hi,

Ben.

Hi Ben. This post was to gather interest. So far it seems that the majority would attend Fanatic, provided they get to play 9th age.
I would guess that the usual number of fantasy places would be available, though the distribution between systems is unclear.
The event will be held in the first weekend of October as long as enough tickets can be sold and organizers can be found for each system.

Just to elaborate, it seems likely that there will be both a 9th and a AoS tournament, if Giant Fanatic will be held. Though, how many participants for each system is debatable.

Glitter

Hej Daniel,

Jeg har talt lidt med mig selv om denne tråd, som har mystificeret mig lidt. Og Povl og jeg er blevet enige om, at det lyder som om, du rigtig gerne vil holde en stor event med Age of Sigmar. Og at du med indlægget dybest set er ude og stikke fingeren i jorden - helt konkret vil du gerne vide, om det er ok med folk, at det kommer til at handle om AoS, hvis du til gengæld arrangerer et GF, som ellers hænger i en tynd tråd (desværre).

Og det kan vi godt forstå! Dels har vi fuld respekt for de (få) der mener at AoS er et godt spil (også selvom om vi er dybt uenige), og dels har vi den dybeste respekt for det at drive en forretning, der sælger GW's produkter, og dermed nok kunne ønske sig lidt mere fokus på AoS og lidt mindre på T9A, KoW og så videre.

Det kan være vi tager fejl omkring din underliggende dagsorden. Men formuleringerne i poll'en (altså det med, at hvis man ikke gider AoS må det være af ren uvidenhed om spillets kvaliteter), hvad du direkte skriver i dit indlæg (det med at AoS på længere sigt kommer til at slå T9A fordi det er et GW spil) og dit forslag til pladsfordeling peger ret kraftigt i den retning. Det kan selvfølgelig også være fordi, du oprigtigt tror, at AoS kan trække flere deltagere. Men det har vi meget svært ved at tro på, da du som regel er ret fornuftig.

Svarene i tråden og i poll'en viser jo netop det modsatte. Der er tydeligvis ikke den store entusiasme om AoS, mens især T9A lader til at kunne trække en pæn del folk. Det er ikke den store overraskelse for Povl og mig.

Samtidig vil vi slet ikke underkende, at du tilbyder at arrangere GF 2016. Det skal du have uendelige props for.

Vores opfordring må dog være, at du træffer et valg: Hvis du vil holde et GF der skal promovere AoS, så er det selvfølgelig i orden, men så vil vi opfordre dig til at melde dette klart ud. Sig ligeud hvorfor. Det vil folk kunne forstå, og der vil måske endda være nogle, som vil give spillet et forsøg (mere). Vi andre vil værdsætte ærligheden og ikke tænke mere over det. Måske deltager vi endda i 40K?

Men hvis du vil holde et GF på brugernes præmisser og i GF's ånd, bliver du nødt til at tage det alvorligt, at (hovedparten af) turneringsfolket for længst har dumpet GW's lamme forsøg på at 40K-ificere Battle. Og mens GW sad og fulgte deres aktiekurser, trådte de påpissede fans til og skabte historiens første virkelig velfungerende og balancerede warhammerudgave. Personligt HAR jeg prøvet AoS, og jeg GIDER ikke spille andet end T9A (bortset fra måske KoW, som jeg stadig har til gode). Og her tror jeg de fleste her er enige med mig (ikke også?).

Det ovenstående er to gode valg. Der er også to dårlige. Det ene ville være at holde en T9A-fokuseret turnering, hvis det ikke er det, du gider. Så bliver det både surt og kedeligt, du bliver en demotiveret arrangør, og det er første skridt til en fiasko.

Det andet dårlige valg er at forsøge at presse en AoS-rammen ned over GF og påstå noget andet ved fx at smide et par symbolske T9A-pladser ind. Det vil uundgåeligt føre til en række skuffede folk. De få heldige, der får en billet i forestillingen om, at det bliver historiens største T9A-turnering, men reelt vil opleve at være med til et lille og underprioriteret side-event. Alle dem, der ikke får en billet, og enten bliver skuffede derhjemme, eller måske bliver fristet til at købe en billet AoS og så bliver skuffede. Og alle dem, der oprigtigt gerne ville spille AoS, og skal spille mod den midterste slags.

Så med to gode valg og to dårlige - så vil Povl og jeg altså opfordre dig til et af de to første. Vi lover at komme begge to og tage venner med hvis det bliver valg nr. 2. Men vi vil respektere det, hvis det er nr. 1.

Glitter

...Og undskyld hvis det lige blev lidt skarpt sat op. Som sagt bøjer vi os i støvet for enhver, der vil påtage sig det enorme arbejde at arrangere GF, og vi vil meget nødig være en demotiverende faktor. Og et eller andet sted håber vi selvfølgelig også, at vi bare ser spøgelser. Mest af alt håber vi, at du laver det, og at vi kan være med.

okkel

Er du sikker på at det er dig selv du har diskuteret med og ikke mig? Det lydder urimeligt meget som en diskussion der har kørt i mit hoved.

Glitter

Det ville i hvert fald forklare en hel del. Også en hel del andet.

thor trommstrong

Quote from: Glitter on 03 July, 2016, 21:11:32
Men hvis du vil holde et GF på brugernes præmisser og i GF's ånd, bliver du nødt til at tage det alvorligt, at (hovedparten af) turneringsfolket for længst har dumpet GW's lamme forsøg på at 40K-ificere Battle. Og mens GW sad og fulgte deres aktiekurser, trådte de påpissede fans til og skabte historiens første virkelig velfungerende og balancerede warhammerudgave.

Enig! I sidste ende er der jo også brug for spillere til at købe en billet for at få det hele til at løbe rundt og få GF til at blive til noget. Så vi er i lige så høj grad afhængig af GF teamets fantastiske indsats som de er af ramme et koncept der trækker spillere til. Der virker i min optik et system som 9th age, der i sådan grad fokuserer på balance og feedback fra dem der rent faktisk spiller spillet, bedst.

thor trommstrong

paaske

Vent nu lige til daniel har lavet et oplæg:)

Quote from: Renegade on 01 July, 2016, 14:51:25
Hej alle sammen,

Det er super fedt at læse jeres feedback.

Jeg kommer med et nyt oplæg efter weekenden.

Husk på, at det handler ikke om 9th age eller AoS er det bedste spil - det handler om, hvorvidt der er publikum efter resterne af 8'th edition og det ser der ud til at være.

Så er det min fornemmeste opgave, at kontakte de bedste TO's, lave de bedste oplæg, producere det fedeste terræn, give den fedeste stemning og få jeres guld så vi kan betale for det hele.

I'll be back.

-Daniel.

Waaargh

Godt oplæg, omend jeg ikke er sikker på fordelingen af pladser. Jeg håber det bliver til noget, og har sat kryds i kalenderen.

Jeg har ikke stemt noget, for ingen af svarmulighederne passer til det jeg vil svare. Jeg regner med at deltage i 40K, og en del af de andre systemer lokker - AoS, WarmaHordes, X-Wing. Det vil bare lige kræve at jeg sætter mig ind i regelsystemerne. Ej, det bliver 40K... måske hvis der bliver udsolgt dér, går jeg videre til noget andet.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.