News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Format, missioner og point fordeling

Started by JP, 22 May, 2016, 12:07:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ni

Jeg siger det som input, hvis i har lavet noget som helst der minder om forberedelse og der bliver skiftet til de nye missioner, så kan i kan godt glemme alt i har øvet på og starte forfra. Er det virkelig hvad vi vil nu? Ville vi også bare hjernedødt skifte til en ny edition hvis den udkom i dag?
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

gakkedulla

Altså vores forberedelser blev bombet ret kraftigt af den der nerf til multicharge.....

Ni

Hvis vi målte på richterskalaen, så ville multicharge-clarification nok være et 3,5 og de nye missioner et 8,0. Rigtigt mange spillede allerede med at den var sådan som clarified.

Tun

Tråden de er i lige pt hedder "mission pack proposal"... De er ikke færdige endnu.

gakkedulla

Quote from: Ni on 30 September, 2016, 16:04:18
Hvis vi målte på richterskalaen, så ville multicharge-clarification nok være et 3,5 og de nye missioner et 8,0. Rigtigt mange spillede allerede med at den var sådan som clarified.

Ok. Sådan som jeg læser de nye missioner er der lidt mere fokus på maelstrom og objectives og lidt mindre på kill points. Men ikke noget der vælter de største læs.

Men jeg har også kun læst dem på sådan et overview.

Gorlak

Men så meget sker der sgu da heller ikke i dem? 8,0 er lige at stramme dem. Giver bare lidt chance til MSU.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Tun

Ingen ved det. De er ikke testede og ikke final. Jeg synes det ville være fjoget at spille med dem.. desuden har vi aldrig snakket om andet end faq og codex ift cutoff. Missioner er lidt en anden størrelse vil jeg mene...

Ni

Det er som Martin skriver work in Progress og der hænger væsentligt mere sammen med det, f.eks cap på kill points og at kunne score 3 maelstrom i runden. Det er slet ikke testet færdigt... Jeg er dog sikker på at det bliver fedt når det er færdigt. Dødsstjerner bliver alvorligt udfordret.

Dorner

Også enig med Martin. Missioner er draft og stadig under udvikling (sammen med formatet) og cut off dato er for codex. Formateret og missioner har længe lagt fast for ETC kval.
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

JP

Missioner og format ligger ganske rigtigt fast.
Der bliver ikke ændret i den selvom der måtte komme nye.

- JP -

AlexBware

Quote from: gakkedulla on 30 September, 2016, 15:59:45
Altså vores forberedelser blev bombet ret kraftigt af den der nerf til multicharge.....

Hvilken nerf? - Det viser lidt om, hvor godt vi er forberedt :)

- At man skal i base contact med flest mulige fra primary unit?

gakkedulla

Quote from: AlexBware on 30 September, 2016, 18:41:13

Mest at alle skal rykke tættest muligt på figurer i primary target, selvom de ikke kan nå basekontakt

Kaltenberg

Ærgeligt nye tiltag bliver afvist så hurtigt.
Kan huske tilbage i 2012 eller 2011, hvor der kom ny GW FAQ natten til lørdag inden vi startede. Dengang var alle med på at spille med den.

Det er efter min mening ubetinget de i forvejen gode hold som for mest ud af forberedelsestiden. De gode hold skal nok vinde alligevel, hver nu lidt åben om nye tiltag.
Vores spil ændre sig konstant, det er en fast bestanddel af 40k. Lad os spille de nyeste, vi er alle sammen i samme båd.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Sune Krarup

Jeg spiller også gerne de nye missioner. Det er sgu da lidt sjovere end at spille de samme missioner vi har spillet i årevis. Men det er bare min mening.
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

AlexBware

Jeg ville heller ikke have noget imod det :)

Sigmaril

Jeg synes de nye missioner ser fede ud. Eneste irritationsmoment for mit vedkommende er at jeg ikke har kort til at repræsentere de 6 ekstra objectives.

AlexBware

Quote from: gakkedulla on 30 September, 2016, 20:40:21
Quote from: AlexBware on 30 September, 2016, 18:41:13

Jeg kiggede lige på den anden tråd (har ikke set på andet end det).

Hvor læser du, at man skal tættest på primary target - Man skal bare have flest figurer i base contact med targets. Ikke noget om primary - som jeg læser det vel og mærke. Det betyder vel bare, at når du har en model i base contact med primary target (hvis det er en model f.eks.), så må du godt vælge secondary target, hvis bare du er i base contact med modeller derfra (og overholder de normale regler med coherency osv). Er der modeller, der ikke kan nå i base contact med enten primary eller secondary - ja så skal de så tæt på en model som muligt vil jeg mene (den der er tættest)
Mest at alle skal rykke tættest muligt på figurer i primary target, selvom de ikke kan nå basekontakt

Verminaard

Det er vel ligemeget om de er draft-missioner, etc's FAQ er også draft indtil et par måneder før selve etc afholdes..
Kan godt bære der bliver rykket lidt rundt i missionerne, men ikke noget vildt, og det ved alle jo også godt.
Og enig med kaltenberg.

Aekold

Hej allesammen, jeg er lidt i tvivl om hvor dette spørgsmål skal stilles, så det ender her. Har trawlet efter svar i reglerne fra linket i OPen og de forskellige tråde her på foraet.
Er der en liste over ja/nej til bogudgivelser/formationer og des lige?
De eneste to supplementer jeg kan finde der ikke er tilladte er Iyanden og Farsight Enclaves per det her uddrag fra den ETC rules pack jeg fandt.
"Codex Supplements, Formations, Dataslates and Unique type of Detachments can be used, regardless of where they were published (Campaign Book Detachments, White Dwarf Supplements and Supplement Book Formations are all legal to be used for instance). The Fighter Ace Upgrade is not in play at the ETC. The Lyanden book is no longer legal to be played, as is the Tau Farsight Enclaves supplement."

Bogen jeg er interesseret i at bruge med mine Chaos Space Marines er War Zone Pandorax.

Glæder mig til at spille og hygge med jer alle til ETC kval, det er mit første "kompetetive" event nogensinde, så det bliver skide skægt. :)

/Mikkel

Dorner

Quote from: Aekold on 07 October, 2016, 10:25:18
Hej allesammen, jeg er lidt i tvivl om hvor dette spørgsmål skal stilles, så det ender her. Har trawlet efter svar i reglerne fra linket i OPen og de forskellige tråde her på foraet.
Er der en liste over ja/nej til bogudgivelser/formationer og des lige?
De eneste to supplementer jeg kan finde der ikke er tilladte er Iyanden og Farsight Enclaves per det her uddrag fra den ETC rules pack jeg fandt.
"Codex Supplements, Formations, Dataslates and Unique type of Detachments can be used, regardless of where they were published (Campaign Book Detachments, White Dwarf Supplements and Supplement Book Formations are all legal to be used for instance). The Fighter Ace Upgrade is not in play at the ETC. The Lyanden book is no longer legal to be played, as is the Tau Farsight Enclaves supplement."

Bogen jeg er interesseret i at bruge med mine Chaos Space Marines er War Zone Pandorax.

Glæder mig til at spille og hygge med jer alle til ETC kval, det er mit første "kompetetive" event nogensinde, så det bliver skide skægt. :)

/Mikkel

Fint spørgsmål Mikkel. Hverken Forge World eller Apocalypse er tilladt og War Zone Pandorax er Apocalypse, så desværre nej

/Dorner
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Aekold

Quote from: Dorner on 07 October, 2016, 12:39:54

Fint spørgsmål Mikkel. Hverken Forge World eller Apocalypse er tilladt og War Zone Pandorax er Apocalypse, så desværre nej

/Dorner

Ærgerligt, men den er da også apokalypse ja, havde jeg slet ikke tænkt over.. De sene releases' våbenkapløb har måske udvisket forskellen på apokalypse og normalt spil i mit hovede.
Intentionen var at  bruge Doomrider som lord til Hounds of Huron formationen i den bog. Chaos Speed Cult style :)
Men fair nok, tak for svar Dorner. :) Tilbage den gamle liste!

Ryback

Hej,

Hurtigt spørgsmål fra uvidende mig, som kom ret sent og totalt uforberedt ind i den her turnering.

De to billeder i første post ang. Maelstrom og individuelle point, er det de samme, som er i den ETC rules pack, der er linket til?

Jeg kan nemlig ikke se de to billeder (af computertekniske årsager der overtiger min fatteevne), derfor jeg spørger. :)

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Gorlak

Kan heller ikke se billederne, men vi spiller med de samme som dem fra rulespack :)
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

MaRV

Er der kommet nye maelstrom eller er det lige som sidst (her tænker jeg om kort fra sidste år kan genbruges)

På forhånd tak :)

Mvh Uffe

Ni

Det er de samme - næste år er noget andet :)