News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Baser til bikes tl kval

Started by JP, 18 September, 2016, 19:43:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JP

Jeg har lige købt en kasse Deathwatch bikes og der fulgte kun de nye ovale baser fra Age of Sigmar med.
Det passer med trenden i GW's billeder af bikes i gennem det sidste stykke tid. Alle bikes er på ovale baser.

Jeg tænker at ETC næste år vil give lov til begge typer baser, ligesom de har gjort med marines og 32mm baser.

Min holdning er klart at man selv må bestemme om ens bikes er på enten de "gamle" bike baser eller de nye ovale baser. Så længe alle bikes i hæren er på samme type base.
Hvad med jer andre? Er der en fælles holdning til det eller er det noget der skal stemmes om?

- JP -

Dorner

Quote from: JP on 18 September, 2016, 19:43:46
Jeg har lige købt en kasse Deathwatch bikes og der fulgte kun de nye ovale baser fra Age of Sigmar med.
Det passer med trenden i GW's billeder af bikes i gennem det sidste stykke tid. Alle bikes er på ovale baser.

Jeg tænker at ETC næste år vil give lov til begge typer baser, ligesom de har gjort med marines og 32mm baser.

Min holdning er klart at man selv må bestemme om ens bikes er på enten de "gamle" bike baser eller de nye ovale baser. Så længe alle bikes i hæren er på samme type base.
Hvad med jer andre? Er der en fælles holdning til det eller er det noget der skal stemmes om?

- JP -

fint med mig
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

gakkedulla

Hold Kæft elsker både ovale og smalle bike baser.

Gorlak

Hvordan med normale Marines. Skal de op på 32mm? Hvis nu hele hæren er på 28, så altså ikke blandet, kan det så gå an?
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Krøldrup

Quote from: Gorlak on 19 October, 2016, 13:23:24
Hvordan med normale Marines. Skal de op på 32mm?

Hvorfor skulle de dog det?
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

AlexBware

Quote from: Gorlak on 19 October, 2016, 13:23:24
Hvordan med normale Marines. Skal de op på 32mm? Hvis nu hele hæren er på 28, så altså ikke blandet, kan det så gå an?

Jeg mener ETC har sagt (uden at have tjekket det), at man frit kan vælge (i hvert fald endnu), man skal bare være konsekvent. Jeg kan ikke huske om det er pr. detachment, pt. unit eller i hele hæren der skal være konsekvent.

Det burde vi måske tage en ruling på - med den nye electrodisplacement power, så vil man jo gerne have så meget på 25mm baser - mens 32mm beskytter bedre mod barrage og templates.

Hvad mener folket? - Skal vi tage en ruling om dette eller holde det valgfrit. Det virker lidt plat, at alle ens base marine units er på 32mm, mens selve dødsstjernen er på 25 mm baser :)

JP

Så længe man er konsekvent er der ikke et problem.
Hvis en bike er på ny base, er alle på nye baser.
Det samme med 32mm baser til marines.

Gorlak

Super, var lige bange for jeg skulle til at ombase alt Heimdals :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

AlexBware

Quote from: JP on 19 October, 2016, 15:16:17
Så længe man er konsekvent er der ikke et problem.
Hvis en bike er på ny base, er alle på nye baser.
Det samme med 32mm baser til marines.

Så konsekvent betyder hele hæren - ikke blot hvert detachment.

Det kan være, at der er nogen, som er i gang med at gå fra 32 til 25 mm baser :)

JP

Ja det betyder hele hæren.
Ellers kan man ende i udnyttelse at hvilke enheder der har hvilke baser og den slags pjat.

Verminaard

Quote from: JP on 19 October, 2016, 17:01:53
Ja det betyder hele hæren.
Ellers kan man ende i udnyttelse at hvilke enheder der har hvilke baser og den slags pjat.

Så i effekt kan man altså ikke låne figurer fra ens ven som har sine dudes på 25mm baser ?
Er det meningen ?
Kan det ikke bare være således at man er konsekvent indenfor hver unit ?

Hvis et spil står og falder på om man har 25mm baser eller 32mm baser, så har man godt nok spillet et close game.

JP

Det vil være helt acceptabelt at sætte 32mm baser under 28mm baser,hvis det er det der skal til.