News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Malekrav

Started by JP, 22 May, 2016, 11:35:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

JP

Malekrav
Alle figurer skal være malet og baset (jeg vil ikke skrive et minimums krav, men jeg tror ikke folk er tvivl om en figur er malet eller ej. Hvis man er i tvivl, sender man et billede.).

Enheder skal have en ensartet udseende, men dette udseende behøver ikke gå igen i hele hæren. Så det er ok at låne enheder af venner hvis det giver der bedste hær og blande disse med sine egne figurer. Men det er ikke ok at have en squad der består af modeller fra forskellige hære.
En enheds dedicated transport regnes som en del af enheder. Så hvis mine marines har en rhino, skal den være malet som squaden.

Hvis en hær består af flere ens enheder med forskellige regler, skal der være tydelig forskel på udseendenet af figurerne. Så hvis jeg spiller en CAD Ultra marine hær, må mine marine have alle mulige forskellige farver, så længe enhederne er malet ens. Men hvis jeg spiller en White Scar/Iron Hands hær, skal det være tydeligt at se forskel på de to chapters. Hvis jeg har en Ultra Marine hær hvor alt er malet som Ultra Marines, men hæren består af en Gladius og en CAD skal det være tydeligt at se hvad der hører til hvad. Hvordan denne forskel opfyldes er lige meget, bare den er der (Jeg kunne finde på at male base kanter i to meget forskellige farver, da det også er nemt at lave om efter turneringen).

Hvis en spiller ikke lever op til dette, får spillerens hold 10 minus point pr. kamp, for hver spiller på holdet der ikke lever op til malekravene. Det er derfor hele holdets opgave at kontrollere at alle spilleres figurer lever op til kravene.
Alle figurer der ikke er de officielle GW figurer, skal godkendes af JP inden turneringens start. Hvis dette ikke er gjort, tæller figuren som umalet.

Kravene til konverterede figurer eller figurer der er hjemmebygget, er at der ikke skal være nogen former for tvivl om hvad den repræsenterer. Alle hjemmebyggede figurer skal godkendes inden turneringen. Hvis der er lavet konverteringer der kan lede til tvivl om våben eller andet, skal disse også godkendes (jeg har f.eks. en ide m at ville bruge necron teslaguns som grav guns. Dette ville skulle godkendes).

Hvis man er den mindste smule i tvivl om hvordan det skal forstås, så skriv. Det samme gælder hvis man er i tvivl om ens figurer er malet.
Når vi står på selv turneringsdagen bliver reglerne overholdt 100%. Jeg er ikke bleg for at give top holdet -50 point pr. spiller hvis de ikke overholder ovenstående krav.
Der er rigelig tid til at tage et billede af sin figur og få den godkendt.

- JP

Sigmaril

Space Marines har jo specifikke regler for maling i andre farver end deres standard chapters. De kalder dem bare sub-chapters, og maler videre i den farve de har lyst til.
Men hvordan med Eldar? Skal en Iyanden-hær være gul? Der er jo ikke nogle sub-craftworlds....

JP

Der de samme krav til maling hos Eldar (og alt andet for den sags skyld):
Enheder skal være samme farve og det skal være til at se hvor de enkelte enheder hører til i formation rodet.
Men en Iyanden hær kan have lige så mange farver som en Blood Angel hær.
Hvis du vil bruge din blå Ultra Marine hær som Blood Angel, så gør du det. Hvis du vil bruge din Biel Tan hær som Iyanden, så gør du det.

Ni

Jeg har 3 enheder scouts med, de er alle bevæbnet fuldstændigt ens - dvs. ingen udstyr købt. Er der nogen protester hvis jeg tager 3 enheder hvor:

• Det er meget tydeligt hvem der er i hvilken squad
  • Det er rent faktisk scout-modeller
  • Den ene enhed har rifler, en anden har nærkampsvåben og en 3. har bolters

Alternativet er at jeg maler nogle scouts på ingen tid som ligner lort...
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

princelarming

Jeg forstår godt hvad du mener, og jeg synes det er en fed trussel at komme med: "Sig det er ok at jeg bruger modeller med andre våben, eller jeg maler nogle af mine figurer virkeligt grimt og tager dem med!"  :P

Når det så er sagt, så har jeg selv planer om at hive 10 scouts med bolters en tur forbi malebordet, fordi dem jeg allerede har malet har den forkerte bevæbning...

Og bare rolig, de skal nok ende med at ligne lort ;)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

JP

Mal eller lån.
Andre har fået den samme besked fordi deres figurer ikke lignede de rigtige våben nok.
Og ved dine kan der blive forvirring.

AlexBware

Jeg skal lige høre om min custom Void Shield Generator kan godkendes, eller om jeg skal ud at låne eller købe en.

Den har standardmål på basen (både højde og bredde). Toppen varierer lidt fra originalen (den er lidt lavere og bjælkerne til battlements er ikke lige. Til gengæld giver den dårlige cover end originalen, da kuglen er gennemsigtig.

Det vigtigste er IMO basen, da det er bag den, man kan gemme modeller, og den matcher originalen.

vejby

Quote from: AlexBware on 27 October, 2016, 08:34:00
Det vigtigste er IMO basen, da det er bag den, man kan gemme modeller, og den matcher originalen.

Hvor mange modeller kan der stå på toppen af din vs. originalmodellen? Det er nemlig også pænt afgørende for, om jeg ville sige ok for den eller ej.
Maling 2023: 28/41 modeller

Landbooster

Ja platformen på toppen ser lidt mistænkelig ud, men ellers ganske fin scratch build.

Edit: Lån Karstens void shield, Den er tættere på originalen og tilmed indenfor jeres hold.

AlexBware

Quote from: Landbooster on 27 October, 2016, 08:58:52
Ja platformen på toppen ser lidt mistænkelig ud, men ellers ganske fin scratch build.

Edit: Lån Karstens void shield, Den er tættere på originalen og tilmed indenfor jeres hold.

Jeg vil hellere bruge denne her, hvis den kan godkendes. Der er ingen fordel i den, som jeg ser det.

Platformen er ikke meget ved siden af den originale (0,5 cm) - Men der er ingen battlements længere nede.

Jeg har i øvrigt ingen modeller, som kan stå på den - Eller jo det kan de, men så kan de ikke komme ned igen, så det kommer de ikke til :)

Derudover så lyser den med plasma - Og det er jo lidt fedt.

Gorlak

Hvis du lover ikke at bruge den landing platform der er ovenpå den model kan team ulvestemning godt godkende den :D men ellers synes vi den er lidt åben og Bastion tag agtig... 
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

gakkedulla

Den void shield generator er fin med os. Hvis der går mega diskussion i det er der garanteret en ægte til stede vi kan bytte den med for at afgøre evt. Konflikter.

JP

Brug den bare. Men vær parat til at bytte den med en officiel hvis der er tvivl.

AlexBware

Som sagt er platformen ovenpå kun lidt større end originalen, men det var lidt svært at lave et tandhjul pænt (så jeg limede to turn markers sammen).

Der er en cirkel indeni, som er lidt mindre end originalen.

Den kan man altid bruge til at måle med. Evt laver jeg en væg rundt om den, så er der ingen tvivl.

Men som sagt kommer det kun til at være en fordel for min modstander, da jeg kun har en unit der kan deployment der - min command squad på fem mand (den kan også være på originalen). Mine Vets kan ikke være der
Men som sagt kommer de ikke til at være der, da de så ikke kan komme ned derfra pga det er en impassable building.

Tun

Der er mange udtryk, verber og tillægsord jeg associerer Alex med, men "modeling for advantage" er ikke nogen af dem :)

Egnarts

Jeg vil gerne høre hvordan de her malekrav helt er skruet sammen. Jeg har 3 riptides og skal bruge 4 i min liste, kan jeg låne mig til det sidste, eller skal jeg ud og finde en der har 4?
Eyes closed, head first, can't lose.

Pazdzior

Nu vi alligevel snakker maling. Hvordan skal Ekstra modeller som summons og Spawns males i forhold til resten?
spiller: Warhammer, warhammer 40k og infinity
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51215.0

JP

Egnarts: Hvis du f.eks. har 4 riptides i en wing og ikke andre, så må de være malet på 4 forskellige måder. Hvis du har en wing og nogen flere, der være tydelig forskel på hvem der er wing og hvem der ikke er.

Summoned dæmoner skal være malet squadvis. Så hvis du summoner deamonettes må de være malet forskelligt i, unit-mæssigt. Men hver enhed skal være malet ens i uniten.

Gav det mening?

Pazdzior

Så hvis min Necron Spyder laver en scarab til min enhed af scarabs så skal den være malet på samme måde som resten af scaraberne.
Hvis jeg kun kan Spawne en Scarab ind med anden farve end dem der er på bordet tæller det så som jeg ikke har modellen?
Hvorfor må Riptide wing males forskelligt? det er jo samme formation. Gælder det også for andre formationer?

Jeg har tre Canoptek harvest Formationer med, det giver mig 3x3 Scarabs der hører til hver sin Spyder for Adaptive Subroutines. Som jeg læser det skal det være afmærket hvem der hører sammen. Det giver god mening alt sammen Men hvordan fungere det når jeg nu kan lave flere Scarabs og Spyder kan lave 3 i den samme enhed.
Skal Jeg have nok til at putte specielt afmærkede Scarabs i alle enheder? hvis bliver det (3x7)x3=63! Det virker bare en lille smulle voldsomt.
Jeg tænker noget lignende at ligge en seddel der viser hvilken spyder eneheden hører til, evt. en snor der kan vise enheds skillet. er det ok?
spiller: Warhammer, warhammer 40k og infinity
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51215.0

JP

Sedler er ikke så fedt.
Køb nogen fun looms (dem alle de små piger leger med) i tre forskellige farver. Så kan du afmærke hver enhed med en fave og markere de nye på samme måde,

Asger Hansen

Halløj

Lige et spørgsmål omkring baser. Skal alle baser havde det samme farvetema?

I min eldar/IK hær har alle mine eldars et gult/grønt tema, mens min IK har et orange/gult tema. Skal jeg lave temaet om på min IK?

Ryback

Jeg har et spørgsmål.
Jeg har to D-cannon batterier af den gamle skole, hvor selve gunmodellen er monteret på 60mm base  - er de tilladt, eller kan de tillades?

Det er dem her:

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

JP

De er vel både tilladt og kan godkendes.
Men jeg tror kun der er en mand til fods nu. Den anden sidder vist fast på våbenet.

Ryback

OK tak, var ikke helt klar over hvordan landet lå mht. basestørrelser :) Er meget glad for de gamle.

Mht. crew, så er sådan et batteri i Codex Eldar defineret til at være 2 Guardians og 1 Weapon - det er faktisk en af den slags modeller hvor kassen i butikken er ukomplet, det er sjældent, men de er der.

Jeg stiller dem selvfølgelig med det korrekte antal crew (2 25mm baser pr. gun model), ham på gun modellen er bare til pynt.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride