News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Multitude af maleprojekter

Started by Peter S, 31 January, 2017, 14:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Peter S

Hahahaha - Han er KLART med på mit hold! Men lyder han ikke lidt mere som en lineman til LOS?

Kristian

Der er også Ella vader. :)
Og så faldt jeg lige over den her, så skulle det vist ikke være så svært at finde resten af navnene.
http://nowthatsnifty.blogspot.dk/2010/05/list-of-prank-names.html
Konge af Lethian!

Jenova

Jenova Painting -  Like watching paint dry

Peter S

Hey hvor I kan - sejt.

Jeg har prøvet at google, men det bliver altid nogle sjofle eller latrinære navne jeg får frem.

Men ti nye hunkøns spillere har da nu fået navne - perfekt!

Formanden

Hahaha! Fed liste - Colin Sick skal da klart med på holdet. Og en thrower kan da ikke hedde andet end Kenny Dewitt (Can he do it).  :D

Hvis de må hedde noget på dansk så er der jo altid Anna Gram.

Peter S

Yes - Så fik min thrower sit navn! - Tak Søren  :)

Med lidt held kan jeg også nå at få malet "Kenny" på basen inden han får premiere i morgen aften.

Tak for ideer, jeg må se at komme igang med maleriet, så navnene kan få nogle fysiske manifestationer  ;D 

Faktisk er jeg allerede godet videre med Justin Thyme (catcheren) og en lineman mere (mon ikke det bliver Ronny Nose - et kongenavn! ).

Jeg skal dog bare lige også finde plads til at skrive en eksamensopgave og søge nyt arbejde (udover mit normale arbejde og hele "far"-jobbet selvfølgeligt)...

Vi må se hvad der er muligt.

Peter S

Hov - dobbelt post

Kristian

Ja Far jobbet tager en del maletid.
Jeg synes at du gør det så godt med de der elvere at jeg selv får lyst til at male et hold.
Konge af Lethian!

Peter S

Ja,m så gik det jo som det så ofte har gjort (jeg burde snart kende mig selv nok nok til at vide at det kommer)...

Nyt maleprojekt!

Så væk med orange BB Elves, og Normannerkrigere, og ind med noget nyt og MEGET mere spændende  ::)

For nogle måneder siden fandt jeg twitch, der er en slags youtube for folk der streamer computerspil. Min tanke med det var at se om jeg kunne lære noget af dem der spillede BB. Jeg fandt en streamer (Andy Davo) der spillede et Kislev hold (det der er computerspillets version af Slann). Jeg blev mægtigt fascineret af det, og det viser sig så også at det passer meget fint med at han spiller BB mens jeg rydder op i køkkenet og smører madpakker til ungerne...

Så da en fra 2MD fortæller at der er en kickstarter igang med et Kislev/Human/Norse hold, skal jeg da lige ind og lure. Og jeg er helt pjattet med figurerne. Så jeg backer straks projektet, så jeg kan få "early bird" bonussen med.

Jeg er ikke normalt på Kickstarter, det eneste andet projekt jeg har backet er Bards Tale 4, og det backede jeg i 2015, og spillet er ikke kommet endnu... Så jeg tænkte at der gik nok længe før jeg så noget til nogle figurer. Jeg havde godt set at der stod levering i maj, men jeg tænkte at det nok var 2019.

Men det var det ikke! I starten af ugen kom der goodies ind af døren. Yay!.

Jeg fik kigget på dem i går, og jeg må sige at jeg er meget imponeret over både figurernes udseende, men også støbekvaliteten. Med tanke på at det er et lille firma, så synes jeg virkeligt at det er godt lavet. Og med 17 forskellige figurer, og så i metal - ja, så kan jeg nærmest ikke få armene ned  ;)

Derfor er jeg også tændt på at få malet en testfigur.

Men først lidt billeder:

Er der noget bedre end at sidde og ordne figurer på terrassen i solskin?

Første gang jeg skal i gang med figurer fra GaspezArt

Hvor jeg dog nyder at man ikke skal bruge timevis på at klistre plastik sammen...

Jeg vil prøve noget nyt, så min testfigur (er han ikke fed?) har fået en dunkelgelb spray (den farve mine tyske kampvogne til Bolt Action også har)

Så er de første farver kommet på. Det tegner lovende synes jeg

Peter S

Men jeg kan mærke at jeg har brug for hjælp.

I modsætning til mine skrig-orange Pro Elves, vil jeg gerne gå i en lidt mere moderat retning denne gang.

Jeg tænkte at uniformfarverne kunne være gul og rød, i de farver som også pryder den svenske kirkes flag. Det kender I godt ik'? - Nej? Jamen så er der et billede her:

Faktisk er den gule oftest ikke så gul på de flag man ser derovre (jeg kommer tit i Sverige  ::))

Så da alle modeller (næsten) på holdet har bukser og trøje, tænkte jeg at gå med gule bukser og rød trøje.

Men de har også alle et skærf, og Blitzeren her har jo også en vest. Men hvilken farver skal det så ha'? Jeg kan ikke finde ud af det der farvecirkel-halløj, så jeg ved ikke hvilken farve der passer med rød og gul - men hvad synes I?

Udover det røde og gule har jeg malet huden og så er skulderbeskytteren mm. blevet sølv. Ikke så BB agtigt med metalfarver, men nu da det er malet, synes jeg egentligt det ser meget godt ud.

Men kom meget gerne med ideer, spørgsmål eller bare en kommentar.

Jeg er sikker på at jeg kommer til at male videre på ham snart, så der går ikke 2 måneder igen før der kommer update.

God sommer derude  8)

Kristian

Hej Peter.
Sikke nogle fede figurer! Jeg tænker at når du har valgt to primær farver, så er det bedst at holde resten lid mere neutralt. En sand eller jordfarve til vesten og så lav skærfet sort eller hvidt.
Konge af Lethian!

Danny

hvorfor ikke i lodrette striber med gul/lysebrun og rød på trøjen og så samme eller lidt mørkere lyse brun til bukserne.

Peter S

Quote from: Danny on 03 June, 2018, 17:47:59
hvorfor ikke i lodrette striber med gul/lysebrun og rød på trøjen og så samme eller lidt mørkere lyse brun til bukserne.

Yikes mand - hvordan tror du jeg nogensinde kan blive færdig, hvis jeg skal male striber på!  :o

Det er faktisk ikke en dårlig idé. Man kunne bedre gøre det på buskerne faktisk (linemen har ingen bluse og blitzerne har sin vest på der minimere mængden af trøje.

Må lige overveje om jeg tør kaste mig ud i at lave mønstre på...

rosenaa

Til Rød og Gul skal du da naturligvis give skærfet en kontrastfarve til de to andre...

den skal naturligvis være Mørk Marine blå  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

guapo

Som Rosenaa siger er en blå en god kontrast i dit farveskema -her ser du hvorfor:

En såkaldt Triad med 60 graders spredning :)

Hvis du vælger at anvende blå som kontrastfarve vil jeg komme med følgende forslag:

Eftersom den gule og den røde sikkert kommer til at fylde mest arealmæssigt og den blå vil fungere som accent skal du være påpasselig med farvemætheden. Laver du old school skrig -gul/rød/blå, vil det ligne et rainbow puke :o
Jeg vil desaturere de gule og røde farver eftersom de fylder mest og så lade den blå være mere farvemættet. Således har du både farve-kontrast og mæthedskontrast!
Smile, it enhances your face value

Peter S

Tak for tip Guapo - jeg må dog erkende at jeg ikke rigtigt forstår hvad saturering og farvemæthed er for noget (måske skulle jeg tage et basiskursus i farveteori  ::))

Tanken er at det ikke bliver pangfarver. Den gule bliver nærmest sandfarve, og den røde en slags terracotta.

Jeg prøver lige at finde et par billeder senere...

I har dog nok ret i at blå vil fungere. Jeg ser om jeg ikke kan få malet vest (brun), skærf (blå) og støvler (sort) i aften. Hans pels på vest og hat, samt hans skæg er malet (jeg har bare ikke fået lagt et billede op), så der vil efter de tre farver er lagt på ikke være nogen dele der ikke har den rigtige farve.

Jeg fikser også lige basen, synes ofte at det kan virke misvisende når basen ikke er malet nogenlunde i korrekt farve.

Peter S

Den gule bliver lidt a la:

Den skal ikke være så "beskidt" at se på, og nok også lidt skarpere highlights, men sådn ca.

Jeg kan ikke rigtigt finde et billede hvor jeg har malet den rød, som jeg gerne vil have. Så det må jeg jo så bare gøre senere i dag...

Mon det vil passe hvis den blå bliver sådan her (det føles farvemættet  ;D)

guapo

Hehe -jeg ved godt jeg er en pestilens med det farvehjul altid ::)

Her et billede der bedre illustrerer hvad der menes:

Du kan tænke desaturation som hvor tæt farven er på grå.

Jeg er jo selv vild med old school malejobs med ret mættede farver. Alligevel desaturerer jeg en del af min palette -især så noget som hudfarve og bruger masser af grå/beige/brun fordi for mange mættede (saturerede) farver 'slås' om opmærksomheden.

Derfor -hvis den gule er en sandfarve og den røde terracotta (begge ret desaturerede) kan du med fordel gøre den blå mere mættet (satureret) eftersom de detaljer så vil træde mere frem.

Du kan nemt desaturere en farve ved at komme en lille smule (LILLE smule -hører du mig ??? :D ) af dens komplementær- farve i blandingen.

Her er et eksempel fra da jeg skulle male Thelgar Halvorc's hud. Bronzed Flesh (orange) er aaalt for pang for en hudfarve og jeg blandede lidt FrostBite i (lysblå):

Håber det hjælper og ikke bare er irriterende ::)
Smile, it enhances your face value

Peter S

Super - tak for hjælpen.

Jeg må erkende at jeg lidt håbede på at du ville komme med et farvehjul - så det generer overhovedet ikke - det er ren hjælp til mig  ;D

Men jeg tror jeg fatter, så jeg vil gå videre med mine planer, og så er der forhåbentligt noget at vise frem i morgen (eller i aften, hvis det går rigtigt godt).

P.

rosenaa

Quote from: guapo on 04 June, 2018, 10:48:21

Lad dig ikke forvirre

Det er hans morgenmad.... æg og budding  ;)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Peter S

Er der iøvrigt nogen der har en god idé til hvad dette er:

Ville have malet det metal, men så synes jeg at det virkede mærkeligt at man skulle rende rundt med en metalplade på benet...

På de officielle figurer er tingesten malet samme farve som bukserne, men det virker på enelleranden måde også lidt tamt.

Alle figurer på hele holdet har denne dims på sig

Ideer?

Ryback

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Peter S

haha - ja, det er vel ikke et dårligt forslag.  ;D

Ryback

Det kunne også være et håndklæde til at tørre sved af hænderne. Hvis man altså sveder, når man spiller oppe på tundraen...
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Det er den pose hvor de har deres pudder/talkum et eller andet, så de, som vægtløftere, cirkusartister og atletikfolk kan holde deres hænder tørre så - bolden i dette tilfælde, for jeg har aldrig set en trampets kunster med en bold - ikke tabes...  :)

Så jeg ville male den lidt mørkere, evt. med håndsved på - aka lidt mere blank end resten...