News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Daemonhunterhær - de første 1000 points

Started by Jaspar, 23 February, 2007, 21:01:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jaspar

Ja så kom jeg endelig igang med min radical Daemonhunter hær. Jeg har siddet og nørklet de sidste dage med at flække en hær sammen, der dels har godt punch og dels opfylder de figurmæssige krav, som jeg havde stillet op. Disse var (og er indtil videre):

- Daemonhosts var et krav! Jeg hader ellers lotto, men flere personer har talt i varme vendinger for værterne Endvidere er det også det, der gør hæren til en radical DH i min verden.
- Der skulle være inq. stormtroopers i form af Death Korps of Krieg grenadiers og mindst 1 Centaur gældende for en Chimera.
- Inducted space marines i form af Fallens som fire support. Kommer egentlig af et spillemæssigt krav, men jeg synes, at det kunne være fedt/provokerende med nogle Fallens her samtidig med udgivelsen af C:DA.

Nå, men jeg rodede altså med den hær og her er, hvad jeg kom frem til.

Ordo Malleus Inquisitor Lord   142
- Power weapon   
- Bolt pistol      
- Icon of the Just   
3 Henchmen         
- 1 Familiar
- 2 Gun-Servitors w/Heavy bolters   

3 Daemonhosts   255

Culexus Temple Assassin   105

10 Inquisitorial Stormtroopers   120
- 2 Grenade launchers   

10 Inquisitorial Stormtroopers   203
- 2 Flamers   
1 Chimera   
- Heavy bolter   
- Hull mounted heavy bolter   
- Extra armour   
- Smoke   

5 Fallens   90
- Lascannon   

5 Fallens   85
-Missile launcher   

1000 points og 39 modeller

Mine overvejelser omkring hæren har været følgende:

=I=
Jeg fandt hurtigt ud af, at mine valg til min =I= i høj grad skulle være styret af, hvilke henchmen, jeg skulle have med. Egentlig vil jeg helst være henchmen foruden - jeg synes, at de virker alt for dyre i forhold til, hvad de kan. Men jeg valgte HB-servitors og en enkelt familiar til +1 I/wounds. Mit mål er at understøtte min firebase med multishot våben. Jeg er stor tilhænger af teorien om mange saves frem for AP-våben er bedst.

Dette efterlod mig med en =I=, der egentlig burde have haft en psy-cannon for fuld optimering, men jeg valgte et simpelt PW - mest af alt fordi jeg regner med, at jeg nok kommer i nærkamp med Belials guldmariner, når han forsøger at fjerne de to heavy bolters.

Culexus
Ingen bruger Culexus mere! Det er der nok en grund til, men med udsigten til at have 4 psykers på min side og en ikke-fearless hær på den anden, så var fristelsen for stor. Fluffmæssigt passer det også glimrende ind. Jeg forestiller mig, at min =I= gerne vil have "ekspert", hvis forsøget med dæmonværter skulle kikse.

Grenadiers
Jeg arbejdede længe på en model med to Centaurs og andre specialweapons. Der findes helt sikkert en mere optimal kombo, men det er hvad figurerne kommer med fra FW og Rom blev jo ikke bygget på en dag. ;)

Strategi
Ja den er nok indlysende for de fleste, men jeg prøve at spille henholdende i starten. Dette kræver en solid mængde skydning for at tvinge modstanderen frem. Dæmonværterne skal være backup - på den måde håber jeg, at jeg selv nemmere kan vælge modstander og tidspunkt og på den måde kompensere lidt for lottoelementet.

Culexus skal vade lidt rundt og støtte, hvor det er nødvendigt. Jeg håber at kunne knække op til flere units i skydning pga. soulless.

Det var mine indledende bemærkninger. Kommentarer er velkomne - også til optimering af hæren/strategien, for her famler jeg virkelig frem i blinde. Jeg har spillet 40K i 10 år, men har faktisk kun spillet DA og Tyranids i alle årene, så jeg skal i den grad omskoles.

/ Jaspar
MEDLEM AF GENITIV PROTEKTORATET - MILITANTE AKTIVISTERS BEVÆGELSE FOR KORREKT BRUG AF EJEFALDS S

Belial

Through the halls of the administratum, the sound of heavy boots could be heard.

Brother Leon paused to check his auspex. No movement detected. He looked back at Brother Jacques who was scanning the walls, bolt pistol in hand. In his left hand he clinched a heavy maul that could easily crush the head of even the most resilient ork.

Satisfied that the room was secured the two heavily armed super humans continued their search of the building.

In the dim light you could still pick out the shining form of the two templars in their golden power armour. They moved swiftly and with discipline. The grace of their movement was a stark contrast to their bulking size....

Brother Leon might wonder why these halls were empty. Why signs of battle and blood was evident, where the busy hands of scribes and servitors should be working. But he cared not. He was a warrior and focused on the mission.
He had heard rumours of a rouge Inquisitor and foul play, but this did not concern him... His mission data was clear. Secure the Administratum and report....

A flash of light appeared before his eyes. Was it not for his visor and enhanced eyes, he would have been blind for minutes. Instinctively he raised his bolt pistol and took a combat stance...

Hovering above him the form of a frail human appeared. It was gagged and bound in chains, its head deformed, horns, teeth, talons everywhere.

Without hesitation the two marines fired their bolt pistols at the creature. One bolt found its mark and exploded inside the foul beast. A shot that would have killed a normal man three times over. Instead the beast lashed out and struck Brother Jacques square in the chest. With his dying breath Brother Jacques held his pistol up and fired once more at the beast.

Brother Leon spun around to face the attacker once more, but it was gone. Only the lifeless form of Brother Jacques lay against the wall...

..........

"Brother Chaplain. Daemonic presence detected. Awaiting instructions."

..........

"Stand Fast. We will home in on your position. The emperor protects."

Det ser spændende ud Kenneth....  ;)

MVH

Belial

Nighteye

Det glæder jeg mig rigtig meget til at læse om, da jeg længe har gået med lignende planer for en radikal DH hær. Eneste forskel er at jeg ville bruge IGs istedet for marines.

Og så glæder jeg mig til at kunne savle over dine Krieg minis.

PS. Ville det ikke være federe at putte de stormtropper i en rhino istedet for en chimera.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Excommunicate

Rigtig sejt, Kenneth!

Jeg synes du skal beholde Chimeraen frem for Rhinos - primært pga. Centaur figuren  :o

@ Belial: Du skriver fandme godt.

Simon

Martin Iversen

Jeg er jo også indehaver af en radical DH. :D

Daemonhosts - De hører helt klart til i hæren! Men, 3 stk? Jeg ville nok tage max 2 stk. De koster trods alt 85 pt. stykket og er ganske upålidelige - de kan ganske vist redde dagen med den rigtig combo af psychic-powers .. Men, de kan ligeså meget fucke tingne godt op med terrify, og bloodboil.

Mht. til taktik ville jeg ikke holde dem i baggrunden - mere bevæge dem lidt sneaky bag cover og vechicles mm. og så slå til når du ruller teleport eller timeshift.

De 85 point du sparer på den ene host kunne du så overveje at investere i 2 Deathcult assassins til 80 point. de kan deployes seperat og bruges som assaultbuffer for de svagere nærkamps-enheder.

Mht. Din Inquisitor - jeg syntes næsten han skulle have en psychicpower, ikke mindst for at være lidt mere on the edge of the warp - du kunne fx give ham scourging til sølle 20 pts. den ignorere inv. saves, og kunne eksempelvis benyttes imod ting der turbobooster osv.
Wargear : Emperors tarot til 15 pts. Fordi hæren har brug for alt den hjælp den kan modtage. Til en Radical DH, er der intet er er cheesy, beardy osv. imho.

Modigt at have en Culexus med ( jeg tror faktisk aldrig jeg har set en i spil ).

Spændt på at følge udviklingen!
Waaaaay behind .....

VSH

Det ser jo fint ud...

Jeg vælger altid psycannon'en til, fordi han i en snæver vending kan gå og skyde med den, samtidig kan jeg så anbefale en mystic + sage som ekstra henchmen, så du får lov at skyde på deepstriking units (og dæmoner). - Spiltekniske er Rhino's klart bedre end chimaras (til prisen), og en centaur kan vel lige så godt være en rhino med stormbolters, som en chimera - men smag og behag er forskellige.

Jeg har engang spillet mod (!) en culuxus assassin med mit dæmon-cirkus, det gav det ikke så store problemer som forventet - husk at hun er farlig at have tæt på din egen hær - ld. 7 er ikke noget at spøge med  ::)

God fornøjelse, jeg må se at tage en weekend til Viborg med min Purist-DH hær

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Belial

Jeg tog mig lige den frihed at se på Jaspars foreløbige armyliste i forhold til smiley systemet:

Ordo Malleus Inquisitor Lord   142  :)
- Power weapon   
- Bolt pistol      
- Icon of the Just   
3 Henchmen         
- 1 Familiar
- 2 Gun-Servitors w/Heavy bolters   

3 Daemonhosts   255  :)

Culexus Temple Assassin   105  :)

10 Inquisitorial Stormtroopers   120  :)
- 2 Grenade launchers   

10 Inquisitorial Stormtroopers   203
- 2 Flamers   
1 Chimera   
- Heavy bolter   
- Hull mounted heavy bolter   
- Extra armour   
- Smoke   

5 Fallens   90  :( (første allied enhed)
- Lascannon   

5 Fallens   85
-Missile launcher   

Altså 4 x  :) og 1 x  :( (så der er god plads til et par sure enheder).

Heavy: 6

Special: 0

Power Weapons: 1

WRS: Ingen er brugt.

MVH

Belial

Inquisitors FTW: http://www.youtube.com/watch?v=KjN_xbyklQQ&mode=related&search=

stranger

F..K en fed trailer :o

Jeg fornemmer en startende Inquisitorhær i den nærmere fremtid ::)