News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Mathias' Dystre HE blog - kommentarer er velkomne :)

Started by Math1, 04 January, 2008, 18:13:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Math1

Hej alle

Jeg har arbejdet længe... ALT for længe med mine "dark" high elves, men nu er der efterhånden en 2000 points hær i skummelt billede tema og det skal fejres med en maleblog om projektet. Derudover vil der blive mulighed for at følge med i færdiggørelsen af de regimenter der endnu ikke er færdige :)

Teamet i hæren er IKKE ondt, men dystert. Jeg har inspireret af ringenes herre elverne, og har forsøgt at blande det med det typiske GW HE man ser. Elverne i ringenes herre er mere "slidte" i den forstand, at de udstråler hedentid. Det har jeg forsøgt at indfange ved at male min hvide farve med en bleached bone base og så tilføre tynde lag hvid til man får en gusten gul. Den blå farve er ultramarine blå, da den er mat, og hverken varm eller kold, bare mat! Det giver igen en god effekt, plus den lider ikke af ikke at blive highlighted :p. Rustninger er malet med mithril silver, med purpleink med lidt sort i henover. Alt (næsten) træ i min hær er malet som var det skåret af det hvide træ i Minas Tirith :)

Modificeret: Håret er valgt sort efter Nolderelverne i ringenes herre
check mine dystre HE :)
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=21218.msg230434#new

Quote from: clam on 04 February, 2008, 11:22:26
Math1 - Matthias er rar at tale med, meget præsis i sin beskrivelser af varerne og hurtig til at sende

Math1

Så kommer mine bueskytter. De er lavet med DE hoveder, da jeg synes HE bue hovederne er ALT for runde! Derudover har jeg brugt dipping, giver nogle meget kraftige skygger, men da der er tale om RAF modeller er det sq fin fin  ;D

Math1 - Matthias er rar at tale med, meget præsis i sin beskrivelser af varerne og hurtig til at sende

Math1

Mine shadow warriors er så endnu mere dystre end mine almindelige tropper, og meget afdæmpede i farvevalget, da jeg mener det er forkert med farvestrålende "snigere". Derfor har jeg også valgt grønne gems som det eneste sted i hæren da de ikke lyser så meget som de røde.

Excelxor

Hejsan

Det ser rigtig godt ud, synes at det dystre virker ganske godt for dig. Og synes at det ser mega nice ud med DE hoveder til bueskytterne. Very nice  ;D

Math1

takker, mine bueskytter er dog ikke helt færdige, jeg skal lige have givet hjelmene en gang sølv samt highlighted deres hud :) men tak for komplimenten

Math1

Som den sidste "core unit" i denne omgang vil jeg vise min BTer og chariot. De er dog malede for nogle år siden, men følger stadig hærens tema meget godt.

Ilithien

Måske er det billedet men det røde ser ud til at være gjort meget ud af i forhold til resten af figuren. Men ellers rigtigt fedt at se nogle anderledes high elves, mine er i det kedelige hvid blå tema, med bling bling.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Ilithien

Mal dit blå stof, på samme måde som din røde kappe, og brug lav samme slags hvid fra dit banner på det hvide stof fra dine archers.
Battle Brother

Ilithien

Quote from: Math1 on 06 January, 2008, 13:24:34
Eller om jeg skal lave skjoldet i gusten hvid med blå rune?
Tror jeg vil give det bedste resultat.
Battle Brother

Ablabab

Hvis du har mod på det og skills til det kunne lidt frihånd på generalens kappe være mønster gøglet - på den fede måde! Jeg forestiller mig en forgyldt bort (kant-mønster-ting) der løber rundt langs de tre sider.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Matti

Skjoldet er derhen af :)  Hvis jeg måtte komme med et tip, så skulle det være at vande dine farver mere ned. Tænker også mere på dit skjold, da man får et mere clean finish, det tager dog lidt længere tid. Ellers ser det rigtig godt ud :) Fortsæt endelig!

Math1

ahh THE HORROR

Sad og malede igår til kl 00.30 på min general - han er næsten færdig. Jeg er RIGTIG RIGTIG tilfreds med mig selv, men så holder mine fede dukkefingre pludselig op med at lystre, og jeg taber ham i høj fart ned på bordet! :'(  2 store flager maling røg af kappen og jeg sidder og slår mit ømme hovede ind i væggen og forbander mine hænder langt væk... Satans at evolutionen lige skulle sætte ud på det tidspunkt!   ::)

Math1

Så blev grisen færdig! Kort og godt er jeg specielt tilfreds med: hud, gems, kappe. Det jeg er utilfreds med er at jeg har malet med for tyk maling på skjoldet og i hovedet! Derudover skulle runen have været MEGET mere aflang og fyldt skjoldet ud, men i stedet bliver man mindet om Danmarks fodnote politik fra 80erne  ::) Og for at svare, nej jeg har ikke mod på frihåndsmaling...  :-\ Når alt det er sagt, så er det min bedste figur ever!

Ilithien

Rigtig fed figur, men men men, den rune der er jeg ikke stor fan af, det lyder meget hårdt men det er jo ikke. Som du selv nævner så skulle den have været mere aflang, for også på den måde at fylde mere af skjoldet. Dine gems er jo lavet super, og synes også at dit guld er blevet meget godt. Så alt i alt stor ros her fra, men fix lige den rune ;)
Battle Brother

CigarFace

Synes også du er sluppet godt fra det.

Tror dog en vask eller to på dit metal, sværd/rustning/etc, ville gøre underværker. Det ville hurtigt kunne give det det spil som det pt mangler...
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

Math1

først og fremmest tak for kommentarerne :)

Quote from: CigarFace on 14 January, 2008, 15:03:19
Tror dog en vask eller to på dit metal, sværd/rustning/etc, ville gøre underværker. Det ville hurtigt kunne give det det spil som det pt mangler...
Hvordan vil du lave sådan en vask... er ikke den store vaskemester nemlig :)

Quote from: Ilithien on 14 January, 2008, 14:05:43
Rigtig fed figur, men men men, den rune der er jeg ikke stor fan af, det lyder meget hårdt men det er jo ikke. Som du selv nævner så skulle den have været mere aflang, for også på den måde at fylde mere af skjoldet. Dine gems er jo lavet super, og synes også at dit guld er blevet meget godt. Så alt i alt stor ros her fra, men fix lige den rune ;)

Den eneste måde jeg kan lave det om, er vel at starte forfra på skjoldet og det ved jeg simpelthen ikke om jeg magter :S

b0ksah

Quote from: Math1 on 14 January, 2008, 15:21:57
først og fremmest tak for kommentarerne :)

Quote from: CigarFace on 14 January, 2008, 15:03:19
Hvordan vil du lave sådan en vask... er ikke den store vaskemester nemlig :)

Vand, lidt sæbe og lidt farve .... den skal være meget tynd, når du maler med den skal det være som om der ikke kommer noget farve på ... men det gør der ... bare vent til det tørre. (Man kan også male med lidt tykkere mix, men problemmet er, at man tit kommer til få for
meget farve på, også er ens arbejde ødelagt)

Ansigt er det du har gjort bedst ... det er blevet super godt ... jeg tager hatten af for det .. held og lykke med resten af hæren.
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

Math1

forøvrigt tak til b0ksah for dine fine guides, det er sq derfor man ikke kan se mine malebøtter i baggrunden af billederne  :D Jeg kender godt tricket med vand og sæbe, men hvilken farve skal man bruge som wash til guld og sølv?

b0ksah

Brune toner eller orange til guld (brun gør den mørkere og orange gør den mere rødlig)

Sølv der er Lilla og Blå gode farver ... sort og brun kan også bruges hvis du vil ha' et mere beskidt look .. men jeg synes at du skal gå med en mørk blå eller lilla her ...

Hygge
b0ksah
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

Math1

Hey

Så er vi igang igen :) Denne gang er det min BSB der får turen :)

Current projekt: BSB

Min ide til figuren indtil videre:

Rustning: Skal være i tamayia guld fra top til tå (ligesom min phonix guard (billeder kommer snart))
kappe: Tror den skal være hvid i samme farve tema som banneret, eller rød som min general.
Skjold: UM blå med guld drage og mørkt træ som baggrund.
Banner: Gløderne er færdige, og dem er jeg tilfredse med! Fuglen er MEGET 90er, men det har vel også sin charme :). Fuglen skal dog lige have en gang tamiya enten ren clear orange eller den gule... Det blå bjerg er valgt, da det er hovedfarven i hæren. De krumelurer under symbolet regner jeg også med at male guld, ligesom med fuglen på toppen af banneret. Solen er jeg dog i tvivl om, hvad jeg skal stille op med... Overvejer guld, med skiftevis guld og sølv sol stråler! Er meget åben over for forslag :)

Nighteye

Det er ellers en stor hat. Men jeg kan lide det
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Ilithien

Jep, det er den nye HE stil, er heller ikke meget fan af den. Men tilbage til solen, mørk rød som din kappe på din helt, tror jeg vil passe godt ind.
Battle Brother

Math1

Så blev den glazet... tog fiery orange med lidt scorced brown og masser af vand... ved ikke helt hvad jeg skal sige til resultatet... synes ikke rigtig det ses, men det må I selv bedømme senere :D

Math1

For at fejre at min blog er blevet set 1000 gange, vil jeg lige uploade et billede af mit færdige phonix guard regiment. Det var tidligere min hærs kronjuvel, som nu er blevet min general on foot takket være jer :)

anyways her er de

Som man kan se bryder de med core regimenternes farve tema, hvilket skyldes fluff. De er jo beskyttere af flammen og alt det gas, så de skulle være de vildeste af dem alle sammen!