Dybdals Ultramarines 4th company! 20/2 Sternguard WIP

Started by Dybdal, 30 April, 2008, 23:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Robin

De er superfede, men jeg synes godt at dine tanks kunne bruge lidt flere highlights. Ud over det er det en rigtig lækker hær. Kom endelig med flere! :) Hva med en Dread?

Jeg har også lavet en blog med blandt andet Imperial Fists. Tag et kig! Kunne godt tænke mig lidt feedback fra en Space Marine spiller. :)
Hvorfor udsætte til i morgen hvad man kan udsætte til i overmorgen?

Min PF traders tråd: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=26145.0

Dybdal

Takker for de venlige ord. tanksne blev malet på et tidspunkt jeg havde travlt så undlod at highlighte mere. Men kan godt ske at de får lidt mere highlighting senere.
en Dread? jamen der skulle gerne komme 2 nye på lørdag:D sammen med 2 commanders og 20 marines og 10 termies! Black reach yeah!

Paaschburg

Du skal have ros, når du laver noget flot  ;) Og din hær er flot, men derfor kommer jeg også med lidt kritik, så den kan blive superflot.

Dine tanks sponsors med samlingskrater - så store at en marine kunne gemme en granat i dem! Dybdal, det er du bedre end!

En personlig preference, jeg synes, du skal male Devastator logoerne på kampvognene lidt tykkere, da de ser meget tynde ud (men okay, billedet kan snyde)

Sidst men ikke mindst Ultramarine logoerne synes jeg, du skal male om på nogen af dine mariner, de ser lidt forhastet ud.
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

warpeye

Syntes det rigtigt flpt, elsker dine veteraner

Paw Rasmussen

40K Ork, Pre heresy EC,Chaos DG
WHF Skaven.

Quote from: Frede on 16 March, 2011, 13:01:58
Men ja træk og hiv i den mens den er våd.

- F -

Kilgore

"I am a gorilla." - At last the 1948 Show

Bent Ejaas

Jeg må sige det er en mega fed hær du har gang i her. Dog er jeg ikke særligt tossed med dine vehicles jeg synes de er for ensfarvede. Jeg tror det ville se fedt ud at male nogle områder hvide så det hele ikke bliver blåt i blåt i blåt...
Ellers kunne du måske lave nogle små områder med den grønne?

Personligt er jeg jo typen der ælsker (ja sådan staves det i denne sammenhæng  ;) ) den gotiske del af 40k universet og derfor ville jeg personligt sovse mariner (og især vehicles) til i purity seals. Dette ville også hjælpe til med at bryde ensfarvetheden.

Så mit råd må være at komme igang med greenstuff og metalfolie (fx fra leverpostejsbakker eller vinflasker ) og få masseproduceret nogle renheds-sæler  :P

Men ellers bare keep it up

Dybdal

Ja i må undskylde ventetiden men har ikke haft den store lyst til at male for tiden men kan mærke at den så småt er på vej igen:D(skide warhammer online!)

Anyway jeg har fået malet 5 nye bolter marines

Ja billedet gør figurne lidt værre end de egentlig er. Så bær lidt over med det;)

Hva synes i?

Dybdal

Nå hva fanden? Man må arbejde for kommentarene? haha.

Nå men anyway jeg kan lige se jeg mangler at komme med lidt svar på jeres tidligere kommentare:

QuoteDine tanks sponsors med samlingskrater - så store at en marine kunne gemme en granat i dem! Dybdal, det er du bedre end!
Ja gu fandme er jeg det! Jeg må lige få rettet det på et tidspunkt samt lave lidt ændringer på de tanks. Jeg er sku ikke så stolt at dem.(men er nu også typen der bedre kan lide infantry)

QuoteDog hvis jeg lige skal komme med en smule kritik så er dine Assault Marines' fast attack icon
Ja nu er det sådan at den første jeg malede blev ret tynd. Så blev den lidt tykkere som den er nu og faktisk syntes jeg det så glimrende ud! Så det er nok bare en smags sag.

Dog tanksne bliver nød til at vente lidt da jeg hellere vil producere nogle nye folk end rette de gamle. For det kommer man ikke rigtig videre af desværre. Men hvis der er en kedelig regnvejrsdag eller noget, hvor humøret ikke er til det helt store arbejde, så kan det da være de bliver arbejdet på.

Men jeg har masser af arbjede i vente: En conversion af den tidligere Captain Ideaus og et tilhørende command squad(så kan jeg få malet det fede banner!) Flere termies, masser af Black Reach marines der kan males samt de 2 dreads jeg har.

Til sidst:
QuoteRigtig flot malet. 
TAK. Kort og præcist! :P

Dybdal

Triple post av  :-\ Og fandme længe siden jeg har postet noget arbejde
Nå men uanset hvad så er der en update nu. Som måske kunne gættes er det mit command squad der nu er færdigt.
Lige inden billederne vil jeg lige sige at den moldline der er på sargens arm er en kæmpe bøf fra min side. Den vil blive fjernet lige efter jeg har postet denne post:D Samtidig er der også lige en mørk plet på den samme arms albue. Ved ikke hva jeg lavede da ja malede ham! For meget alkohol måske? Og tilsidst så viser billedet overhovedet ikke at banneret faktisk både er shadet og highlighted men billedet viser ingen dybde desværre. Men der er der i real life.

Nå men til billederne!

Gruppe:

Sergeant:

Company Champion:

Apothecary:

Veteran 1:

Veteran 2:

Hva synes i?

Rockstar

Jeg synes det er et rigtigt fedt arbejde du laver der, flot blå.

Den moldline er tilgivet så længe du fjerner den nu! ;)
Jeg kan især godt lide dine øjne, der er ret god dybde i dem.
Din freehand er i grunden også god, men på din sergeant's venstre arm kunne du godt lige "skærpe" kanterne lidt, hvis du ved hvad jeg mener, det kræver ikke det store. Ellers godt arbejde, lækkert at se fellow Ultramarines ;)

FOR THE EMPEROR!!!       ::)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Jones

Jeg synes godt ;D

Jeg kan rigtig godt lide den fine balance der er i brugen af rød.

Den grønne på skulderpladerne (eller hva det nu hedder) er efter min mening for grøn eller ensartet. jeg tænkte først det var Green Stuff, der ikke var malet. Farven er meget tæt på GS. Måske hvis du highlightede den ...og gerne lidt "voldsomt" på kanterne for at få mere liv i farven, så tror jeg det kunne være godt?

Fin freehand. Du kan med fordel arbejde endnu skarpere kant ind i symbolet på banneret. Er godt klar over, at et close-up billede afslører alt, men alligevel...

J-
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Dybdal

Takker rigtig meget for kommentarene. De kan sku bruges drenge :D
Øjnene er også noget jeg har øvet en del for at få den rigtige effekt. Og det er faktisk ganske nemt så længe man har en rolig hånd. Og ska nok lige kigge på den sarges arm der ;)

Det men den røde balance er noget jeg tænker meget over. Jeg elsker rød. Men den kan nemt overbruges. og så ligner det bare ikke en ultra marine.
Den grønne farve er snot green oven på grethin green tror jeg den hedder. Det er den lyse grønne foundation. Så er det så highlighted med snot green blandet med scorpion green. Men Du har sku nok ret i at den godt kunne bruge en ekstra notch i highlighten.

Og tak igen for kommentarene. Lad dem endelige blive ved med at komme.
Næste projekt på male listen: Min Captian Idaeus conversion. Så ska der virkelig bruges tid på en enkelt figur. Der skal jeg arbejde med noget sjovt freehand der bare skal se ordentligt ud!

Rockstar

Venter i åndenød. (så skynd dig lidt, kan ikke holde vejret for evigt :-[ :P)

Martin Iversen

Syntes de er flotte.

Skulle jeg sætte fingeren på noget, men igen de er altså ganske flotte allerede .. Så de er i småtingsafdelingen.

Den grønne farve, ser ud som om det er den samme der er benyttet på shoulderplates, laurels, grenades?
Jeg ville nok beholde den på shoulderplates - og en mørkere grøn på fx grenades.

Men flot arbejde  :)

M.
Waaaaay behind .....

Rockstar

Jeg dør snart, kan ikke holde vejret...

must......... see............. WIP.......

Dybdal

Godt nok Rockstar?

Nå men lidt snak om figuren: Jeg kan lige se jeg lige ska over figuren med lidt basecoat farve næste gang jeg ska male på ham. Inden billederne blev formindsket kunne jeg se lidt dårlige highlights og nogle pletter hvor den ikke har dækket helt.
Hva synes i?

Master Ciaphas

Looks good.

Vil du være venlig at fortælle, hvordan du bærer dig an med baserne - hvilke farver har du brugt, samt hvilke materialer....Jeg har en nogenlunde idé, men, så hellere spørge og være sikker :-)

Takker.

Mvh
MC

Paaschburg

Det ser jo godt ud  :) Overvej om benene er for rene, altså om du burde placere noget tekst/symbol/detail. Jeg tror det ville løfte figuren, men det svært at vide når han ikke er færdig.. Det samme med læder-stropperne mellem benene. Igen for rene. Men fed conversion og generelt fede øjne på alle dine modeller. Well done!
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Rockstar

Yeps du, det er godt nok ;D

Han er nu meget pæn, glæder mig til han er færdig :)

Tut på øjnene?????

Dybdal

Baserne er simple. Materialerne er bare helt almindeligt sand og såsten fra haven der er siet i forskellige størrelser. Kan ikke lige huske hva si der er blevet brugt.
Malearbejdet er næsten så nemt at det er pinligt. Arbejde fra en sort undercoat:
Bestial Brown
Overbrush Snakebite Leather
Drybrush Bleached Bone
Så gå lige kanterne igennem igen med Bestial Brown. Super nemt. Men effektivt.
Og så er GWs static grass brugt som det grønne. Uden noget ellers.

@Piranha:
Ja lige nu ser han lidt ren ud, men som du også selv siger er han ikke færdig endnu. Jeg regner strækt med at der kommer lidt freehand på det ben uden knæ, og lidt scripture på det andet. Læderstropperne der  imod tror jeg, jeg maler "IV" på dem nede i bunden.

QuoteTut på øjnene??
Say what again?

Rockstar

Tut: en yderst højtudviklet udgave af det ellers så fine ord; tutorial ;D

Med andre ord,

I command you to teach me that 8)

Bent Ejaas

Jeg tillader mig lige at smide et link til Idaeus wip tr?den s? det h?nger sammen p? den led ogs?.

N? men Idaeus: som det altid er tilf?ldet med billeder af skulptering(det skal helst ses i 3d), havde jeg lidt sv?rt ved at bed?mme om skulpteringsarbejdet p? denne figur var skarpt nok (det sv?re ved at arbejde i greenstuff er jo at lave skarpe kanter) men jeg m? sige at jeg, efter at den har f?et noget maling, er positivt overrasket over de vinger du har skulpteret p? shoulderpad'en. Det ser rigtig godt ud.

Til geng?ld mener jeg godt kanterne p? U'et p? kn?et kunne have v?ret skarpere (i forhold til det du pr?sterer p? vingerne p? skulderen) Er du selv enig i det eller er det billederne der snyder?

N? men under alle omst?ndigheder er der 2 metoder til at f? det skarpere p?:

1: Arbejd med greenstuff'en i l?ngere tid, det vil sige n?r du er f?rdig med en skulpterings-session og normalt ville stille figuren til h?rdning s? vent lige 15-30 min og tag s? fat i den igen og tag en runde hvor du arbejder specifikt med at f? kanterne skarpere (det er noget med at trykke ned p? overfladerne og str?kke i materialet ud mod kanten. I nogle tilf?lde (for eksempel U'et p? kn?et og hvis man fx skulle lave en kant i stilen med den der er p? en spacemarine shoulderpad) kan det v?re en fordel at presse overfladen ned ikke med noget fladt men med noget rundt s?dan at overfladen ikke er helt flad men rent faktisk buer lidt nedad. N?r greenstuff'en s? warper tilbage mod den form den havde (som den slags jo g?r, det er netop en af grundene til at det er s? sv?rt at lave skarpe kanter - greenstuff'en vil helst forblive i en dejlig rund form). Og husk s? at mange b?kke sm? g?r en stor ? i denne sammenh?ng. Ofte skal man g?re den samme bev?gelse nogle gange, hvor det ikke ser ud til at der sker en skid, for s? lige pludselig at opn? det ?nskede resultat.

2: Bland noget (m?ske en 40-50%) miliput (det kan efterh?nden k?bes i mange af de danske online-butikker der ogs? f?rer figurer fra alternative figurfirmaer) i greenstuff'en. Det g?r at det bliver h?rdere n?r det er h?rdet og derfor nemmere kan slibes, files og sk?res i s? man kan g?re kanterne skarpere efter h?rdningen. Ulempen ved denne metode er dog at det ikke virker ved ting der er s? sm? eller sidder placeret s?dan at man ikke kan komme til det med sandpapir og/eller kniv.

Keep up the good work ?:) - Bent

Dybdal

Bent Ejaas: Super mange tak for det tip. Jeg er ikke lige det jeg ville kalde "Green stuff's veteran" så sådanne tips er simplethen guld værd.
Jeg har nemlig haft problemer med at lave de kanter der som de omtalte. Det jeg har gjort for at lave dem så skarpe som jeg kan er (på U'et på knæet i hvert fald) var, at tage en kniv og så "slibe" kanterne på begge sider, ligesom man fjerner mold lines med en kniv, efter hærdningen. Det tog en god del tid og når jeg lige kigger på figureren igen kunne det godt liiiige bruge en ekstra notch. Men ellers synes jeg, at jeg er sluppet fint fra det. Det kan være billedet der snyder dog som de så tit gør. Men vi kan jo så lige se på det når jeg får det malet. Der kan jeg forhåbelig en lille teknik der får det til at se ud som en lidt skarpere kant.
Men super mange tak for den respons. Det kan bruges :D

Rockstar: hmm tja det kan jeg nok lige smide op. Tror så bare det bliver med noget MS paint arbejde for at illustrere hva jeg gør.

Dybdal

Har lidt travlt så ikke så meget snak. Der mangler kun freehand, weathering og de sævanelige touch ups.

Hva synes i?

Rockstar

Det ser rigtigt godt ud, den brystplade der, er den standard?
Jeg tror dog med fordel du kunne prøve at blende dit sværd og din kappe lidt mere.
Og er det bare mig eller har du fikset lidt rundt med det grønne på dine skulderplader?

Ihvertfald, flot mini. ;)